گروه داعش شبکه‌ تلفن همراه را در موصل قطع کرد

گروه «حکومت اسلامی» از روز پنج‌شنبه شش آذر تمام شبکه‌های تلفن همراه در شهر اشغال‌شده موصل را قطع کرد، اقدامی که گفته می‌شود به منظور مقابله با ارسال اطلاعات به نیروهای ائتلاف علیه داعش انجام شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ساکنان موصل گزارش داد که شهر روز پنج‌شنبه صحنه هرج و مرج بوده و امور روزمره مختل شده است. در همین حال برخی از اهالی شهر که از شبکه متفاوت خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند هنوز به اینترنت دسترسی دارند، اما روند اداری و تجاری در شهر متوقف شده است.

شهر موصل خردادماه امسال به دنبال پیشروی‌های شبه‌نظامیان داعش در شمال عراق سقوط کرد و در این مدت شاهد قوانین سختگیرانه مذهبی بوده که این گروه بر اجرای آن نظارت می‌کند، از جمله استفاده اجباری از روبنده برای زنان.

نخستین ویدیویی هم که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه «حکومت اسلامی» منتشر شد او را در یکی از مساجد موصل نشان می‌دهد.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که سایر نقاط عراق نیز همچنان شاهد درگیری‌ میان نیروهای ارتش این کشور با شبه‌نظامیان داعش است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش عراق روز چهارشنبه حملات داعش به مراکز دولتی شهر رمادی، مرکز استان الانبار، را دفع کرد‌ند.

این گزارش می‌گوید که نیروهای امنیتی عراق از پشیتبانی برخی قبایل برخوردار بودند و با حمایت آنان توانسته‌اند از رمادی در برابر شبه‌نظامیان داعش دفاع کنند. با این حال حمله نیروهای داعش به رمادی به مرگ چهار نیروی امنیتی عراق و مجروح شدن ۲۱ نفر دیگر انجامیده است.

نیروهای عراق در روزهای اخیر توانسته‌اند شهر جرف النصر در جنوب بغداد را پس بگیرند. این رویداد با پیروزی‌های حکومت عراق در مناطق شمال بغداد نظیر جلولا همراه بوده است.

اما با وجود این هنوز شهرهای مهم موصل، تکریت و فلوجه در اخیتار شبه‌نظامیان داعش است.

+22
رأی دهید
-1

تیتو تیتو - تهران - ایران
موفقیت های چشمگیر اهالی موصل را در رسیدن به ازادی و عدم تبعیض بهشان تبریک عرض میکنیم !!!!!! چقدر تحصن میکردین و سنگ اندازی این هم حکومت مورد علاقتان !!!
جمعه 7 آذر 1393 - 10:00
hamzehveronique - تهران - ایران
اتفاقا داعش پیداش شده بهتره. چون اینجوری الان معلوم شد کیا بودن هی میومدن یواشکی خودشونو تو میادین منفجر میکردن. الانم باید دسته جمعی هلاکشون کرد
جمعه 7 آذر 1393 - 22:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.