علم‌الهدی: خبرگان بر رهبری و دستگاه‌های زیر نظر او نظارتی ندارند

امام جمعه مشهد در واکنش به سخنان انتقادی علی مطهری، نماینده مجلس، درباره عدم نظارت مجلس خبرگان رهبری بر آیت‌الله خامنه‌ای و نهادهای زیر نظر او ضمن تایید غیرمستقیم این گفته اعلام کرد که اعضای مجلس خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند.

وی همچنین در پاسخ به سخنان آقای مطهری درباره مخالفت او با برخی از نظرات رهبر جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: «آیا امام زمان جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک ابوالیلغوزی از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می‌کند؟»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، شامگاه چهارشنبه، پنجم آذر، در پاسخ به پرسش‌های حاضران درباره سخنان یکی از نمایندگان تهران در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: «رهبری ولی است و خبرگان مُوَلّی علیه هستند و وقتی او ولی من است، چه طور بر عملکردش نظارت کنم؟»

آقای علم‌الهدی که عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست اضافه کرد: «نظارت خبرگان بر بقای شرایط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاه‌های زیر نظر ایشان نظارتی ندارند.»

در روزهای گذشته یک نوار صوتی از سخنرانی علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شده که بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها داشته است.

آقای مطهری در این سخنرانی گفته است: «ما افراد فوق انتقاد در کشور نداریم. وظیفه خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری است. اینها وارد هر موضوعی می‌شوند غیر از کار خودشان. تاکنون شده است که درباره زیرمجموعه‌های رهبری نظارت کنند؟ ستاد اجرایی فرمان امام تبدیل به یک کارتل اقتصادی شده و برج‌سازی می‌کند... آیا اینها نظارت کرده‌اند؟!»

در واکنش به این اظهار نظر، امام جمعه مشهد روز چهارشنبه گفت: «ما قائل به معصومیت ولی فقیه نیستیم، اما حق نداریم هر تصمیم ایشان را که درست نمی‌دانیم بگوییم اشتباه است، چون ولی فقیه، حکیم، حافظ‌الدینه و مخالف لهواه و مطیع‌الامر مولاه است و همه جوانب امور را در تصمیم‌گیری رعایت می‌کند و مشورت می‌گیرد.»

وی همچنین گفت کهآیت‌الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه را همان ولایت پیامبر اسلام می‌دانسته است.

آقای علم‌الهدی اضافه کرد: «از این رو مقابله با ولی فقیه و رویارویی با او، مبارزه و رویارویی با شخص پیغمبر است، حتی اگر برخوردکننده مسلمان و شیعه و معتقد به وحی و امامت و نبوت باشد.»

علی مطهری در دانشگاه مشهد همچنین گفته بود که هیچ اشکالی ندارد که کسی برخی نظرات رهبر جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد.

وی گفته بود که «عده‌ای از اطرافیان می‌خواهند القا کنند که یک بتی بسازیم و همه دور او بچرخیم، در حالی که این طور نیست.»

امام جمعه مشهد درباره ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، نیز گفت که دادستان بر اساس «مصالح سیاسی» حکم به بازداشت این افراد داده است.

آقای علم‌الهدی اضافه کرد: «در ۲۵ خرداد ۸۸ پس از راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات حدود ۲۳ تن کشته شدند و چون مباشر این قتل‌ها معلوم نشد، پس مسبب قتل در حکم قاتل است و مسبب قتل کسی است که اعلامیه داده و به راهپیمایی غیرقانونی دعوت کرده است.»

سخنان آقای علم الهدی درباره مرگ ۲۳ نفر در روز ۲۵ خرداد سال ۸۸ در حالی بیان شده است که پیش از این مسئولان دولتی جمهوری اسلامی تنها مرگ هفت یا هشت نفر در این راهپیمایی را به صورت رسمی تائید کرده‌اند.

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود گفت که هیچ قانونی در کشور دادستان را در تعیین زمان بازداشت محدود نکرده که متهم را یک روز یا دو روز یا یک سال نگه دارد.

وی اضافه کرد: «دادستان به جای آن که این افراد را در زندان نگهداری کند، حکم به نگهداری آنها در منزل‌شان داده و این افراد کنار دریا و ییلاق تابستان‌شان برقرار است، با محافظ می‌آیند و با محافظ می‌روند و رهبری در این حکم هیچ دخالتی ندارد و آن را به قانون واگذار کرده است.»

علی مطهری در سخنان خود در دانشگاه مشهد با اشاره به نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره عدم محاکمه رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گفته بود که «پیغمبر اسلام هم نمی‌تواند بگوید که حکم فلان فرد سنگین است و بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات آنها حکم صادر کند.»

اشاره آقای مطهری به دیداری است که پیشتر با رهبر جمهوری اسلامی داشته است.

او روز یک‌شنبه، هشتم تیر، گفته بود که در دیداری با آیت‌الله خامنه‌ای، آقای خامنه‌ای به او گفته است که «جرم» مهدی کروبی و میرحسین موسوی «بسیار بزرگ» است و در صورت محاکمه این دو «حکم سنگینی» در انتظارشان خواهد بود.

وی در سخنان خود در دانشگاه مشهد گفت که از این سخنان رهبر جمهوری اسلامی قانع نشده است و باز هم اصرار دارد که حصر بدون حکم قضایی «ظلم »است.

آقای مطهری روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، نیز در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار رفع حصر از رهبران معترضان سال ۸۸ شده و تهدید کرده بود که در صورت «مسامحه» آقای روحانی این موضوع «در قالب سوال» از رئیس جمهور در مجلس پیگیری خواهد شد.

+15
رأی دهید
-58

biparva-jan - تهران - ایران
اقای مطهری داری خطرناک میشه برادر.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 11:47
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
این اخرشه دیکه ، اخرین مرحله پاچه خوارى در حد جام جهانى ،جایزه پاچه نوبل ،اقاى علم الهدى و امثالهم ،،،نقدى، مصباح،، خاتمى، ،،اگرتمام امکانات پولى رو که از اینور انور به خورد شما مفت خورهاى پرو جامعه میدهند را قطع کنند وبگوییند گور مبارکتون گم کنید و شروع کنید بکار کردن ،،ایا باز هم پاچه خوارى میکنید و با عزت نفس و شرافتى که از شما مفتخورها پیداست بعید که شرافت یک کارگر ساده رو داشته باشید !!! انقدر غلامى ، دریوزگى به پوست استخوان امثال شماها خوش امده که به این سادگى ور نمیاد !!!
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 12:17
karaji - گتنبرگ - سوئد
مثل اینکه این بابا فقط تو مجلس دارای ت.... هست و بقیه فقط بله قربان گو هستند ، این بدبخت علم به هوا هم مثل بقیه اراذل مفت خور از آخور آقا میخوره !
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 12:32
kamran631 - لیون - فرانسه
آخوند پاچه خوار، تا وقتی‌ که سید علی‌ گدا ولی‌ وقیح هست، خوب اوضاع شما توپ هست، 6.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 14:08
arman20121391 - طبس - یزد - ایران
خوب احمق خودت هم نمی فهمی چی داری می گی خوب خبرگان از روی نظارت بر عملکردشه که میتونه تشخیص بر بقا یا عدم بقای شرایط رهبری بده این چه حرف مضحکیه وقتی عملکرد نامناسبی داره یعنی شرایط رهبری رو از دست داده مثل اینه که بگیم مجلس حق نظارت بر عملکرد وزیر و زیرمجموعه اش رو نداره و فقط حق تشخیص این رو داره که صلاحیت وزیر بودن رو همچنان داره یا نه واگه نداره استیضاحش میکنه خوب از کجا میخواد بفهمه شرایطش رو داره یا نه بدون نظارت بر عملکردش این حرف رو یک آدم ابله بی سواد هم نمیزنه چون میفهمه غیرمنطقیه و معنی اش اینه که ما مثلا بدون اینکه ببینیم هوا روشنه یا تاریکه تشخیص بدیم شبه یا روزانه خیلی خیلی خنده ام گرفت اگه می گفت خبرگان کلا هیچ حقی نداره و کشکه منطقی تر بود که البته در واقعیت همینطور هم شده
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 15:08
arman20121391 - طبس - یزد - ایران
آقای مطهریشخصیت شجاع و مستقل و انسان قابل احترام و قابل تقدیری است درست است است که بسیاری از نظراتش را ممکنه بسیاری افراد قبول نداشته باشند ولی به هر حال هر چه می گوید نظر و عقیده شخصی خودش و بدون تاثیر دیگران بر روی او و به دور از مصلحت های نابجا و چاپلوسی است و البته به عقیده افراد دیگر هم که نظری بر خلاف او دارند احترام می گذارد هر عقیده ای هم که در مورد برخی مسائل فرهنگی دارد حداقلش اینه که تشخیص خودش و عقیده خودش را بدون در نظر گرفتن ملاحضات بی مورد و مورد خوشایند یا عدم خوشایند قرار گرفتن دیگران می گویدو چنین انسانی که زود رنگ عوض نمی کند و همیشه خودش است انسان قابل تقدیری است
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 15:17
razmandeh - استکهلم - سوئد
بزغاله‌ها خوب هوای هم را دارند !!!! همه سرشان تو یه اقله !!! امام زمان حالا مدرن شده دیگه ته چاه نیست حالا مدرن شده برج نشینی می‌کنه به هم خاطره بیت رهبری داره برج سازی میکنه !!!! اعتراض نکنید محل اقامت امام زمان را میسازند !!!!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 16:07
caroline - تهران - ایران
اسطبل خبرگان !
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 16:24
siavash2a - تهران - ایران
اینو همه میدونن مفت خور.دستت از بس کار نکردی از ذست نوزاد لطیفتره
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 17:15
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
یکی از بزرکترین تناقضات جمهوری اخوندی همین مجلس خبرکان است مجلسی که فرمایشی است و خلاف وظیفه خود و عدول از وظایفش باعث روند دیکتاتوریست و نمایندکان انتصابی ان نقش بسزایی بر دیکتاتوری رهبری ایفا میکنند
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 19:44
paksan - آمریکا - آمریکا
نشانه ذلت شماها همینه دیگه. اون دنیا باید همه شماها جواب ظلمها و ستمهای معاویه زمان رو بدید. همون دست بوسی شاه خامنه ای برای شما کافیه
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 20:31
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
این یارو شیطان الهدی باید یه دانشگاه دررشته پاچه خواری افتتاح کنه چون واقعآ دراین رشته فیلسوف هستش.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 21:28
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
مجلسه خفه خون بگیرانه رهبری و ناظرانه باج بگیره رهبری
جمعه 7 آذر 1393 - 01:18
biparva-jan - تهران - ایران
به نکته ی جالبی اشاره کردی arman. چطور میشه بدون نظارت بقا و یا عدم بقا شرایط رو مشخص کرد!
جمعه 7 آذر 1393 - 01:16
Neda02 - اتاوا - کانادا
ابوالیلغوز؟؟؟؟؟
جمعه 7 آذر 1393 - 04:45
raha1984 - هامبورگ - المان
نجس الهدی پاجه خوار اعظم
جمعه 7 آذر 1393 - 07:25
کوروش مهری - یزد - ایران
راست میگه،اون قلعه حیوانات پیر چه حقی داره که بر کفتار و لاشخور جنگل نظارت کنه؟!اونا فقط باید چرت بزنند و بع بع کنند!!(لعنت به کل این سیستم از بالا تا پایینش)
جمعه 7 آذر 1393 - 09:03
cobalt3 - کرج - ایران
نه انصافا خبرگان چند بار تذکر دادن و گفتن حاج آقا بفرمائین چاییتون سرد شد.
جمعه 7 آذر 1393 - 09:06
92ارشام - لندن - ایران
علم الهدی اگر چاپلوسی و پاچه خوری نکند که سمتش را ازدست میدهد.اگر خبرگان مولی و رهبر ولی است و نمی تواند و حق ندارد نظارت کند!پس اینها در خبرگان یک مشت مفت خور و بی خاصیت و هیچکاره هستند.این معنی دقیق جمله علم الهدی است.
شنبه 8 آذر 1393 - 12:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.