سوپ کاهو

این سوپ بسیار سبک و ساده است و زود آماده می‌شود و می‌تواند شام سبکی برای شب‌های سرد این فصل باشد.

مواد لازم:


کاهو: 250گرم
مرغ یک تکه: 150گرم
شیر: یک پیمانه
کره: 25گرم
آرد: یک قاشق
پیاز: یک عدد
روغن مایع: یک قاشق
پنیر فتا: 50گرم

اول پیازها را خلالی و باریک خرد می‌کنیم و با یک قاشق روغن کمی تف می‌دهیم تا سبک شوند. نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و مرغ را با یک پیمانه آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بپزد. بهتر است برای این نوع سوپ‌ها از سینه مرغ بدون پوست استفاده بشود.

مرغ که پخت، آن را ریش ریش می‌کنیم و دوباره به قابلمه برمی‌گردانیم. کاهو را خرد می‌کنیم و به مواد قابلمه اضافه می‌شود.
در مرحله بعد، آرد را با کره تف می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود. اصلا نباید رنگ آن عوض شود. در همین حد که بوی آرد گرفته بشود کافی است. حالا شیر را آرام به آرد اضافه می‌کنیم و در همین حین هم می‌زنیم تا گلوله نشود. این یک سس سفید است که در خیلی از سوپ‌ها استفاده می‌شود. این سس را وقتی یکدست شد به مرغ اضافه می‌کنیم.

اجازه می‌دهیم چیزی حدود 15دقیقه کاهو بپزد. بعد با همزن آن را میکس می‌کنیم. این سوپ جزو سوپ‌های نرم است.
در مرحله بعد پنیر را رنده و به سوپ اضافه می‌کنیم و روی شعله ملایم می‌گذاریم تا غلیظ شده و پنیر آب شود. وقتی پنیرها آب شد زیر سوپ را خاموش کرده و سرو می‌کنیم.

خواص کاهو

کاهو حاوی ویتامین «ث» (ضد‌اسکوربوت) و سرشار از نمک‌های معدنی با خاصیت قلیایی است، به همین دلیل خون را تصفیه و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می‌کند. برگ‌های سبز بیرونی کاهو ارزش غذایی بالایی دارند چون در معرض نور خورشید بوده و ویتامین‌های بیشتری دارند. هر چه کاهو سبزتر باشد، ویتامین بیشتری دارد. کاهوی پخته برای ازدیاد شیر مادر مناسب است. آب کاهو، خنک و شادابی‌بخش است و میزان فراوان منیزیم در آب آن سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می‌شود. آب کاهو جنبه درمانی دارد. برای رفع یبوست و بیخوا

+5
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.