۹۰۰ میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده ایران آزاد شد

این بخش از دارایی های مسدود شده ایران به حساب بانک مرکزی این کشور در عمان و امارات واریز شده است

بانک مرکزی ایران می گوید مجموعا ۹۰۰ میلیون دلار از دارایی های مسدود شده این کشور در قالب اقساط پنجم و ششم توافق تمدید شده ژنو، به حساب این بانک واریز شده است.

بر اساس تصمیم ایران و گروه ۱+۵، توافق شش ماهه ژنو، اوایل تابستان سال جاری تا دیروز ( ۲۴ نوامبر برابر با سوم آذر) تمدید شده و قرار بود طی این مدت ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده ایران ناشی از تحریم های بین المللی در برابر اقداماتی از سوی ایران همچون وقفه در برخی از برنامه های اتمی، آزاد شود.

بر اساس گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، از مجموع ۹۰۰ میلیون دلار آزاد شده، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از منابع بانک مرکزی ایران در کره جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان بابت قسط پنجم و مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار دیگر از منابع بانک مرکزی ایران در هند به حساب این بانک در امارات متحده عربی در قالب قسط ششم واریز شده است.

با احتساب واریز اقساط پنجم و ششم، کل مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از مرحله تمدید اولیه توافق ژنو در اختیار ایران قرار گرفته است. طبق مرحله اول این توافق، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی ایران طی ۸ قسط تا اوایل تابستان امسال آزاد شده بود.

یک روز پیش از این، توافق ژنو با هدف دستیابی به یک راه حل جامع برای حل و فصل پرونده اتمی ایران به مدت ۷ ماه دیگر (تا سی ژوئن ۲۰۱۵ برابر نهم تیر ۱۳۹۴) تمدید شد. بر اساس این توافق طی هفت ماه آینده در حدود ۵ میلیارد دلار دیگر از دارایی های ایران هم آزاد خواهد شد.

+17
رأی دهید
-4

فراوانی - قطر - قطر
خوش بحال مردم غزه ولبنان به ما چه
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:00
perser68 - فلوریدا - آمریکا
فراوانی - قطر - قطر. عزیز ای کاش مردمه غزه و لبنان!!! پولارو می فرستن برای یه مشت مفتخور مثله حسن نصر الله و آدم کشاش. بمبو موشک برای خراب کردنو کشتن!
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 16:49
مهدخت - برن - سوئیس
خوش به حال اخوند دوزاری و بیچاره مردم که تازه این دزدها مخواهند نانشان رو هم گران کنند
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 17:58
مترلینگ - منچستر - انگلستان
خوش بح حال اهل بیت آغا یه پول قلنبه ی دیگه به جهنم که با انرزی اتمی موافقت نمیکنننقدی دیوانه
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 18:14
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
نوش جون محبان سید علی پولدار...!
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 03:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.