محسن بنگر:آرش را عمدا زدم/به بچه ها گفتم استقلالی ها را بزنید اخراج شدید با من!

بنگر می گوید:«برهانی را به این دلیل زدم تا بازیکنان پرسپولیس را به خود بیاورم.»

مهدی یکتا:بنگر اینجا... بنگر آنجا... بنگر همه‌جا! ابتدا می‌خواستیم او را مرد خشن دربی لقب بدهیم اما وقتی بار دیگر بازی استقلال و پرسپولیس را مرور کردیم، به نتایج جالب‌تری رسیدیم! هرچند دوره سوپرمن و سوپرمن‌بازی تمام شده ولی محسن بنگر در دربی در این نقش ظاهر شد. مدافع باتجربه پرسپولیس در طول بازی با استقلال همه جا دیده شد. در زمین خودی، محوطه هجده‌قدم حریف، وسط میدان، سمت راست و گوش چپ و... خلاصه آن که محسن بنگر در دفاع اولین نفری بود که دفع توپ می‌کرد و در ضربات ایستگاهی هم پیش می‌کشید و بالاتر از مدافعان آبی سر می‌زد! همین تلاش، دوندگی و جنگندگی تا آخرین لحظات دربی باعث شد تا او مهمان ما در کافه خبر باشد.

خشن‌ترین مرد دربی لقبی است که باید به تو بدهیم یا آندرانیک تیموریان؟!

هر دو! البته من خیلی هم خشن نبودم ولی آندو... (بعد از مکثی کوتاه) باورتان نمی‌شود اما خیلی دلم می‌خواست آندو پرسپولیسی باشد. جنس فوتبال تیموریان را خیلی می‌پسندم. کاش آندو در پرسپولیس بود. آنگاه هیچ‌ غم و غصه‌ای نداشتیم!

حتی آن لحظه‌ای که همه پرسپولیسی‌ها را می‌زد، باز هم دوستش داشتی و حرص نمی‌خوردی؟
فوتبال همین است دیگر! قشنگی دربی به همین لحظه‌هاست. فقط تعجب می‌کنم چرا عادل فردوسی‌پور صحنه خطاهای آندو را سانسور کرد؟!

حالا که اسم برنامه 90 وسط آمد،‌باید بپرسیم از اینکه اسم تو در میان بهترین‌های دربی نبود، ناراحت نشدی؟
اصلاًً، حق مهدی طارمی و محمد نوری بود که در نظرسنجی بهترین بازیکن دربی باشند اما به رغم رفاقت دیرینه با امید ابراهیمی، از دیدن اسم امید در بین بهترین‌های دربی واقعاً خشکم زد! آخر امید چه کار کرد که در این لیست قرار گرفت؟ سجاد شهباززاده هم که فقط یک گل زد و در سایر دقایق راه رفت!

شاید هم عادل اگر اسم 3 پرسپولیسی را کنار یک استقلالی می‌گذاشت، رأی پرسپولیسی‌ها شکسته می‌شد و آن بازیکن آبی‌پوش بهترین بازیکن دربی لقب می‌گرفت.
شاید،‌ ولی از نظر من مهرداد کفشگری بهترین بازیکن میدان بود اما مهدی طارمی هم عالی بود. معتقدم مهدی طارمی تنها فوتبالیست ایرانی است که می‌تواند در اروپا بازی کند، فقط کمی تجربه‌اش پایین است.

خودت هم جزو بهترین‌ها بودی. قبول نداری؟
من که پیرمرد پرسپولیس هستم. (خنده دسته‌جمعی)

متولد چه سالی هستی؟
اصلش 1359 هستم اما شناسنامه‌ام را یک سال بزرگتر یعنی 1358 گرفتند تا زودتر به مدرسه بروم!

راستی با آرش برهانی مشکل قبلی داشتی؟
نه، در لحظه کرنر، من، آرش برهانی را گرفتم یعنی وظیفه‌ام همین بود. آن وقت او با آرنج به تخت سینه‌ام کوبید و من هم با دست او را هل دادم ولی سیلی نزدم. حالا صحنه‌های درگیری مرا نشان دادند در حالی که آندو باید در 10 دقیقه اول اخراج می‌شد!

ولی تا آخر بازی با آرش کل‌کل داشتی.
کل‌کل نداشتم، دربی همین است دیگر!

چرا پس از پایان دربی گفتی با برهانی هیچ رفاقتی نداری؟ مگر شما با هم دوست صمیمی نیستید؟
نه، ما هیچ ارتباطی بیرون زمین نداریم.در دربی هم که رفاقت خنده‌دار است. اگر ما در دربی 10 بازیکن در دو تیم مثل آندو داشتیم، بازی خیلی هم زیباتر می‌شد.

کم نیستند کسانی که اعتقاد دارند محسن بنگر باید در دربی اخراج می‌شد.
اشتباه می‌کنند! من یک کارت زرد باید می‌گرفتم که گرفتم!

آن صحنه تکل تو روی پای هاشم بیک‌زاده خطا نبود؟
نه که نبود! من توپ را زدم ولی چون جثه‌ام بزرگ است طرف هرجا به من می‌خورد،‌ همه فکر می‌کنند خطا کردم!

حمید درخشان قبل از دربی با شما مشورت کرد؟
حمیدخان همیشه با محمد نوری، ‌رضا نورمحمدی و من به عنوان باتجربه‌های تیم مشورت می‌کند اما ارنج و ترکیب تیم را خودش می‌چیند و در این رابطه با دستیارانش مشورت می‌کند.

حمید درخشان در مصاحبه دیروز خود با ما می‌گفت حق محسن بنگر است که فیکس تیم ملی باشد.
نظر لطف حمیدخان است اما باید به سلیقه آقای کروش احترام گذاشت.

به تیم ملی فکر می‌کنی؟
من نباید این حرف را بزنم اما فصل گذشته به گواه کارشناسان بهترین بازی‌هایم را در پرسپولیس انجام دادم که هیچ‌چیز نصیبم نشد. کسانی به جام جهانی برزیل رفتند که نصف من هم نبودند... (حرف‌هایی می‌زند که به رسم امانت نزدمان محفوظ می‌ماند!)

سرمربی پرسپولیس بعد از خوردن گل از استقلالی‌ها بدجوری با تو جروبحث کرد. درخشان معتقد بود حواس محسن بنگر روی بیرون رفتن رضا حقیقی پرت شد و گل خوردیم!
نه، حواس من پرت نشد! من بعداً هم به حمیدخان گفتم که چرا رضا حقیقی 5 دقیقه بیرون زمین معطل کرد و تعویض انجام نشد. در آن لحظات چپ و راست روی دروازه‌مان توپ می‌ریختند و... شرایط خیلی سختی بود ولی خدا را شکر که بردیم.

بهترین بازیکن استقلال چه کسی بود؟
آندرانیک تیموریان و والسلام!

شنیدیم برخی بازیکنان استقلال بازیکنان شما را در طول بازی مسخره می‌کردند؛ درست است؟
(سری به نشانه تأسف تکان می‌دهد) بله، متأسفانه یک بازیکن باتجربه استقلال همان اول بازی کری خواند که اینها خیلی ضعیف هستند و دیگر استقلالی مدعی هم می‌گفت شما می‌خواهید با طارمی و عباس‌زاده دربی را ببرید؟ اسم این دو را مسخره می‌کردند اما کار خدا را دیدید همان طارمی که مسخره می‌کردند، چه بلایی سر استقلال آورد؟! به نظرم بازیکنانی که ضعیف هستند، در طول بازی کری می‌خوانند. شما دیدید که آندو اصلاً کری نمی‌خواند و...

به هر حال دربی چنین بازیکنانی را هم می‌طلبد که کری بخوانند و بازی را گرمتر کنند.
قبول دارم، دربی بازیکن جنگجو و باتعصب می‌خواهد. هرکس در دربی مظلوم باشد، بازنده است. البته اگر کری می‌خوانید باید بتوانید در عمل هم چیزی نشان دهید. همین مهدی طارمی بی‌سروصدا آمد و ستاره دربی شد. قبل از دربی به حسین‌آقا (عبدی) گفتم مهدی طارمی را فیکس بازی بدهند اما ایشان گفت که حمیدخان برنامه خوبی برای او دارد و مهدی را از دقیقه 60 به بعد ببینید.

و همین اتفاق هم افتاد!
بله، اصلاً نقشه ما همین بود. قرار بر این شد که ما مدافعان استقلال را خسته کنیم و در 30 دقیقه پایانی مهدی طارمی وارد زمین شود و دفاع‌شان را به هم بریزد. وقتی در دقیقه 60 تابلوی تعویض بالا رفت، می‌دانستم دارد اتفاقات خوبی می‌افتد و همه دیدید چنین اتفاقی هم افتاد.

آقامحسن، بی‌تعارف در پرسپولیس باند شمالی‌ها را دارید؟ می‌گویند خیلی هوای یکدیگر را دارید.
باند که نه اما بازیکنان مستعد شمالی در سرتاسر ایران پخش هستند. بیشترین میزان دوندگی هم متعلق به شمالی‌ها بود و همین کفشگری در حد استانداردهای اروپایی دوید. هوای همدیگر را هم داریم ولی باند و باندبازی در پرسپولیس وجود ندارد.

این پنجمین دربی محسن بنگر بود. چه فرقی با 4 دربی قبلی داشت؟
به نظرم در 4 دربی قبلی بسیار ترسو بازی کردیم. هم ما و هم استقلالی‌ها از شکست ترسیدیم و به نتیجه صفر - صفر رسیدیم اما در این دربی برای برد به میدان رفتیم و خدا را شکر نتیجه هم به نفع ما تمام شد. البته یک نکته را هم حتماً ذکر کنید که در برنامه 90 از قلم افتاد. آقای ماجدی ماشاءا... با همراهی کارشناس داوری (هدایت ممبینی) تمام صحنه‌ها را به نفع استقلال دانستند اما می‌خواهم بگویم سانتر خسرو حیدری از بیرون خط به پای اومانا خورد و داور کرنر گرفت. اصلاً آن توپ اوت شده بود که به اشتباه کرنر اعلام شد و همان کرنر هم به گل استقلال تبدیل شد.

لحظه اخراج امید عالیشاه اگر دست تو به او می‌رسید، چه کار می‌کردی؟
(به شوخی) امید را می‌کشتم! نمی‌دانم با وجود داشتن کارت زرد چرا آن حرکت را انجام داد. اگر 10 نفره نمی‌شدیم، چه بسا خیلی راحت‌تر بازی می‌کردیم و آن همه فشار و استرس را متحمل نمی‌شدیم.

شاید اگر محمد نوری به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم پیراهن خود را درنمی‌آورد، آنگاه امید عالیشاه جوان هم حرکت او را تقلید نمی‌کرد.
از محمد نوری با آن همه تجربه بعید بود. در بازی هفته شانزدهم مقابل نفت تهران من نیستم، محمد نوری نیست، امید عالیشاه نیست، ‌پیام صادقیان و رضا حقیقی هم نیستند! حالا پرسپولیس با چه بازیکنانی می‌خواهد جلوی تیم منصوریان بازی کند، خدا می‌داند!

اگر خودت جای یدا... جهانبازی بودی، چند کارت زرد و قرمز به محسن بنگر می‌دادی؟
(می‌خندد) باز که برگشتید به خانه اول! اول آرش برهانی مرا زد و اتفاقاً بلافاصله بعدش گفت ببخشید! به نظرم داور به جای کارت دادن به من باید پنالتی واضح پرسپولیس را می‌گرفت. آندو بازیکن ما مهدی طارمی را قیچی کرد اما آقای جهانبازی ندید! آن وقت جناب ممبینی هم به عنوان کارشناس می‌آید و برای به دست آوردن دل استقلالی‌ها می‌گوید آن صحنه پنالتی نبوده است.

حالا که خودمان هستیم، بی‌رودربایستی اگر به جای جهانبازی یک داور مطرح خارجی مثل «روزتی» ایتالیایی بود، باز هم آن‌طور بازیکنان حریف را می‌زدی؟
راستش را بخواهید نه! اما می‌خواهم یک اعترافی در خبرورزشی داشته باشم؛ من آن لحظه که آرش برهانی را زدم، تیم واقعاً تحت فشار بود. استقلالی‌ها حمله می‌کردند و شاید احساس کردم بچه‌های ما کپ کرده‌اند. بنابراین آن برخورد را با آرش کردم و بعد بلافاصله بر سر 5 بازیکن خودمان داد زدم که این چه وضع بازی کردن است؟! می‌خواستم با زدن آرش، پرسپولیسی‌ها را به خود بیاورم و این یک کار روحی و روانی بود! بعد هم به بچه‌ها گفتم محکم بازی کنید و از اخراج شدن نترسید، اگر اخراج شدید، به درخشان بگویید بنگر گفت بزنید، پای من !

احتمال دارد در نیمه نهایی جام حذفی باز هم به استقلال بخورید. خودت دوست داری این اتفاق بیفتد؟
آخ‌جون باز هم دربی! (لبخند می‌زند و ادامه می‌دهد) خیلی خوب می‌شود. فوتبال ایران با همین بازی‌ها دیدنی‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

نمی‌ترسی که استقلالی‌ها برای انتقام بیایند؟
خدا کند استقلالی‌ها برای انتقام بیایند، آنگاه می‌بینید چه بلایی سرشان می‌آوریم!

عدد 10 را تو در بین پرسپولیسی‌ها مد کردی؟
نه، بچه‌های تیم تصمیم گرفتند این مسئله 10 نفره بردن و 10 دقیقه معروف را رسانه‌ای کنند.

قرار بود اگر هادی نوروزی گل بزند، عدد 4 را نشان بدهد!
بله، هادی تا به حال 3 گل به استقلال زده و خیلی هم تلاش کرد چهارمین گل خود را هم بزند و شادی کند. به نظرم هادی نوروزی بهترین مهاجم نوک ایران است اما چون بچه محجوب و مأخوذ به حیایی است، در حقش خیلی اجحاف شده است.

محسن بنگر خیلی در اینستاگرام فعال است و به ویژه عکس دختر کوچولویت را همیشه به اشتراک می‌گذاری. شاید امروز شهرت او کمتر از پدر نباشد و...
(به همراهش اشاره می‌کند) همین سعید طفلکی را ساعت 6 صبح به خاطر دریا دخترم فرستادم شیرینی بخرد! دریا همه زندگی من است و او هم خیلی بابایی است!

خداوند حفظش کند. راستی بازی جام حذفی با گل‌گهر را چطور می‌بینی؟
شک نکنید گل‌گهر تیم خوبی است که تا به اینجا هم توانسته در جام حذفی پیش بیاید. الان تمام فکر و ذهن ما زمین سیرجان است که می‌گویند خیلی نامناسب است. سپاهان هم در همین زمین باخت! امیدوارم بتوانیم از سد این حریف سرسخت هم بگذریم.

به عنوان مدافع باتجربه پرسپولیس فکر می‌کنی چرا نیلسون و سوشا مکانی در این فصل گل‌های بدی می‌خورند؟
نمی‌دانم. هر دو هم ناراحتند ولی اگر ما این چند گل بد را مقابل استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، فولاد خوزستان، سایپا، تراکتورسازی و گسترش‌فولاد نمی‌خوردیم، چند امتیاز می‌گرفتیم و الان دوم جدول بودیم. هرچند وقتی تیمی گل می‌خورد، همه مقصرند.

آن حساسیت بین تو و نیلسون هنوز هم ادامه دارد؟
(با تعجب) من با نیلسون مشکلی نداشتم. یک بار در حین بازی با رضا حقیقی درگیری لفظی پیدا کردیم که خیلی زود هم همه چیز تمام شد و رفت پی کارش!

در زمین خیلی با تعصب و جنگنده نشان می‌دهی. الگوی فوتبالی محسن بنگر چه مدافعی بوده است؟
قدیر غفاری! نمی‌دانم شما او را می‌شناسید یا نه؟!

بله، مدافع وسطی که اصالتاً ترکمن بود و حتی به تیم ملی هم دعوت شد اما چرا این‌قدر زود محو شد؟!
طفلکی خیلی زود مصدوم شد. خیلی فوتبالیست کاملی بود. من کنار قدیر غفاری در شموشک نوشهر بازی کرده‌ام. می‌توانست نامی بلندآوازه‌تر داشته باشد اما حیف که با بدشانسی مواجه شد.

دیگر فوتبال چه بازیکنانی را قبول داشتی؟
الگویم که آقاکریم (باقری) بود. بعد از باقری، آقایان نادر محمدخانی، مهدی هاشمی‌نسب و مجتبی محرمی را هم خیلی قبول داشتم. در کل من عاشق بازیکنان محکم، قوی و جنگنده‌ام.

محسن بنگر چه زمانی در فوتبال بازنشسته می‌شود؟
با این جوان‌هایی که می‌بینم حالاحالاها می‌خواهم بازی کنم. اما از شوخی گذشته هنوز یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و از انگیزه فراوانی هم برخوردار هستم. می‌توانید از آقای درخشان و آقای علی دایی و مربیان پرسپولیس بپرسید. من هنوز شماره تلفن حمیدخان را ندارم چون نمی‌خواهم برای گرفتن مرخصی مزاحم ایشان شوم. در این مدت هرگز یک روز هم در تمرینات غیبت نداشته‌ام و با این وضعیت فعلاً به خداحافظی و بازنشستگی فکر نمی‌کنم.

+42
رأی دهید
-41

chiko - توکیو - ژاپن
آخه چلغوز .....،هر وقت یادتون میفته آرش چه جوری سولاختون کرد تاول میزنید ؟ ۴۴۴۴
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 12:31
kamaan - تهران - ایران
chiko - توکیو - ژاپن ,هی‌ چیکی، (جوجه) اینقدر نمالون، این ماله رو بنداز زمین. کار از ماله کشیدن دیگه گذشته، این اسم پرسپولیس هست که وقتی‌ می‌شنوید زیگیلی مشتی. برید با اون یکی‌ رفیقت از ژاپن یه ساکی بزنید که فروکش کنید. LOL
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:43
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
chiko - توکیو - ژاپن- سوختگیت از نوع چندمه؟کار تو از پماد ضمادگذشته.خخخخخخخخخخ ازشدت تاول حتی نمیتونی بشینی.خدایااااااااا چقدر ده نفره اینارو سوراخ کنیم .سوراااااااااخ میکنیم های سوراخ ,, غصه نخور خوب میشی فقط باید سرپا باشی نشستن همان وترکیدن تاولها همان وسوززززززززش تاعمق استخوان.10
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 15:38
shab sepid - رم - ایطا لیا
مگه می‌شه جائی‌ رفت و شمالی اونجا نباشه، از حوزه علمیه گرفته تا بسیج و سپاه و تیم فوتبال و رستوران و توالت عمومی همه جا هستند ،با سه سوت زیر آب همه رو میزنند و به قول این گول پسر هوای هم دیگر را دارند .
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 16:16
shsal - تهران - ایران
shab sepid - رم - ایطا لیا، دقیقاً همینیه که گفتی
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:00
92ارشام - لندن - ایران
پرسپولیس خیلی زیبا بازی کرد و استقلال حرفی برای گفتن نداشت.پرسپولیس دو گل صددرصدی ر ا از دست داد شوت زیبایی که دیرک دروازه استقلال را لرزاند گرچه نتیجه بسیار دلچسب بود.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 10:05
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
دربی بعدی رو قراره ٩ نفره ببریم. خسته شدیم از بس ١٠ نفره بردیم.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 22:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.