مخالفت وزارت ورزش با سرمربیگری کرانچار در تیم ملی امید

زلاتکو کرانچار

پس از برکناری وینگادا سرمربی پرتغالی تیم ملی امید ایران به خاطر نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی اینچئون، زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد اما وزارت ورزش با انتخاب او مخالفت کرده است.

امیدهای فوتبال ایران مهیای حضور در مسابقات گزینشی برای راهیابی به المپیک ۲۰۱۶ می‌شوند. آخرین حضور فوتبال ایران در المپیک، بازی با شوروی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود که شاگردان حشمت مهاجرانی ۲-۱ مغلوب شد. گل ایران را در آن بازی پرویز قلیچ‌خانی زد.

اگر ایران به المپیک صعود کند، طلسم چهل ساله دوری از این رقابت‌ها را خواهد شکست. ایران به المپیک ۱۹۸۰ مسکو هم راه یافت اما به خاطر تحریم این دوره از بازی‌ها، سوریه جای ایران را گرفت.

کرانچار در همین فصل از لیگ بر‌تر سرمربی سپاهان بود و به خاطر نارضایتی مدیران و هواداران باشگاه جای خود را به حسین فرکی داد. او با حبیب کاشانی مدیر تیم امید به توافق نهایی رسیده اما برای آغاز کار، نیازمند مجوز وزارت ورزش است.

کاشانی در این باره گفته است: «عده‌ای می‌خواهند حسرت چهل ساله را ۴۴ ساله کنند. با کرانچار به توافق رسیدم و تا آخر هفته‌ فرصت دارم به ایشان بگویم با ما کار کند یا نه. متاسفانه مشکلاتی ایجاد شده و با این وضعیت نگران کننده، دارد فرصت‌سوزی می‌شود».

حبیب کاشانی به خبرگزاری ایسنا گفته که هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد زیرا این مسئله مربوط به آنهاست.

کمیسیونی در وزارت ورزش وجود دارد که موظف است فعالیت مربیان خارجی را تایید کند. این کمیسیون از تایید کرانچار خودداری کرده است.

کاشانی می‌گوید: نمی‌دانم این کمیسیون برای چه ایجاد شده. آنهایی که باید تست فنی بگیرند و صاحب‌نظر هستند، این کار را انجام داده‌اند. این کمیسیون خلق‌الساعه تشکیل شده است.

مدیرعامل سابق پرسپولیس یادآور شد: فدراسیون NGO محسوب می‌شود و باید به این نهاد احترام بگذاریم. نباید کاری کنیم به فوتبال لطمه بخورد. کرانچار مربی بسیار خوبی است و از پیکان و چند تیم دیگر پیشنهادهای خیلی خوبی دارد.

اصغر شرفی مربی سابق فوتبال ایران با انتقاد از وزارت ورزش می‌گوید: «این صحبت‌ها را نمی‌فهمم. کفاشیان با وزیر ورزش گرگم‌ به هوا بازی می‌کند. لابد وزارت ورزش می‌خواهد آن مربی چاق را به عنوان مربی انتخاب کند».

شرفی به خبرگزاری فارس گفت: «برای مرگ مظلومی دیدید که چقدر آدم آمده بود. کفاشیان و گودرزی اگر بمیرند فکر می‌کنید چهار نفر هم بیایند؟ محبوبیت را ببینید و کار را به دست آدم‌های کاردان بسپارید، دخالت بی‌مورد در کار‌ها نکنید که دودش به چشم تیم امید خواهد رفت».

اصغر شرفی یادآور شد: «این آدم‌ها حق‌شان‌‌ همان کی‌روش است که آویزان‌شان کند؛ دستش هم درد نکند. آدم خنده‌اش می‌گیرد، در واقع خنده که چه عرض کنم باید بگویم زهرخند. با این زمان کم اگر کرانچار هم بیاید نمی‌توان کاری کرد».

خداداد عزیزی هم از منتقدان تاخیر در معرفی سرمربی تیم ملی امید است اما اعتقاد دارد سرمربی داخلی، بهتر می‌تواند به تیم‌های پایه کمک کند.

عضو سابق باشگاه اف ث کلن آلمان گفته است: «اگر امروز در تیم ملی مشکل داریم به خاطر تیم‌های پایه است. امثال علی کریمی، مهدوی‌کیا و خود من از پایه به تیم بزرگسالان آمدیم اما الان اگر ستاره‌ای می‌بینید که از تیم‌های پایه آمده به من هم نشان دهید!»

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه «به خاطر مشکلات اخلاقی با حضور کرانچار مخالفت شده»، به خبرگزاری فارس گفت: «بالاخره در کشوری زندگی می‌کنیم که مسائلی در آن وجود دارد. در هر صورت باید سریع تکلیف تیم امید مشخص شود و حیف است که به المپیک صعود نکنند».

+3
رأی دهید
-8

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.