حکم اعدام سهیل عربی به اتهام توهین به مقدسات «تایید شده است»

سهیل عربی همراه با همسر و دختر پنج ساله‌اش

سایت «کلمه» از تایید حکم اعدام سهیل عربی در دیوان عالی ایران به اتهام «توهین به مقدسات و سب‌النبی» خبر داده و نوشت که این حکم روز یکشنبه دوم آذر به وکیل آقای عربی ابلاغ شده است.

این سایت روز دوشنبه سوم آذر در گزارش خود، تایید حکم اعدام آقای عربی در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست علی رازینی ظرف مدت کوتاهی از صدور حکم اولیه در دادگاه کیفری استان تهران را «غیرمنتظره و عجولانه» دانست.

بر اساس گزارش‌ها، سهیل عربی روز هشتم شهریور در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی به اعدام محکوم شده بود.

به گفته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، آقای عربی «هشت صفحه فیسبوک به نام‌های مختلف» داشته که به دلیل نوشته‌هایش در آن صفحات متهم به چند اتهام از جمله «توهین به ائمه اطهار و پیامبر» شده است.

سهیل عربی و وکیلش با اعتراض به اتهام سب‌النبی، این اتهام را رد کرده‌اند.

«یک منبع مطلع» روز هشتم آبان به وبسایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود: ‌«طبق ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی اگر شخصی به پیامبر اسلام توهین کند مجازاتش اعدام خواهد بود اما ماده بعدی، ماده۲۶۴ به صراحت می‌گوید اگر متهم در دادگاه صرفا ادعا کند که حرف‌های توهین آمیز را بر اساس عصبانیت، نقل قول یا سهو قلم و سهو زده است، حکم اعدام او به مجازات ۷۴ ضربه شلاق تبدیل می‌شود».

به گفته این منبع مطلع، سهیل عربی در دادگاه چندین بار تکرار کرده که «در شرایط نامناسبی» این مطالب را نوشته و «پشیمان» است اما «بدون توجه به این سخنان» سه نفر از قضات به اعدام و دو نفر حکم به حبس داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، سهیل عربی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای یک فرزند پنج ساله است که در آبان ۱۳۹۲ توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران به همراه همسرش بازداشت شد. همسر او چند ساعت بعد‌ آزاد شد اما او دو ماه در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

به گفته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، سهیل عربی به دلیل نوشته‌هایش در فیسبوک با دو پرونده دیگر نیز مواجه است که تاکنون حکم آن‌ها قطعی شده است.

به گفته این کمپین، او به اتهام توهین به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران در مجلس، از طریق نوشته‌هایش در فیسبوک در دادگاه ویژه کارکنان دولت به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم در تجدید نظر عینا تایید شده است.

همچنین او به اتهام توهین به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و «تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به سه سال حبس محکوم شده که این حکم نیز در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

+95
رأی دهید
-52

persik - کیف - اکراین
نه دیگه نشد،اگه گفتی مردباش ومردانه هم بمیر،اظهارپشیمونیو حالم بدبودو این حرفا یعنی گ ۰۰۰خوردن الکی واسه زنده موندن ،اومدی یه کاری کنی که خودتو توی ایران وخارج از ایران گنده کنی دیدی نه بابا عجب غلطی کردم۰
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:34
amir-amir - تورنتو - كانادا
این ها روى داعش را سفید کردند با این اعمال غیر انسانى و جنایت کارانه شان٫ اجداشان در ١٤٠٠ سال پیش از این غلط ها نمى کردند که این پشمالو هاى بى حیٽیت در باره مردم ایران انجام مى دهند بالاخره ماه زیر ابر نخواهد ماند و همه شما باید روزى تقاص این جنایت ها را پس بدهید.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:38
دوستدار - استهکلم - سوئد
عجب بدبختی است ! اخر چرا سب‌النبی خودش از خودش دفاع نمی کند سب‌النبی، هر.. که بوده چرا باید به خاطر چیزی که اصلا وجود فیزیکی ندارد کسی را برایش اعدام کرد. این اخوندها تا کی به خاطر هیچی و یا به خاطر اسمی به روح و جان کسی یا کسانی را اعدام میکنند یا می کشند؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:27
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
لعنت به طرفدارن این رژیم، به آنانی‌ که برای لقمه‌ای نا‌ن به ذلّت تن‌ می‌دهند، به آن پناهندگانی که بد از اخذ پناهندگی در غرب با مراجعه به سفارت رژیم به این رژیم کثیف رسمیت می‌دهند و به ایران سفر میکنند
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 00:25
Princesse - تهران - پرژن
persik - کیف - اکراین-حرف مفت نزن بس بابا چرند گفتن
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 00:33
castlehill - سیدنی - استرالیا
به اتهام توهین به مقدسات «تایید شده است»....!!!!!. خود مسلمون بودن از ۱۰۰ تا فحش و اهانت بدتره. منکه اسلام و با لگد از زندگیم انداختم بیرون . وقتی‌ هم اینجا می‌پرسن میگم ایرانی‌ هستم ولی‌ مسلمون نیستم
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 02:35
منوچهری - کرمان - ایران
persik - کیف - اکراین-- خیلی ساده بگم , حالم ازت بهم میخوره !! برو بجای اسم انسان یک اسم دیگه برای خودت انتخاب کن !! !! باید بری جزوه حشرات اونم از نوع سوسکش !!
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 05:07
جنگنده - تهران - ایران
اولا تو که نام خانوادگیت عربی است غلط میکنی به اعتقادات دیگران توهین میکنی آنهم در فضای عمومی فیسبوک، دوما تو که یک غلطی کردی انقدر مرد باش که تا آخر پاش باایستی نه اینکه تا یک سیلی خوردی خودت را زرد کنی و بزنی زیر همه چیز. یا غلط زیادی نخور یا اگر خوردی تا آخرش برو حتی اگر سرت بالای دار رود و زودتر به جهنم وارد شوی. البته همه مخالفان مانند این شخص بزدل و ترسو هستند و فقط بخاطر گرفتن اقامت کشورهای غربی، میان یه غلطی میکنند و مثل خر تو گل میمونند و البته یک تعداد اندکی هم موفق به دریافت پناهندگی و خیانت به کشور خود و نوکری کشورهای خبیثی مانند انگلیس و آمریکا میشوند. لعنت به کل این انسانهای پست و زبون و حقیر.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 07:31
غربت سرد - بروکسل - بلژیک
Persik اسم تورو هم میذارن انسان؟ شرف نداری ،نمیبینی یه کودک بیگناه این وسط داره قربانی یه سری قانون مسخره و من درآوردی میشه؟قانونی که حکم مرگ رو بسادگی و با دوکلمه بالا و پایین، با 70ضربه شلاق تعویض میکنه،مسخره بودن از سروروش میباره.مگه جون آدمها بادهواست که واسه چهارتا جمله بگیریش؟نابودی چندین زندگی بهمین سادگی؟اونوقت تو این شرایط وحشتناک و بحرانی برای این خانواده،تو داری چرت و پرت میگی؟ اآی بزنه و کار خودت هم به اینجاها بکشه،ببینم اون جربزه ای که گویا خیلی گنده ش رو یه جات داری که به دیگران لیچارمیگی از دور (صفت بزدلان که ازدور پارس کنند)میاد کمکت،یا همون اول خیس کردی رفتی پی کارت؟! برو،برو یکم مشق آدمیت کن شاید بشی.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 07:54
xavii - لندن - بریتانیا
ببین تو هر کجاى دنیا زندکى کنى ، جه قانون بد جه قوانین خوب باید به قانون احترام کذاشت، ایشون به اعتقادات خیلی از مردم توهین کرده، فکر کنم 10 سال زندان بسته
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 08:41
sheshgol - تهران - ایران
زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد .persik - کیف - اکراین درست گفت اومد خودشو....بده از حلقش زد بیرون. الان هم هی کمپین درست میکنن تا نجاتش بدن مثل ریحانه جباری بدتر میشه اوضاع
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 09:35
سرسره - اهواز - ایران
persik-کیف-اکراین-مگه تو جای اون زندان وشکنجه رو تحمل کردی که حرف میزنی بنده خدا بیگناه دارن اعدامش میکنند اخه سب النبی هم شد جرم ؟ بخاطر یک اظهار نظر که هیچ هیچ خطری واسیبی (نه مثل دعوت به تروریسم )برای جامعه نداره حکم مرگ کسیرو اجرا میکنن؟ این جنایت علیه بشریت هست کاش مردم ما نسبت به این وحشیگریها واعمال ضدانسانی این عقب افتاده های دیوانه واکنش درخور نشان میدادند
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 08:04
sama128 - شیراز - ایران
persik - کیف - اکراین. امثال آدمهایی مثل تو هستند که آزادی - شرافت - انسانیت - آزادی بیان و حرمت انسان بودن و حرف زدن را لکه دار می کنند شما ..ها ایران را به این بدبختی و کثافت خانه کشاندید که از مردن یک انسان نه تنها ناراحت نمی شید بلکه ... لذت هم می برید.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 09:58
Shahin.Orel - تهران - ایران
جنگنده - تهران - ایران یعنی اینکه پیغمبرت ... بوده , یا زن مردم رو باهاش میخوابیده میگفته کنیز , یا دزدی میکرده میگفته غنیمت , یا توحش امروز تو که میراث اونه , توهینه ؟ همه ما خوشحال میشدیم اگر مقدسات تو انقدر محترم بود که هیچ رذیلتی برای تولد توحش در اون وجود نداشت و همه ما بدون باور های تو در احترام زندگی میکردیم
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 10:58
oghab - هلسینکی - فنلاند
بی شرفها یک انسان آزاده را میعواهید اعدام کنید .بخاطر اینکه بنیانگذازان دین شما ...بودند ....دنیا اامروز جایی برای شما شیطان صفت هانیست .
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 13:45
kamran631 - لیون - فرانسه
خیلی‌ متاسفم که این وکیل نادان سهیل عربی‌ رو وادار به توبه و پشیمانی کرد. باید مردونه پای حرفش می‌‌ایستاد و یا یه جوری از کشور میزد بیرون. این بد‌ترین سناریو برای این مرد نگون بخت هست،که هم اظهار توبه و پشیمانی کرده، و هم اعدام میشه، احتمالا با چند جلسه شلّاق قبل از اعدام.....
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:04
باور عمیق - قم - ایران
آقای سهیل عربی . خدا لعنتت کنه که اینجوری زن و بچتو اسیر و آواره و درمانده کردی . بی غیرت . آخه چرا؟ این زن جوان و این دختر بچه رو چرا اسیر این حماقت و لجن پراکنی کردی؟ آخه احمق اگر لااقل واسه یه هدف صحیح این زن و بچه رو اینجوری آشفته و پریشان کرده بودی بخدا ارزش داشت .. 8 تا صفحه فیسبوک واسه چه غلطی؟ واسه پخش کردن رکیک ترین توهین ها به مقدسات اینهمه مسلمان؟ تازه اومدی و میگی اینها رو ((در شرایطی نامناسب)) گفتی؟ پایه صندلیت کج بوده مثلا؟ هر چند ته دلم امیدی نمیبینم که بتونی به زندگی کثیفت ادامه بدی . اما امیدوارم لااقل همسرت توی مصاحبه های بعدیش به جای ظاهر شدن در نقش یک طلبکار و صحبت از موضع بالا با پذیرش حماقتهای تو و طلب عفو و بخشش از آواره شدن این دختر بچه جلوگیری کنه .
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:24
seyed ali geda - لندن - انگلیس
جنگنده - تهران - ایران . ساندیست را خوردی و حسابی‌ شارژی. تو هم اگر مردی با اسم واقعی‌ خودت اینجا کامنت بذار تا مردمی که توی تهران تو را میشناسند خشتکت را را از پات بیرون بیارن. برو خیانت و جنایت بسه.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 14:39
koorosh2500 - تهران - ايران
این که بخاطر توهین به مقدسات حکم اعدام صادر شده کاملا مخالفم و این مسئله ی سیاسی داشته و میخوان با این مسائل پوشش بدهند ودلیلم این است که خودم در سال 83 در شرکتی کار میکردم و یکی از آقازاده ها به مقدسات توهین کرد و من به اعتراض به این موضوع ،بجای اینکه آقا زاده مورد توبیخ قرار بگیرد ،بنده را از شرکت اخراج کردند.(شرکت قطعات خودروسازی آذین خودرو) و این آقا(ارادی) برادر خانم صاحب کارخانه بنام رضایی بود
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 17:27
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران انصاف نیست , شما وقیحانه برای کسی لعنت آرزو کنید , که تنها آزادانه فرد بزهکاری رو نقد کرده ! لعنت بر اون باور هایی که جان انسانی رو میگیره و با زن و بچه اون این چنین بازی میکنه , لعنت بر اون که بی شرمانه دفاع میکنه و رذیلت رو مقدس میدونه , درود برسهیل , و لعنتی که تو برای اون در جملاتت آرزو کردی مبارک خودت و اون کسی که توحش رو در تو نهادینه کرد
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 20:33
دژمن الله - روسیه - روسیه
باور عمیق - قم - ایران یکی باید تو و اون خدای تو و اون پیغنبر تو و اون حکومت امثال رو لعنت بکنه که جنین برای هیچ دست به جنایت می زنه! همگی با هم سفاهت و حماقت عربی و دینی رو نشر دادین و بر گرده ی مردم سوار کردین و خودتون هم بر خر مراد سوار شدین و حالا حالاها پایین بیا هم نیستین! درست مثل اون عجوزه ی نفرت انگیزی که با مظلوم نمایی سوار سندباد بری شد و و با خارهای پاهای عفریتش در پهلوی سندباد فشار می آورد و دیگه پایین نیومد!
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:44
منوچهری - کرمان - ایران
روی صحبتم با تمام ساندیس خورهای جیره خور این سایته: شما ها تا حالا به هیچ عقیده ای توهین نکردین؟ به هیچ بهائی , مسیحی , بی خدا , شیطان پرست , یهودی .. و غیره افترا نزدین؟ به عمر و عثمان که اکثر مسلمان ها به ایشون عقیده داران فحش ندادین؟ حکم تمام شما اعدامه ! امیدوارم که زن و بچه شما رو اینجوری گریون نبینم .. شما رو به وجدانتون واگذار میکنم !
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 05:23
marineboy - لس انجلس - امریکا
سب النبی و ارتداد مجازات ندارد چه برسد به اعدام!! اینها از فقه من درآوردی تازیان حجاز استخراج شده. لعنت بر آدمکشان تازی حجاز و دیگر موجودات آدمخوار که چنین قوانین مسخره و خشنی را به نام دین در جامعه رواج دادند.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 07:32
قیس - اهواز - ایران
لعنت بر منافقان اسلام و ایران
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 08:38
raha1984 - هامبورگ - المان
مرک بر دین خونخوار و خبیث اسلام
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 08:39
باور عمیق - قم - ایران
shahin.orel - تهران - ایران . لعنت و از لعنت فراتر شایسته این آدمه . امیدوارم همینطور که خودش متوجه شده که چه غلطی کرده و شروع کرده به ابراز پشیمانی ، قانون هم مطابق با رافت اسلامی که صد البته برای متوحشینی چون امثال شما قابل درک نیست از گناه این احمق نادان بدبخت مفلوک منفور گذر کنه و به جای او و غیرت نداشته اش به فکر خانواده او باشد ..
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 09:07
shahin.orel - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران , ببخشید , برام یک سوال فقهی ایجاد شد , بعد از رفعت الهی و به دار آویختن این کافر , همسر ایشون رو به عنوان غنیمت و کنیز , مومنین میتونن تصاحب کنن ؟ درضمن تکلیف بچه که از پدر کافر تحت عنوان حـ... شناخته میشود چیست ؟ چنین کودکی طبق قوانین مقدس جمهوری اسلامی حق گرفتن شناسنامه نداره , آیا شناسنامه او باطل خواهد شد ؟ تکلیف زن مسلمان که رابطه آگاهانه جنسی با فردی کافر داشته چی میشه ؟ اگر به کنیزی فروخته نشه آیا سنگسار بهترین گزینه نیست ؟
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 16:52
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
این محمد دست از آدم کسی‌ بر نمیداره ، هیتلر اومد کشت رفت ، ولی‌ محمد با اسمش هنوز هم آدم کشه
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 23:12
باور عمیق - قم - ایران
shahin.orel - تهران - ایران .. پاسخت رو توی خبر مربوط به اثرات ریش بر روی کنشهای جنسی بخون
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 23:32
کوروش مهری - یزد - ایران
هر کی به مقدسات توهین کنه باید کشته بشه،اجازه بدید چند تا نمونه از مقدسات رومیگم تا حواستون باشه یه وقت توهین نکنید:1-زمین صافه و آسمون هفت طبقه است و با ستونهای نامرئی برافراشته شده!2-پیامبر با قاطر رفته به فضا!3-عصای موسی تبدیل به مار شد و دریا شکافته شد3-دل آدمی مرکز تفکر و احساسات است4-عیسی مرده رو زنده کرد...هزاران هزار نمونه دیگر
جمعه 7 آذر 1393 - 08:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.