نایب رئیس مجلس: تنها با زبان قدرت می توان با آمریکا صحبت کرد

حسن ابوترابی فرد

رادیو فردا : یک روز پس از تصمیم ایران و کشورهای گروه ۱+۵ برای تمدید زمان مذاکرات هسته ای،محمد حسن ابوترابی فرد،نایب رئیس اول مجلس  شورای اسلامی ایران، روز سه شنبه، چهارم آذر ماه، «درس» این مذاکرات را «غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به معنای واقعی کلمه » دانست و گفت که «تنها با زبان قدرت» می توان با این کشور صحبت کرد.

محمدرضا رضا باهنر،نایب رئیس دوم مجلس ایران نیز با «غیر قابل اعتماد» دانستن آمریکا گفت که ایران «زیر میز مذاکرات هسته ای نمی زند.»

به گزارش خبرگزاری فارس،محمد حسن ابوترابی فرد، روز سه شنبه ۴ آذر، درغیاب علی لاریجانی به عنوان رئیس جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: «تنها با زبان قدرت می‌توان با آمریکا صحبت کرد و افزایش قدرت تنها با تکیه بر توان داخلی میسر است و لذا مسئولان اقتدار ملی را با نگاه به بیرون مرزها جستجو نکنند.»

همزمان با این سخنان نایب رئیس مجلس ایران،برخی از رسانه های اصولگرای ایران نیز تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای با کشورهای گروه  ۱+۵  تا ۱۰ تیر سال ۹۴  را نشانه «غیر قابل اعتماد بودن آمریکا» و «بی نتیجه بودن مذاکرات با این کشور» دانسته اند. از جمله روزنامه کیهان در تیتر صفحه اول شماره روز سه شنبه ۴ آذر خود نوشت: «کدخدا قابل اعتماد نبود،تحریم ها تمدید شد.»

این سخنان در حالی بیان می شود که  محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در پی تمدید هفت ماهه مذاکرات در مورد برنامه اتمی ایران، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تهران تلاش دارد در کوتاه‌ترین زمان به «تفاهم» برسد، گفته است «احساس می‌کنم برای رسیدن به چارچوب سیاسی توافق یا توافق کلی یا چارچوب توافق، حتما چهار ماه وقت مورد نیاز است».

وی افزود با نگاه به آنچه گذشته، کسی در یک سال گذشته حتی «آرزوی چنین شرایطی را نمی‌توانست در عالم واقعیت بکند».

نایب رئیس اول مجلس ایران درواکنش به سخنان جان کری،وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر باقی ماندن تحریم ها طی دور جدید مذاکرات با ایران گفت: « اولا همگان می‌دانند که تحریم‌ها سر جای خود باقی نمانده است. ایستادگی ملت ایران آمریکا را وادار کرد که برای برون‌رفت از تنگنایی که خلق کرده است راهی جز مذاکره پیش خود نبیند و با قبول ایران هسته‌ای در پای میز مذاکره بنشیند.»

جان کری روز دوشنبه ۳ آذر گفته بود که تحریم‌های موجود طی دور جدید مذاکرات با ایران همچنان باقی می‌ماند.

آقای کری افزود «پیشرفت قابلی توجهی در مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای داشتند ولی به رغم ارائه ایده‌های جدید، گفتوگو‌ها طی ماه‌های آینده همچنان در وضعیت دشواری باقی می‌ماند.»

همزمان با سخنان آقای ابوترابی فرد،محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس ایران نیز با بیان اینکه « روشن شده است که آمریکا قابل اعتماد نیست» درعین حال افزود که  مذاکرات هسته ای ایران «پروژه سنگین ایران هراسی» را زیر سوال برده است.

ایران و کشورهای گروه ۵+۱، روز سوم آذر ماه پس از ماه‌ها مذاکره و یک بار تمدید توافق موقت ژنو، به این نتیجه رسیدند که بار دیگر آن را تا ۱۰  تیر سال ۱۳۹۴، تمدید کنند.

+10
رأی دهید
-70

فضول میرزا - استكهلم - سوئد
زور شما فقط به ملت بیچاره ایران میرسد و زبان قدرتتان هم در راستای ترساندن و ایجاد رعب و وحشت برای ایرانیان است! مطمئن باشین آمریکا بیدی نیست که از عوعوی یک سری زاپاس به سر شرو و ور گو بلرزد!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 15:37
مهدخت - برن - سوئیس
اخه مردک چرا چرت و پرت میگی مگر امریکا از تو میترسه تمام مدت شماها به فکر دروغ گفتن به این ملت هستند شما اخوندها با این حزب محاهدین این مملکت رو به نابودی کشاندید فقط به خاطر قدرت اصلا اینده این ملت برای شماها مهم نیست
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 15:50
siavash2a - تهران - ایران
همه میدونن شما و اقاتون بخاطر حفظ حکومت و خالی شدن خزانتون سر میز مزاکره نشستین.اگه مزاکرات شکست میخورد میگفتین از حقوق ملت کوتاه نیامدیم پیروز شدیم اگر مذاکرات به نتیجیه میرسید باز داد پیروزی و تسلیم شدن غرب رو میزدید.دیگه خناتون رنگی نداره
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:08
amir-amir - تورنتو - كانادا
آیا کسى داغى مهر را روى پیشانى او مى بیند یا نه چون که جماعت آخوند جنس همدیگر را خوب مى شناسند این مهر داغ کردن در جمهورى اسلامى مد شده تا از نیش و نوش همدیگر در امان باشند و متهم به بى نمازى نشوند. آخوند تنبل که دست هایش مٽل پنبه نرم است چون دست به هیچ کارى نمى زند٫ نه کار مى کند نه ورزش مى کند فقط مى خورد و به پایین تنه فکر مى کند و وراجى و حرافى کارش است فکر مى کنید کله سحر تاریکى بلند مى شود براى خدا دعا و نماز مى خواند؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:57
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
راست میگه خب! غرق کردن ناو هواپیما بر در عرض ٥٠ ثانیه، مجبور کردن قوای آمریکا به فارسی صحبت کردن، فتو شاپ و بتونه کاری قاطر ٣١٣ و گذاشتن آنتن رادیویی روی نمونه ایرانی پهباد آمریکایی کار هرکسی نیست!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:39
fariborzkhan - ایران - ایران
عکسی که گذاشتین مال ابوترابی هست نه محمدرضا باهنر. لطفا اصلاح کنید.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:47
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
نه‌ که تا حالا از نقط ضعف صحبت میکردید؟ خاک بر سرت که هنوز خودتو زدی به خریتی که هست تا حالش که فقط به ضرر مردمه ایران بوده ،گرونی ،فقر با دلار ۳۳۰۰ تومن.‌ها ها ها
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:26
Fresh Start - لندن - انگلستان
شیطان بزرگ شماها روی کار آورد تا با خفقان در داخل صدای همهٔ مخالفان را در نطفه خفه کنید تا نفت و گاز ما را به راحتی‌ به تاراج ببرند، از مغزهای این کشور در مراکز تحقیقی خود استفاده کنند، به بهانه انرژی هسته‌ای داراییهای ما را بلوکه کنند، به علت امن نبودن شرایط اقتصادی کشور سرمایداران ما پولهای خود را در کشور آنها سرمایه‌گذاری کنند، و صدها دلیل دیگر که باید شماها را در مسند نگاه دارند، اون رهبر الدنگتون یک حرف درست زد و آونهم اینبود که آمریکا شیطان بزرگ است، بله آنقدر بزرگ که میتواند حتا سرنوشت ملتهای دیگر را هم تعیین کنند.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:03
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
(( لطفا فعل خنده را صرف کنید ! ))***برای بنده یک خاطره زنده شد !در زمان کودکی در مجله کودکان و نوجوانان عکس یک مورچه و یک فیل را انداخته بودند که در آن مورچه خطاب به فیل میگفت ؛ مثل اینکه من باید با تو فقط با زبان زور و قدرت صحبت کنم تا از من بترسی !، چون در آن زمان کودکی بیش نبودم ، بنابر این با خود گفتم، ایول !، عجب مورچه شجاع و قدرتمندی است !!! و اما حالا که بزرگ شدم میبینم یک آخوند شپشو و ریقوی مرده خور داره میگه ؛ ( تنها با زبان قدرت می توان با آمریکا صحبت کرد ) ، یاد اون مورچه افتادم و کلی‌ خندیدم !!! ولی‌ هم اکنون سوالی که برایم پیش آمد این است که ، آیا این آخوندک این حرف را برای خبرنگار مجله کودکان زده و یا برای یک مشت هالو و پپه ؟؟؟!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 19:58
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
اشغال روباه دورو به شماها که بد نمیگزر آخوند پنج تومنی شده آخونده میلیاردی،معلومه هاپ،هاپ میکنی‌ بدون اینکه به ملت بدبخت،فکر کنید،با زور اسلحه و باج به روس که یک گاو شیری پیدا کرده،هرچه ثروت ایران بود دادید به روس،که صبایی سر کار باشید،خدائی هم هست.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 20:04
massoudoslo - اسلو - نروژ
ایشان راست میگوید تنها راه صحبت کردن با امریکا زبان قدرت است اما ایشان نفرمودند : با کدام قدرت !!!؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 22:31
paksan - آمریکا - آمریکا
اون روز هم می رسه ولی متاسفانه مردم ایران باید تاوان حماقت شماها رو بدهند ولی این هزینه ای هستش که ما باید بدیم و حکومت معاویه زمان خامنه ای باید فعلاً باشه تا تمام ریشه های اسلام قلابی رو به دست خودتون بزنید و بعد با هر هزینه ای سرنگون خواهید شد با زبان زور یا بی زور.. و فساد و دزدی و دروغ و دستکاری در دین و بخصوص قوه قضائیه فاسد و رشوه خوار و بی عدالت مهمترین پاشنه آشیل حکومت دروغگویان برای رسوا کردن اسلام ساختگی و بیزینس دینی شماست
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:07
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
با کلاشنیکف های زنگ زده باقی مانده از جنگ ایران و عراق؟ خدا رو شکر که دیگه حتی روسیه به شما سلاح نمی فروشه از بس وحشی و غیر قابل اطمینان هستید!
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 03:33
kamran631 - لیون - فرانسه
این یکی‌ دیگه خیلی‌ با مزه بود ! هنوز چند روز نشده که شما شرایط آمریکا رو قبول کرده اید در قبال دریافت ۷۰۰ میلیون دلار پول خودتان در ماه !!
جمعه 7 آذر 1393 - 14:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.