نماینده ایران در مسابقات دختر شایسته جهان اسلام: به پوست و دماغ امتیاز نمی دهند

ایران وایر : شال زردرنگش از بالا تا نزدیکی ابرویش را یوشانده و دور گردنش پیچ خورده است. مانتویش هم که زمینه اش آبی رنگ است از گلهای ریز زردرنگ پر شده است. در تصویر دیگر سرتا پا آبی یکدست است و در آخرین عکس منتشر شده شال نارنجی‌اش را با گلهای درشت مانتویش ست کرده است. او مانکن نمایشگاه عفاف و حجاب ایران نیست. نماینده ایران است در مسابقه انتخاب دختر شایسته جهان اسلام. عکس‌هایی از او در حال نمازخواندن و یا قران خواندن  کنار دیگر دختران مسلمان منتشر شده، دخترانی با حجاب کامل و لباس‌های رنگی و آرایش‌های مات.

خیاطی، آمادگی برخاستن از خواب در نیمه شب برای عبادت و آرایش غیر غلیظ از جمله معیارهای انتخاب دختر شایسته جهان اسلام است. این ها را سایت‌های خبری نوشته‌اند اما سمانه زند؛ نماینده ایران، همه را تکذیب می‌کند و از معیارهای دیگری حرف می‌زند. معیارهایی که البته بی شباهت به معیارهای ذکر شده نیستند.

سمانه زند بیست و شش ساله است و اهل شیراز، لیسانس طراحی صنعتی دارد و وقتی متوجه برگزاری چنین مسابقه‌ای شده، در سایت مسابقه ثبت نام کرده و به بخش فینال مسابقه راه می‌یابد. فینالی که دیروز با انتخاب فاطیما نماینده تونس به پایان رسید.

خانم زند چه شرایطی برای حضور در این مسابقه وجود دارد؟

هر مسلمانی که در زمینه‌های هنر، اجتماع، درس و ورزش فعال باشد، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند. اما این طور نیست که شرکت کننده باید تمام این شرایط را با هم داشته باشد.  سن شرکت کنندگان باید بین ۱۸ تا ۲۷ سال باشد. تسلط به زبان انگلیسی هم یکی دیگر از شرایط است.



آیا ظاهر شرکت کنندگان هم تاثیری در انتخاب دختر شایسته جهان اسلام دارد؟

نه، این مسابقه هیچ ربطی به ظاهر و زیبایی ندارد. البته چن طراحان مد و زیبایی اندونزی ومالزی اسپانسر مسابقه بودند، به نوعی مجبور بودند اسپانسرها را مطرح کنند و یک مقداری روی این موضوع مانور دادند. اما کسی به خاطر قیافه، رنگ پوست  اندازه دماغ به کسی امتیاز نمی‌داد.

پس امتیاز به چه چیزهایی تعلق می‌گیرد؟

هر هنر و تخصصی می‌توانست نقطه مثبت باشد. حالا یکی هنرش خیاطی بود یکی طراحی، یکی بلاگر بود و دیگری برای بچه‌ها قصه خوانی می‌کرد. البته عده‌ای هم بودند که مسابقه را با مسابقات زیبایی اشتباه گرفته بودند و به هوای مدل شدن آمده بودند حتی یکی از شرکت‌کننده‌ها خواننده و نوازنده بود اما تعدادشان زیاد نبود.



برای همین عکس‌هایی از شماها در حال منجوق دوری منتشر شده؟

نه، ان عکس ما را در حال منجوق دوزی  نشان نمی‌دهد، یکی از برنامه‌های ما بازدید از صنایع دستی کشور میزبان یعنی اندونزی بود. اندونزی در چاپ باتیک شهرت جهانی داره و ما طی بازدید چند دقیقه‌ای چگونگی انجام چاپ را یاد گرفتیم. اما خب اگر کسی این هنر داشت آن به عنوان نقطه مثبتی برایش درنظر گرفته می‌شد.

تحخصص یا هنر شما که امتیاز داشت چه بود؟

فعالیت‌های اجتماعی داشتم و بخش‌هایی از قران را حفظ هستم و قرائت هم میکنم.

درست است که یکی از امتیازات ویژه در این مسابقه  برای بیدارشدن از خواب در نیمه شب ، خواندن نماز و نیایش و گوش دادن به سخنرانی در نظر گرفته می‌شود؟

دعا کردن، نماز خواندن و تلاوت قران بخشی ازمسلمانی است که خودمان انجام می‌دهیم، نیازی نبود کسی از ما بخواهد و یا امتیاز ویژه ای برایش در نظر بگیرد. ما صبح‌ها برای نماز بیدار می‌شدیم. می‌توانستیم نماز را جماعت بخوانیم و یا فرادا.

یکی دیگر از معیارهای  این مسابقه داشتن ارایش غیر غلیظ عنوان شده، عکس هایی هم از آرایش کردن شرکت کنندگان منتشر شده.

ما در این مسابقه هم مثل هر برنامه دیگری برای رفتن روی استیج و عکس گرفتن باید گریم می‌شدیم. از آنجایی  که هرکس از فرهنگ و کشور خاصی آمده بود، چیزهایی را به آرایشش اضافه وکم می‌کرد. عکسهایی هم از گریم ها منتشر شده اما این که معیار انتخاب باشد ، نه چنین نبود. در ضمن اسپانسر اصلی برنامه  برندی بود که لوازم آرایش تولید می‌کرد.

سر چه موضوعاتی رقابت کردید؟

اینجا اصلا چیزی به نام رقابت به شکل محسوس وجود نداشت.  من الان دو هفته است که اندونزی هستم. در این دو هفته تمام رفتارها و برخوردهای ما مدنظر بود مثلا ما دوروز به یک روستا رفتیم و طبق آداب انها زندگی کردیم و هر کداممان باید مسئولیت پنج بچه یتیم را به عهده می‌گرفتیم. به علاوه به محض ورودمان از ما تست سلامت روانی و جسمی ، هوش و روانشناسی گرفته شد. ببینید بر عکس آنچیزی که مخالفان اسلام فکر می‌کنند هدف این مسابقه ابدا رقابت با غیر مسلمانان نیست. چیزی که دست اندرکاران این مسابقه به دنبال آن هستند، ایجاد فرصت برای دختران مسلمان است.  فرصت تحصیل ، کار و حضور در جوامع. این

فکر می‌کنید فاطیما که به عنوان دختر شایسته انتخاب شد، چه ویژگی‌هایی داشت که  مورد توجه داوران قرار گرفت؟

فاطیما از بهترین دوستان من در این سفر بود، دختر بسیار روشنفکر، باهوش و مستعدیه به علاوه این که به زبانهای انگلیسی، عربی و فرانسه هم مسلط است.  زیبایی‌اش هم که جای بحث ندارد. از نظر من واقعا زیباست.

پس زیبایی هم ملاک مهمی بود از نظر داوران؟

نه! من نگفتم اینها نظر داور است! گفتمم این خصوصیات بارز فاطیما است و نظر من.  اما اینکه ملاک داورها چیست؟ الله و اعلم.

+16
رأی دهید
-194

perser68 - فلوریدا - آمریکا
فعالیت‌های اجتماعی داشتم و بخش‌هایی از قران را حفظ هستم و قرائت هم میکنم......به به دختر ما چه هنرمنده ما خبر نداشتیم .. الآن برگرده به جای یه شوهر چندتا براش صف کشیدن . خب اینم اینجوری از زندگیش لذت میبره.. از قدیم گفتن علف باید به دهن بزی خوش بیاد ;-)
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 14:21
kamran631 - لیون - فرانسه
میخوام از این دختر خانم شایسته ! بپرسم که آیا تا به حال قرآن رو تمام و کمال خونده ؟ مخصوصاً سوره بقره و نسا !! افسوس که این آدم‌های نادان نمی‌دونند به چه چیزی دارند افتخار میکنند ....(سوره بقره، آیه ۲۲۲: همسران شما مثل مزرعه برای شخم زدن برای شما هستند ! هر وقت که خواستید و از هر طرف که خواستید در آن وارد شوید و به کار خود مشغول شوید...!)
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 15:23
iran736 - زابل - ایران
پسر ۶۸ فلوریدا آمریکا: فکر کنم اون بزی که اینو بگیره خیلی خره ؛). زیبایی مهم نیست ولی از نظر خود یارو هم فاطیمائه زیباست!. دوگانگی در همه ی اینا فراوان دیده میشه!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 15:28
Shahin.Orel - تهران - ایران
معیار های انتخواب دختر شایسته مسلمان میتونه , تمکین از شوهر , آماده کردن عضو جنسی حتی در بالای شتر برای شوهر , قبول ارزشی معادل٥٠ شتر, حقوق مدنی , شهادت , ارث نصف همسر , سرویس دهی در آشپزخانه و تخت خواب , تحصیل و اجازه خروج از کشور با اجازه همسر و در یک کلام کلایی به ارزش مهریه و نفقه . در ضمن این خانم غلط کردن خودشون رو نماینده ایران معرفی کردن , میتونن از طرف خودشون یا جمهوری اسلامی یا نهاد هایی که ازانسان , خودفروشی شرعی و لچک به سر تولید میکنه شرکت کنن , ولی اجازه استفاده از لغت نماینده ایران رو ندارن مگر اینکه به نحوی انتخواب شده باشن
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 15:43
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
فکر کن کسی که این مسابقه رو طراحی کرده چقدر در حسرت بوده از اینکه مسابقه دختر شایسه در غرب هست ولی در دنیای اسلام نیست، میخواسته اسلام رو آپدیت کنه. کدوم علف کدوم بزی، امتیاز میدن که به سخنرانی گوش بدی مسخره ها
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:17
marineboy - لس انجلس - امریکا
مسابقه یافتن شوهر پولدار.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:35
داد بیداد - قم - ایران
جناب کامران۶۳۱،ترجمهٔ ایه ۲۲۳ سوره بقره اینه(زنان شما کشتزار شما هستند، پس هر گونه که بخواهید به کشتزار خود درآیید، و (توشه ای) برای خود از پیش بفرستید، و از خدا بترسید، و بدانید که شما او را ملاقات خواهید کرد، و به مؤمنان بشارت ده ). در حقیقت خداوند با این تشبیه می‌خواهد ضرورت وجود زن در اجتماع انسانی‌ را نشان دهد که زن فقط وسیلهٔ اطفا شهوت و هوسرانی مردان نیست بلکه وسیله‌ای است برای حفظ حیات بشر.همانگونه که اگر مادر شما نبود شما هم در این دنیا وجود نداشتی‌ تا آیات خداوند را به مسخره بگیری. پیامبر فرمودند هنگامی که مرگ انسانی‌ فرا میرسد تمام عملش قطع میشود جز در ۳ چیز: صدقهٔ جاریه‌ای که دیگران از آن نفع میبرند، علمی‌ که دیگران از آن سود میبرند و فرزند صالحی که بعد از مرگش برایش دعا کند
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:21
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
نهایت هنر رو تو خیاطی و بلاگ و حفظ اراجیف تازی نامه میدونن! میگه نماز رو به جماعت یا فرادا میخوندیم! پیش نماز شون کی بوده؟ لابد تو اتاقشون هم دوربین گذاشته بودن ببینن شبا برای نماز شب بلند میشن یا نه! این دین توحش با خوندن أذان و أقامه توی گوش چپ و راست باعث میشه عقل از دماغ و دهن بزنه بیرون! حالا فعالیت اجتماعیش رو هم نگاه کنی میبینی قله اش شرکت در حماسه ٩ دی است!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 17:25
aashena - اتاوا - کانادا
اونوقت کی این خانم بی هنر را که فقط قسمتی از قران را بلده بخونه(شرط میبندم معنیشون را هم نمیدونه) به عنوان نماینده دختران ایران انتخاب کرده؟ حتما فعالیتهای اجتماعیش این بوده که بره جلسه روزه یا بالای دیگ نذری هم بزنه نیت کنه شوهر براش پیدا بشه
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:35
aashena - اتاوا - کانادا
یعنی بین این دختران مسلمان ایران حتی یک دختر زیبا و باهوش هم نیست؟ همه زندگی مردم را با اسلامشون مختل کردند اخرش تو مسابقه هم میبازند
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:53
Beytoalmal - سیدنی - استرالیا
۶۳۱ دروغگو از لیون فرانسه. شما هم قران رو نخوندی در فران نوشته نشده که از هر طرف که خواستید در آن وارد شوید.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 19:26
دریای پارس - ایران - ایران
پاک آبروی ایران بردن.این لولو کره کدوم سپاهی یا بسیجیه؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 19:37
dimeke - گنبد - ایران
زنان شما محلّ بذرافشانی شما هستند، پس از هر راهی که می‌خواهید به آن محلّ درآئید (و زناشوئی نمائید به شرط آن که از موضع نسل تجاوز نکنید)، و برای خود (با انتخاب همسران شایسته و پرورش فرزندان صالح و بایسته، توشه‌ای) پیشاپیش بفرستید، و از خدا خویشتن را برحذر دارید (و به هنگام حیض با زنان نزدیکی نکنید و از راهی جز راه بقای نوع بشر با ایشان زناشوئی ننمائید) و بدانید که شما او را ملاقات خواهید کرد (و از شما درباره‌ی اعمال و اقوالتان پرسیده خواهد شد)، و مژده بده به مؤمنان (که با رعایت حدود دین، سعادت اخروی و رضایت پروردگار را به دست خواهند آورد.یعنی (لواط ممنوع و عادت ماهیانه) معذورم از استفاده از ادبیاتی که مفهوم به کام ران 631 باشد.دختر یا خواهری هرکسی دارد.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 21:10
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
. تسلط به زبان انگلیسی هم یکی دیگر از شرایط است. این دیگه اخر خندس
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 22:14
مهدخت - برن - سوئیس
این عروسکهای خیمه شب بازی رو از کدوم خیابون جمعشون کردند واقعا از اینا گاگول تر پیدا نکردند خدا یه عقلی به اینا بده یه پولی به ما . اینها ابرو برای ایران نگذاشتند خدا لعنتتان کنه
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:10
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
کامران631/فرانسه-آیه قبلیش رو هم بخون، بعد بیا زرنگ شو که مثلا فکر کنی مچ گرفتی. سوره مبارکه بقره222: در زمان حیض (قاعدگی) از زنان کناره جویی کنید و تا وقتی که پاک نشوند با آنها همخوابگی نکنید.  وقتی هم که پاک شدند از جائی که خدا به شما دستور داده با آنها همخوابی کنید (نه از جای دیگر) . خواهر عزیز سامانه خواهروار خیلی هم زیبا هستید و نجابت شاخصه اصلی شما گرامی هست. درود بر شما. انشاالله که همیشه این اخلاق بزرگوارانه را الگو برای دیگران قرار دهید.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:34
perser68 - فلوریدا - آمریکا
iran736 - زابل - ایران. خوب میزنی رو سر مال LOL
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 22:25
castlehill - سیدنی - استرالیا
Shahin.Orel - تهران - ایران. دروووووووووود بر تو
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 02:30
سرسره - اهواز - ایران
احتیاجی به گفتن تو نبود اخوندک از ریخت وقیافه های طرفدارای دو اتیشه اسلامی میشه اینو فهمید- اینها که به زور هفت قلم مالوندن تازه شدن این باید برن حوزه های پرورش اخوند برای شوهرپیدا کردن
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 08:31
raha1984 - هامبورگ - المان
به سیبیل و ریش پر و بوگند و دماغ عقابیشون امتیاز دادن
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 09:51
kamran631 - لیون - فرانسه
فدای آقا - اودنسه - دانمارک -و dimeke - گنبد -/ Beytoalmal - سیدنی - استرالیا/ داد بیداد - قم - ایران ایران برادران دل انگیز ! من که قصد توهین به اعتقادات شما رو ندارم، من فقط این آیه رو از فرانسوی به فارسی ترجمه کردم. هر کاری هم کنید، باید قبول کرد که لحن آیه بسیار توهین آمیز هست. نمونه دیگر آن در سوره نسا هست که به شوهر‌ها اجازه میدهد که زنهایشان را در صورت نافرمانی کتک بزنند !! منتظر کامنت شما هستم.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 10:58
shahin.orel - تهران - ایران
kamran631 - لیون - فرانسه من هم همیشه توصیه میکنم برای درک جملات قرآن , اون رو اگه به زبانی غیر از عربی و فارسی آشنایی دارید باید خوند , چون به وضوح معنی این جملات به زبان ساده و امروزی بیان شده , نه اینکه از جملاتی دو پهلو , بی سر و ته , بدون فعل مشخص سوء استفاده شده باشه جوری که حتی ایمان آوردگان بتونن توحش آشکار رو انکار کنن
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 12:47
kamran631 - لیون - فرانسه
shahin.orel - تهران - ایران - درود ٔبر شما دوست عزیز.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 13:48
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
کامران631 -تو اون انگی که گفتی از هر دری خواستی، وارد شو. ثابت کردم در اشتباهی. در زدن زن هم بله، چرا که نه؟ وقتی که میگی خانم، میخوام. بار اول با زبان ملایم، تذکر دوم با جدا کردن رختخواب از اونها، بار سوم کتک. پس برای چیآدم زن می‌گیره؟ البته اسلام راه حل‌های مناسب گذاشته. مثلا گرفتن زن بیشتر یا صیغه کردن. ولی برای شخص مومنی که فقط یک زن دارد، بله اگر احتیاج داشت، این وظیفه زنش هست که جوابگو باشد. البته یک زن مومن وظایف خود را میداند و هرگز به گزینه کتک نمی‌رسد.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 20:42
kamran631 - لیون - فرانسه
فدای آقا - اودنسه - دانمارک - در مورد اول ثابت نکردی که هیچ، بلکه دوست تو هم این مطلب رو تأیید کرده ( - گنبد - ایران. زنان شما محلّ بذرافشانی شما هستند، پس از هر راهی که می‌خواهید به آن محلّ درآئید ) ! در مورد زدن خانمها هم میگذرام دوستان دیگه، مخصوصاّ خانمها به شما جواب بدن !!
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 10:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.