تشییع جنازه معلم بروجردی با شرکت هزاران نفر با دخالت پلیس کوتاه شد/فرهنگیان معترض تجمع کردند

در حالی که چندین هزار نفر از مردم بروجرد صبح امروز برای تشییع پیکر معلم  فیزیک بروجردی که به دست شاگردش کشته شد، مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان واقع در خیابان مدرس غربی تجمع کرده بودند، جنازه او با دخالت پلیس به صورت مستقیم از خانه به آرامگاه دارالسلام منتقل شد.

به گزارش ایلنا، حدود سه هزار نفر از مردم بروجرد صبح امروز در مراسم تشییع پیکر «محسن خشخاشی»، دبیر فیزیک دبیرستان پسرانه «حافظی» که دو روز پیش توسط یکی از دانش آموزانش به قتل رسید، شرکت کردند.
منابع خبری ایلنا حضور پلیس و ماموران نهادهای نظارتی در تجمع صبح امروز را پرشمار توصیف کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، پلیس در تجمع صبح امروز سعی می‌کرده است حاضران را متفرق کند اما برخورد خشنی از سوی این نهاد نظامی با مردم گزارش نشده است.
هنگامی که مردم حاضر مقابل اداره آموزش و پرورش از انتقال جنازه به دارالسلام مطلع شدند، به سمت این آرامگاه که در شمال شهر بروجرد و بالای منطقه رودکی واقع شده است حرکت کردند.

بیش از یک صد معلم که در مراسم تشییع جنازه محسن خشخاشی شرکت کرده بودند، به مقابل اداره آموزش و پرورش رفتند تا به نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه این معلم اعتراض‌ کنند.یکی از معلمان حاضر در تجمع با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه این معلم به ایلنا گفت: «حتی یک بلندگو هم در اختیار صنف معلمان قرار ندادند تا مطالب خود را بیان کنیم یا برای معلم کشته شده مداحی کنیم.»
او در تشریح فضای مراسم افزود: «در این مراسم، فردی از جانب فرمانداری پشت بلندگو قرار گرفته بود که متن‌های از پیش آماده شده را می‌خواند.»

به گزارش روزهای بروجرد، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت محسن خشخاشی، معلم کشته شده بروجردی پیام تسلیت صادرکرده است.
دکتر «علی اصغر فانی» در پیام خود ضمن تسلیت به خانواده وی و جامعه فرهنگی گفته است:« آموزش وپرورش ضمن بررسی ابعاد اجتماعی و تربیتی و علل وقوع این حادثه، خود را به صیانت از هویت و منزلت معلمان سراسر کشور موظف دانسته و بر حمایت قضایی ویژه نسبت به حقوق خانواده محترم این معلم گران‌قدر تاکید می کند و از دستگاه های انتظامی و قضایی رسیدگی عاجل به ابعاد مختلف این واقعه اسف بار را خواهان است.»

مسوولان آموزش و پرورش استان لرستان در توضیح جزییات این قتل اعلام کردند این دانش‎آموز که در مقطع اول دبیرستان مشغول به تحصیل بوده است، غیبت‎های متوالی داشته و در درس‎هایش نیز ضعیف بوده که معلم وی خواستار حضور والدینش به مدرسه می‎شود. پس از حضور والدین، این دانش‎آموز به کلاس برمی‎گردد و معلم از او می‎خواهد برای موجه‌کردن غیبتش به دفتر مدرسه مراجعه کند که او با چاقو به جان معلم می‎افتد و اصابت چاقو به شاهرگ وی منجر به مرگ وی می شود.
منابع ایلنا در بروجردروز گذشته گزارش کردند جو آموزشی این شهرستان ملتهب است و بسیاری از مدرسه ها به دلیل اعتراض معلمان به حالت نیمه تعطیل درآمده‌ بودند. هم‌چنین گزارش شده که دبیرستان حافظی از زمان حادثه تعطیل شده است. این دبیرستان در منطقه علی آباد از مناطق حاشیه‌ای شهرستان بروجرد و در مجاورت زمین‌های کشاورزی بنا شده است.
امروزدر این شهر عزای عمومی اعلام شده و مدرسه ها تعطیل شدند.
به گزارش ایلنا، مدیر آموزش و پرورش بروجرد روز شنبه در دبیرستان و هم در بیمارستان حاضر شده و چندین بار به معلمان این دبیرستان گوشزد کرده که این حادثه را خبری نکنند.
در همین رابطه، «محمدرضا نیک‌نژاد» از فعالان صنفی معلمان و از همکاران سابق این معلم ، وی را دبیری «خوش رو» اما «سخت گیر» به لحاظ درسی توصیف کرده است.

اوگفته است:«سخت‌گیری یک معلم به دانش آموزان از لحاظ درسی، دلیل موجهی برای استفاده دانش آموزان از خشونت علیه او نیست؛ همان طور که معلم حق ندارد از تنبیه بدنی برای دانش آموزان خود استفاده کند.»

وی با اشاره به شلوغی کلاس‌ها در مدرسه های دولتی نیز به ایلنا گفت: «شلوغی کلاس‌های درس، زمینه ساز خشونت از سوی طرفین، چه دانش آموز و چه معلم را فراهم می‌کند. وقتی که دانش آموزان گرفتار شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بی‌علاقه به درس و با هیجان مجبورند ساعت‌ها پشت میز کلاس بنشینند و معلم نیز مجبور است مطابق برنامه‌های درسی خسته کننده وزارت آموزش و پرورش تدریس کند، چنین فجایعی از دل آن بیرون می‌آید.»

نیک نژاد با انتقاد از بخش‌نامه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ۴۵ دقیقه‌ای ساعات درسی مدرسه ها گفته است: «فقط یک معلم یا یک دانش آموز می‌تواند بفهمد افزایش ۴۵ دقیقه‌ای ساعات درسی روزانه چه فشاری را ایجاد می‌کند.»

این فعال صنفی معلمان در عین حال از طرح‌های این وزارت خانه برای شلو‌غ‌تر کردن کلاس‌های درس به قصد کاهش هزینه‌های آموزشی انتقاد کرد و گفت:« کاهش تعداد دانش آموزان از دوره اصلاحات تا الان از ۱۸ میلیون به ۱۲ میلیون نفر به بالا رفتن کیفیت آموزشی منجر نشده است.زیرا وزارت آموزش و پرورش از یک سو به موازات کاهش جمعیت دانش آموزان، مدارس با موقعیت خوب از لحاظ تجاری را به فروش می‌رساند و از سوی دیگر بودجه این نهاد متناسب با افزایش هزینه‌ها بالا نرفته است.»

+136
رأی دهید
-1

amir-amir - تورنتو - كانادا
زمانى که من دانش آموز مدرسه بودم در سالهاى اولیه دبستان معلمان گاهى به علت تعلل در تکالیف و درسها دانش آموزان را تنبیه بدنى مى کردند معذالک هیچوقت دیده نشد که دانش آموزى به معلم بى حرمتى و یا اسائه ادب کند چرا که معلم واقعا مى خواست که شاگردان پیشرفت داشته باشند اگر چه تنبیه فیزیکى به هیج وجه جایگاه خوبى ندارد . این واقعا باعٽ تاسف است که دانش آموز به خود اجازه بدهد که به معلم خود با دشنه و چاقو حمله کند.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 03:58
ernakola - کرمان - ایران
قضیه بسیار ساده است،،،،،قاتل را اعدام کنید....!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 04:18
مهدخت - برن - سوئیس
شرم اور است که یک دبیر زحمت کش این مملکت رو سر کلاس بکشند و این مراسم تشییع جنازه اش باشد دریغ از یک بلندگو و حتی یک تابوت هم بهش ندهند اونوقت برای تشییع جنازه یک خواننده پاپ تابوت جنازه با پرچم این مملکت حمل شود و وزیر و معاونین ای مملکت سخنرانی میکند این مملکت هیچ وقت برای قشر معلم و علم و دانش ارزش قائل نبوده
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 06:58
hassan5 - تهران - ایران
دانش اموز حتما بسیجی هست!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 08:25
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
هزاران حیف وافسوس که این معلم زخمت کش رو اینگونه از بین میبرند. اگه این دبیر هم مثل اکثرشون ساعتی 70000 تا 120000 تومان از بابای این پسره میگرفت و توی خونه درسش میداد که اینجوری نمیشد. معلم خدا بیامرز ساده بوده که گرفتار غیرت و همت و وجدانش شده. (((( مطلب خارج از گود)))ضمنا بگم که اکثر جنایتها با ایجاد کانونهای ازدواج غیر رسمی و رفع مشکلات روحی روانی جوانان قابل حل هستش. بابا جان هر شهری شهرنو میخواد تا جوانان تخلیه بشن و قشری از جامعه هم که در این راهه تامین. مگه اینجاها ندارن از اینجور جاها. راه حل بیشتر درگیریهاو قتلها ارضائ غریزه های مشکل سازه
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 09:56
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
چه اتفاقی‌ افتاده .به جون هم افتادیم اون از اردبیل اینم از بروجرد چه کردند با ما
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:03
بت شکن - مونترال - کانادا
مهدخت - برن - سوئیس-با شما موافقم...! پلیس به جای حمایت از این معلّم زحمت کش و همدردی با خانواده داغدیده اش، آتش کین و نفرت مردم را نسبت به نظام و خودش شعله ور تر می‌‌کند...!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:19
کوروش مهری - یزد - ایران
ernakola - کرمان - ایران. 36 سال اعدام و شلاق و .. قضیه رو حل کرده؟مقتولها زنده شدند؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.