کلاهبرداری سریالی با دلارهای کارتونی

دو مرد جوان در توطئه سازمان یافته‌ای و با دلارهای کارتونی به کلاهبرداری سریالی در بازار تهران دست می‌زدند.

روز 12 مهرماه سال جاری مردی پای در کلانتری 109 بهارستان گذاشت و ادعا کرد که در سناریوی یک کلاهبرداری خاص گرفتار شده است. ردیابی مرد شیاد که در نقش پیک موتوری یا استفاده از پیک توانسته بود 600 هزار تومان پول بادآورده به جیب بزند با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 12 تهران در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.
در این مرحله مرد مغازه‌دار پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت و گفت: یک ناشناس به مغازه من واقع در خیابان بهارستان مراجعه و با نشان دادن یک بسته ادعا کرد پیک موتوری بوده و دلارهای رئیس شعبه بانک نزدیک ما را آورده اما به علت تعطیلی شعبه بانک نمی‌تواند آن را به رئیس بانک تحویل دهد.  وی سپس به این بهانه از من خواست بسته را تحویل رئیس بانک بدهم و در ازای تحویل گرفتن بسته دلارها، هزینه خرید را بپردازم.  من نیز وسوسه شدم تا با این همکاری، بیشتر با رئیس بانک محله‌مان آشنا شوم. وی ادامه داد: فردای آن روز برای تحویل دادن بسته دلارها نزد رئیس بانک رفتم اما زمانی که موضوع تحویل گرفتن بسته دلارها را مطرح کردم وی عنوان کرد منتظر هیچ بسته پولی نبوده است. در حالی که هر دو کنجکاو شده بودیم بسته دلارها را باز کردم، داخل بسته دلار وجود داشت اما نه دلار واقعی بلکه دلارهایی که روی آنها تصویر شخصیت‌های کارتونی وجود داشت که از آنها در جشن تولد کودکان استفاده می‌شود. در حالی که پلیس هیچ سرنخی از مرد شیاد نداشت روز 20 آبان‌ماه سال جاری مردی موتورسوار به رستورانی واقع در باب همایون مراجعه می‌کند و مدعی می‌شود از پیک است و باید یک بسته پر از دلار را به رئیس بانک شعبه باب همایون تحویل دهد، اما چون شعبه تعطیل است وی با طرح درخواست تحویل گرفتن بسته دلار توسط صاحب رستوران، از وی می‌خواهد ارزش ریالی دلارها را تسویه کند و مرد رستوراندار نیز با این درخواست موافقت می‌کند اما پیش از تحویل دادن پول به راننده پیک موتوری و برای شمارش میزان دلارها اقدام به باز کردن بسته دلارها کرده و برخلاف انتظار، با تعدادی دلار تقلبی ویژه جشن تولد کودکان روبه‌رو می‌شود. راننده پیک موتوری که دستش رو شده بود از موضوع دلارهای تقلبی اظهار بی‌اطلاعی کرده و مدعی می‌شود تنها راننده پیک موتوری است اما مرد رستوراندار با مرکز 110 تماس گرفته و پس از دقایقی مأموران کلانتری 109 بهارستان این جوان مرموز را به دام می‌اندازند. تجسس‌ها از جوان پیک موتوری مشخص کرد وی بسته دلارها را از همدستش در نزدیکی بازار تحویل گرفته است، بلافاصله مأموران که می‌دیدند با کلاهبرداری‌های زنجیره‌ای و مشابهی روبه‌رو هستند به پاتوق عامل اصلی این کلاهبرداری‌ها در خیابان صوراسرافیل رفتند و «مجتبی» 32 ساله را دستگیر کردند. مجتبی وقتی لب به اعتراف گشود که راز کلکسیون جرایمش که در آلبوم پلیس ثبت شده بود فاش شد و کارآگاهان پی بردند وی بارها به کلاهبرداری با صدور چک‌های بلامحل دست زده است. این مرد در اعترافات خود به کلاهبرداری‌های مشابه از مغازه‌داران محدوده‌های ناصر خسرو، بهارستان، جوادیه و میدان امام خمینی(ره) اعتراف کرده و گفت که در طول شش ماهه گذشته بدین شیوه و شگرد بارها به کلاهبرداری‌ دست زده است. وی گفت: بسته دلارهای کارتونی را از مغازه‌های خاص فروش وسایل جشن‌ها می‌خریدم و پس از بسته‌بندی فریب‌دهنده آنها را تحویل پیک موتوری که دوستم بود می‌دادم و می‌خواستم در ساعات تعطیلی بانک‌ها به نزدیکترین مغازه رفته و با بیان ماجرا بسته‌را تحویل آنها داده و پول بگیرد. از آنجا که می‌دانستم مغازه‌دارها علاقه زیادی دارند تا با رئیس بانک دوستی داشته باشند مطمئن بودم یکی از آنها می‌پذیرد و با همین روش توانستم پول زیادی به دست آورم.

+25
رأی دهید
-4

alborzi - کرج - ایران
خداییش کارش جالب بود ! سبک داشت واسه خودش . دلارهای کارتونی !!! خخخخ
دوشنبه 3 آذر 1393 - 14:22
کامران خان - هامبورگ - المان
محصول دولت مریض و دزد , ملت مریض و دزده. سه سوت 110 سگه دل میریزه و میگیره اما بابک زنجانی ها و اختلاسگران 3 هزار میلیاردی و............... رییس دزد بانک مرکزیو .... ارررررررررررررررره همیشه مردم دزدن و قاتل و دولت عاغا. زرررررر اومدین با
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 00:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.