آیا سازمان اطلاعات سپاه علیه روحانی 'وارد عمل' شده است؟

-

امروز ۱۵ نماینده مجلس به طور رسمی از وزیر اطلاعات خواسته اند تا در مورد گزارشی که اخیرا در مورد "پروژه عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه دولت حسن روحانی" منتشر شده است توضیح بدهد.

اشاره نمایندگان سوال کننده، به گزارشی است که قسمت اول آن سه شنبه ۲۷ آبان و قسمت دوم آن یکشنبه ۲ آذر در سایت سحام نیوز منتشر شده که از جمله رسانه های منتقد محافظه کاران حاکم محسوب می شود. این گزارش، مدعی شده است که سازمان اطلاعات سپاه پاسدارن از مدتی پیش و با استفاده از بودجه و امکانات عمومی، اقدامات گسترده ای را برای "زمین‌گیر کردن دولت یازدهم" در دست انجام دارد.

گزارش، همچنین به ذکر جزئیاتی در مورد افراد متهم به هدایت "پروژه" سازمان اطلاعات سپاه و "خانه های امن" مورد استفاده در این فرایند پرداخته و افزوده که حسن روحانی، در مورد چنین فعالیت هایی به آیت الله خامنه ای شکایت برده است.

توضیح خواستن ۱۵ نماینده مشهور به همسویی با سپاه پاسداران از وزیر اطلاعات بر سر انتشار چنین گزارشی در یک سایت منتقد، طبیعتا این گزارش را بیش از زمان انتشار اولیه آن رسانه ای کرده است. به ویژه آنکه نه تنها رویکرد معمول محافظه کاران حاکم در مورد چنین گزارش هایی، سکوت برای پرهیز از "رسانه ای کردن بیشتر" آنها بوده، که متن و ترکیب سوال نمایندگان نیز، تامل برانگیز به نظر می رسد.

در واقع تنها در یکی از سوالات چهارگانه نمایندگان، از وزیر اطلاعات پرسیده شده که آیا "اصل گزارش را تایید می کند" نه؛ اما سه سوال دیگر، گویی با فرض صحت گزارش، از وزیر در مورد انتشار آن بازخواست می کنند. مشخصا، از این زاویه که "در صورت تأیید، چه نهادی اقدام به این حرکت مغرضانه و خلاف تدبیر کرده است؟"، "چگونه و توسط چه کسانی این گزارش به دست رسانه‌های ضد انقلاب رسیده است؟" و "برای شناسایی و مجازات افراد و یا نهادی که این گزارش را تهیه و منعکس کرده‌اند، چه اقدامی انجام شده است؟"

شاید هنوز برای قضاوت راجع به اجزای مختلف گزارش "پروژه عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه دولت حسن روحانی" زود باشد. اما قابل تردید نیست که سوالات امروز نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، وزن این گزارش را در میان مخاطبان رسانه ها، به گونه ای معنی دار افزایش داده است.

+60
رأی دهید
-2

دوستدار - استهکلم - سوئد
چرا حسن روحانی، در مورد فعالیت های اطلاعات سپاه پاسداران به آیت الله خامنه ای شکایت برده است ؟ چرا روحانی به کسانیکه به او رای دادند و او را ریس جمهور خودشان کردن را در جریان نمی گذارد؟ اگر روحانی راست می گوید و می خواهد اطلاعات سپاه پاسداران را از سر راهش بردارد بهترین گزینه این می باشد که به مردم پناه بیاورد. ولی تمام این اختلافات و چالشها که در بین رژیم اخوندی ایران رخ می دهد جنگ زرگریست و سودش بیشتر از ضررش است حسن روحانی خودش از کادران امنیتی سپاه پاسداران است و او یکی از اعضای تشکیلاتی رژیم اخوندی می باشد. و خود او یک اخوند است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:43
مسجد سليمان - لندن - بریتانیا
سک زرد برادر شغال
دوشنبه 3 آذر 1393 - 03:37
siavash2a - تهران - ایران
یک غده سرطانی برای ایران
دوشنبه 3 آذر 1393 - 07:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.