رقص و شادی دختران دبیرستانی در دوران قبل از انقلاب ۱۳۵۷ در آبادان

+455
رأی دهید
-16

دوستدار - استهکلم - سوئد
ایرانیان روزی و روزگاری داشتن که مفت به اخوند جماعت همه را باختند.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:15
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
هرچند که در زمان طاغوت، سعی براین اون که با همچنین سیاستهایی حیثیت و مقام زن ایرانی رو بزیر سوآل ببرند، ولی شاه شیعه بود و شیعه از دنیا رفت. هیچوقت لعنش نمی‌کنیم و امیدواریم که کارنامه اش در پیشگاه پروردگار زیاد سنگین نباشد.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:49
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
اون موقع به تحریک حزب خائن و مزدور و کاسه لیس شوروی و گلسرخی سبیل کلفت بیسواد از زور خوشی‌ رفتن تو خیابان به پادشاه فحش دادن الان هم حتما ۳ تاشون مادر اعدامی ۴ تاشون خودشون اعدامی و چند تا دیگشون هم توی اروپا، آمریکا و استرالیا پناهنده هستن و دارن روز شماری می‌کنن برا برگشتن!‌ای کاش کمی‌ عقل به مردم خرافاتی و الکی‌ خوش ایران خداوند تزریق کند. امین
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:59
perser68 - فلوریدا - آمریکا
معلوم نیست چند تاشون اعدام شدن، چند تاشون فرار کردن، چندتاشون فاطی کماندو شدن ..
یکشنبه 2 آذر 1393 - 23:07
ariobarzan 22 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
فدای آغا - دانمارک. مطمئن باش جاش خیلی بهتر از جای خمینی و خامنه ایست چون اگه نگیم هیچ کاری برای میهنش نکرد که کرد دستشو به خون ملتش آلوده نکرد پس شک نکن پیش خدا هم جایگاهش خیلی بالا تر از این ارباب امایمه که آبروی شیعه رو بردن.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:53
navit - آنتورپن - بلژیک
پیشاپیش از برادران اطلاعات ، انتظامی‌ ، بسیجی‌ و صدا سیمای محترم بابت شناسایی ، دستگیری ، اعترافگیری و اطلاع رسانی در ظرف مدت چند ساعت از پخش این کلیپ مستهجن سپاسگزاریم.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:55
animallover - آکلند - نیو زیلند
فدای آقا … جان هر چی مرده راستش را بگو … تو سر کار گذاشتی ماها را با این کامنتهات … دو پهلو حرف میزنی همیشه . هیزم آور معرکه هستی و ملت را سر کار میزاری…. فکر نکن نفهمیدیم … ملا نصر الدینی کامنت میزاری دادش….
دوشنبه 3 آذر 1393 - 01:09
siavash_2204 - کالیفرنیا - آمریکا
حافظ: گفتم‌ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید، گفت با این همه از سابقه نومید مشو.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 04:49
aram.01 - کردستان - ایران
وای چه جیگرهایی!اما چه فایده الان همه پیر شدند.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 07:25
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
جان مادرتون ملتى از ما بى عقلتر و کودنتر در دنیا وجود داره ! یک نظام رو به پیشرفت و مدرن بر دار شتیم به جاش یک رژیم پر از دروغ و نکبت و بدبختى با وغدهاى دروغین یک اخوند به نام خمینى جایگزین کردیم !! چه قدر ما بى عرضه هستیم !!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 08:19
nassau - مالاگا - اسپانیا
دیگه اون ایران شاد با رفتن شاه مرد و دیگه ایران همچین روزهای شاد را نخواهد دید
دوشنبه 3 آذر 1393 - 08:44
داریوش پارسی - اصفهان - ایران
حالا اون بلایی رو که سر بچه های ویدیوی هپی آوردن سر اینا نیارن حواستون باشه اسم مدرستون رو شطرنجی کنید !!! آبادان برزیلته!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 11:43
solisoli - بخارست - رومانی
خوب شد شاه رفتوا همهٔ فساد رو با خودش برد و الان مملکت امام زمانی‌ بر پست. جاوید شاه.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:18
motalleb - یوتبوری - سوئد
فدای آقا - اودنسه - دانمارک . میشه شما بگی چه تاثیری دارد پرونده سنگین یا سبک ؟ رهبران تو که دارای پرونده سبک هستند چه گلی به سرشان زده میشود ؟
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:27
nimaaa - نیویورک - امریکا
اینها خوشی زده بود زیر دلشون خمینی رو آوردن
دوشنبه 3 آذر 1393 - 15:56
Farokhzad - کنت - انگلستان
فقط تنها چیزیکه میشه گفت خاک تو سر اون مخالفین ١٣٥٧ از توده اى بى وطن تا مذهبیون و جبهه ملى !!! شما که ادعاتون میشد اونزمان رَآه. افتادید به عرعر کردن ازادى میخواهید الان چرا تو خارج کشور تمرگیدید چرا الان دنبال ازادى نیستید انصافا نام شما اشغالها رو چى باید گذاشت در اخر انهایکه از کرده خودشان پشیمانند که هیچ روى صحبت با یکسرى ابله که هنوز تو فکر روس اون یکى دیگه هم عدالت على تازى هست
دوشنبه 3 آذر 1393 - 15:40
mammal - لندن - انگلیس
آبادان الان یک ویرانه هست که آخوند‌ها هیچ اهمیتی بهش نمی‌دهند، آن زمان می‌گویند یک شهر مدرن و شاد بود. این آخوندها همه‌چیز را خراب کردند، هم پیشرفت هم شادی
دوشنبه 3 آذر 1393 - 16:41
khosrow abadani - لندن - انگلستان
ای قوم باشتین، چه مرضی داشتید که شاه را برداشتید،خمینی را گذاشتید!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 17:00
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
شاهنشاه روحت شاد .
دوشنبه 3 آذر 1393 - 20:21
adamat - خارکف - اکراین
1) ای بابا ... عوضش الان دختر بچه ی ۱۰-۱۲ !!!، (که لینک تصویریش رو ماه پیش اینجا قرار دادن)، سر کلاس درس نشسته و با صدای گوش خراشش، آهنگ مضحکی رو با شعرای لات و لوطی می‌خونه، که در اصل برای مردای عرقخور سی‌ چل ساله‌ ای مثل من هست، و نه‌ اون دختر کم سن و سال. ... اونوقت خیلی‌‌ها اومدن و گفتن به به!، چه صدای خوبی‌، آفرین! (انگار صدای زنده یاد هایده رو نشنیده بودن، که به اون صدا میگفتن صدای خوب) .. یکی‌ نیست بگه، آخه کلاس درس واسه ی درس و تحصیله، و در ضمن، هر آهنگ و شعری هم، برای یک گروه سنی‌ و تیپ خاص خودش مناسب هست. ..../ اگر جلوی شلنگ آب رو که جریان داره با دست بگیرید، پس از مدتی‌، یا دستتون درد میگیره، و یا فشار آب، بالاخره شلنگ و یا شیر اصلی‌ رو سوراخ میکنه، با شدت بیرون می‌ریزه، و خرابی به بار می‌ یاد. ....
دوشنبه 3 آذر 1393 - 20:02
adamat - خارکف - اکراین
2) ایران بطور آشکار و قانونی، نیاز اساسی‌ داره به کلوب‌های شبانه و دیسکو . (در ضمن، من همون اوایل جوونیم که تازه اینجا اومده بودم، ۴-۵ باری از سر کنجکاوی رفتم دیسکو. اهل رقص نبودم هیچوقت. فقط نشستم و نوشیدم در عالم خودم. دیگه هم نرفتم). جوونها هم نیاز مقطعی دارن. برن و انرژیشون رو خالی‌ کنن. البته در ایران، همیشه پارتی و مهمونی‌‌ها بوده، اما مخفی‌ بودن یک چیزه (که سبب اشتهای بیشتر میشه!)، و اما آزاد بودن چیز دیگریست!. / ... اگر (فرض محال) سمت و مقامی میداشتم در ایران، حتما اول از همه، دیسکو و کلوب شبانه ایجاد می‌کردم، تا هرکس که اهلش هست، بره و در اون محل مشخص، با افراد همتیپ خودش، آزادانه به حال خودش باشه، ... اونوقت اگر کسی‌ بازهم مزاحم ناموس مردم در خیابان میشد، به شدت باهاش برخورد می‌کردم. ... سلامت باشید.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 20:04
بت شکن - مونترال - کانادا
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ -تو از آسم کاربری ات معلوم هست که از اون ساواکی‌ها و یا ساواکی زاده هایی هستی‌ که چک سفید امضا می‌گرفتند تا هیچ‌چیز جز شاه را نبینند و نفهمید. غافل از اینکه همون ارباب بی‌ خردت، نه تنها گلسرخی بزرگ که رئیس مفلوک ساواکتون و نخست وزیر نوکر صفتش و چند تا از امیران با وفا و دستبوسش را به جهنم فرستاد و خود فرار کرد. شهادت بزرگمردانی چون گلسرخی بود که دمار از شما و شاه را در آورد. حالا به جای گفتن درود بر اسرائیل و آمریکا بروید توی یک تشت پر از یخ بنشینید که بد جوری سوخته اید.....!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 20:10
فارسان - مرکزی - ایران
من فکر می کردم حماقت می تونه بعد از 36 سال پاک بشه و از بین بره ولی این گزینه در مورد مصدق اللهی ها و اذناب پاتیل در رفته جبهه ملی صادق نیست!!!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 21:17
animallover - آکلند - نیو زیلند
BOT SHEKAN ان هنگامی سخنان شما راست و باور کردنیست که در ایران میماندیدید و به غرب و کانادا نقل مکان نمیکردید !!! و یا کم کم به روسیه یا چین ,کوبا و یا کره شمالی می رفتید ..ان وقت میشد که تاملی راجع به کامنتتان کرد .گلسرخی اگر میدانست که هوادارانش از غرب و سبک زندگی غربی برایش هورا میفرستند به یقین سر هیچ خودش را به کشتن نمیداد.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 02:23
گذشته میرزا - ایران - ایران
واقعا چه ملت بدبختی داریم بجای بهتر،بدتر را جایگزین بد کردند گلسرخی هم آدمی نبود اگر بود مقتدایش علی نبود واقعا این چپی ها و مذهبی ها دست بدست هم دادند و ایران را برای هزار سال به تاریکی بردند حالا هم فقط زرت و پرت میکنند و میخوان مثل گربه روی محصول نابشونو با خاک بار بدن
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 04:48
Ghooloo - آبادان - ایران
به به چه خبره اینجا! دخترهای همشهری ما دارند میزنند و میرقصند یکی میگه چرا انقلاب کردید اون یکی میگه جیگر آقا رو شاه شیعه بود و اون از خمینی هم شیعه تر بود و حتی حضرت علی و حضرت عباس و امام زمان هم را در خواب و بیداری میدید و پرونده اش زیاد سیاه نیست! یکی رفته بالا منبر صغرا کبرا میبافه یکی میگه چرا مردم عرعر کردند و خودش از همه بیشتر عر میزنه! اکثرشون هم طرفداران اعلیحضرت چمدان به دست هستند که تا تقی به توقی میخورد فلنگ را می بست!جماعتی که بعد از این همه سال هنوز نفهمیدند اصلا چرا تو این مملکت انقلاب شد و باعث و بانیش کی بود و میگه گلسرخی کیه و چون اقتدا به علی کرده آدم نبود ولی همون شخص حتما خبر نداره تو این مملکت نون تو این چیزهاست و همون اعلیحضرت که تا کمر جلوش خم میشدی و برایش آفتابه به دست میگیری هم با اقتدا به علی و دیدن حضرت عباس و امام زمان داشت بهت آقایی میکرد بنده خدا!! همون این آخوندها را سر کار آورد و باعث انقلاب شد...بیدار بشو برادر من!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 10:31
Ghooloo - آبادان - ایران
خدمت انورتان عرض شود اگر کمی قضایای دوران انقلاب را بخاطر داشته باشید میدانید که آبادان نقش آنچنانی در انقلاب نداشت و فقط با آتش زدن سینما رکس و هشت سال جنگ تحمیلی مردم آبادان و شهر آبادان معروف به شهر اروپایی ایران فقط قربانی شدند و آبادان زیبا و مدرن با فرهنگی مرکب از همه اقوام و همه جای ایران تبدبل به ویرانه شد! این را برای کسانی که اطلاع درستی از اوضاع و احوال دوران انقلاب ندارند ولی همیشه کاسه داغتر از آش میشوند و از راه معده و مسیر روده بزرگ به پایین عر میزنند گفتم! یکی هم مثل اون زنکه خودخواه و خودبین از هامبورگ که فقط تهران تهران میکند و فکر میکند ایران فقط تهران است بداند که همان تهران و شهرهای مذهبی مثل اصفهان، مشهد، تبریز و قم نقش اساسی در انقلاب داشتند نه آبادان!!! به امثال خانم رها از هامبورگ که بارها به شهرستانیها فقط بخاطر اینکه شهرستانی هستند توهین میکند و آبادان را زمان بعد از جنگ که فقط خرابه ای از آن به جا مانده دیده باید بگویم آن زمان که آبادان همانطور که اسمش میگوید آبادان بود ما در آبادان به تهران که پایتخت بود میگفتیم دهات بزرگ!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 10:39
بت شکن - مونترال - کانادا
بی‌ خردانی که فکر میکنند نعره چپ و راست و مذهبی‌ و ملی‌ مذهبی‌ ایران را به سوئ انقلاب کشاند کور فکرانی هستند که پس از ۴ دهه هنوز شمع به دست به دنبال مقصر هستند غافل از این که مقصر اصلی‌ خود شاه بی‌ خرد و خاندان دزد و خواهر فاحشه اش بود و سناریو نویسان انقلاب آمریکا و روباه پیر و شرق و غرب بودند و صد البته که مجریان انقلاب توده‌های پا برهنه‌ و فقیری بودند که در بند یک لقمه نان شب گیر افتاده بودند. النبته که هنوز پس از گذشت ۳۵ سال برای ساواکی پیشه و دیسکو و کاباره رفته و شهر نو چشیده باور فقر در حکومت پهلوی خاین خیلی مشکل است..!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 10:50
Ghooloo - آبادان - ایران
تمام اجناس لوکس و مد روز از راه بنادر آزاد آبادان و خرمشهر وارد مملکت میشدند! آن زمان که در تهران اعلیحضرتتان فقط زمین تنیس داشت و بعضی ها در حلبی آبادها زندگی میکردند در باشگاههای آبادان زمین تنیس و گلف و غیره بود! آن زمان که در مملکت و حتی پایتخت یک کانال تلویزیون بود تو آبادان بیش از بیست کانال موجود بود! آن زمان که برای شما پایتختیها و جاهای دیگر فردین قهرمان بود و همان علی سرلوحه و سرمشق کاراش بود و فردین بازی درمی آوردید (و هنوز هم در می آورید!) برای ما در آبادان مارلون براندو و پل نیومن و استیو مک کوئین قهرمان بودند! آن زمان که همان اعلیحضرتتان با شعارهای مذهبی بهتان حکومت میکرد و جامه احرام به تن میکرد و به خانه خدا در مکه میرفت یا به زیارت امام هشتم شیعیان میرفت زبانتان را سگ خورده بود که چرا به آخوندها اینقدر باج میدهی اعلیحضرت؟!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:13
Ghooloo - آبادان - ایران
آن زمان که فدائیان اسلام و نواب صفوی ها در زمان اعلیحضرتتان احمد کسروی ها و علی دشتی ها را ترور کردند و باز اعلیحضرت داشت سوت بلبلی میزد و بهشان باج میداد و زمینه قدرت آخوندها را فراهم میکرد زبانتان آن جایتان رفته بود که حالا با روی کار آمدن آخوندها فیلتان یاد هندوستان کرده؟ البته هنوز هم نفهمیدید شاید هم هیچوقت نفهمید و نفهم هم دنیای فانی را وداع بگویید ولی این شر و ورها را در گوش بچه هایتان زمزمه نکنید که نسل کنونی اینچنین شود! حقایق را بگویید! هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست!!! حقیقت این است که ما فقط استبداد و دیکتاتوری را میشناسیم و کلفتی چماق این را با آن مقایسه میکنیم و بعد از روی احساسات درودی به این و مرگی بر آن میگوییم تا دلمان خنک شود. حقیقت این است که باید عقلهای منجمد شده و آکبند را بکار گرفت و با اتحاد و همبستگی به آزادی رسید. قصدم بهیچوجه توهین به کسی نبود واقعیتها را سعی کردم به یاد بیاورم. شاد و سلامت باشید
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:26
oghab - هلسینکی - فنلاند
مقایسه کنید باجوانهای دونسوز امروز ایران ..سوتغذیه هیکل هاهمه فلاش بک.. اخلاق هاهمه ازخودراضی ...خلاصه فاجعه
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 12:43
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
فداى آقا بابا دیوونمون کردى بابا تو دیگه کى هستى؟ چى میگى اصلاً؟ خودت میفهمى؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:11
کوروش مهری - یزد - ایران
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. تو واقعا... یا خودت رو زدی به...؟پروردگارت 13 میلیارد و ششصد میلیون و نهصد و نود هزار سال پیش تا 1400 سال قبل کجا بود؟؟؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:14
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo اشتباه متوجه شدی برادر ، خود گنده بینی ات را به کنار بذار توهم تو و همفکرانت همین بس که همه را سلطنت طلب می بینی اگر شما گروههای چپی و راستی آدمی بودید برای خمینی سینه نمیزدید و دیکتاتوری مذهبی را جایگزین دیکتاتوری شاهنشاهی نمیکردید و ایران را به این فلاکت نمی انداختید محمدرضاشاه هم اگر آدمی بود به آن حال و روز نمی افتاد فقط احمدشاه درست فکر کرد و عطای سلطنت ایران را به لقای مردمش بخشید
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:39
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه
Ghooloo - آبادان - ایران خوب شد که قصدت توهین نبود درست است که ابادان واقعا از شهرهاى پیشرفته خاور میانه و باعث افتخار هر ایرانى قبل از انقلاب بود ولى من سال ٥٧ اومدم فرانسه و تو فرانسه که یکى از پنج کشور پیش رفته جهان بود فقط ٣ تا کانال تلویزیون داشت که انهم هیچکدوم ٢٤ ساعته نبودن و حدود نیمه شب برنامه تمام میشد حالا چطورى ابادان فقط یک شهر در کشور بئس از ٢٠ تا کانال تلویزیون داشته فقط ابادان و نه اهواز و نه خرمشهر و نه شهرهاى أطراف در ضمن فکر نمیکنى که اگر ابادان در اون زمان آنقدر پیشرفته بود همین شاه که شما با تمسخر شاهنشاه مینامید با مدیریتش سهمى در ان پیشرفت داشت چون همونطور که خودت گفتى کمتر از یکسال بعد از رفتن شاه ابادان تبدیل به خرابه شد و هنوز هم أباد نشده
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 18:56
marineboy - لس انجلس - امریکا
جوانان شاد و سرحال بودند و تغذیه شان خوب بود و از همه مهم تر ورزش میکردند. چقدر شاد و سبکبال هستند نه دگنک بالای سرشان است نه بخاطر یک تار مو آماج فحش و تحقیر قرار میگیرند. حیف از آن دوران.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 21:49
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - ایران - ایران_گلسرخی آدم نبود! گروههای چپی و راستی آدم نیستند! اصلا معنی گروهای چپ و راست را میفهمی یا فکر کردی هافبک چپ و راست زمین فوتبال است عزیزم؟ شاه هم آدم نبود! اول و آخر هر چی‌ آدم خودتی جیگر. اصلا حضرت آدم خودتی! اتفاقا اونی‌ که احساس خودگنده بینی داره فکر کنم جنابعالی هستی‌ که همه رو آدم حساب نمیکنی‌ و خود را تافته جدا بافته فرض کردی! شما تو همون قرن نوزدهم و زمان احمد شاه زندگی‌ بکن و خودش رو هم زیاد ناراحت نکن! حالا کاشف به عمل آمد چرا گذشته میرزا هستی‌! شما تو گذشته خوش باش میرزا جان
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:11
Ghooloo - آبادان - ایران
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه_نه عزیزم آبادان آن زمان رادیو صنعت نفت و امکانات جداگانه‌ای داشت که شهرهای دیگر نداشتند ولی‌ کانال تلویزیون جداگانه نداشت. منظور بنده از بیست تا کانال تمام کانالهای کشورهای اطراف و خاورمیانه بود که به سادگی‌ و با آنتن‌های معمولی هم قابل دریافت بودند و هستند و این در خیلی‌ از شهرهای خوزستان و جنوب کشور این امکان وجود داشته و دارد منتها آبادان به خاطر امکانات بیشتری که داشت دریافت امواج هم راحتتر بود مثل الان که مردم به کانالهای ماهواره نگاه میکنند.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:54
Ghooloo - آبادان - ایران
Madjid aramesh - پاریس - فرانسه_در مورد پرسشتون باید عرض کنم که خیر به خاطر شاه یا کسی‌ نبود چون بزرگترین پالایشگاه دنیا در آبادان وجود داشت و از سراسر کشور و کشور‌های دیگر برای کار به آبادان می‌‌آمدند و سرمایه گذاری میشد آبادان سریع تر پیشرفت کرد و البته اکثر امکانات (تقریبا همه امکانات) توسط کشورهای غربی بخصوص انگلیس به آبادان آورد شده بود! ولی‌ این قضیه برای سراسر ایران و پایتخت هم صدق میکرد چون ایران زمان شاه هم از لحاظ اقتصادی به نفت وابسته بود و هم از لحاظ فن آوری و تکنولوژی وابستگی کامل به غرب داشت و حتّی یک دوچرخه هم خودش نمیتوانست تولید کند و اگر همان زمان هم کشورهای غربی ایران را مثل الان تحریم میکردند وضع همینطور بود! البته هشت سال جنگ در خرابی‌ و ویرانی آبادان را فراموش نفرمایید!!!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 23:57
Ghooloo - آبادان - ایران
هموطنان هدف از گفتن حقایق و چنین مسائلی‌ انتقاد است برای درس گرفتن از گذشته و تکرار نکردن اشتباهات گذشته و نه تأئید این رژیم و نه جبهه گرفتن و پریدن به یکدیگر. ما باید همیشه از مسائل اقتصادی، سیاسی فرهنگی‌ و غیره بتوانیم انتقاد کنیم برای بهبودی و این به این معنا نیست کسی‌ به گروهی وابسته است! برای همه از هر حزب و گروهی و مسلکی آرزوی سلامتی‌ و همبستگی‌ دارم. پاینده ایران
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 00:06
animallover - آکلند - نیو زیلند
Dear BOTSHEKAN ,بر عکس تمامی انقلابها ,, در ایران شورش ٥٧ نه بوسیله فقیرها و پا برهنها بلکه بوسیله گروه متوسط و مرفه اجتما ع ,کارمندان , دانشجویان وبازاریان …انجام شد … این را اینجا گفتی ولی جای دیگه نگو دادش… آبروی خودت میره… فیلمهای مستند تظاهراتهای ٥٧ را یکبا ر دیگه نگاه کن اگر یک پابرهنه دیدی ما به لنین و استالین از همین جا درود میفرستیم.
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 00:26
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo بله برادر انقلابی من در گذشته ام زندگی میکنم چون افرادی مثل تو با رهبر انقلابتون در 57 به زمان حال و آینده ما چنان گندی زدین که تنها خاطرات گذشته امان مونده که اگه دستتون میرسید همون رو هم به گند میکشیدید وقتی بین بد و بدتر میری بدترین را انتخاب میکنی باید هم به آدم بودنت شک کرد حالا هم که از روشنفکریت فقط پاچه گیری شاهی مونده که سی و اندی سال پیش مرده. پس چی شده شعار زیر بار ستم نمیکنیم زندگی تون؟ 36 ساله که داری سواری میدی به کسایی که آوردین سر کار و دم هم نمیزنین
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 04:20
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
بت شکن ، اگه شاه وطن فروش بود الان خاکى از ایران نمانده بود بدست صدام ظرف یک هفته فنا رفته بود !! اگه شاه جوانهاى تربیت نمى کرد که جلوى صدام اون همه سلحه هاى جور واجور ایستادگى نمىکردند ، نکنه ، از کره ماه ادم میخواستى بیارى همون سلاحهاى رو داشتیم تونست جلوى عراق بگیره !! شما یک سند رو کن که شاه خیانت کرده باشه !!؟؟ خیانت کسانى میکنند که نتوند قضاوت درست و صحیح از تاریخ داشته باشند ، البته بلا نسبت شما و اقاى اودنسه عرض میکنم !!!!!!!!
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:11
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - ایران - ایران_ قدیم المیرزا ما که سن و سالمون به انقلاب نمیرسه برادر شما که زمان قاجار و احمدشاه را به چشم دیدی و بابا بزرگ تشریف داری بگو زمان انقلاب چکار میکردی و از کدام توبره میخوردی که کسی را آدم نمیبینی؟ شاید هم زمان انقلاب پای بشاط نشسته بودی و وافور به دست سناتوری تو زیرزمین خونتون میزدی و با شعار نه چپ نه راشت / عشق من این وافوراشت، انقلاب چرتت را پاره کرده دادش؟ شاید هم 36 ساله جنس مرغوب آنجوری دیگر گیرت نیامده و اینقدر خماری کشیدی که از زمین و زمان عاجزی که ساعت چهار و بیست دقیقه صبح دیگران را ندیده و نشناخته در عالم هپروت انقلابی می بینی؟ اصلا میدونی چیه...واسه اینکه نشئگیت بزنه بالا آره داداش من خودم انقلاب کردم و قطب زاده را زدم کنار و سمت راست امام را خودم گرفتم و برگردوندم! حالا یک چایی نبات لبسوز یک ضرب برو بالا حالشو ببر ;-))
‌چهارشنبه 5 آذر 1393 - 22:08
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo بله طبق معمول مدعیان روشنفکری شروع به انگ چسباندن کردی وافور و خماری؟ راستش من از دود سیگار هم بدم میاد چه برسه به تریاک، دو تا انگ فساد اخلاقی با ساواکی بودن هم بهم میچسبوندی آتیشش بیشتر میشد بیشتر کیف میکردی. عرضم به حضورت در زمان انقلاب من 16 ساله بودم و اینقدر شعورم میرسید که دنبال آخوند راه نیوفتم وقتی تو و ملت توی ماه آقا را می دیدین و الله اکبر سر میدادین من از حماقتتون تاسف میخوردم احمدشاه را هم از این بابت برایت مثال زدم که وقتی فرستاده مدرس در روز جشن گلها ازش خواست به ایران برگرده گفت نگاه کن مردم اینجا چطور از زندگیشون لذت میبرن تو میخای من اینجا را ول کنم بیام با یه مشت مردم پشت کوه سروکله بزنم؟. یه نگاهی به خودت و مردم توی خیابون بنداز مخصوصا موقع رانندگی ببین چرا مردم ما بجایی نمیرسن
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 06:23
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - بله برادر من این بی فرهنگیها از جمله رانندگی را هم بنده خودم بارها عرض کردم و گفتم مشکل ملت در وحله اول فرهنگی است و نه سیاسی ولی الان حکایت شماست که به دیگران انگ انقلابی و چپی و راستی و همه چیز می چسبانید ولی دیگران به شما انگ لهو و لعب می چسبانند بهتان برمیخورد! البته چون حدس زدم سن و سالتان به انقلاب بخورد منظورم از بساط این بود که مگر شما در دوران انقلاب در چرت بوذید و اوضاع را ندیدید که کسی کاری از دستش ساخته نبود و مردم ما باز جوگیر شده بودند که دیگران را انقلابی میدانی و خود را تافته جدا بافته؟ مگرنه همه میدانیم که شما اهل این چیزها نیستید! میرزا جان در این مملکت کشیدن تریاک کمترین جرم محسوب میشود و کاری عادی است نگران نباش ولی انگ سیاسی به کسی زدن تازه اول بدبختی و شروع مجازات است جه آن زمان چه این زمان!
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 13:06
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - میرزا بنده زمان انقلاب نصف سن و سال شما را داشتم و از یک خانواده کاملا غیر مذهبی هستم که هیچکدام نه طرفدار انقلاب بودیم و نه مشارکتی داشتیم. ولی تمام حوادث دوران انقلاب را در آبادان خوب بخاطر دارم...آتش سوزی سینما رکس، بمب گذاری در بازار کویتیها، بمب گذاری در موتورسیکلت در خیابان امیری و غیره (در این آخری حتی مجروح شدم و به بیمارستان منتقل شدم!) جالب است از هر کی این روزها میپرسی میگوید در انقلاب نبوده و همه از واژه آنها و انقلابیون استفاده میکنند و خود را تافته جدا بافته میدانند! من شخصا خودم را فقط در خوشی و شادمانی مردمم شریک نمیدانم بلکه در بدبختی مردمم هم در کنارشون هستم و با اینکه مشارکتی در انقلاب نداشتم ولی میتوانم خیلی از مسائل را درک کنم و خود را هیچوقت جدا از مردمم نمیدانم! حالا اگر ملتی اشتباهی هم مرتکب شده باشد وظیفه نسل کنونی است اگر عرضه داشته باشد آن را درست کند و بسازد. آن انقلابیون که دیگر نیستند یا مردند یا پیر و پاتال شدند. بیش از نیمی از نسل کنونی حتی به قانون اساسی کشور رای ندادند و موافق نیستند! با نق زدن و غرغر کردن هم کاری به پیش نمیرود.
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 13:26
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - اکثر ایرانیان مثل همان احمدشاه به فکر منفعت شخصی خودشان هستند و نه منافع مملکت و دوست دارند جای گرم و نرم و امن بشینند و از را دور شعار بدهند و نسخه بپیچند! اگر همان شاهان قاجار فقط به فکر خودشان و شکم به پایینشان نبودند شاید مملکت اینقدر از دنیا عفب نمی ماند. نتیجه اشتباه نسلی دلیل عقب ماندن مادالعمر یک ملت نیست اگر این طور بود الان کشورهای آلمان و ایتالیا و ژاپن و خیلی کشورهای دیگر که رژیمهای راسیسمی و فاشیسمی و دیکتاتوری داشتند و جنگ و خرابی و ویرانی به بار آوردند الان در بدترین وضع بودند. حرف برای گفتن زیاد و وقت و فرصت متاسفانه کم. بنده هم بهیچوجه نه روشنفکر هستم و نه سوادی دارم این را هم قبلا بارها گفته ام و فقط مثل بقیه دوستان نظرم را به عرض میرسانم. شما هم که گذشته میرزا تشریف دارید به کامنتها و نظرات گذشته کاربران هم دقت بفرمایید. با امید و همبستگی به امید حق به آنچه باید برسیم که همانا آزادی است خواهیم رسید فقط باید امید را از دست نداد و با هم اتحاد داشت و بدانیم که چه میخواهیم. موفق باشید
‌پنجشنبه 6 آذر 1393 - 13:40
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo نباید کتمان کرد که در زمان همان محمدرضا دیکتاتور فرهنگ ملت رو به بهبودی بود از لحاظ اقتصادی هم وضع معیشتی اکثر مردم بهتر میشد گفته بودی ایران دوچرخه هم نمیتونست بسازه ولی این را نگفتی که ایران از کره جنوبی و ترکیه و حتی چین در صنعت جلوتر بود ایران آن زمان مثل کره جنوبی و چین این زمان با مونتاژ شروع کرد حالا برو نگاه کن آنها کجایند و ما کجائیم مزخرفترین ایرادات انقلابیون و شما به شاه همین صنایع مونتاژ بود که نمیدانستند و هنوز هم نمیدانی هیچ کشوری و کارخانه ای تمام قطعات و دستگاههای مورد نیازش را خودش تولید نمیکند بلکه برمبنای هزینه تولیدش میسنجد چه بسیاری از قطعات در کشورهای دیگر بسیار ارزانتر از کشور مورد ذکر میباشد بنابراین برای ارائه ارزانتر تولیداتش در جهان رقابتی هیچوقت بقول انقلابیون 57 و شما روی صنایع مادر سرمایه گذاری نمیکنند اگر شاه دیکتاتور بود نمیشود کارهای ارزشمندی که انجام داد را منکر شد کاری که شما میکنید یک انسان منطقی هیچگاه حقایق را کتمان نمیکند
جمعه 7 آذر 1393 - 08:34
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - متاسفانه باید برای بعضی از کاربران تک تک روضه مسلم بن عقیل را بازخوانی کرد! آدم میرزا منظور بنده از تولید مونتاژ نبود، مونتاژ هنر نیست برای همان مونتاژ باید ماشین توانست تولید کرد که قالب بتواند بزند و بعد مونتاژ کرد. اگر بعضی از کشورها برای ارزان شدن اجناس آن را خود تولید نمیکنند چون هزینه آن کمتر میشود ولی فناوری و قدرت تولید آن را خود دارند. ما در مورد مشکلات سیاسی مملکت صحبت میکنیم شما از اوضاع و احوال اقتصادی میگویید. هر چند این یکی با آن یکی در رابطه مستقیم است ولی اگر مقایسه ساخت و ساز جاده و کارخانه و محصولات و غیره است که این آخوندها صد برابر دوران شاه ساخته اند!!! منتها آن موقع کشور در تحریم کشورهای غربی نبود که شاه امتحانی در این زمینه پس دهد. اگر از لحاظ وضع معشیتی اکثر مردم میگویی که آن زمان هم مثل الان گروه اندکی وضعشان خوب بود و بقیه مردم هم وضع معشیتی آنچنان خوبی نداشتند و همان زمان هم مثل الان بدبختی و نکبت و از همه مهمتر بی سوادی بیداد میکرد.
جمعه 7 آذر 1393 - 22:11
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - آقایی که از یک طرف شاه را آدم حساب نمیکنی و از طرفی از سیاستهایش طرفداری میکنی تمام ساخته ها و همه تلاشهای شاه که فقط ثمره فناوری و سرمایه گذاری کشورهای غربی بود ارزش گرفتن جان یک انسان را برای عقیده ش ندارد! اگر شما به پلوی توی سینیت نگاه میکنی و آن زمان بهتر میخوردی و الان کمتر میخوری برای بنده مملکتم از نظر شعور سیاسی مهم است. آن زمان اگر همان شاه اجازه داده بود مردم چهار تا کتاب بخوانند و سطح شعور مردم بالا بیاید حتما هم به انقلاب 57 منجرب نمیشد. اگر همان کتاب ولایت فقیه و رساله خمینی را شاه اجازه داده بود مردم بخوانند و چهره این آخوند قرون وسطایی را به مردم شناسانده بود مردم هم دنبال خمینی راه نمی افتادند. اگر به جای اعدام جوانان برومند و زندانی کردن آنها به اتهام مارکسیسم و کمونیسم و چپی و راستی در راستای سیاستهای کشورهای غربی الخصوص امریکا در جنگ سرد چهارتا آخوند هم اعدام کرده بود الان آخوندها سر کار نبودند!
جمعه 7 آذر 1393 - 22:16
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - اگر همون شاه جلوی کتاب خواندن جوانان را نگرفته بود و گذاشته بود مردم کمی آگاهی پیدا کنند و سطح سواد سیاسیشون بالا بره و مردم را بیسواد نگه نداشته بود مردم هم دنبال خمینی راه نمی افتادند و امام را در ماه نمیدیدند! اگر همون شاه در همه جراید و نشریات را گل نگرفته بود و کشور را تک حزبی نکرده بود به انقلاب 57 نمیرسیدیم! اگر به جای بستن چمدانهایش و فرار در مواقع خطری و فقط فکر خود بودن چه سال 32 و چه سال 57 مثل یک مرد ایستاده بود و با خطرات رودرو میشد و مثل بزدلها فرار را بر قرار ترجیح نمیداد شاید انقلابیون هم آنطور به قدرت نمیرسیدند! شاهی که در همه جای مملکت دخالت میکرد و همه پیشرفت مملکت را به پای اون مینویسید پس چه شد تا تقی به توقی میخورد شخص اول مملکت همیشه چمدان به دست راهی این کشور و آن کشور میشد و کاسه چه کنم چه کنم به دست میگرفت؟ معلوم است وقتی همه کارهای مملکت گردن یک شخص باشد و خود اولین نفر مواقع اضطراری پا به فرار بگذارد دیگر ارتش و بقیه ارگانهای مملکت به چه امیدی و چه کاری از دستشان ساخته است؟
جمعه 7 آذر 1393 - 22:21
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - شاهی که به باوفاترین و نزدیکترین اشخاص در خدمتش وفا نکرد و فقط خود را نجات داد و همه را گذاشت و رفت در اصل موتور انقلاب را استارت کرد. زمانی که شما 37 سال سیگار کشیدی و بعد از 37 سال دکتر به شما گفت که تمام وجود شما را سرطان گرفته مینشینید و میگویید کاشکی این سیگار آخری را نکشیده بودم؟؟؟برای بار صدم: در مملکتی که همه احزاب و گروههای چپ و راست تار و مار بشود و فقط به آخوندها باج بدهند و از طرف دولت هم برایشان هزینه و بودجه تایین کنند معلوم است به انقلاب اسلامی هم ختم میشود و نه انقلاب لیبرال و آزادی!!! یادت نرود آنهایی که خمینی را آوردند و امام را در ماه دیدند در زمان همان محمد رضا شاه بزرگ شده بودند و بخاطر سیاستهای غلط وی انقلاب کردند نه من نویی که کودکی بیش نبودم! حالا شما فکر پلوی خودت باش که آن زمان رنگین تر بود و کسی را آدم نبین جز خودت حضرت آدم المیرزا. لطفا این بحث را هم تمامش کنید چون کمی لوس شده و اگر علاقه داشتید به کامنتهای بنده در گذشته در این خصوص مراجعه بفرمایید که تکرار مکررات هم نشود. موید باشید
جمعه 7 آذر 1393 - 22:38
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo بازم نفهمیدی من چی میگم. هنوز ذهنت دنبال محمدرضاشاهست فقط بدشانسی شاه بینوا اینه که تو مخالفش هستی وگرنه اگه هوادارش بودی با همین تعصبت، شاه میشد اعلیحضرت همایونی شاهنشاه آریامهر. حالا تو روشنفکر این جماعت هستی وای بحال اون مردم عوام. این زمان که اینترنت با این وسعت و کتابهای رایگانش در دسترس همه میباشد،مردم ما دنبال متدهای جدید عزاداری هستند فکر نکنم با آزادی کتاب زمان شاه هم این مردم چیزی میشدند در مورد خودکامگی شاه احتیاج به توضیحی نمیبینم چون همیشه یک خودکامه هرگز با کسی مشورتی نمیکند و خود را عقل کل میبیند و به همین خاطر با تزلزل و مرگ فرد کل کشور از هم میپاشد همان سرنوشتی که شاه و کشور به آن دچار شد متاسفانه بلای فردپرستی که در کشور ما ریشه تاریخی دارد هرگز خشکانده نمیشود چون مردمش با این فرهنگ خو گرفته اند اگر کسی خدمتی کرد فوری توسط همین مردم میشه دیکتاتور تمام عیار
شنبه 8 آذر 1393 - 04:48
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - میرزا کسی که همه امور مملکت را در دست دارد باید فرهنگ سازی کند نه ننه بزرگ بنده! خب برادر من همین کشورهای غربی و پیشرفته هم تا شصد هفتاد سال پیش دیکتاتوری بودند و با سیستم درست و فرهنگ سازی الان به آزادی و همه چیز رسیدند. اون خدا بیامرز هم بجای زیر پا گذاشتن مشروطیت و هارت و پورتهای تو خالی و سانسور کردن و بگیر و ببند در راستای سیاستهای کشورهای غربی در جنگ سرد و باج دادن به آخوند کمی فرهنگ و شعور مردمش را بالا میبرد نه اینکه اگر کتابی از دستت کسی میگیرفتند ساواک چوب تو آستین طرف بکند! دقیقا همینطوره برادر و ما با همین فرهنگ فردپرستی و بت ساختن از اشخاص همیشه وضعمان همینطور خواهد بود. تا همین چند سال پیش هم بعضی از هموطنان از احمدی نژاد بت ساخته بودند. شاه اگر کارهای مثبتی هم انجام داده کسی منکر آن نیست ولی این فرهنگ پاچه خواری و بادمجان دورقاپچینی هم همان اعلیحضرتان مد کرد.
یکشنبه 9 آذر 1393 - 12:03
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - مهم برای من این نیست که کسی بیاید و با فروش نفت مملکت چهار تا چیز هم بسازد مهم این است که نتیجه سیاستهای غلط شاه (تعقیب و زندان و اعدام دگر اندیشان، تک حزبی کردن کشور، فساد بیش از حد در سیستم، ساواک و خفقان، بستن جراید و روزنامه ها، بیسوادی، باج به مذهبیون و آخوندها، سانسور و و و...) چه نتیجه ای در پی داشت! همه از جمله شما از انقلاب مینالید بنده هم گفتم سیاستهای غلط همان خدا بیامرز باعث انقلاب شد!!! در اصل این رژیم در ماهیت ادامه دهنده همان رژیم و سیستم است البته صد پله هم بدتر! ما در آن زمان تقریبا آزادی همه چیز داشتیم جز آزادی سیاسی و احزاب و نشریات و انقلاب که شد همان آزادیها هم از دست دادیم! شما هم مثل خیلی از دوستان دلتان به اوضاع اقتصادی آن زمان که فقط بزرگنمایی شده خوش نکنید اقتصادی که نخود و لوبیا و سیب زمینی و گوجه آبگوشتش از غرب وارد میشد آخه چه اقتصادی حالا در تکنیک و فناوری و تکنولوژی بماند.
یکشنبه 9 آذر 1393 - 12:08
Ghooloo - آبادان - ایران
گذشته میرزا - شما هم فکر کنم حرف بنده را نمیفهمی!!! بنده به سیستم استبداد و دیکتاتوری ایراد میگیرم و انتقاد میکنم و نه شخص! برایم محمدرضا شاه و خمینی و غیره اهمیت چندانی ندارد چون که در ماهیت یکی است! معلوم است کسی زمان زیادی در قدرت بماند فاسد میشود. بعد از انقلاب مشروطه قرار نبوده شاه حکومت کند قرار بود به عنوان سنبلیک و تشریفات و مظهر همستگی شاهی کند نه حکومت و دیکتاتوری! حالا شما طرفداران اعلیحضرت اگر این را فهمیدید!؟ شاه مملکت که با افتخار از خرافاتی چون دیدن حضرت علی با شمشیر معروف ذوالفقار در خواب و حضرت عباس در هنگام افتادن از اسب و دیدن امام زمان در حیاط کاخش سخن میگفت و بلندپروازیهای غیر واقعی داشت و مثل شما مردم و دیگران را آدم حساب نمیکرد و خود را تافته جدا بافته میدانست باید هم مملکت را به آخوندها واگذار کند. برای بنده دیکتاتور دیکتاتور است و سیستم دیکتاتوری اسبداد و خودکامگی برادر من، دیگر اندازه گرفتن کلفتی چماقش با شما
یکشنبه 9 آذر 1393 - 12:16
گذشته میرزا - ایران - ایران
Ghooloo من متعجبم که تو با این هوشت چطور جای استیو هاوکینگ را نگرفتی آقای روشنفکر من میگم محمدرضاشاه دیکتاتور و خودکامه بود باز تو میگی شما طرفداران اعلیحضرت؟! متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران مثل تو هستند که بد را برمیدارند و بدتر را جایگزین میکنند بی جهت نیست که این حکومت 36 سال با قدرت حکومت میکنه و حالا حالاها هم در خدمت تو و ملت بزرگ ایران! خواهد بود
یکشنبه 9 آذر 1393 - 20:01
گذشته میرزا - ایران - ایران
ادامه اکثر مزخرفاتی که در بالا ذکر کردی همان شعارهای اوایل انقلاب بود که از دهان ملاها و چپی های بی وطن در می آمد و نتیجه این شد که بختیار تنها روشنفکر و آزدایخواه واقعی آن دوران را سرنگون کرد و بعدها بازرگان این آدم نیک نهاد مذهبی که واقعا دوستدار آزادی بود بواسطه همان چپی های و روشنفکرنماهای بی همه چیز که چوب لای چرخش میکردند ساقط شد چون ایرانی جماعت علی الخصوص مدعی روشنفکریش فقط و فقط به قدرت می اندیشد مجاهد و فدایی ملی مذهبی همه جان میکندند برای رسیدن به قدرت اگه همون گلسرخی زنده بود و حکومت بدستش افتاده بود صد برابر بدتر از این حکومت بر سر مردم در میآوردند
یکشنبه 9 آذر 1393 - 20:04
گذشته میرزا - ایران - ایران
حالا شاه تو اینها بهترینشان بود بی زحمت هندوانه زیر بغل ملتی که وقتی مامور راهنما و رانندگی را سر چهار راه نمی بینه و از چراغ قرمز رد میشه نذار. برو ملتهای غربی را ببین که چطور به حاکمانشان اجازه نمیدهند خودکامه شوند و یا ذره ای حقشان را پایمال کنند و بعد بیا در مورد ملتی حرف بزن که جز زنبیل بدست گرفتن و وصف کشیدن برای پیاز و سیب زمینی و نذری و توی سرو کله هم زدن برای چندتا تخم مرغ و نامه دادن به احمدی نژاد و پایکوبی کردن و رقصیدن برای پیروزی روحانی،هنر دیگری ندارند. این رژیم هم از سر مردم ایران زیاده
یکشنبه 9 آذر 1393 - 20:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.