سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات درباره گزارش 'پروژه سپاه برای دولت روحانی'

جواد کریمی قدوسی و الیاس نادران از نمایندگان امضاکننده سوال هستند

پانزده نماینده مجلس ایران از وزیر اطلاعات درباره انتشار گزارشی پرسیده‌اند که در آن ادعا شده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پروژه‌ای را علیه دولت حسن روحانی آغاز کرده است.

دلیل سوال نمایندگان از محمود علوی، وزیر اطلاعات، ظاهرا گزارشی است که چند روز پیش سایت سحام نیوز منتشر کرد و نوشت که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران آن را در جلسه‌ای با رهبر ایران مطرح کرده است.

سحام نیوز نوشته بود که "سازمان اطلاعات سپاه، مراکز امنی را برای تهیه گزارش‌های تخریبی و جنگ روانی علیه دولت روحانی" تاسیس کرده است.


سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات

  •     آیا اصل این گزارش را تایید می‌کنید یا فقط توهمات و جنگ روانی رسانه‌های ضدانقلاب است؟
  •     در صورت تایید چه نهادی این اقدام به این حرکت مغرضانه کرده است؟
  •     چگونه و توسط چه کسانی این گزارش به دست رسانه‌های ضدانقلاب رسیده است؟
  •     برای شناسایی و مجازات افرادی که این گزارش را تهیه کردند، چه اقدامی انجام دادید؟



در این گزارش، آدرس مراکزی در تهران نوشته شده که ادعا می‌شود در آن‌ها اقداماتی چون تجمعات خیابانی و اقدامات تبلیغی علیه دولت برنامه‌ریزی می‌شود.

نمایندگان سئوال کننده، محتوای گزارش منتشر شده در سحام نیوز را کذب خوانده‌اند و از وزیر اطلاعات ایران پرسیده‌اند که آیا وجود این گزارش را تایید می‌کند یا نه.

در سوال دوم از محمود علوی وزیر اطلاعات پرسیده شده است: "در صورت تایید، چه نهادی اقدام به این حرکت مغرضانه و خلاف تدبیر کرده است." و این‌که چگونه و توسط چه کسانی این گزارش به دست "رسانه‌های ضدانقلاب" رسیده است.

در طرح سوال از وزیر اطلاعات، سایت منتشر کننده خبر، سایتی ضدانقلاب توصیف شده که انگیزه‌های افراطی دارد.

نمایندگان همچنین از وزیر اطلاعات پرسیده‌اند: "برای شناسایی و مجازات افراد یا نهادی که این گزارش را تهیه و منعکس کرده‌اند، چه اقدامی انجام داده‌اید؟"

سوال از وزیر اطلاعات را جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در جلسه علنی امروز به هیئت رئیسه مجلس داده است و ۱۴ نماینده دیگر از جمله الیاس نادران، اسماعیل کوثری، مهدی کوچک‌زاده و محمود نبویان آن را امضا کرده‌اند.

سوال نمایندگان به کمیسیون تخصصی مربوط فرستاده می‌شود و این کمیسیون باید در مدت ۱۵ روز با حضور وزیر اطلاعات سوال نمایندگان را بررسی کند. در صورت قانع نشدن سوال‌کنندگان، موضوع برای طرح در جلسه علنی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داده می‌شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران مرداد ماه امسال با انتقاد از کسانی که به گفته او "مشغول کارشکنی علیه دولت" هستند، تاکید کرده بود: "گروه و اقلیتی که در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند، دولت هم از اقدامات آنها آگاه و مطلع است و هم در این زمینه ،جملات متناسب با تخریب آنها را به کار خواهد برد."

+35
رأی دهید
-1

alborzi - کرج - ایران
این سپاه تا کشور رو درگیر جنگ داخلی نکنه دست بردار نیست .
یکشنبه 2 آذر 1393 - 20:36
مترلینگ - منچستر - انگلستان
دلش لک زده واسه یه جنگ و قدرت نمایی
یکشنبه 2 آذر 1393 - 23:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.