تردید هتل‌داران در ادعای پر شدن ظرفیت هتل‌های ایران برای سال ۲۰۱۵

تقاطع: اظهارت معاون رییس جمهوری اسلامی مبنی بر تکمیل ظرفیت هتل‌های ایران تا سال ۲۰۱۵ با واکنش شماری از هتل‌داران ایران روبه‌رو شده است.

محمدعلی فرخ مهر، “رییس اتحادیه هتل‌داران تهران” و “نایب رییس جامعه هتل‌داران ایران” در گفتگو با شماره روز چهارشنبه (۲۸ آبان-۱۹ نوامبر) روزنامه “کسب و کار”، چاپ تهران، ضمن ابراز تردید در پر شدن هتل‌ها در سال ۲۰۱۵ گفت مهمانان خارجی نیز هم‌چون گردشگران ایرانی تنها از یک ماه قبل و «قبل از سال نو میلادی شروع به رزو هتل‌ها خواهند کرد».

آقای فرخ‌مهر با بیان این‌که هنوز هیچ گردش‌گری برای رزرو هتل‌ها در سطح استان تهران برای سال ۲۰۱۵ اقدامی نکرده، خاطرنشان کرد که در حال حاضر نه تنها «ظرفیت هتلهای ما در حدود ۶۵ درصد است» بلکه «بازار مناسبی هم برای جذب گردشگر وجود ندارد» و تمام این موارد نیز “مستند” است.

وی با اشاره به این‌‌که «ما در حال حاضر در سال ۲۰۱۴ به سر می‌بریم و در این سال تغییری در رزرو هتل‌ها احساس نمی‌کنیم»، آمادگی هتل‌های ایران برای ورود مهمان را نیز زیر سوال برد و گفت: «تمام هتل‌ها از نظر تجهیزات و خدمات مناسب نیستند و آبروی کشور خواهد رفت.»

او با تاکید بر این‌که بیشتر هتل‌های در حال ساخت به دلیل “مشکلات مالی”، به صورت “نیمه‌کاره”، “نیمه‌تمام” و “بلاتکلیف” باقی مانده‌اند، تصریح کرد: «تا وقتی که هتل‌ها نیمه‌کاره مانده‌اند و سرمایه برای تجهیز هتل‌ها وجود ندارد، نباید شعار داد که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.»

در همین ارتباط، یکی از مسوولان “هتل کوثر شیراز” نیز در پاسخ به تماس خبرنگار “کسب و کار”، ضمن تکذیب رزرو اتاق‌های این هتل برای سال ۲۰۱۵ گفت: «اصلا این موضوع صحت ندارد و اعلام این خبر موجب می‌شود که گردشگران هم مراجعه نکنند و این موضوع از لحاظ اقتصادی به هتل‌داران ضرر می‌زند.»

وی اضافه کرد: «هنوز هتل‌های خوب و اقامتگاه‌های سنتی ایران خالی هستند.»

در این میان، یکی از مسوولان “هتل اسپیناس تهران”، ضمن تکذیب این موضوع؛ رزرو هتل از ۶ ماه تا یک سال قبل را از نظر قانونی و اصولی، “اشتباه” توصیف کرد و افزود «امکان ندارد تمام هتل‌های ایران از یک سال قبل رزرو شده باشد».

این گزارش هم‌چنین از قول جمشید حمزه‌زاده، “رییس جامعه هتل‌داران کشور” نیز می‌نویسد که نه تنها «هنوز برای هتل‌های ۵ و ۴ ستاره ظرفیت خالی وجود دارد» بلکه «ظرفیت هتل‌های خوب اما کم‌ستاره» نیز هنوز خالی است.

به گفته وی، اگرچه از بعضی روسای “اتحادیه هتل‌داران” می‌توان آمار رزرو هتل‌ها را پرسید اما اساسا «اعلام تکمیل ظرفیت هتل‌ها در کل ایران برای سال آینده میلادی امکان‌پذیر نیست».

گفتنی است مسعود سلطانی‌فر “رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری” در ایران، روز ۳ شهریورماه در تشریح برنامه این سازمان با اشاره به درآمد ۵/۵ میلیارد دلاری از ورود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی در سال ۹۲ به کشور گفته بود که «ظرفیت هتل‌های کشور برای سال ۲۰۱۵ در حال تکمیل شدن است».

معاون رییس جمهوری اسلامی هم‌چنین روز ۸ خردادماه امسال، در گفتگو با “واحد مرکزی خبر” مدعی شده بود که «همه ظرفیت‌های هتل‌های شهرهای بزرگ و توریستی ایران و تورهای اروپایی مسافرت به ایران، تا پایان سال ۲۰۱۴ تکمیل شده است».

+12
رأی دهید
-4

sayeh tars - لندن - بریتانیا
آخه کی میره تو این هتل های کثیف و بوی نم و حموم های کثیف اقامت کنه واقعا گردشگری تو ایران مخصوصا با این وضعیت هتل ها وحشتناک
یکشنبه 2 آذر 1393 - 15:52
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
مگر توریستی بری ایران ،اونم واسه چند روز،خود ایرانیها از ایران فررایند.هاهاها یک ماه بیشتر مهمونه ایران باشی‌ مهمونی‌ هم بری پرتقالا کوچکتر میشن. گذشت ایرانی‌ که ما میشناختیم، دزدی،آدم فروشی، خیانت، نامردی . پیچوندنو دو دره بازی مد جدید
یکشنبه 2 آذر 1393 - 18:49
aso jamill - اربیل - عراق
نه‌ تنها هیچ جاذبه‌ گردشگری در ایران وجود نداره‌ بلکه‌ در مرزها انقدر مردم را اذیت میکنند، کسی که‌ برای اولین بار وارد ایران میشه‌ اخرین بارش خواهد بود.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.