راز سیاه پزشکان قلابی در کلینیک لیزردرمانی در تبریز

زنان جوان وقتی در دام مردان شیطان‌صفت گرفتار شدند برای حفظ آبرویشان مهر سکوت بر لب زدند.
منشی و پزشک قلابی برای رسیدن به نیت‌های شیطانی‌شان مرکز درمانی تأسیس کردند. با پرده‌برداری از فعالیت غیرمجاز یک کلینیک جراحی لیزر، مشخص شد گردانندگان آن برای دختران و زنان دام پهن می‌کردند. نام پزشکان سرشناس در لیست جعلی این کلینیک قلابی قرار گرفته بود.
چندی پیش خبری مبنی‌بر فعالیت یک کلینیک غیرمجاز عمل‌های جراحی با دستگاه‌های لیزر به اداره عملیات ویژه تبریز ارجاع شد. بنا بر این اخبار کارآگاهان تحقیقات ویژه خود را جهت رسیدگی به این پرونده آغاز کردند. تحقیقات نشان می‌داد ٢ مرد با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم اقدام به تأسیس و راه‌اندازی مرکز کاشت مو در تبریز کرده‌اند. تا این‌که کارآگاهان در گام اولیه با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو شدند. تحقیقات نشان می‌داد این دو موسس کلینیک، با استفاده از اسامی پزشکان معروف در بروشورهای تبلیغاتی‌شان زنان و دختران را به مرکز درمانی کشانده و سپس با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.
همین سرنخ‌ها کافی بود تا تیم ویژه‌ای از ماموران با اخذ دستور قضایی تحقیقات از محل فعالیت متهمان واقع در خیابان ١٧ شهریور تبریز را در دستور کار خود قرار دهند. ماموران در اولین اقدام برای تجسس در پرونده‌های پزشکی به این کلینیک مراجعه کردند. در جست‌وجو در فایل‌های مراجعه‌کنندگان مطب، اسناد و مدارک موجود جمع‌آوری شد و ٢ مرد صاحب کلینیک درمانی بازداشت شدند.


اعترافات تکان‌دهنده


با انتقال متهمان به اداره آگاهی، تحقیقات از این ٢ مرد مرموز آغاز شد. این ٢ مرد که در ابتدا منکر هرگونه فعالیت غیرمجاز در مطبشان بودند وقتی در برابر بازجویی‌های فنی کارآگاهان قرار گرفتند پرده از راز کلینیک قلابی‌شان برداشته شد. آنها که هرگز تصور نمی‌کردند بعد از یک‌سال و ٦ ماه فعالیت غیرمجاز در تله پلیسی گرفتار شوند، از تیرماه ٩٢ سناریوی فعالیت‌های عجیبشان را کلید زده بودند. متهمان در اعترافات خود به کارآگاهان گفتند: «ما به مراجعه‌کنندگانمان مشاوره می‌دادیم و با کمک تکنسین‌هایی که از تهران دعوت می‌کردیم در روزهای پنجشنبه و جمعه عمل‌های جراحی مشتریانمان در کلینیک انجام می‌شد. در این مدت هم نسخه‌های مشتریانمان توسط پزشک پوست و مویی که مطب داشت نوشته می‌شد. کارآگاهان بلافاصله برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند. وقتی ماموران به ساختمان کلینیک رسیدند، متوجه شدند تابلوی طبابت پزشک پوست و مو کنار تابلو کاشت موی متخلفان نصب شده اما مطبی مربوط به او در ساختمان وجود ندارد. در تحقیقات از این پزشک نیز مشخص شد او از غیرقانونی بودن این مرکز جراحی بی‌خبر بوده و از آبان ٩٢ به‌عنوان مسئول فنی کاشت مو در مرکز فوق نظارت داشته که در طول مدت همکاری ٧ مورد کاشت مو توسط تکنسین‌هایی که کاشت را انجام می‌دادند با نظارت او صورت گرفته است.


لیست قلابی پزشکان سرشناس


کارآگاهان در ادامه تحقیقات این پرونده کلاهبرداری، پزشکانی را که نامشان در بروشورهای تبلیغاتی مرکز کاشت مو و لیزر ثبت شده بود، شناسایی کردند. با آغاز تحقیقات از ٢ پزشک متخصص پوست و مو و یک پزشک گوش و حلق و بینی مشخص شد آنها وقتی در جریان مجوز نداشتن این کلینیک قرار گرفته بودند از همکاری‌شان انصراف دادند. مؤسسان این مرکز از ما دعوت به همکاری کرده بودند که ابتدا تمایل به همکاری داشتیم اما چون مجوز نداشتند همکاری نکردیم و از بابت درج اسم ما در بروشور تبلیغاتی شکایتی از آنها نداریم.


پرونده پزشکان قلابی سنگین‌تر شد


سرهنگ عباس‌زاده رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با ادامه تحقیقات پلیس از این کلینیک غیرمجاز گفت: مشخصات تعدادی از مشتریان خانم در فرم‌ها و دفترچه‌‌های این مرکز ثبت شده بود. به همین خاطر با دستور قضایی به اداره آگاهی احضار شدند که در تحقیقات از آنها راز فعالیت‌های غیرمجاز این ٢ مرد مرموز مشخص شد. تعدادی از این زنان و دختران پس از مراجعه به این مطب مورد سوءاستفاده آنها قرار گرفته بودند اما برای حفظ آبرو و فاش نشدن موضوع نزد خانواده‌هایشان حاضر به حضور در پلیس آگاهی جهت تحقیقات و طرح شکایت نشدند.
این مرکز با دستور مراجع قضایی و با همکاری معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز توقیف شد و از فعالیت آن ممانعت به عمل آمد. پرونده پس از تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد و با قرار وثیقه سنگین روانه زندان شدند.

+39
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.