لاوروف: غرب در پی تغییر رژیم روسیه است

تحلیلگران می‌گویند که تاثیر تحریم‌های کشورهای غربی بر وضعیت روسیه به تدریج ظاهر می‌شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، کشورهای غربی را متهم کرده است که با وضع تحریم‌ها علیه روسیه به دنبال تغییر رژیم آن کشور هستند.

کشورهای غربی روسیه را به دامن زدن به ناآرامی‌های اوکراین متهم می‌کنند و به همین دلیل، تحریم‌هایی را علیه آن کشور تصویب و اعمال کرده‌اند.

روز پنجشنبه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت که آن کشور باید در مقابل یک "انقلاب رنگی" از خود محافظت کند.

روسیه هرگونه حمایت از جدایی‌طلبان اوکراین را تکذیب می‌کند، ولی ناتو به تازگی اعلام کرد که شواهدی انکارناپذیر از اعزام نیروها و تسلیحات روسی به شرق اوکراین در اختیار دارد.

نخستین دور تحریم‌های کشورهای غربی، در پی انضمام کریمه به روسیه در ماه مارس (نزدیک به هشت ماه پیش) اعمال شدند و از آن زمان تاکنون، محدودیت‌های بیشتری علیه مقامات ارشد روسی، شرکت‌ها، بانک‌ها و صنعت نفت روسیه در نظر گرفته شده‌اند.

آقای لاوروف گفته است که به نظر او کشورهای غربی "روشن کرده‌اند که نمی‌خواهند روسیه را به سمت تغییر خط مشی‌هایش پیش ببرند، بلکه می‌خواهند از تغییر رژیم آن مطمئن شوند."

+16
رأی دهید
-7

vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
بله درست است، غرب و مخصوصا آمریکا تحمل حضور یک ابرقدرت دیگر را در دنیا ندارند. امروز روسیه بی شک بزرگترین قدرت منطقه در خاورمیانه و شرق است.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:03
خاکستر - کوالالامپور - مالزی
کاشکی زودتر این روسیه نابود بشه ایران یه نفس راحت بکشه
یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:35
perser68 - فلوریدا - آمریکا
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا. اگه گفته شما بر ابرقدرت بودنه روسیه درست باشه پس جای نگرانی نباید باشه ;-)
دوشنبه 3 آذر 1393 - 03:10
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
perser68 - فلوریدا - آمریکا- دوست عزیز اگر واقعبین باشیم و هالیوود را کنار بگزاریم و با تجربه ای که من از سالها زندگی در آمریکا و روسیه دارم، آمریکا دیگر آمریکای دهه 80 نیست، حال آنکه روسیه بسیار ازآنچه در دهه 80 بود از نظر نظامی و اقتصادی قویتر است. در زمان جنگ سرد آمریکای بسیارقویتر از روسیه بسیار ضعیفتر از این، حساب می برد، امروز که دیگر داستان روشن است.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 14:52
علی چپ دس - رشت - ایران
ایشالا کمونیست آشغال روسیه و حکومت منفور مفت خور آخوندهر چه سریعا نابود بش
دوشنبه 3 آذر 1393 - 15:52
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
روسیه دوست و شریک خوبی برای ایران نبوده و نیست. روسها همیشه خیانتکار بوده اند در روابط بین المللی. بزودی اتحادیه اوراسیا در سال 2015 تشکیل خواهد شد. پول واحد روبل در بسیاری از کشورها از جمله بلاروس و ارمنستان و.. استفاده خواهد شد که این قدرت اقتصادی روسیه را چند برابر خواهد کرد.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 02:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.