یک روش متفاوت برای عزارداری عاشورا در یکی از شهرهای ایران

+131
رأی دهید
-70

united-iran - آکلند - نیوزیلند
هاهاها، کلا قضیه عاشورا را اینها به مسخره گرفتند، روح خود امام حسین هم دارد به کار اینها قش قش میخندد، من که پکیدم از خنده خود امام حسین را دیگه نمیدونم.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:30
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
جای دوست و دشمن رو نشون می‌دادند . یک مشت احمقِ بی‌ عقل
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:23
دوستدار - استهکلم - سوئد
از همه چیز برای دخالت دادن عاشورا استفاده کردن مانده و رزش و چندی دیگر . این کارها را میکنند تا روح عاشوررا زنده نگاه دارند . اخوند شیعه دکان و بازارش به خاطر همین عاشورا باز است اگر عاشورا نباشد اخوند شیعه هم ول معطل می ماند.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:34
تیتو تیتو - تهران - ایران
ی کاری کن رقصمون بیاد . نینای نای نینای نای
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:38
azadeh11 - آمستردام - هلند
چه با حال. اگر جنتی ببیند حتما سکته میکنند.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:46
Himmel - فرانکفورت - آلمان
عجب ! این دیگه آخرش ، اینها با این سن و سالشان واقعا خجالت نمیکشن. هنر نزد ایرانیان است و بس. با دیدن همچون چیزهایی آدم متوجه میشه که چرا جمهوری اسلامی تا این مدت دوام داشته .
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:52
Himmel - فرانکفورت - آلمان
یادم رفت بنویسم که ریتم روی حوضی ی.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 11:55
آریان هامبورگ - هامبورگ - آلمان
به به. این خوبه.اینگونه متین و دلنواز بهتر از زنجیر زدن و توی سر کله هم زدنه
یکشنبه 2 آذر 1393 - 12:11
elali - ساکرامنتو - امریک
اﻳﻨﺎ ﭼﻘﺪ ﺗﻤﺮﻳﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻪ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﻫﻢ ﺭﻳﺘﻢ ﻫﺴﺘﻦ . ﻣﻦ و ﻳﺎﺩ ﺩﺧﺘﺮای ﺩﻫﻪ 60-70 ﻣﻴﻨﺪاﺯﻩ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ اﺯ ﻋﺮﻭﺳﻲ ﺗﻤﺮﻳﻦ ﻣﻴﻜﺮﺩﻥ ﻛﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﺟﻮﺭ ﺑﺸﻪ ﺭﻗﺼﺸﻮﻥ
یکشنبه 2 آذر 1393 - 12:37
bardia707 - اترخت - هلند
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. بدو که اسلام به خطر افتاد.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:05
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
میگما پس با بحر تحویل هم آدم میتونه قر به کمرش بیاره. من که به بشکن و قر دادن افتادم.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 17:45
arash#eindhoven - آیندهوون - هلند
امامی که شب شهادتش ! نوره(واجبی) مصرف کنه ،مریداش بایستی باله برقصند.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 17:56
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
باری دیگر بی ایمانان به تکثیر کامنتهایی جاهلانه پرداختند. مگر هفته پیش اردوغان کشف آمریکا بدست مسلمانان را گزارش نکرد. بومیان آن زمان سرخپوستان، بهمین شیوه برای متوفیان شان احترام و ادب ادا میکردند. امیر مؤمنان (ع) می‌فرماید: مسافرت کنید که در آن پنچ فایده است: اندوه‌زدایی، درآمدزایی، دانش‌افزایی، ادب‌آموزی و همراهی با شرافتمند. بدانید که دین برحق الهی اسلام هرگز بخطر نخواهد افتاد. بی ایمانان هستند که همیشه از ناشناخته ها با ترس و وحشت در فرارند. ایمان ما به سیدالشهدا و اهل بیتش ع، قوت ماست.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 17:13
محسن احمد علی - دبی - امارات متحده عربی
چرا همه فکر میکنن که عزاداری برای حضرت حسین فقط با سینه زنی و زنجیر زنی، امکان پذیره. . یه کم فکرتونو باز کنین و سعی کنید کمتر همدیگر رو مسخره کنید. شماها که ادعای روشنفکریتون میشه چرا ؟؟؟
یکشنبه 2 آذر 1393 - 18:36
perser68 - فلوریدا - آمریکا
مزخرفتر از حرکاتشون ، چرتو پرتایی که اون یکی اون جا تو بلند گو داره جار میزنه!. حالا همین حرکاتو اگه دخترا و پسرا تو یه محوطه بسته ۷۰متر تا بالا دیوار کشیده سقف پوشیده ، چیچی شده انجام بدن قلبه آقای منفور خامنه ایه منحرف میترکه؟
یکشنبه 2 آذر 1393 - 18:49
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
فدای آقا---قربونه منم برو،بخدا مریض حالم، پیشمرگم میشی‌؟ هر سال مثله امثال تو عاشورای راپ میگیرم، امام حسین بی‌خیال ،تو فقط فدایه آقا. خیلی‌ اسمت به جایی‌ که هستی‌ وسط اسکاندیناوی میاد ، دلم می‌خواد حالت گرفته بشه تا فکر آقارو نکنی‌،اون خرایی مثل تو خیلی‌ دورو بارش زیادن,akheh چراااا شماها هستید؟
یکشنبه 2 آذر 1393 - 19:04
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
فدای آقا - اودنسه - دانمارک / تا دیر نشده بدو جواب فضول میرزا رو در لینک زیر بده که وگرنه سوسک میشی ها. https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20141120173707030.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 20:52
ariobarzan 22 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
فدایی آقا دانمارک. نمیدونم مازوخیستی که از فحش و فضیحت دیگران به خودت لذت میبری یا مازوشیستی که از اذیت کردن دیگران کیف میکنی. فقط مطمئنم که افکار سالمی نداری. به همون خدایی که اگه قبولش داشته باشی حاضرم قسم بخورم اگه خود امام حسینم بیاد بگه این بساط و ادا اطوار رو جمعش کنین به اسم عزاداری برای من تو یکی از اولین کسایی هستی که بخاطر ذوب شدگیت در ولایت من درآوردی حاضری دوباره شهیدش کنی و فدایی آغات بمونی.پس چرا تمرکیدی تو دیار کفر برگرد برو فدای آغات شو بزودی به شما برای فرار کردن نیاز داره.اگه تا اونموقع جام زهر رو تو حلقومش نکرده باشن.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 21:10
منوچهری - کرمان - ایران
خب اینکه خیلی بهتر از زنجیر زنی یا قمه زنی بود. هم کسی میخونه که همه پیام رو بگیرن هم حرکت زیباست و هم ورزش خوبی برای همه است. من موافق ام
یکشنبه 2 آذر 1393 - 21:29
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
فضول میرزا-فرض کنیم شخصی 100 تومان ارث به جای می گذارد. طبق دستور اسلام ابتدا 8/1 از آن جدا می کنند. می شود 12.5 تومان / 87.5 تومان باقی می ماند . حال دو سوم این پول را به دختران می دهیم می شود58.32 تومان . یک سوم باقی مانده هم سهم والدین هست. نه چیزی اضافه می آید نه کم. مشاهده کنید: 5/12+32/58+16/29=99.98 به علاوه 02/0 باقی مانده کسری((بیشتر از دو رقم اعشاری)) =100. مگر تو سوئد کلاس تقویتی ندارین، فکر کنم مجانی هم باشه.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:18
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
وای اینا چه ناز مثل باله رینا‌های سنگین وزن و خیکی آکادمی بالت مادام بیژو تو پاریس میرقصن
یکشنبه 2 آذر 1393 - 22:45
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
آریوبرزن/تهران-هیچکدام. وقتی که حقایق را بیان میکنم، افرادی مثل خودت به دست به فحاشی میزنید. یک مثال بیار که تا اکنون شخصی را رنجیده خاطر کرده باشم! فقط عمر پرستها رو که خود خداوند هم آنآن را لعن کرده، در سوره مبارکه احزاب 57: إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنهَُمُ اللَّهُ فىِ الدُّنْیَا وَ الاَْخِرَةِ وَ أَعَدَّ لهَُمْ عَذَابًا مُّهِینًا» یعنی: همانا کسانیکه خدا و رسولش را اذیت میکنند،خدا در دنیا و آخرت آنها را لعنت میکند و برای آنها عذابی خوارکننده را آماده کرده. اگر خواستی از کتب معتبر اهل سنت اثبات میکنم که ابوبکر و عمر ، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهارا با رفتارهای نابخردانه خود اذیت کردند و بدین ترتیب با این کارشان رسول خدا را اذیت کردند. 
یکشنبه 2 آذر 1393 - 23:06
bita-gh - لیدز - انگلستان
فکر کنم اینجا یا لاهیجانه یا لنگرود چون من این مراسمو اونجا دیدم و جالب اینکه عزاداری از روز تاسوعا شروع میشه نه قبل از اون
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:04
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
فدای آقا - اودنسه - دانمارک / دِ نشد دیگه خوشتیپ! در کجای قرآن نوشته شده که اول باید سهم همسر را کم کنی و بعد بری سراغ بقیه وراث؟ چرا سهم همسر را از کل ارث کم می کنی ولی سهم دختران و یا والدین را از مابقی؟؟ چرا اول سهم دختران را نمیدهی؟ حالا بگو چه کسی نیاز به کلاس تقویتی داره؟
دوشنبه 3 آذر 1393 - 01:47
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
آخ که همچنین میگین رسول خدا که انگار یک جانی که ۱۴۰۰ ساله به نامش آدم میکشن کیه؟ کاش بیشتر اذیت میشد و حرفی‌ از غار حرا و اسلام نمیزد و این دینه جانی وجود نداشت. من مسلمانم‌ها ،ها‌ها ها‌ها خجالتم میکشم
دوشنبه 3 آذر 1393 - 02:36
paksan - آمریکا - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک .. شما مشکلت اینه که بجای خدا برای پیامبر و خانواده اش تقدس ایجاد میکنی . وظیفه پیامبران چی بوده؟ آیا وظیفه ای داشتند یانه؟ اگر قرار باشه یک نفر پیام آور خدا باشه بعد تمام فامیل دور و نزدیکش برای خودشون تقدس و احترام طلب کنند این میشه بیزینس .. بعدشم خداوند انسان رو آزاد آفریده و حالا آفریننده این موجود یعنی خدا خودش بهتر می دونه که این ذهن پرسشگر و این ذهن خلاقی که آفریده درباره هرچیزی که نمی دونه سوال خواهد کرد پس اساساً طرح این موضوع که درباره پیامبر و فامیل ایشون کسی حرف نزنه وگرنه خدا فلانش میکنه با منطق خالق انسان سازگار نیست و مشخصه عده ای این موضوعات رو ساختند که برای خودشون بیزینس درست کنند.اینکه مردم باید به سیدها پول بدهند خمس و ذکات بدهند به این افراد که بدون کار کردن راست راست راه بروند این منطقش چیه؟هدفش سازندگی جامعه ای؟کمک به نیازمندانه؟پس چرا این همه فقر و بدبختی مال مسلمانان هستش؟این همه خیریه این همه سید این همه نماینده خدا؟!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 07:42
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
فدای آقا- خودت رو ناراحت نکن، کسی که خودشو زده به خواب میخای با اردنگی و مشت و لگد بیدارش کنی. توی لینک https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20141120173707030 فضول میرزا گفته که من چند تا اشتباه فاحش و تناقض توی قرآن کریم پیدا کردم، آخه مگه تو کی هستی که در مورد قرآن کریم حرف بزنی یا نه، گنده تر از تو هم نتونسته در مورد این کتاب آسمانی حرف بزنه، کتاب دایره المعارف قرآن کریم پروفسور ویلیام گراهام استاد شرق شناسی و اسلام شناس در دانشگاه هاروارد، پروفسور یوری روبین مذهب شناس دانشگاه تلاویو اسراییل که خودش یهودی هستش تو یه مقاله ای به زبان انگلیسی به نام محمد The Mohammad)) که تو دانشگاه کمبریج نسخه اش موجوده صریحا اعتراف کرده که من هیچ مطلب تناقض و اشتباهی در مورد قرآن کریم پیدا نکردم که بگویم این کتاب را کسی شخصا نوشته و مانند کتاب مقدس انجیل و تورات آسمانی است و حتی کاملتر از آنها، تو یک کتابی دیگر به زبان عبری به نام הקוראן (Quran) بالغ بر سیصد صفحه مفصل در مورد قرآن کریم صحبت کرده و من به این زبانم مسلطم و کامل خوندم...
دوشنبه 3 آذر 1393 - 08:50
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
..حالا شما اومدی کار چند تا آخوند لا اوبالی رو به پای اسلام و قرآن مینویسی، شما بروید به بخش دانشکده شرق شناسی و مطالعات علوم اسلامی تو دانشگاه هاروارد که اتفاقا بیشتر استاداشم مسلمان نیستن، جواب سوالاتتونو ازشون میتوانید بگیرید، البته اگه به این دانشگاهم مشکوک نیستی و قبولش دارید. در آخر میدونم که اینجا فحش خور میشم و بهم ساندیس خور و عقب افتاده میگویید ولی حرف حق رو باید گفت. قبل از رفتن به آلمان برای ادامه تحصیلم با این دین کاملا مخالف بودم ولی وقتی تو آلمان افراد غبر مسلمان رو دیدم که شب و روز تو کتابخونه ی دانشگاه دارند قرآن کریم رو میخونن و کتاب های علامه جعفری رو در مورد تفسیر نهج البلاغه میخونن از خودم خجالت کشیدم و منم شروع به تحقیق غیر متعصبانه نسبت به این دین آسمانی کردم و الان کاملا به این دین، پیامبرش و قرآنش و امامان معصومش ایمان و اعتقاد قلبی دارم اگر چه از وضعیت و جو حاکم بر کشورم بیزارم و از سو استفاده و کاسبی از این دین بر حق الهی و از ریا کاری و کارهای مفسدانه حکومت ایران حالم به هم میخورد.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 09:14
raha1984 - هامبورگ - المان
دست دست گور بابا اقدس
دوشنبه 3 آذر 1393 - 10:16
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
بیشتر شبیه رقص باله بود!
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:15
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
رضا برگشته - عزیزم چرا هول کردی، اشتباه گرفتی؟ من خودم مدافع هستم. این فضول باشی هست که هی داره چوب لا چرخ میزاره، ولی هواشو دارم. مطالعات فقهی من به اون اندازه هست که از مناظره فرار نکنم. قرآن رو دارم، اهل بیت ع و مرجع تقلید. پروردگارا بقیه هموطنان را هم مثل این برادر هدایت بفرما. یک فرد عاقل اگر قرآن را بدون تعصب، همانطوری که این برادر عزیز مطالعه کنند، یقینا از هدایت یافتگان خواهند شد.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:46
romano - تهران - ایران
جهت اطلاع عوام افراطی اول بسیار زیبا بود و بسیار خاص دوم فرهنگ غنی و گوناگونی مارو نشون می‌ده سوم عزاداری مخصوص بخشی از خراسانه با عرض طویل روش که شعر رو در اون حالت میخونه بسیار بسیار بسیار زیباست و من فکر می‌کردم از زمان صفویه این سبک خواندن و شعر گفتن مرده (یکچیزی مثل رپه) ولی با لذت دیدم هنوز زندس و بسیار لذت بردم. با امام حسین بی امام حسین اینها فرهنگه و باید حفظ بشه و بهتر الکل خوری و وحشی بازی سوراخ کردن تن گاوها با سوزنه! تنها بدیش خرافات و افراط در خرجه که اونم یک ملت راه خودش رو در تاریخ پیدا می‌کنه مخصوصا اگر ایرانی چینی و هندی باشه از زیر بوته این ملتها نیومدن. بسیار لذت بردم این نوع حرکات از ناحیه سیستان تا تربت و شمال خراسان در رقصها مرسومه و بینهایت ارزشمنده و خدا همشون رو تا زمان تشکیل یک انستیتوی رقصهای فولک در کشور ما حفظ کنه.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:52
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
reza bargashte az kharej - ایران - ایران / جهالت آدمی از اونجا شروع میشه که تا چیزی میشنوه رگهای گردنش میزنه بیرون و اولین سئوالش این میشه که: آخه مگه تو کی هستی که در مورد قران کریم حرف میزنی؟ من هیچ کس نیستم ولی تو که بگفته خودت کلی پروفسور و محقق و اسلام شناس و کتابها و جزوه هاشونو میشناسی و به زبان عبری هم تسلط کامل داری (حالا این تسلط میتونه چه امتیازی در اسلام شناسی داشته باشه رو باید از همون جاهلان پرسید!) بیا و لطف کن و این موضوع ارث رو که در کامنتهای همون لینک بالا موجوده را بصورتی منطقی و محکمه پسند (نه مثل فدای آقا که یکی میزنه به میخ و یکی میزنه به نعل) حل کن.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 14:31
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
من مطمئن هستم که هزار ساله دیگه مردم به افکار ما میخندن و از اینکه به نامه قرآن و اسلام راحت اعدام میکنیمو جان انسان هیچ آرزشی از نظر دینی ندارد از انسان بودنشان خجالت میکشند که نوادگانه ما هستند. هزار ساله پیش هم توحش بود‌و‌ اسلام آنرا نگهداری کرد. ولی‌ به زودی با اتّفاقاتی که در دنیا می‌‌افتد کم کم توحش انسانی‌ بر چیده خواهد شد هر چند که ما شاهده دیدنش نخواهیم بود
دوشنبه 3 آذر 1393 - 17:59
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
فضول میرزا- اون بوقی که شما داری توش دادار دودور میکنی من چند ساله پیش انداختمش دور، من صد تا مثل شما رو تو آلمان دیدم، میای اظهار روشنفکری میکنی و میگی من برام سوال پیش اومده و وقتی یکی میگه این حرفت ببخشید شر محضه میگی طرف جاهله، ثانیا من مثل شما تو اونجا پول مفت نمیگیرم که بشینم با خیال راحت قرآن رو مثل فال حافظ باز کنم و شانسی یه صفحه ای باز بشه به میل خودم تفسیر کنم، تو ایران دارم برای چندر قاز پول سگ دو میزنم و با هر کس و ناکسی سر وکله میزنم، اون مساله ارثت رو تو اینترنت جستجو کن هزارتا سایت برات میاره از جمله دانشگاه هاروارد برو پیداش کن، هر مطلب توی قرآن برا خودش تعبیر و تفسیر مفصلی داره، نه من و نه آقای فدا نه شما راحت نمیتونیم در موردش نظر بدیم، شما که دیگه از یوری روبین بالاتر نیستی که عمرشو گذاشته روی این مسایل. بحثی دیگه با شما ندارم و هر چفدر هم میخای فحش نثارم کن. تمام.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 18:41
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
فضول میرزا- باز فرض می کنیم شخصی می میرد و 100 تومان ارث باقی می گذارد و از او یک زن و والدین و دو خواهر باقی می ماند. زن 4/1 و والدین3/1 و خواهران3/2 می برند. حال حساب کنیم ببینم درست است یا نه. ابتدا سهم زن را جدا می کنیم 4/1 از 100 تومان می شود 25 تومان. بنابراین 25تومان به زن می دهیم. حالا 75 تومان باقی می ماند.از این 75 تومان 3/1 را به والدین می دهیم یعنی 25 تومان و 50 تومان یعنی 3/2 را به خواهران می دهیم یعنی 50 تومان. با این محاسبه ای که انجام شد نه چیزی کم می آید و نه چیزی زیاد و اشکال وارد نیست. برادر عزیز رضا ازاینکه این توضیحات رو به این فرد گمراه گوشزد کردید، سپاسگزارم.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 22:30
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
reza bargashte az kharej - ایران - ایران / باریکلا به شما که اون بوق رو انداختی دور! حالا چرا انداختیش دور؟ نگه میداشتی شاید لازم میشد! در ضمن شما نگفتی: این حرفت ببخشید شر محظه، بلکه همآوا با فدای آقا میخواستی اون بابائی که خودشو به خواب زده رو با مشت و اردنگی بیدار کنی و پرسیدی که مگه این بابا کیه که بخودش اجازه داده راجع به کلام خدا نقد و نقادی کنه! آیا به نظر خودت عجیب نیست که شخصی برای ادامه تحصیل به آلمان میره ولی چون می بینه که افراد (غیر مسلمان) در کتابخانه دانشگاه دارن کتاب قرآن و تفاسیر نهج البلاغه رو میخونن، هدفش رو که همانا درس خوندن بوده رو ول میکنه و میشه یه مسلمان دو آتیشه!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 00:21
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
reza bargashte az kharej - ایران - ایران / ادامه .. اولا اون کدوم دانشگاه در آلمان بود که توی کتابخونه ش قرآن و کتابهای علامه جعفری و تفسیر نهج البلاغه پیدا میشه؟ ثانیا اونا دیگه چه آدمای علاف و بیکاری بودن که رفتن توی کتابخانه دانشگاه آلمان و به جای تحصیل علم و فنون مدرن، چسبیدن به مسلمون شدن اونم از طریق حلاجی نهج البلاغه! خب باباجون اگه شما هم مثل بقیه دانشجوها ادامه تحصیل داده بودی دیگه حالا لازم نبود بگفته خودت در ایران واسه شندرقاز سگ دو زده و با هر کس و ناکسی سر و کله بزنی! دوما شما از کجا میدونی که من در اینجا نشسته و پول مفت می گیرم و قرآن رو مثل فال حافظ باز میکنم و اونو به میل خودم تفسیر میکنم؟ شما که به این راحتی داری تهمت میزنی پس باید قبول کنی که حقت همانا همون سگ دو زنیه!! سوما ای آقا رضای با دست خالی برگشته از خارج، بیا و لطفی بکن و این مسئله تقسیم ارث رو خودت حل کن تا ما محتاج ویلیام گرام ها، یوری روبین ها، علامه جعفری ها و دانشمندان دانشگاه هاروارد نشیم. آره بابا خیر ببینی، دست به کار شو که وگرنه افتخارش نصیب یه غیر مسلمون لامذهب میشه ها!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 00:22
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
فدای آقا - اودنسه - دانمارک / خوشتیپ جان بازم که مغلطه کردی؟ یه بار دیگه ازت می پرسم: در کجای قرآن نوشته شده که اول باید سهم همسر را کم کنی و بعد بری سراغ بقیه وراث؟ چرا سهم همسر را از کل ارث کم می کنی ولی سهم دختران و یا والدین را از باقیمانده ارث؟؟ چرا اول سهم دختران را نمیدهی؟ یا چرا اول سهم والدین را نمیدهی؟ اگه قراره 3 بعلاوه 8 بشه 11، پس باید 8 بعلاوه 3 هم بشه 11 دیگه! یعنی اینو میتونی بفهمی یا فقط بلدی به دیگران انگ گمراه بودن بزنی؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 00:54
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
فضول میرزا-من تمومش کردم شما بازم داری شعر میسرایی، بابا فکر کنم شما از یه دهاتی تو ایران داری کامنت میذاری بعد میگی تو استکهلم هستم و آبروی اونجا رو هم میبری، اولا من دانشیار فیزیک هستم تو یکی از دانشگاههای سراسری تهران، من دکترای فیزیکم رو تو دانشگاه فرایبورگ با پروفسور فریتز هاکه گذروندم با بیش از 25 مقاله با ایمپکت فکتور بالای3 و به دلیل مریضی و پیری پدر و مادرم به ایران برگشتم با وجود شرایط و حقوق بسیار خوب در آلمان، نمیدونم باید همه چیز رو گفت، اینجا هم که میگم سگ دو میزنم به خاطر حقوق پایین استادی تو ایران و خرج بالای زندگی متاهلی تو تهرانه که فکر میکنم که شما تو روستایی و این هزینه ها رو نمیتونی درک کنی....
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 06:58
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
....فضول خواجه حافظ. از طرفی نطق کردید گفتید آخه کدوم آدمی علوم و فنون رو ول میکنه میچسبه به حلاجی نهج البلاغه، تو کامنت هام گفتم وقتی بیسوادی یا دانشگاه ندیدی یا استاد با سواد ندیدی حق حرف زدن نداری، اونجایی که من میرفتم دانشجویای دکترای فیزیک، ریاضی، فلسفه، مهندسی مکانیک و .. بودن که از لحاظ مالی صد تا مثل شما رو میخریدن و میفروختن و تو اوقات فراغتشون اونها رو مطالعه میکنن، اگه شما جای اونا بودید ادعای خدایی میکردید! خوب هموطن هستی و این شر و ورها تو خون بعضی ایرانیاس، گفتم که صد تا مثل شما رو تو آلمان دیدم، من به آمریکا و دانشگاه هارواردم هم رفتم و اونجا هم چنین چیزی رو دیدم، البته اگه من تا قیامت هم حرف بزنم شما نمیفهمید، آقای فضول میرزا اینجا دیگه تموم کن من هزار تا کار دارم حوصله دیگه جواب و بحث کردن با شما رو ندارم. به گاو و گوسفندات تو روستا برس، شما و چه به استکهلم و بحث منطقی! خدافظ.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 07:14
گذشته میرزا - ایران - ایران
reza bargashte az kharej حالا شما قهر نکن میتونی جواب بده در ضمن اگه تمام مردم و دانشمندان دنیا هم جمع بشن و بگن زمین مسطح است دلیل نمیشه زمین مسطح باشه که شما دو اسم دو نفر رو آوردین که دست بر قضا مسلمان نیستند و میخاین ما هم طوطی وار از افکار اونا تقلید کنیم در حالی که ما تمام زندگیمونو با اسلام و احکامش گذروندیم جالب هم اینجاست که بلد بودن زبان عبری را ملاک درک و فهم از قرآنی که به عربی نوشته شده برای خودت تصور کردی
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 08:31
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
گذشته میرزا و فضول میرزا- من هیچ وقت نمیخام به کسی به خاطر اینکه به چه دین و مسلکیه توهین کنم، اصلا به من چه و هر کسی رو تو گور خودش میخابونن، اما صحبت من یه چیز دیگس، ما تو دبیرستان یه معلم فیزیک خیلی با سوادی داشتیم، یکی از بچه ها با این معلمه لج بود و پرادعا، یه بار اومد گفت معلم این مساله ای که گفتی اشباه و دادار دودور کرد و میخاس هم مطلب علمی و معلم رو زیر سوال ببره، چند باری گفت و معلمون فقط میخندید، بار آخر معلم جدی شد و شروع به سه جهار ساعت بی وقفه حرف زدن کرد و از 10 تا کتاب مطلب رو براش اثبات کرد، هم کلاسی ما خودشم مونده بود و از فرداش دیگه مسه نیومد، میخام بگم آقای میرزای استکهلم هم همین کار براش پیش اومد که روشنش کردم، تو هیچ مطلب علمی نباید با ساده لوحی برخورد کرد....
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 12:06
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
فضول و گذشته و آینده میرزا- ثانیا هیچ وقت دوس نداشته و ندارم که با ایرانیای داخل و خارج بحث کنم، چون افرطین یا تفریطی، خدا سر شاهده من با یک لا مذهب آلمانی خیلی راحتم و بعضی وقتها از طریق اسکایپ باهاشون حرف میزنم و چقدر منطقین واقعا و دنبال علم و معرفت و دانشن ، ایرانیا نه منطق سرشون میشه و نه میدونن چی میخان، خدا کنه چند تا مشکلم تو ایران حل بشه و برا همیشه به کشور مورد علاقم آلمان بازگردم، واقعا فرهنگ تفکر و علمشون هزار سال از ایرانیا جلوتره،. یه نمونش این گذشته میرزا که نفهمیده من چی میگم، من میگم کتاب به زبان عبری بوده و باید زبونشو یاد میگرفتم میگه بلد بودن زبان عبری را ملاک درک و فهم از قرآنی که به عربی نوشته شده برای خودت تصور کردی، شما که کل علمتون و دانشتون و ساده ترین وسایل زندگیتون از غربه و ازشون تقلید میکنی، چرا حالا که دو تا که هیچ چی صد تا دانشمند نامسلمان حرف حقو میزنن نمیخای ازشون تقلید کنی و از اسلام و احکامش غسل جنابتو و کتاب تعلیمات دینی ابتدایی رو میدونی، در آخر هر کسی رو تو قبر خودش میخابونن، هر کسی هر کاری دلش میخاد بکنه، به جهنم.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 12:26
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
reza bargashte az kharej - ایران - ایران / بابا ایول، پس چرا از اول نگفتی که استاد دانشگاه اونم در رشته فیزیک هستی؟ واللا در کامنت اولت طوری نوشته بودی که واسه شندر غاز داری شب و روز سگ دو میزنی و با هر کس و ناکس همکلام میشی که من یه لحظه فکر کردم نکنه راننده کرایه تهران -کرج - تهران هستی! بابا پس آدم حسابی هستی و با ما گریگوریهای دهاتی که مشغول گوسفند چرونی هستیم تومنی سی شی فرق میکنی!! ایول، ایول ولی جناب استاد چرا یه مشت دانشجوی بیچاره رو که دارن میان تا از استاد فیزیکشون سئوالی بپرسن رو کس و ناکس معرفی میکنی؟ حتی منی که شب و روز در دهات دور افتاده مشغول پرورش گوسفند و چروندن اونا هستم، به اونا ناکس نمیگم! تا برسه به شما که یه استاد از خارج برگشته با بیش از 25 مقاله با ایمپکت فاکتور بالای 3 هستی. به هر حال این انتظار رو ازت نداشتم اوسی جون!. راستی تا یادم نرفته باید ازت بپرسم که آیا این ایمپکت فاکتورت لوکال بود یا گلوبال؟ ادامه...
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:14
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
ادامه.. / البته می بخشی که من این سئوال رو از شما کردم ها، چون من در یه بولتون خارجی خوندم که برای اینکه بازدهی گوشت و شیر و پشم گوسفندا بالا باشه، بهتره که اونا رو از اول با گلوبال ایمپکت فاکتور های بالا پذیرش کنیم تا یهو خدای ناکرده از دهنشون در نره و قوچ ها و بز های دهات اطراف رو ناکس خطاب کنن! در ضمن ازت خواهش میکنم منو هموطن خودتون ندونین چون اگه گوسفندای من خدای ناکرده بو ببرن که من با یه استاد فیزیک از خارج برگشته (که حتی به هاروارد هم رفته) و کلی افراد نامی و آدمای پولدار که شب و روز صد ها تن مثل منو میخرن و میفروشن، همکلام شدم، اونوقت دیگه من باید خر بیارم و باقالی بار کنم! راستی ببخشین ها، توی کرج باقالی خوب تنی چنده؟
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:15
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
reza bargashte az kharej - ایران - ایران / اوسا جون ببخش باز مزاحم شدم ها، میگم خودت از یه طرف میگی دیگه وقت ندارم و هزار تا کار دارم و حوصلتو ندارم و، وا موش بخوردت اوسا جون تو چقدر بلائی! تو که هنوز خداحافظی نکرده، برگشتی و شروع کردی واسه من و اقای گذشته میرزا چاخان کردن که؟ اینجور نکن اوسا جون، خوبیت نداره! اوسا جون دیدم داری واسه این دوستمون قسم و آیه میخوری که: نمونش این گذشته میرزا که نفهمیده من چی میگم، من میگم کتاب به زبان عبری بوده و باید زبونشو یاد میگرفتم میگه بلد بودن زبان عبری را ملاک درک و فهم از قرآنی که به عربی نوشته شده برای خودت تصور کردی...
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:25
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
ادامه.. از قدیم گفتن آدم دروغگو کم حافظه میشه! اوسا جون خودت در کامنت اولت گفتی که: و یک کتابی دیگر به زبان عبری به نام הקוראן (Quran) بالغ بر سیصد صفحه مفصل در مورد قرآن کریم صحبت کرده و من به این زبانم مسلطم و کامل خوندم.. حالا برگشتی میگی که تو اصلا عبری بلد نیستی؟ حالا من بیچاره جواب گوسفندامو چی بدم؟ اِ وا خاک عالم، تو که منو کشتی با این کارات اوسی جون!
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 16:30
گذشته میرزا - ایران - ایران
reza bargashte az kharej برادر مسلمان خوب هم میدونم چی میگی و منظورت چیه احتیاج به کلاس گذاشتن نیست عبری دانستن شما برای این بود که بگی مطالعه ات زیاده و برای خودت پرفسوری هستی(لاف در غریبی و ...در بیابان) بجای جواب دادن هم از سواد دینی ما در حد ابتدایی ایراد گرفتی(اینم یه نوع جبران عقده حقارتت بود) به امید خدا مشکلت هم حل نشه تا همین ایران اسلامی بمونی و از اسلام بیشتر لذت ببری و مردم آلمان هم از شر یه مسلمان دیگه راحت بشن(یک مسلمان کمتر زندگی بهتر)
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 19:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.