باران‌ اسیدی صدها نفر دیگر را روانه بیمارستان‌‌های اهواز کرد

تقاطع: بارش باران اسیدی در خوزستان بار دیگر صدها نفر از مردم این استان و به ویژه شهر اهواز را روانه بیمارستان‌ها کرد.

“معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز” روز چهارشنبه (۲۸ آبان-۱۹ نوامبر) به خبرگزاری دولتی “ایرنا” گفت که به دنبال بارندگی‌های روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ آبان) در خوزستان، بالغ بر “۳۰۰ نفر” با علایم تنفسی به درمانگاه‌ها و مراکز اورژانس این استان مراجعه کرده‌اند.

ایرج نظری با بیان این‌که مراجعه‌کنندگان بعد از درمان، بدون هیچ مشکل خاصی ترخیص شدند به افرادی که دچار بیماری‌های ریوی و قلبی هستند و کسانی که از “ضعف سیستم ایمنی” رنج می‌برند، توصیه کرد که «در زمان بارندگی کمتر از منزل خارج شوند و یا از ماسک استفاده کنند».

پیش‌تر در آخرین روزهای مهرماه امسال نیز بارش باران اسیدی نزدیک به یک هزار نفر از مردم استان خوزستان را به مراکز درمانی کشانده بود.

آقای نظری، روز ۳۰ مهرماه از درمان سرپایی و ترخیص این افراد خبر داده و خاطرنشان کرده بود که آن‌ها دارای “علایم بیماریهای تنفسی” بوده‌اند.

در همین ارتباط، شهریار میرخشتی، “رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان”، روز ۱۰ آبان ماه به خبرگزاری “ایسنا” گفت که «بر اساس بخشنامه‌ای که به دستگاه‌های مرتبط ارایه شده»، این مرکز نمی‌تواند در این زمینه آماری ارایه کند و اعلام این موارد تنها بر عهده “استانداری خوزستان” گذاشته شده است.

گفتنی است در پاییز سال گذشته، به دنبال بارش دو باران اسیدی در استان خوزستان در فاصله کمتر از بیست روز، نزدیک به بیست هزار نفر از مردم شهرستان‌های اهواز، آبادان، هویزه و کارون به دلیل مشکلات تنفسی روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

شکرخدا موسوی، “نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی”، روز ۳۰ آبان سال قبل به خبرگزاری “مهر” گفته بود که بیمارستان‌های اهواز پاسخ‌گوی بیماران ناشی از این باران‌ها نیستند.

محمد علوی، “رییس مرکز بهداشت خوزستان” نیز روز ۱۳ آبان ماه همان سال در گفتگو با خبرگزاری “مهر” تصریح کرده بود که این بارش‌ها «احتمالا آلاینده‌های هوا و آب باران، ترکیبات اسیدی یا به عبارتی “باران اسیدی” ایجاد کرده و بیماران با استنشاق این مواد دچار عوارض تنفسی شده باشند».

در همین حال، احمدرضا لاهیجان‌زاده، “مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان”، از آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت ۹۵ درصدی به عنوان اصلی‌ترین عوامل بارش باران‌های اسیدی در اهواز نام برده بود.

+25
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.