«احتمال» ساختگی بودن پاره کردن عکس خمینی در اعتراضات ۸۸

احمد پورنجاتی

با گذشت نزدیک به پنج سال از اتهام صداوسیمای جمهوری اسلامی به معترضان انتخابات سال ۸۸، احمد پورنجاتی، قائم مقام پیشین این سازمان، می‌گوید پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی در روز ۱۶ آذر این سال احتمالا در «استودیوی صداوسیما اتفاق افتاده است».

در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان در ۱۶ آذر ۸۸ شبکه‌های تلویزیون دولتی ایران تصاویری را پخش کردند که در آن عکس آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، به دست فردی نامعلوم پاره می‌شد و سپس دانشجویان مخالف را به انجام این کار متهم کردند.

در مقابل این ادعا، رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ضمن متهم کردن صداوسیمای جمهوری اسلامی به «تنش‌آفرینی و زمینه‌سازی برای سرکوب معترضان» پخش این تصاویر را «مشکوک» خواندند.

در همین زمینه احمد پورنجاتی که خود پیشتر قائم مقام صداوسیما بوده است روز جمعه، ۳۰ آبان، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس ضمن رد ادعای این خبرگزاری درباره برخورد «خشونت‌آمیز جریان اصلاحات در سال ۸۸» گفت: «من نمی‌توانم برخورد خشونت‌آمیز را بپذیرم، خشونت‌آمیز یعنی قبول حرف شما، کدام اصلاح‌طلبی رفته و سنگ به شیشه زده است؟»

وی تصریح کرد: «یک مورد اگر یک اصلاح‌طلب را آوردید که بگویند حتی از او اعتراف گرفته‌ایم، با همان مکانیزم‌های اعتراف‌گیری که در دوره احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و ما قبول نداریم، باشد اما بسیاری از اینها اصلا حضور نداشتند.»

قائم مقام سازمان صداوسیما در دوره مدیریت علی لاریجانی بر این سازمان گفت: «خشونت بوده، ولی این خشونت به عنوان یک حادثه توسط جریانی بوده و من به عنوان کسی که در صداوسیما فعالیت کرده‌ام، احتمال می‌دهم پاره کردن عکس امام در استودیو اتفاق افتاده است.»

پیش از این رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در روز ۲۸ مرداد در نامه‌ای به محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نوشته بود: «از سال ۸۸ تا ۹۳، پنج سال می‌گذرد، راستی معلوم ساختید... که پاره‌کنندگان عکس امام چه کسانی بودند و چرا محاکمه نشدند و به مردم معرفی نشدند؟»

آقای پورنجاتی روز جمعه در ادامه سخنان خود «سازوکارهای» اجرا و شمارش آرای انتخابات سال ۸۸ را نیز «متناقض» با قانون دانست.

وی اضافه کرد: «اگر جامعه‌ای که در انتخابات شرکت کرده... پرسش خود را به صورت اجتماعی و خودجوش در رسانه و خیابان مطرح می‌کند؛ آن اجتماع چند میلیونی به فرمان کسی در خیابان نیامد که امروز به عنوان این که مطرح می‌کنند، سران فتنه دعوت کرده باشند.»

این نماینده مجلس ششم گفت: «شما اگر امروز برای دفاع از جمهوری اسلامی دعوت به اجتماع کنید یا اگر برای تشییع جنازه یک هنرمند برنامه داشته باشید، هیچ بعید نیست که چهار نفر هم از این طرف و آن طرف سوءاستفاده کنند، اما نسبت دادن آن چند نفر به کلیت یک جریان به عنوان ضدانقلاب و مواجب‌بگیر خارجی توهین به اکثریت جامعه است.»

مقامات قوه قضائیه ایران و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران خشونت‌های رخ داده در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را به معترضان نسبت می‌دهند و آنان را به حمله به برخی مراکز دولتی نظیر پایگاه‌های بسیج متهم می‌کنند.

این در حالی است که رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و رسانه‌های نزدیک به آنان نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی را به شلیک مستقیم به معترضان و سرکوب تجمع‌های مسالمت‌آمیز متهم می‌کنند.

+55
رأی دهید
-8

دریای پارس - ایران - ایران
بنطر من کلا خود خمینی هم ساختگیه چه برسه به عکسش
شنبه 1 آذر 1393 - 16:13
بت شکن - مونترال - کانادا
وقتی‌ صدا و سیما در پخش گزارش‌های ورزشی و سیاسی‌اجتماعی مردم دیگر کشور‌ها برهنگی زیر گلوی یک زن و یا بازوان برهنه‌ یک زن را شطرنج‌ی می‌کند مثل روز روشن است که ضرغامی با هدفی‌ مشخص دست به چنین کاری زده است. چطور پخش بازوان برهنه‌ یک زن خارجی‌ برای ثبات حکومت مضر است اما پاره کردن عکس خمینی مضر نیست..!!!
شنبه 1 آذر 1393 - 16:36
مهرداد2538 - تهران - ایران
حالا مثلاً پاره کردن عکس این دجال شیطان صفت چه قباحتی داره که اینهمه نگران واقعی بودنش هستند؟ من امیدوارم واقعی بوده باشه.
شنبه 1 آذر 1393 - 17:19
رستگار501 - برن - سویئس
به امید روزی که قبرش هم نابود کنیم .
شنبه 1 آذر 1393 - 17:32
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
اصولا وقتی اینها در تنگنا قرار میگیرند فرار به جلو را انتخاب میکنند، یا یک نفر از خودی ها را می کشند یا جایی را آتش میزنند ، مرقدی را منفجر میکنند ، خودشان به افرادمورد احترام خودشان اهانت میکنند و می اندازند گردن مخالفین . خدا رحمت کند اقای فرهنگی از افراد خودشان در تبریز، که در وقایع تیر ٧٨ ، طعمه و کشته شد و اینجور به قول خودشان و راستش عملا ، غائله را در آن شهر خواباندند.
شنبه 1 آذر 1393 - 17:23
caroline - تهران - ایران
رستگار501 - برن - سویئس کنار قبرش دارن کاراى دیگه میکنند... روم به دیوار شده توالت... هرکى از راه میرسه و کاره واجب داره میره همون دورو برا...
شنبه 1 آذر 1393 - 18:49
مترلینگ - منچستر - انگلستان
نه جانم خیلی هم واقعی بود کار صدا سیما نبود با میل واراده هم کردند دست گلشون هم درد نکنه خوب کردن جرش دادن
شنبه 1 آذر 1393 - 19:20
siavash2a - تهران - ایران
من خودم تو وقایع 88 حضور داشتم اکثیرت مردم تحصیل کرده و موجه بودن.سپاه و حکومت وقتی دیدن توان مقابله با مردمو ندارن بفکر چاره افتادن وجند سناریو شامل کف زدن در روز عاشورا و پاره کردن عکس خمینی و حمله به بانکهارو ترتیب دادن تا معترضین و موسویو متهم به فتنه کنن.
شنبه 1 آذر 1393 - 19:31
arman93 - یزد - ایران
مهرداد2538 - تهران - ایران - متاسفم که هنوز منظور رو نگرفتی منظور اینه که صدا وسیما با این کار قصد داشته زمیه برخورد و سرکوب شدید معترضان رو فراهم کنه
یکشنبه 2 آذر 1393 - 06:22
arman93 - یزد - ایران
مترلینگ - منچستر - انگلستان - آقای محترم از تو انگلیس تشخیص دادی واقعی بود نه خیر جانم به غیر از اقلیتی که غرت می کردند و به بانکها حمله می کردند و یا به پلیس سنگ می زدند که اونها هم یا از خودشون بودند که معترضین رو بدنام کنند یا از برخی گرو ه های معاند اون ور مرز نشین و پهلوی چی ها و . که می خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند اکثریت به قول دوستمون افراد موجه تحصیل کرده فرهنگی دانشگاهی و سیاسیون و حتی بسیاری از روحانیون و مردم و بازاریان و کارکنان دولت بودند که به دور از خشونت اومدند و تظاهرات سکوت برگزار کردند ولی آقایون با ترتیب دادن سناریوهای این چنینی و البته با کمک غیرهماهنگ شده و ناخواسته ابلهان که قبلا نامبرده شدند توانستند مردم معغترض رو سرکوب کنند
یکشنبه 2 آذر 1393 - 06:32
قیس - اهواز - ایران
مرگ ندا هم کلک بود
یکشنبه 2 آذر 1393 - 09:23
azadeh11 - آمستردام - هلند
صدا و سیما که امیدوارم بزودی بره دست آدمهای درست ، نه یک مشت آدمکش و دزد.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 18:30
مترلینگ - منچستر - انگلستان
arman93 - یزد - ایران میخوام بگم که پاره کردن عکس یه اخوند همچین کار مهمی نیست که سرش عزا گرفتن حالا مردم هم اگه پاره کردن دستشون درد نکنه این یک اعتراض بوده نه توحش و اغتشاش پس بگیم اونایی هم که مرگ بر مجتبی و احمدی نژاد دادن از خودشون بوده جون همه ادما با شخصیت وفرهنگ بودن وخیلی شیک با لباس مجلسی بودن دوستای خودم هم روز عاشورا هم اولین شنبه بعد از نماز جمعه تو خیابون بودن دخترا وپسرای جوان برای دفاع سنگ پرت میکردن ولی شیشه بانک ها و ماشین مردم رو همه رو گاردیها شکستن عکس هارو انداخته بودن زیر پا واز روش رد شدن حتی شبش عکس هم اتیش زدن بیشتر فیلمها تو یوتیوب هست ببین
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:50
اردشیر یکم - خوزستان - ایران
خمینی تو جلد چهارم کتاب تحریرالوسیله نوشته پس از ظهور اسلام دین یهود و مسیحی از کسی پذیرفته نیست...یعنی اگه مسلمونا تو دنیا باز به قدرت برسند....می تونند دست به جنایتهای تازه ای بزنند..از چین تا ایتالیا و کانادا همه کافرحساب میشن!.
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:17
hassan5 - تهران - ایران
برای حفظ بیضه اسلام هر کاری مباح است و مسلمان واقعی اگر ببیند که اتش زدن سینما رگس ابادان باعث حفظ و بقای اسلام میشود نباید یک دقیقه تعلل کند.
‌سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.