دوره سرپرستی نجفی در وزارت علوم 'با مجوز آیت‌الله خامنه‌ای تمدید شد'

مجلس ایران صلاحیت دو وزیر پیشنهادی علوم را در دوره سرپرستی محمدعلی نجفی رد کرد

محمد علی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران از تمدید دوره سرپرستی خود در این وزارتخانه با حکم حکومتی رهبر ایران خبر داده است.

مهلت قانونی سرپرستی آقای نجفی در وزارت علوم روز پنجشنبه گذشته، ۲۹ آبان به پایان رسید.

آقای نجفی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا درباره "ادعای برخی رسانه‌ها" مبنی بر ادامه سرپرستی وزارت علوم با حکم رئیس جمهوری گفت: "رییس جمهوری برای این کار از مقام معظم رهبری مجوز گرفته‌اند."

محمدعلی نجفی بعد از استیضاح و برکناری رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم و با حکم رئیس جمهوری ایران به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

قانون اساسی ایران مهلت اداره یک وزارت‌خانه با سرپرست را سه ماه تعیین کرده است، اما برای بعد از این دوره و در صورت انتخاب نشدن وزیر سکوت کرده است.

به همین دلیل گفته شده که برای ادامه کار سرپرست وزارت‌خانه بعد از مهلت قانونی گرفتن مجوز از بالاترین مقام جمهوری اسلامی یعنی آیت‌الله علی خامنه‌ای یا همان حکم حکومتی الزامی است.


 

بالا از راست: فرهادی، فرجی دانا و توفیقی - پائین از راست: دانش آشتیانی، نیلی احمدآبادی و میلی منفرد

پیش از این دو بار در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سرپرستی وزارت‌خانه‌های امور اقتصاد و دارایی و نفت با مجوز رهبر ایران تمدید شده بود.


پنج وزیر پیشنهادی

بعد از برکناری رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم در دولت آقای روحانی، مجلس ایران صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دو نامزد پیشنهادی برای تصدی این پست را رد کرد.

نامزد جدید وزارت علوم محمد فرهادی است که روز چهارشنبه ۲۸ آبان از سوی آقای روحانی به مجلس معرفی شد.

او در مجموع پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری از ابتدای کار دولت آقای روحانی است.

از چهار نفر قبلی سه نفر موفق به گرفتن رای اعتماد نشدند و آقای فرجی دانا هم بعد از حدود ۹ ماه استیضاح و برکنار شد.

نمایندگان مخالف دولت می‌گویند که افرادی که آقای روحانی برای سمت وزارت علوم معرفی کرده همگی به جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی گرایش داشته یا در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، موضع خصمانه‌ای نسبت به معترضان اتخاذ نکرده‌اند.

+4
رأی دهید
-24

دریای پارس - ایران - ایران
جناب رسایی-کوچک زاده ونقدی وباقی دلواپسان حالا آب را بریزید اون جاتون که میسوزه
شنبه 1 آذر 1393 - 20:34
arman93 - یزد - ایران
تازه آب داغ باید بربزند تا بیشتر بسوزه چی چی رو آب بریزند هر چند آب تگری که هیچ یخ هم بگذارند روش جواب نمیده چون سوزش بی نهایته
یکشنبه 2 آذر 1393 - 06:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.