تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد

مهدی رستم پور

در ادامه بازی‌های آسیایی ساحلی که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر ژاپن به مدال طلا دست یافت.

در پایان هشتمین روز مسابقات، کاروان ورزش ایران با شش مدال طلا، ۹ نقره و هفت برنز در رده پنجم جدول رده‌بندی مدال‌ها قرار دارد.

در این مسابقات که با حضور ۴۳ کشور آسیایی در ۳۳ رشته مختلف برگزاری می‌شود، نمایندگان ایران روز شنبه بخت کسب پنج مدال طلا در رشته‌های موی تای و پرورش اندام خواهند داشت. ورزشکاران ایرانی در رشته‌های کبدی، والیبال، واترپلو و سپک تاکرا نیز تاکنون مدال برنز را قطعی کرده‌اند.

در جدول رده‌بندی مدال‌ها تایلند از مرز یکصد مدال عبور کرد و با ۴۱ نشان طلا قهرمانی خود را قطعی کرده. چین هم با ۱۵ طلا در رتبه دوم، در حاشیه امنیت قرار دارد اما کاروان‌های ورزش ساحلی کره جنوبی و ژاپن فقط یک مدال طلا بیشتر از ایران گرفته‌اند و ایران ممکن است در پایان مسابقات روز شنبه به رتبه سوم صعود کند.

بازی‌های آسیایی ساحلی، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. نخستین دوره این مسابقات که زیر نظر شورای المپیک آسیا پایه‌گذاری شده است سال ۲۰۰۸ در جزیره بالی اندونزی برگزار شد.

در ادامه مسابقات، تیم واترپلوی ایران که ناباورانه مغلوب کویت شده بود، در دیدار بعدی موفق شد قزاقستان را شکست دهد. تیم کبدی هم تایلند را از پیش رو برداشت.

دوندگان ایران با ترکیبب جعفر مرادی، محمدرضا ابوترابی و جعفر صیادی بعد از بحرین در جایگاه دوم قرار گرفته و به مدال نقره دست یافتند. بحرینی‌ها از دوندگان آفریقایی‌تبار در ترکیب خود بهره بردند.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران با عبور از سد عمان و تایلند به جمع چهار تیم بر‌تر راه یافت. ورزشکاران رشته سپک تاکرا نیز بعد از باخت به تایلند که قهرمان جهان است، برونئی قهرمان دوره گذشته را شکست دادند تا مدال برنز را مسجل کنند.

در رشته موی‌تای یاسین احمدی در ۵٧ کیلوگرم مغلوب حریفی از ویتنام شد و به مدال برنز رسید. کاوه سلیمانی در ۶۷ کیلو نیز نماینده قزاقستان را برد تا فینالیست شود.

محمود ستاری ملی‌پوش ٨١ کیلوگرم موی تای به خاطر عدم حضور حریف لبنانی راهی فینال شد. حسین کرمی در ۷۵ کیلو هم با پیروزی بر نماینده فیلیپن به دیدار نهایی رسید تا سومین فینالیست این تیم باشد.

در پرورش اندام روح‌الله می‌رلوحی و جواد سلطانی به فینال راه یافتند. ایران در دومین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی فقط دو برنز گرفته و در سومین دوره هم با فوتبال و کبدی، دو مدال طلا کسب کرده بود.

در چهارمین دوره از مسابقات که هنوز دو روز دیگر از آن باقی مانده، هر سه مدال طلای مسابقات کشتی نصیب نمایندگان ایران شد. محمد نادری، کامران حسینی‌جم و جابر صادق‌زاده روی سکوی قهرمانی ایستادند. در کوراش هم قنبرعلی قنبری نشان زرین را به گردن آویخت.

در پرش طول سبحان طاهرخانی ملی‌پوش ۲۲ ساله پرش طول به مصاف هشت پرنده از کشورهای تایلند و قزاقستان (هر کدام با دو نماینده)، سوریه، کویت، ویتنام و تاجیکستان رفت و با رکورد هفت متر و ۲۸ سانتی‌متر قهرمان شد.

در فوتبال، ایران مقابل ژاپن با ترکیب پیمان حسینی دروازه‌بان، محمد احمدزاده، فرید بلوک‌باشی، امیرحسین اکبری و علی نادری بازی را آغاز کرد و موفق شد ۴ بر ۲ به برتری برسد. گل‌های ایران توسط شهریار مژده، علی نادری، امیرحسین اکبری و حسن عبداللهی به ثمر رسید.

مهدی حسنی، محمدعلی مختاری و حمید بهزادپور دیگر اعضای تیم فوتبال ایران در ساحل پوکت تایلند بودند.

+16
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.