آیت الله فاضل لنکرانی : بعد از تماشای فیلم "طبقه حساس" تا صبح خوابم نبرد

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری و یا حتی مطالبه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، غروب پنج‌شنبه در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، در سخنانی اظهار داشت: سفر وزرا به خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم و دیدار با علما و ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه لازم و ضروری است.

وی ابراز داشت: برخی‌ دنبال این بهانه هستند که رابطه دولت و حوزه را کمرنگ نشان دهند که این سفر‌ها سوء تفاهم‌ها را از بین می‌برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه حوزه علمیه محصولات و دستاردهای علمی و پژوهشی فراوانی دارد که متاسفانه در همین قم محصور شده است، افزود: ایجاد مرکزی برای ارسال دستاوردهای علمی این مراکز به سایر مراکز علمی و دانشمندان در دنیا ضرورت دارد.

تولیدات علمی به سایر کشورها ارسال شود

آیت الله فاضل لنکرانی، ابراز داشت: دو سال قبل طی سفر به نجف در بازدید از کتاب فروشی‌های این شهر، هیچ کتابی از محصولات حوزه علمیه مشاهده نکردم که ضرورت دارد این ارتباط‌ها افزایش یابد و تولیدات علمی و کتاب‌هایی که در کشور به چاپ می‌رسد برای سایر کشورها نیز ارسال شود.

وی ادامه داد: می‌بایست مرکزی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه ایجاد شود تا پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه‌های علیمه به مراکز علمی همانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سایر کشور‌ها و کتابخانه‌های معتبر دنیا ارسال شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ، با تاکید بر اینکه ارتباط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد باید تقویت شود، افزود: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری و یا حتی مطالبه داشته باشد.

بعد از تماشای فیلم طبقه حساس تا صبح نخوابیدم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فیلم طبقه حساس کمال تبریزی خطاب به وزیر ارشاد اظهار داشت: این فیلم را به پیشنهاد و اصرار یکی از دوستانمان دیدم و بعد از تماشای این فیلم تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: این فیلم بهشت، جهنم، برزخ و قیامت را به استهزاء کشیده و برخی مسائل نیز از جمله غیرت را به تمسخر گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به سازنده این فیلم در خصوص ساخت فیلم مارمولک نیز تذکر داده بودم اما تبریزی عنوان کرد من این فیلم را به نیت خدمت ساختم.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر باید یک دبیرخانه دائمی با حضور چند تن از فضلای حوزه و فلیلمسازان تشکیل شود و در جلسات مختلف در خصوص فیلم‌هایی که ساخته می‌شود بحث و تبادل نظر کنند و خروجی آن را به فیلمسازان ارائه کنند.

برخی تصور می کنند وزارت ارشاد دغدغه دین ندارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار عنوان کرد: در اذهان برخی‌ها این است که وزارت فرهنگ و ارشاد دغدغه دین ندارد و می‌خواهد با نمایش برخی فیلم‌ها، ارزش‌ها را زیر سئوال ببرد که تشکیل چنین جلسات مشترکی می‌تواند این اختلافات را رفع کند.

وی در ادامه عنوان کرد: موضوعاتی در جامعه وجود دارد که مردم به آن‌ها احتیاج زیادی دارند همانند موضوعاتی در مورد عزاداری، حجاب و عفاف، نماز و مسائل اخلاقی که در این زمینه‌ها می‌توان جزوه‌هایی با شمارگان میلیونی چاپ و تکثیر کرد که این اقدام بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: امروز بیشتر وقت جوانان را ماهواره‌ و اینترنت و فضای مجازی می‌گیرند و کمتر فرصت مطالعه دارند، از این رو می‌توان مباحث اساسی را با قلم فضلا و طلاب توانمندی که در قم حضور دارند چاپ و در اختیار آن‌ها قرار داد.

+10
رأی دهید
-132

paksan - آمریکا - آمریکا
سلیقه شخصی یک نفر باید مبنا قرار بگیره ؟ به چه حسابی؟ چون ایشون اسم خودشو رو گذاشته نشانه خدا؟ به این میگن دیکتاتوری چون وقتی یکنفر از یک غذا یا یک فیلم یا یک طرز فکر یا حتی یک رنگ خاص خوشش نمیاد توانش رو داره که موضوع رو بچسبونه به خدا و پیغمبر و دین و دنبال قدرت میگرده که نظرش رو تحمیل کنه به بقیه مردم!؟ روشهای آموزش با هم متفاوت هستند اگر اینطوری باشه که قرائتی همه دین رو به مسخره گرفته!!! بابا به این پیرسگ ها فیلم هم نشون ندید فردا حرامش میکنند .. مصباح یزدی رو همه می شناسند تمساح یزدی کارش و شغلش شده همین و میلیارد میلیارد پول میگیره که همین کارا رو بکنه و حالا بقیه هم فهمیدن دارن همون کارا رو میکنند. آقای فاضل لنکرانی شما بهتره از فسادها و دزدی ها و تجاوزها و خوردن حق مردم و ظلمهای ضد بشری که بیخ گوشتون داره به اسم دین انجام میشه شبها خواب نداشته باشی یا .. نشان زوال انسانها همین هستش زوال یعنی همین که دین شده بیزینس و اساس انسانیت و عدالت و درستی تبدیل شده به حفاظت از خدا و کشتن بنام خدا و قصب کردن بنام خدا...
جمعه 30 آبان 1393 - 23:52
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
بخواب بابا ، جون آقا جون بعضی‌ جاها قبل از اینکه دیگران اعتراض کنن ، خودم اعتراض می‌کنم که نگن اینا معایب خودشون رو نمی‌بین و انتقاد نمی‌کنن . جناب لنکرانی عزیز ، به قول خودتون این فقط یک فیلم بوده که .بهشت، جهنم، برزخ و قیامت را به استهزاء کشیده و برخی مسائل نیز از جمله غیرت را به تمسخر گرفته تا صبح نخوابیدی , ولی‌ در آستانه‌ محرم روی صورت دخترهای شیعه ، به اسم امر به معروف یا هر کوفت و زهر مار دیگه اسید پاشیدن ، زیبایی رو که خداوند به اونها عنایت کرده بودن رو ازشون گرفتن و شما ککتون هم نگزید !!!!! چرا ؟!!! چرا اون موقع با فرمانده نیروی انتظامی نشستی نداشتی‌ و نگفتی که قلب فاطمه زهرا از این فاجعه به درد اومده !!!؟؟؟؟ فراموش نکنید این فقط یه فیلم بوده که شمارو به شور حسینی‌ انداخته !!! ولی‌ اون یه فاجعه بوده ، انشا‌الله روز قیامت همدیگرو پیدا کنیم .
شنبه 1 آذر 1393 - 00:51
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
هر جا که این زاپاس به سرها داغ کنن معلوم میشه که تیر به هدف خورده! این مردک از اینکه جوونا شب و روز وقت خودشونو در اینترنت و فضای مجازی میگذرونن نالانه و دوست داره مردم مثلا کتابهای علامه مجلسی و کشف الاسرار اون مرتیکه دیوونه رو بخونن! هه هه زهی خیال باطل...
شنبه 1 آذر 1393 - 01:16
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
واقعا ایشون بسیار مترقی هستند، مخصوصاً اون قسمت که گفتن دبیرخانه دائمی با حضور چند تن از فضلهای حوزه و فلیلمسازان تشکیل شود!
شنبه 1 آذر 1393 - 03:19
razmandeh - استکهلم - سوئد
فقط مونده که حوزه علمیه واسه نفس کشیدن مردم هم تصمیم بگیره !!!!‌ای خدا چرا یک بلای آسمانی نمیاد و همه آخوندا را بلا بگیره چرا باید این موجدت موذی فکر کنند که همه باید کارهایی را که آنها دوست دارند انجام بدهند ؟؟؟؟خدا یا یک بر دیگه معجزه خودت را نشان بده و بلای آسمانی به شهر قم بفرست آمین آمین آمین
شنبه 1 آذر 1393 - 02:35
Neda02 - اتاوا - کانادا
چند تا از تولیدات و دستاردهای علمی و پژوهشی فراوان حوزه علمیه قم به صورت CD سخنرانی, روزنامه کیهان، جزوه و نامه محرمانه: . ۱- تاثیر غسل جنابت بر بحران انرژی در کشورهای صنعتی. ۲- تحقیق حوزوی بر روی انجام نشدن حکم الهی سنگسار و معرفی آن به عنوان عامل رکود اقتصادی اروپا . ۳- تحصیل دختران مسلمان در مقاطع بالای سیکل عامل ابتلا به بیماری مهلک ایبولا و در مقاطع دیپلم به بالا عامل شیوع و گسترش ایبولا در جهان. ۴- نمایش مدال‌آوری دختران رزمی‌کار با لنگ‌های دراز شده در تلویزیون توطئه‌ای صهیونیستی برای حرکت پلیت‌ها و لغزش گسل‌ها در جهت ایجاد زمین‌لرزه‌های بالای چند ریشتر در ممالک اسلامی. ۵- خشک‌سالی پیامد حضور زنان در خیابان، و اسید‌پاشی راه پیشگیری از خشک‌سالی. ۶- آموزش مدیریت بحران امنیت در ۱ دقیقه‌ (فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن گزارش ظلم مسوولان به مردم) .
شنبه 1 آذر 1393 - 04:04
Ahmad_Esfahani - اصفهان - ایران
این آیه الله پسر اون آیه الله قاتل است پدر ایشان چند سال قبل فتوی ملحد بودن و واجب القتل بودن رافق تقی نوسنده و پزشک مشهور آذربایجانی را صادر کرد و چند سال بعدش او توسط یک تروریست در خیابان ترور شد و همین پسر از این قتل چنان خوشحال شد و با دمش گردو میشکست که فتوی مرحوم پدرش اجرا شد آیا جرم این نویسنده محترم چی بود که باید به قتل میرسید؟ به جر این که به ملایان و حکومت دینی اعتراض کرده بود؟ حالا هم از نام پدر استقاده کرده و خودش را یه ایه الله جازده.
شنبه 1 آذر 1393 - 07:03
perser68 - فلوریدا - آمریکا
(تولیدات علمی به سایر کشورها ارسال شود). زرشک! همین چند روز قبل بود که تولیداته دسته چندمه آمریکای جهانخوارو با چند برابر قیمت شاهکار کردید. مفتخوریو انگل زیستی اصلاً کاره خوبی نیست مغزو پوک میکنه !
شنبه 1 آذر 1393 - 00:32
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
چیه ناراحتی‌ که جوانان روز بروز،بیشتر درک میکنند،که آخوند چه حقّه بازیه،چه روباه صفت و دروغگو هایی هستید،که با ساختن حدیث به اسم این امام و آن امام،بیسوادها رو گول،بزنند،داره کم میشه نه آقا روباه مردم باسواد شدن.
شنبه 1 آذر 1393 - 07:46
dara20 - تهران - ايران
نه‌ بابا!!! بی‌ چاره هاج خانم!!!!
شنبه 1 آذر 1393 - 09:04
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
XMan2 میگم تو هیچ ادبیات دیگه ای بلدنیستی که دائما یه سری پرت و پلا رو ردیف میکنی پشت سرهم؟جون آقا جون!دایی تو دیوونه کن! چندکلاسه ای؟ سه؟پنج؟یکم بخون،بدنیست، یا لااقل اینقدر زرت و زرت نظرنده،اونم چه نظراتی!
شنبه 1 آذر 1393 - 09:23
azadi-iran - وین - اطریش
اصلان کی هستی که قضاوت کنی؟ ، برو همان کاری را انجام بده که درسش روخواندی یعنی روضه خونی .
شنبه 1 آذر 1393 - 09:36
greentree - تهران - ایران
شکم پرست به درد نخور ،فقط با یه من ریش و عمامه می‌خواد خودشو بزرگ کنه دقیقا مثل گروه داعش
شنبه 1 آذر 1393 - 09:40
بی بالان - کلاچای - ایران
مرگ بر آخوند
شنبه 1 آذر 1393 - 10:11
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بهتره به روزی فکر کنی که قیامت بر با شده و شما روافض و سران خرافه برستی در دادکاه عل اللهی باید باسخکوی به انحراف کشیدن اسلام و مسلمانان باشید . مطمئن باش اکر یک بار عمیق به این روز بزرک فکر کنی سالها خواب نخواهی خورد جه برسد به یک یا دو شب
شنبه 1 آذر 1393 - 09:21
fafa316 - تهران - ایران
فیلم طبقه حساس واقعا مزخرف است متاسفم برا داوران جشنواره . ولی فیلم خط ویژه بد نبود
شنبه 1 آذر 1393 - 11:10
دریای پارس - ایران - ایران
خوب عزیزم قبل از خواب دندوناتو مسواک میزدی.مثانتو خالی میکیردی بعد لالا میکردی
شنبه 1 آذر 1393 - 11:52
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
بخاطر این سرتیتر بعد از ۲ سال یه فیلم ایرانی دیدم. اول که جای همه خالی پکیدم از خنده. آخرش هم گریه ام گرفت.. این فیلم بیشتر کمدی بود که مشکلات جامعه رو می گفت حالا به طنز ......... خدا رحمت کنه همسرم رو کنارش خانم خیلی پیری بود
شنبه 1 آذر 1393 - 13:08
فراوانی - قطر - قطر
اینها نمیخواهند حقیقت را قبول کنند به خاطر همین چون باور مند هستند از ناراحتی که چقدر اعتقادشان پوشالی است معلوم است که نباید خوابش ببره من جای این آدم بودم خودم را میکشتم
شنبه 1 آذر 1393 - 14:55
dara20 - تهران - ايران
این فاضلاب لنکرانی مظهر کامل حماقت و خریت است.
شنبه 1 آذر 1393 - 19:53
اردشیر یکم - خوزستان - ایران
ایشان به حق آیت الله هستند..یعنی اینو ببین اون الله رو بشناس. جوامع اسلامی هم هر کدوم یه تنهایی آیت - الله هستند ، سرشار از دروغ
دوشنبه 3 آذر 1393 - 00:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.