رضا شفیعی جم: پول زحمت 20 ساله ام را دادم تا زنم را بعد از 6 ماه زندگی طلاق بدهم

میزان نوشت: رضا شفیعی جم در تازه ترین فیلم از سری "شام ایرانی" با ذکر نکاتی از زندگی خصوصیش به صراحت اعلام کرد که برای پرداخت مهریه همسر سابقش مجبور شده خانه اش را بفروشد.

در اولین قسمت از فصل تازه "شام ایرانی" شفیعی جم میهمان محمدرضا هدایتی، برزو ارجمند و محمدرضا شریفی نیا است.
شفیعی جم در بخشی از این فیلم با بیان اینکه دوست ندارد به دروغ درباره زندگی مشترکش حرف بزند گفت: پول زحمت 20 ساله ام را برای 6 ماه زندگی از دست دادم!
او ادامه داد: جدایی من و همسرم خورد به ماجرای افزایش ناگهانی قیمت طلا و مرتب قیمت طلا بالا رفت و من نیز مجبور شدم برای پرداخت مهریه همسرم خانه ام را بفروشم.
شفیعی جم گفت: البته این را هم بگویم که خانواده ما هم تقریبا از طیف خانواده های سنتی است یعنی خانواده ای که طلاق واقعا در آن کم بود اما به هر حال این اتفاق افتاد.

این بازیگر طنز که همچنان به واسطه ایفای کاراکتر "بامشاد" در سری "نقطه چین" شناخته میشود با مخاطب قرار دادن جوانترها گفت: اینکه 400سکه یا 500 سکه مهریه تعیین میکنید بدون اینکه فکر کنید به روزی که باید آن را به همسرتان پرداخت کنید زیاد کار درستی نیست.

میزان شفیعی جم در قسمت اول فصل دوم "شام ایرانی" خورشت بادنجان را به عنوان غذای اصلی به مهمانان خود ارائه کرد. جالب اینجاست که وی حوصله دِسِر درست کردن نداشت و فقط تعدادی کیک را از قنادی خریده و با گرم کردن آنها در مایکروویو آن را برای مهمانان خود سرو کرد.
او در قسمتی از این فیلم به اصرار مهمانان آواز معروف "بی وفایی" مربوط به سریال "نقطه چین" را نیز برای مهمانانش اجرا کرد و البته خنده آنها را موجب شد.

یک نکته جالب دیگر در "شام ایرانی" صحبتهایی بود که محمدرضا شریفی نیا درباره شایعاتی که پیرامون ازدواج دوم وی وجود دارد مطرح کرد. شریفی نیا با بیان اینکه چون او زیاد نقش مردان دوزنه را بازی کرده مخاطبان فکر میکنند وی در زندگی واقعیش هم دوزنه است گفت: من یک بار بیشتر ازدواج نکردم که آن هم بعد از سالها به اتمام رسید.
او با اشاره به ریشه های هنر تصویر در تعزیه ادامه داد: در تعزیه هم این طور بود که هر کس که نقش شمر را میخواند مخاطبان او را آدمی سنگدل می پنداشتند و تا جاداشت به او کنایه می زدند.

شریفی نیا گفت: برای همین است که هر کسی در سینما نقش مرد دوزنه را بازی میکند مخاطبان فکر میکنند واقعا خودش هم دو زن دارد.
این مسئول انتخاب بازیگر در سینما گفت: با تمام حرف و حدیثهایی که وجود دارد تا زمانی که مردان دوزنه از چندهمسری دست برندارند چنین نقشهایی را ایفا خواهم کرد!
سری تازه "شام ایرانی" به کارگردانی محمد شایسته تولید شده است و بناست بعد از پخش کامل از شبکه خانگی در شبکه نسیم هم روی آنتن برود.

+145
رأی دهید
-11

dannni - سوئد - استكهلم
هرچه بوی ایران بده عاشق‌ش هستم
جمعه 30 آبان 1393 - 17:35
بت شکن - مونترال - کانادا
همه هنر و برنامه‌هایشان تقلیدی است..!! از خودشان که هیچ خلاقیتی ندارند..!!؟؟؟
جمعه 30 آبان 1393 - 17:47
Shahin.Orel - تهران - ایران
من نمیدونم اینهایی که زن میخرن , چرا بعد اه و ناله پولشو دادن رو میکنن ؟ آدم یا پول کالایی که خریده رو میده یا وقتی به درجه ای رسید که به جای خرید تصمیم به قرار گرفتن در رابطه با یک انسان رو داشت , در رابطه با کسی قرار میگیره که قبلا از درجه کالا بودن به انسان مدنی تغییر پیدا کرده . بعد هم وقتی دیه یا ارزش یک زن مسلمان ٥٠ شتر حساب شده , چطور مهریه میتونه بیشتر باشه ؟ مگه میشه یک ١٠٠ تومنی رو ١٢٠ تومن خرید ؟
جمعه 30 آبان 1393 - 19:41
adamat - خارکف - اکراین
1- چون در مطلب بالا، صحبت از مهریه شده بود، این متن را می‌‌نویسم. / پیمان ازدواج، مهمترین قراردادی ‌ست که هم از جهت قانونی و هم از دیدگاه مینوی، میتواند بین دو نفر ایجاد گردد، و زن و شوهر، نزدیکترین اشخاص نسبت به یکدیگرند./ از دید من، مرد پاسخگوی تامین مادی برای همسرش است، و هر چه در چنته داشته باشد را (البته در حد توانش)، باید برای رفاه و آسایش انجام دهد. اما نگاه ابزاری به زن، که در ایران خیلی‌‌ها غرب و ارویا را به آن متهم میکنند، اتفاقن در خود ایران وجود دارد!، چرا که وقتی‌ بنا به رسم و رسوم، برای زن مهریه تعیین میشود، یعنی‌ انگار که پای میز معامله ایستاده اند، و یک جنس را پیشفروش میکنند. این یعنی‌، کالایی به اسم زن را، از ما با چنین قیمت و ارزشگذاری مادی بخر، ببر، نهایتن اگر روزی دلت را زد، آن‌ پولی‌ که در قرارداد مهریه آمده بوده را بپرداز، سپس حق طلاق با توی مرد است، جدا شو و برو. ... و یا زن با پشتوانه ی مهریه ا‌ش!، کار را به‌ جایی میرساند که مرد بصورت تنخواه طلاقش دهد، تا پولی‌ به او برسد. ...
جمعه 30 آبان 1393 - 19:49
adamat - خارکف - اکراین
2- در ضمن، برای اینکه هیچ شبهه‌‌‌‌ ای ایجاد نشود، یک توضیح کاملن شخصی‌ میدهم، که سه‌ سال پیش در زندگی‌ خصوصی خود من، پس از ۷ سال زندگی‌ مشترک، جدایی ایجاد شد. در سیستم قانون ازدواج این کشور و خیلی‌ جاهای دیگر، چیزی بنام مهریه وجود ندارد. قانون می‌گوید، اگر در زمان عقد ازدواج، با توافق مشترک میان عروس و داماد، نکات مادی درباره ی اموال عنوان شود، آنوقت در صورت طلاق، زن حق دارد تا آنها را طلب کند، چرا که از اپتدا بدون هیچ پافشاری و پذیرفتن اجباری، هر دو طرف با یکدیگر بر سر آن‌ موارد توافق کرده بودند، اما اگر چنین موردی نباشد، که اتفاقن در ۹۹ درصد هم نیست، آنوقت در صورت طلاق، هر چه دارند، یعنی‌ هر چه از اپتدای زندگی‌ مشترک (خواه منقول، خواه غیر منقول) تهیه و خریداری شده باشد، بین زن و شوهر نصف میگردد. ....
جمعه 30 آبان 1393 - 19:51
adamat - خارکف - اکراین
3- با اینحال، من نوعی، با آنکه همسر گرامی‌ ام، پس از جدایی‌ تقاضایی نداشتند، اما بواسطه ی اهمیت وجدان مردانه برای تامین مالی‌ (وجدان مردانه حتی در پس از طلاق، یعنی‌ زمانی که آن‌ دو پس از جدایی، هر کدام در زندگی‌ شخصیشان، فعلن هنوز مجرد بشمار می‌‌آیند)، از زمان جدایی تا کنون، هر زمان هر چقدر که در توانم هست، تقدیم می‌کنم. مبلغ کمی‌ هست، اما حرف این میباشد، که اگر گفتم مهریه بد است، دلیلش از سر بازکردن مسئولیت مالی‌ مردانه نبوده، بلکه ماهیت و مفهوم مهریه از دید من، یعنی‌ خرید جنس!. در صورتی‌ که زن، جنس و کالا نیست، بلکه انسان است. / پی‌ نوشت: پس اگر در خیابان و اجتماع هم، یکسری انسان نفهم، با فرهنگ پایین خود، نسبت به مفهوم زن بصورت کالا برخورد کردند، و اسباب مزاحمت، متلک پرانی و ... را ایجاد نمودند، جای تعجب نیست، چرا که این بی‌ احترامی‌ها و رویکرد‌های نامناسب، حتی در زمینه‌های‌ کلیدی و حقوقی، نسبت به خانم‌ها در ایران بوده و هست، و این کج اندیشی‌‌ها، همانند یک زنجیر بیکدیگر متصل است.
جمعه 30 آبان 1393 - 19:53
castlehill - سیدنی - استرالیا
بت شکن - مونترال - کانادا. با شما موافقم اداها و ژست ها .. لباس پوشیدن ها شون حتی اون گیلاس آب میوه ؟؟؟؟!!!؟!؟!؟. هنرمند امروز ایرانی پر از خالی بودن!
جمعه 30 آبان 1393 - 20:18
azadeh11 - آمستردام - هلند
خدا را شکر که اینجا از این خبرا نیست.
جمعه 30 آبان 1393 - 21:38
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
dannni - سوئد - استکهلم :بوی جوراب تو مسجد یا بوی عرق تو تاکسی‌ و اتوبوس یا بوی دهنه ملت تو ماه رمضون چی‌؟!
شنبه 1 آذر 1393 - 03:13
sarap - ونکوور - کانادا
کمپرسیون؟؟؟؟؟ مکروفر؟ ( به فتح میم) ؟؟؟؟ آخه برزو پارسا مگه مجبوری انگلیسی حرف بزنی آخه؟ بیسواااااد
شنبه 1 آذر 1393 - 04:43
shahramareia - تهران - ایران
اقای شریفی نیا چرا دروغ میگی مومن مسجد ندیده اینجا هم نقش بازی میکنی؟؟؟؟!!!!!!!!!!!. ویلای لواسانات خانم ن.ک همه مملکت میدونن تو چی کاره ای خودتو به روشنفکری زدی که چی یعنی مثل اروپایی ها یک زن 50تا دوست دختر البته دختر که نه زن
شنبه 1 آذر 1393 - 07:50
davood63 - تهران - ایران
مهریه زن من ۱۲ سکه است انهم موندم چه جوری ندم البته قید نشده سکه کامل یا نیمه. و یا شاید هم ربع،، ولی‌ باید این دین پرداخت بشه ،اگر هم شده قسطی چاره ‌ای نیست،،بسوزه پدر کسی‌ که ۵۰۰ سکه مهر می‌کنه،،،،،
شنبه 1 آذر 1393 - 09:04
greentree - تهران - ایران
اگر زن‌ها شاغل و تحصیل کرده باشند هیچ وقت برای پول به کسی‌ خیانت نمیکنند ، در ضمن آمار مرد‌های خیانت کار چند برابر زن هاست
شنبه 1 آذر 1393 - 09:45
کوروش مهری - یزد - ایران
adamat - خارکف - اکراین. مهریه هم از تحفه های اسلام است به ایرانیان علاوه بر شلاق و گردن زدن و قطع دست...
شنبه 1 آذر 1393 - 17:42
مهرداد2538 - تهران - ایران
قانون مهریه اسلام بسیار قانون بدوی و عقب افتاده ای است. زنان مسلمان هم که مهریه مطالبه می کنند به نظر من به نوعی تن فروشی آشکار دست می زنند.
شنبه 1 آذر 1393 - 17:50
غزل خاموش - اصفهان - ایران
adamat جان، از خواندن متن متین شما لذت بردیم، امید است که سطح دانش و فرهنگ جامعه روزی به این درجه از کمال و معرفت دست یابد.
شنبه 1 آذر 1393 - 19:28
dannni - سوئد - استكهلم
موع۱۰ - ادینبورو - اسکاتل ،،، بوی باااد معده و مقعد نشسته و زیر بغل اسکتلند یها زود خودتو گم کردی معلوم هست هنوز پاهات به تهران نرسیده ببینی‌ مردم ۱۰ برابر تو و سکتلندیهای خسیس خرج میکنند
شنبه 1 آذر 1393 - 17:30
adamat - خارکف - اکراین
*کوروش مهری - یزد - ایران* ~ هموطن گرامی با درود و آرزوی موفقیت های روزافزون. از توجه شما ممنونم. سلامت باشید. /// *غزل خاموش - اصفهان - ایران* ~ هموطن گرامی با درود. خواهش می‌کنم، از لطف شما ممنونم. ... بله، درست میفرمایید، با آرزوی بالا رفتن سطح فرهنگ و دانش در جامعه. سلامت باشید.
یکشنبه 2 آذر 1393 - 00:53
piki82 - تورین - ایتالیا
greentree - تهران - ایران. اتفاقا همون تحصیل کرده ها و شاغلها هم بدجوری خیانت میکنن ! همین الان چیزی که تو ایران ریخته...دختر و پسر تحصیلکرده هستش ! بعد لطفا میشه اون آمار خیانت رو اینجا بگید تا ببینیم اختلاف درصدش چنده ??? گذشت اون دوران !
یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:09
star44 - یوتبوری - سوئد
خیلی خوب بود .
یکشنبه 2 آذر 1393 - 14:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.