احمد جنتی از مجلس به خاطر عدم رای اعتماد به وزیر علوم تشکر کرد

احمد جنتی امام جمعه موقت تهران از رای عدم اعتماد مجلس ایران به وزرای پیشنهادی علوم به خاطر "ارتباط با فتنه" تشکر کرده و خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای هم گفته است که "مواظب باشید و ذلت نپذیرید."

آقای جنتی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری، گفته است که آنها "امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهمیده‌اند که آنها عمال بیگانه هستند و دیگران نیز برای آنها سوت و کف زدند و آفرین گفتند، آیا سزاوار است که این پست‌ها دست آنها بیفتد؟"

امام جمعه موقت تهران خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفته که "آیا مقام بالایی که اینها را معرفی می کند خودش اینگونه فکر می کند؟ در صورتی که چنین است در فکر خود تجدید نظر کند."

نمایندگان مجلس ایران از تابستان سال گذشته با چهار وزیر پیشنهادی حسن روحانی در یک سال و نیم اخیر مخالفت کرده اند، سه نفر آنها (جعفر میلی منفرد، محمود نیلی احمدآبادی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی) نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند و رضا فرجی دانا نیز بعد از نه ماه با استیضاح مجلس از کار برکنار شد. اکنون محمد فرهادی پنجمین فردی است که از سوی آقای روحانی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شده است و قرار است چهارشنبه آینده صلاحیت وی در مجلس بررسی شود.

    نمی دانم در مورد موضوع هسته ای چه بگویم، چون نمی دانم چیست و چه خبر است؟ برخی از مسایل آن گفته می شود و برخی نیز گفته نمی شود که شاید صلاح نیست که گفته شود. به همین دلیل نمی توانم بگویم و همه مسایل اینگونه نیست که بتوان بیان کرد

احمد جنتی امام جمعه موقت تهران

نمایندگان مجلس می‌گویند افرادی که آقای روحانی برای تصدی سمت وزارت علوم معرفی کرده همگی به جناح موسوم به اصلاح طلب در جمهوری اسلامی گرایش داشته یا در جریان اعتراضات به نتیجه اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، موضع خصمانه‌ای نسبت به معترضان اتخاذ نکرده‌اند.

آقای جنتی گفته است: "چرا می‌خواهند این افراد را معرفی کنند، اگر رئیس جمهور این طور فکر می‌کند باید در افکار خود تجدیدنظر کند و اگر مشاوران وی این طور فکر می‌کنند باید آنها را کنار بگذارد."

آقای جنتی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به این که "افراد افراطی را جذب نکنید" گفته است که "بچه مسلمان با تفکر بسیجی را طرد نکنید. اینها باید کارها را در دست بگیرند تا فساد و خیانت نکنند."
"ذلت نپذیرید"

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های نماز جمعه به مذاکره کنندگان هسته‌ای هشدار داده که "مواظب باشید و ذلت نپذیرید."

آقای جنتی گفته که "نمی دانم در مورد موضوع هسته‌ای چه بگویم، چون نمی دانم چیست و چه خبر است؟ برخی از مسایل آن گفته می‌شود و برخی نیز گفته نمی‌شود که شاید صلاح نیست که گفته شود. به همین دلیل نمی‌توانم بگویم و همه مسایل اینگونه نیست که بتوان بیان کرد."

با این مقدمه آقای جنتی خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران که اکنون در وین پایتخت اتریش مشغول آخرین دور مذاکرات با گروه ۵+۱ هستند گفته است که "از آمریکا هیچ هراسی نداشته باشید."

آقای جنتی در عین حال ضمن تاکید بر ایستادگی مذاکره کنندگان هسته‌ای گفته که "بدانید که اگر در این مسیر به خدا توکل کنید او کمک‌تان می‌کند به علاوه رهبر معظم انقلاب هم پشتیبان شما خواهد بود."

مخالفان برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند که این کشور در پوشش این فعالیت‌ها در پی دست یافتن به تسلیحات اتمی است، ولی ایران چنین اتهامی را رد می‌کند.

کشورهای غربی برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در این زمینه، تحریم‌هایی را وضع کرده‌اند و لغو این تحریم‌ها یکی از محورهای مذاکرات کنونی ایران و گروه ۱+۵ است.

+7
رأی دهید
-83

مترلینگ - منچستر - انگلستان
میخوای این پست رو هم به تو یا مصباح ویا احمد خاتمی بدن کلهم یک دست زیر پروبال خودتون باشه شما همه تون سرتا پا یه کرباسین ودست اخر همدست همین کم فیلم بیایین
جمعه 30 آبان 1393 - 15:29
تیتو تیتو - تهران - ایران
مردی برای تمام فصول .
جمعه 30 آبان 1393 - 17:03
pasargad2 - شیراز - ایران
توی ح ر ا م ز ا د ه نمیخوای س ق ت شی ؟. کثافت عکست که جلوی فرح پهلوی دولا شدی و داری دستشو میبوسی همه دیدن. حنات پیش کسی رنگی نداره. رو سیاهی تا ابد روتونه.
جمعه 30 آبان 1393 - 15:35
koros_nl - امستردام - هلند
حالم از این دایناسور بهم میخوره , هیچ فحش و ناسزایی دل منو خنک نمیکنه , پس چرا نمیمیره این مردک
جمعه 30 آبان 1393 - 15:53
SAMOSHOMA - منچستر - انگلستان
این بی‌ همه چیز ،پیر.........هنوز زندست؟
جمعه 30 آبان 1393 - 17:39
دریای پارس - ایران - ایران
آخه بابااتی .تو کی میخوای ریق رحمتو سر بکشی.کفتار لجن چرا دست از سر این مردم بدبخت برنمیداری
جمعه 30 آبان 1393 - 16:03
hamid shojaei - تهران - ایران
ای بد بخت‌های ترسو ، ......
جمعه 30 آبان 1393 - 19:10
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
خیلی متاسفم برای رییس جمهوری که با این همه پشتوانه مردمی نمیتونه با مردم با صراحت مشکلاتش رو بیان کنه بابا بسه دیگه چقدر دیگه باید این مردم بدبخت از طرف جنتی ها ومصباح ها واحمدخاتمی ها و.......بکشند مرگ یک بار شیون هم یکبار آقای روحانی باید بیان وجلو این فسیل ها مرد ومردانه وبدون کوچکترین واهمه ای شمشیر رواز رو ببندند ونا گفتنی ها رو به مردم بگن من که می دونم اینها با وجود سن بالاشون و برخورداری ازسرمایه عظیم این کشور بهترین خوراکی ها وبهترین دکتر ودرمانها رو دراختیار دارند که حالا حالا ها نخواهند مرد پس بیشتر از این مردم رواز حق داشتن دولت دلخواهشون محروم نکنند و دست این کفتاران رو نزد مردم رو کنند تا مردم خودشون جواب اینها روبدهند
جمعه 30 آبان 1393 - 19:49
arash#eindhoven - آیندهوون - هلند
هر کی‌ به دیناسورم فحش بده ، با من طرفه.
جمعه 30 آبان 1393 - 19:55
Neda02 - اتاوا - کانادا
این کفتار پیر واقعا بی‌رحم‌ترین فردی هست که عنوان انسان رو به یدک کشیده. همون اوایل انقلاب برای یک انسان شریف به خاطر مصادره کارخانه و زمین‌های بزرگ کشاورزی که داشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده‌ درست کرده و با اعدام بدون محاکمه‌اش خیلی‌ها رو داغدار کرده. به نظرم یا فکر می‌کنه برای همیشه زنده می‌مونه یا تنفر و انزجار مردم براش مهم نیست.
شنبه 1 آذر 1393 - 01:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.