کری برای مشورت درباره مذاکرات هسته‌ای به پاریس می‌رود

جان کری، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف دیشب و امروز دیدارهایی داشتند

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که جان کری برای مشورت با همتایان اروپایی خود به پاریس سفر می‌کند. روشن نیست که آقای کری پس از پاریس به وین بازمی‌گردد یا خیر.

در عین حال خبرگزاری‌های ایرانی به نقل از منابع آگاه در تیم مذاکره‌کننده می‌گویند که احتمال دارد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، امشب برای مشورت به تهران بازگردد.

آقای ظریف امروز (٣٠ آبان) برای دومین بار در این دور مذاکرات وین با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون دیدار کرد. آقایان کری و ظریف و خانم اشتون دیشب هم با یکدیگر مذاکره‌ سه‌جانبه‌ای داشتند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک عضو هیات مذاکره کننده ایران، بدون ذکر نام، خبر داد که در نشست دو ساعته دیشب هیچ طرح تازه ای ارائه نشد.

انتظار می‌رود که فیلیپ هاموند و لوران فابیوس، وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه نیز امروز در مذاکراتی دوجانبه با طرف ایرانی حاضر شوند.


 

عکس از توییتر وزیر خارجه بریتانیا

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای به وین رفته گفته است تا رسیدن به توافق هسته‌ای ظرف مهلت مقررشده راه زیادی مانده است.

آقای هاموند همچنین در توییتر خود گفته که مسائل پیچیده و مذاکرات خطیر است اما در عین حال به طور بالقوه می‌توان به دستاوردهای مثبت و مهمی رسید.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته است که امروز برای پیوستن به مذاکرات به وین می‌رود.

ایران و کشورهای ١+۵ می‌خواهند که تا پیش از ٣ آذر (۲۴ نوامبر) به توافقی جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران برسند. با نزدیک شدن این ضرب‌الاجل طرفین می‌گویند که هنوز اختلاف‌نظرها باقی است اما در عین حال امید به توافق نیز وجود دارد.

علاوه بر این هر دو طرف اظهارنظرهایی نیز درباره امکان تمدید مهلت مذاکرات کرده‌اند.


 

خبرنگاران ایرانی حاضر در محل مذاکرات


 

گفته می‌شود که شاید آقای ظریف برای مشورت به تهران بازگردد

+11
رأی دهید
-2

Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
در زبان پارسى هسته و تخم دو کلمه مترادف هستند. بنابر این میشود به این مذاکرات تخمى نیز اطلاق کرد.
جمعه 30 آبان 1393 - 16:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.