محمدجواد ظریف برای «مشورت» به تهران بازمی‌گردد

گفت‌وگوی هیئت‌های ایران، آمریکا و سرپرست مذاکرات هسته‌ای در روز جمعه

در میانه مذاکرات حساس ایران و ۱+۵ در وین که جمعه ۳۰ آبان نیز ادامه دارد، یک منبع ایرانی به خبرگزاری فرانسه گفته که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در همین روز و «احتمالا برای مشورت» به تهران باز خواهد گشت.

هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیوفردا به وین، پایتخت اتریش، می‌گوید که آقای ظریف پیش از ظهر جمعه برای دومین بار در دو روز گذشته با جان کری، همتای آمریکایی خود، و کاترین اشتون،‌ هماهنگ‌کننده گروه ۱+۵، در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا، نیز به وین آمده و قرار است بعدازظهر جمعه با لوران فابیوس، همتای فرانسوی خود، و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کند.

دیدارها و گفت‌وگوهای فشرده ایران و قدرت‌های جهانی در پایتخت اتریش، چهار روز مانده به فرا رسیدن ضرب‌الاجل درباره مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از روز سه‌شنبه در وین در حالی آغاز شد که مقامات ایران تاکید داشته‌اند اگر غرب خواستار دستیابی به توافق است، باید «زیاده‌خواهی را کنار بگذارد.»

از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌گویند که این ایران است که باید تصمیم بگیرد و مسئولیت عدم توافق احتمالی بر عهده جمهوری اسلامی خواهد بود.

خبرنگار اعزامی رادیوفردا در محل مذاکرات می‌گوید که ممکن است ایران، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان با تفاهم بر سر «کلیاتی»، گفت‌وگوها بر سر «جزئیات توافق نهایی» را برای مدتی فعلا نامعلوم تمدید کنند.

+12
رأی دهید
-7

hassan5 - تهران - ایران
اگر ظریف بتهران بیاید نشانه اینستکه توافقاتی صورت گرفته است
جمعه 30 آبان 1393 - 17:31
amir-amir - تورنتو - كانادا
هر گونه توافقى در این زمینه منوط به پذیرش کنگره در امریکا و خامنه اى در جمهورى اسلامى خواهد بود. اگر توافق در کنگره مورد پذیرش قرار نگیرد جمهورى اسلامى برنده خواهد بود و دیگر نمى تواند مورد سرزنش و شکایت غربى ها قرار گیرد اگر از سوى خامنه اى رد شود چماق غرب شدیدتر بر سر مردم ایران فرود خواهد آمد و تحریم ها افزایش خواهد یافت و عواقب آن دامنگیر کسب و کار تمام مردم خواهد شد. در صورت توافق مورد تحریم ها به تدریج برداشته خواهد شد مطلبى که جمهورى اسلامى ظاهرا به آن بسنده کرده که اگر این را چندین سال قبل عمل مى کرد دیگر تحریمى در کار نبود که به این سختى بخواهد برداشته شود و کلى از خسارت هاى اقتصادى جلو گیرى مى شد٫ این نظرى است که خیلى ها دارند.
جمعه 30 آبان 1393 - 16:21
bri407 - تهران - ایران
مطمن باشید توافق سال قبل و با آمدن پادشاه عمان به ایران صورت گرفته زیرا او حامل دو پیام بود یا کنار گذاشتن هسته ای و یا وا دادن حکومت و انتساب روحانی برای هموار کردن ان بوده این فیلم ها هم فقط خوراک داخلی دارد که چگونه به مردم اطلاع رسانی کنند
جمعه 30 آبان 1393 - 19:19
bri407 - تهران - ایران
توافق انجام گرفته
جمعه 30 آبان 1393 - 19:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.