هشدار درباره هک وب‌کم‌ها و دوربین‌ها توسط یک وبسایت روسی

بی بی سی : سازمان‌های ناظر بر فعالیت‌های رایانه‌ای در مورد وبسایتی که مقر آن در روسیه است و به تصاویر هزاران وب‌کم و دوربین‌ مداربسته از جمله دوربین‌های مونیتور کودک (بیبی وب‌کم) دسترسی دارد، هشداد داده‌اند.

گفته می‌شود که این وبسایت با استفاده از رمزهای عبوری را که به طور پیش‌فرض تعیین شده و تغییر نکرده‌اند، به طور مستقیم تصاویر را از این سیستم‌ها دریافت کرده و پخش می‌کند.

این وبسایت از ۲۵۰ کشور مختلف تصاویر زنده می‌گیرد و پخش می‌کند.

در حال حاضر این وبسایت تنها در بریتانیا به ۵۰۰ فید دسترسی دارد. این فیدها شامل تصاویری از اتاق خواب یک کودک در بیرمنگام، یکی از دفاتر کاری در واریک شایر، یک باشگاه وزرشی در منچستر و فضای داخلی یک فروشگاه در لندن است.

پایگاه اطلاعاتی این وبسایت نشان می‌دهد که به ۴۴۹۱ دوربین در آمریکا، ۲۰۵۹ دوربین در فرانسه و ۱۵۷۶ دوربین در هلند دسترسی دارد.


به صاحبان بیبی وب کم توصیه شده که رمز عبور سخت انتخاب کنند

همچنین از بعضی از کشورهای در حال توسعه چون نیکاراگوئه، پاکستان، کنیا، پاراگوئه و زیمبابوه تعداد کمتری فید در اختیار این وبسایت قرار دارد.

بعضی از فیدها تصاویر ثابتی را نشان می‌دهند و به نظر می رسد که درست کار نمی‌کنند.

سازمان‌های ناظر بر حریم خصوصی در اروپا عنوان این وبسایت را به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند اما بی‌بی‌سی از انتشار آن خودداری کرده است.

کریستوفر گراهام، کمیسر اطلاعات در بریتانیا می‌گوید که رسانه‌های دیگر ممکن است با انتشار عنوان آن باعث شوند که حجم عظیمی از کاربران اینترنتی از این وبسایت دیدن کنند.

آقای گراهام در گفتگویی با بی‌بی‌سی نسبت به "افرادی که جاسوسی می‌کنند" هشدار داد.

او در ادامه گفت: "اگر این سایت آنطور که ادعا می‌کند قصد دارد مردم را نسبت به نقص‌های امنیتی در اینترنت آگاه کند، پس باید حال که همه ما می‌دانیم، سایت را تعطیل کند."

آقای گراهام ضمن تاکید بر آنکه وجود چنین وبسایتی در بریتانیا غیر قانونی است گفت که با مقامات روسی و سایر کشورها همکاری خواهد کرد تا این وبسایت بسته شود.

به صاحبان دوربین‌های مدار بسته توصیه شده است که برای سیستم‌های خود رمزهای عبوری انتخاب کنند که حدس آن دشوار است و به رمزهای عبوری که از پیش برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده، اکتفا نکنند.

همچنین به آنها توصیه شده است که به جز در موارد ضروری، کنترل از راه دور این دستگاه‌ها را خاموش کنند

+9
رأی دهید
-0

وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
این وبسایت از ۲۵۰ کشور مختلف تصاویر زنده می‌گیرد و پخش می‌کند. !!! خبر جالبی بود ، در حال حاضر 196 کشور در دنیا در لیست سازمان ملل متحد به ثبت رسیده اند که اگر تایوان را هم جزو آن لیست قرار دهیم 197 کشور می شوند. حالا آن 53 کشور دیگر احتمالا باید در جای دیگری غیر از کره زمین باشند !
جمعه 30 آبان 1393 - 13:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.