حسین درخشان مورد عفو رهبر ایران قرار گرفت

حسین درخشان، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس، از طرف آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، مورد عفو قرار گرفت. به این ترتیب آقای درخشان از گذراندن ادامه دوران محکومیت خود معاف شده است.

حسین درخشان گفته است که به دلیل تمدید نشدن مرخصی، خود را برای بازگشت به زندان آماده می‌کرد که به او اطلاع داده شد مورد عفو قرار گرفته است.

او با اعلام این خبر در صفحه خود در گوگل پلاس نوشته است: "آزاد شدم؛ خدایا شکرت. ممنون از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. ممنون از یاوران و دعاگویان روزهای سخت."

او شش سال پیش و پس از بازگشت به ایران در ارتباط با اتهاماتی چون فعالیت تبلیغی علیه نظام و ارتباط با دول متخاصم مورد محاکمه قرار گرفته و به حبس محکوم شده بود.

آقای درخشان فعالیت رسانه‌ای خود را به عنوان روزنامه‌نگار حوزه اینترنت آغاز کرد و همچنین از چهره‌های مطرح وبلاگ‌نویسی به زبان فارسی بود.

او پس از خروج از ایران مطالب انتقادی تندی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی بیان می‌کرد. حسین درخشان همچنین به اسرائیل سفر کرد، سفر به اسرائیل برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع است.

آقای درخشان پس از چند سال تغییر موضع داد و ضمن حمایت از برخی سیاست‌های حکومت ایران به حمله علیه چهره‌های منتقد جمهوری اسلامی پرداخت.

او در سال ١٣٨٧ به ایران بازگشت و پس از بازداشت توسط قاضی صلواتی به جرم "همکاری با دولت‌های متخاصم، تبلیغ علیه نظام، تبلیغ به نفع گروه‌های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت‌های مبتذل" به تحمل ۱۹ سال و نیم زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.

پدر آقای درخشان، که از اعضای حزب موتلفه است، یک سال پس از بازداشت او در نامه‌ای از بلاتکلیفی فرزندش شکایت کرد.

حسین درخشان پس از بازداشت مدت زیادی را به طور انفرادی گذراند اما پس از دو سال با سپردن وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی از زندان مرخصی گرفت. او پس از آن نیز به دفعات با گرفتن مرخصی بیرون از زندان به سر می‌‎برد.

+11
رأی دهید
-76

karaji - گتنبرگ - سوئد
تا بالاخره باباش به دادش رسید ، حالا تکلیف جونهأی که با باشون تو موتلفه نیست و پارتی هم ندارند چی‌ !؟ اصلاحات از بالا به پایین !! به امید روزی که ملت به درجه‌ای برساند که هیچ ناکسی جرات نکنه اصلاحات یا دیکتاتوری رو به آنها تحمیل کنه ...
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:25
arkadash - نیکوزیا - قبرس
اولین نتیجهٔ مذاکرات وین
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:42
cobalt3 - کرج - ایران
خودتی
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:35
احسان 2182 - شهرضا - ایران
اینم باباش به فریادش رسید
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 18:46
آتیشپاره - گنت - بلژیک
با توجه به کارائی که کرده وصحبت اش در متن بالا بنظرم ایشون بیشتر شبیه فاحشه ها هستند تا روزنامه نگارا.(ضمن عرض پوزش از صنف زحمتکش فواحش).
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 19:38
رستگار501 - برن - سویئس
وقاحت و پرویی که مردم (خبرنگار یا وکیل )را بخاطر طرز تفکر مخالف باز داشت کنند، و اگر اعتراضی از خارج یا پارتی نداشت اعدامش کنند و اگر پارتی داشت مورد لطف مردک شنیع و مستبد (رهبر احمق چلاق مرتجع) قرار گیرد و آزادش کنند.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 20:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.