پایان سرقت‌های بین‌المللی زن ۶۵ ساله در پایتخت

زن ۶۵ ساله‌ که سابقه‌ای طولانی در سرقت و کف‌زنی در ایران و دیگر کشورها دارد، این بار در تهران دستگیر شد.

این زن که جمیله نام دارد یکی از قدیمی‌ترین مجرمان زن است که سرقت‌هایش را از سن 14سالگی شروع کرده است.به‌دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از صرافی‌ها، طلافروشی‌ها و بانک‌های تهران، تحقیقات پلیس برای شناسایی دزدان آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عاملان اصلی این سرقت 2 زن هستند؛

یکی سالخورده و دیگری جوان. شگرد آنها برای سرقت از طلافروشی‌ها اینگونه بود که ابتدا به بهانه خرید طلا وارد مغازه‌ می‌شدند و با انتخاب چند سرویس، از طلافروش می‌خواستند که همه آنها را روی پیشخوان قرار دهد. درحالی‌که زن جوان سرگرم صحبت با فروشنده بوده و حواس او را پرت کرده بود، زن سالخورده نیز از فرصت استفاده کرده و با شگردی شبیه تردستی مقداری از طلاها را اصطلاحا کش می‌رفت و سرقت می‌کرد. پس از آن نیز به بهانه اینکه از هیچ‌کدام از طلاها خوشش نیامده، همراه همدستش مغازه را ترک می‌کرد و این در حالی بود که طلافروش تا زمان چیدن طلاها در ویترین متوجه دزدیده شدن مقداری از آنها نمی‌شد.

    سرقت در بانک‌ها

این همه سرقت‌های متهمان نبود چرا که تحقیقات پلیس نشان می‌داد که آنها با حضور در بانک‌ها و صرافی‌ها دست به کف‌زنی از مشتریان می‌زدند. شگرد آنها اینگونه بود که پس از شناسایی مشتری مورد نظرشان سراغ او می‌رفتند و با این ادعا که می‌خواهند پولشان را خرد یا به ارز تبدیل کنند، بسته‌های پول یا ارز را از آنها می‌گرفتند. در این میان زن سالخورده با شگردی حرفه‌ای تعدادی از اسکناس‌ها را کف‌زنی می‌کرد و بعد مدعی می‌شد که اسکناس‌ها کم است و به این ترتیب دست به سرقت از طعمه‌هایش می‌زد و همراه همدستش از صرافی یا بانک خارج و متواری می‌شد.

    دزد بین‌المللی

با این اطلاعات تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان شروع شد. با توجه به شگرد آنها، مأموران حدس می‌زدند که این افراد از مجرمان سابقه‌دار باشند. به همین دلیل به چهره‌نگاری آنها پرداختند و در بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس توانستند زن سالخورده به نام جمیله را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن یکی از قدیمی‌ترین مجرمان طایفه فیوج است. او که دست‌کم 8بار در ایران به اتهام سرقت دستگیر شده، در دیگر کشورها نیز سابقه سرقت داشت و یک دزد بین‌المللی بود. طبق اطلاعات پلیس، جمیله در کشورهایی نیز عراق، کویت، لبنان، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه نیز دست به سرقت می‌زد و حتی از سوی پلیس این کشورها نیز بازداشت شده و به زندان افتاده بود.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری این زن که سرقت‌هایش را از 14سالگی شروع کرده بود، آغاز شد و با بررسی‌های انجام‌شده، مخفیگاه وی در خانه‌ای ویلایی در اطراف پایتخت شناسایی شد. 25آبان‌ماه مأموران راهی این محل شدند و در یک عملیات ضربتی جمیله را دستگیر کردند. این زن که اعتیاد شدیدی به مصرف انواع موادمخدر شیشه، هروئین و تریاک دارد پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی به ده‌ها فقره سرقت در طول یک سال گذشته در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی زن جوانی به نام غزال که از اقوام اوست انجام می‌داده است. وی همچنین مدعی شد که مردی به نام مهدی در سرقت‌ها با آنها بود تا اگر مشکلی برایشان پیش آمد، مداخله کرده و آنها را نجات دهد.

با اطلاعات به‌دست آمده از جمیله، 2 همدست دیگر او نیز دستگیر شدند. در تحقیقات مشخص شد که جمیله و مهدی نیز به مواد‌مخدر معتادند و هر 3 نفر آنها هنگام مصرف مواد‌مخدر با هم آشنا شده و اقدام به راه‌اندازی این باند کرده بودند.
سرهنگ اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش آنها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

+46
رأی دهید
-4

oghab - هلسینکی - فنلاند
اینها ازاین کولی ها هستند که بهشون میگن موگد بیشترهم تو کرج گوهردشت وشاهین ویلا ولو هستند ...خونه هاشون دوسه میلیارد قیمت داره
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 15:31
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
oghab هلسنگی. فنلاند. نظریه ترا قبول دارم زیرا یکی از این ظایفه در گوهر دشت کرج 3 خانه را در یک منطقه خریداری کرده و انگاه تمام این سه دستگاه را تبدیل بیک خانه نمودند و مهمتر اینکه تمام دیوار های توی کوچه را بشکل عجیب و غریبی ائینه کاری نموده که این نوع کار ها بیشتر در حد فرهنگ پاکستانی ها دیده میشود. مردمی پدر سوخته. شارلاتان.پوست کلفت و بی عار. اصولا زندان رفتن برای اینها یک امر عادی است.
جمعه 30 آبان 1393 - 08:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.