سرقت گارسون سر میز شام

مرد کلاهبردار که به بهانه پرداخت هزینه صورتحساب مشتریان در رستوران‌ها، کارت آنان را می‌گرفت و حسابشان را خالی می‌کرد، دستگیر شد.

مرد 40 ساله وقتی گارسون رستوران را صدا زد تا صورتحساب را پرداخت کند نمی‌دانست وی یک کلاهبردار حرفه‌ای است.
پیشخدمت جوان وقتی کارت عابربانک مرد را گرفت تا هزینه غذا را پرداخت کند از فرصت استفاده کرد و در چشم بر هم‌زدنی از رستوران گریخت.
صاحب رستوران وقتی متوجه این موضوع شد سریعاً به کلانتری 134 شهرک غرب رفت. وی که از این موضوع بسیار شوکه شده بود در اظهاراتش به مأموران گفت: «علی» امروز به رستورانم آمد و درخواست کار کرده بود، من هم دلم نیامد به او کار ندهم. به همین خاطر خواستم به مدت سه ساعت برایم کار انجام دهد تا اگر از کارش راضی بودم استخدامش کنم اما هنوز مدتی نگذشته بود که این اتفاق افتاد.
همزمان با این شکایت، صاحب کارت عابربانک نیز راهی دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه 31 تهران شد. وی وقتی روبه‌روی بازپرس شعبه دوم دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفت، گفت: شامگاه 15 اسفندماه سال 92 به همراه خانواده‌ام برای خوردن شام به رستورانی در سعادت‌آباد رفتیم. وقتی پیشخدمت صورتحساب را تحویل داد به وی کارت عابربانکم را دادم. وقتی مدتی گذشت خبری از آمدن گارسون نشد، پی بردم وی با در دست داشتن رمز کارتم پا به فرار گذاشته و از حسابم پول میلیونی برداشت کرده است.
با اظهارات مالباخته و صاحب رستوران مأموران برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شدند. آنها با رازگشایی در این پرونده به تجسس‌های ویژه‌‌ای دست زدند و به سرنخ‌هایی نیز رسیدند.
کارآگاهان با ترفندهای پلیسی توانستند در کمتر از 48 ساعت مرد شیاد را به محل قرار ملاقات بکشانند و در یک عملیات ضربتی وی را در میدان کاج سعادت‌آباد غافلگیر کردند.
مرد جوان که تصور نمی‌کرد از سوی پلیس شناسایی ‌شود شوکه شد و سعی کرد خود را بیگناه جلوه دهد اما بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد وی همان ابتدا سه میلیون تومان به حساب بانکی خودش انتقال داد و با بقیه پول اجناس خانه خریده است.
این مرد 23 ساله که با مدارک پلیسی روبه‌رو شد، گفت: وقتی برای استخدام شدن به رستورانی در سعادت‌آباد رفتم صاحب آنجا گفت تا سه ساعت برای وی کار کنم و اگر راضی بود مرا  استخدام می‌کند اما وقتی یکی از مشتری‌ها از من خواست تا از طریق کارت عابربانکش صورتحساب غذا را پرداخت کنم وسوسه شدم و همین که رمز کارت را به من داد در یک لحظه تصمیم گرفتم و فرار کردم. همان ابتدا سه میلیون تومان به حسابم کارت به کارت کردم و سپس چهار گوشی تلفن همراه، ‌یک تبلت،  وسایل صوتی، دی‌وی‌دی و تلویزیون، کمد، یخچال، فرش و... خریدم و به خانه‌ام در آزادی بردم و با بقیه پول نیز قمار کردم. این مرد با ابراز پشیمانی گفت: مدتی است بیکار هستم و از روی اجبار دست به سرقت زدم و برای خانه‌مان وسیله خریدم اما بسیار پشیمان هستم.
با اعترافات این مرد شیاد، تحقیقات و بررسی‌های پلیسی برای دیگر جرایم احتمالی وی آغاز شد. کارآگاهان در بررسی‌هایشان دریافتند این مرد با همین روش چندین بار سرقت‌های مشابه در رستوران‌های تهران، کرج، فروشگاه مبل یافت‌آباد، باشگاه‌ بیلیارد و... انجام داده و به همین علت مدتی را در زندان به سر برده است.
با به دست آمدن این اطلاعات مأموران به شناسایی دیگر مالباختگان پرداختند و بدین ترتیب دیگر طعمه‌های مرد شیاد نیز به دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه 31 مراجعه کردند. بنابر این گزارش، کلاهبردار سابقه‌دار به اتهام قماربازی و سوءاستفاده از کارت عابربانک با وثیقه 35 میلیون تومانی آزاد و در بازرسی از خانه این مرد همه وسایل نو کشف شد.

+25
رأی دهید
-3

adamat - خارکف - اکراین
*.. همین که رمز کارت را به من داد، در یک لحظه تصمیم گرفتم و فرار کردم. * / اخه این چه موردی هست که در ایران انجام میگیره؟. رمز اسمش روش هست!، یعنی‌ باید مخفی‌ بمونه فقط نزد صاحبش. اگر غیر از این باشه، می‌شه شماره ی ۱۱۸ که همه میدونن. نکنید این کار رو. در مغازه یا سوپرمارکت یا هر جای دیگه، که فروشنده‌ها با پر روگی تمام رمز رو می‌پرسن، خیلی‌ جدی بگید نه‌!، باید دستگاه رو جلوی شما قرار بدن تا خودتون رمز رو وارد کنید. / نوروز ۹۲، بعد ۱۰ سال رفتم ایران و ۱ ماه بودم . واقعا شگفت انگیز بود که همه جا، رمز از خریدار می‌پرسیدن، و همه هم خیلی‌ عادی اونرو می‌گفتن!.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:00
cobalt3 - کرج - ایران
این نرخ های وثیقه خیلی جالبه کلاهبردار حرفه ای قمارباز با سوابق متعدد 35 میلیون میزاره میره پی کارش انوقت نرخ برای کوچکترین نوشته یا اعتراض زیر 300 میلیون نیست تازه اگه زیاد سخت نگیرن حالا اون آقا دزده لابد شاد و خندان مشغول ادامه شغل شریفشه و اون بیچاره سیاسی دنبال روزنه ای که بزاره در بره.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:23
eydad - مونترال - کانادا
ای قربون اون مخ نداشتت بشم! اخه کارت به کارت میکنی که میفهمن کار تو بده احمق
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:45
principelvl - تریسته - ایتالیا
آخه من موندم این مملکت چرا هیچ چیزش شبیه بقیه دنیا نیست مثل آدمیزاد نیست .شنیدم تو ایران وقتی کارت میدی باید کد کارت روهم بدی .آخه این مسخره نیست؟ فقط تو ایران.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 16:08
89562389 - پاریس - آلمان
eydaای قربون اون مخ نداشتت بشم! d - مونترال - کانادا خیلی خنده دار بود
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 16:31
فراوانی - قطر - قطر
ای ایرانی بیدار شو رمزت را به کسی نده بابا جان این اسمش رمز است نه شماره شناسنامه همین کارها را میکنید که مهدی نمیاد دیگه ای مهدی کجایی نیا اینا دهنتو سرویس میکنند ما گفتیم خود دانی
جمعه 30 آبان 1393 - 10:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.