آزمایش اجتماعی: دختری که بدون شلوار در نیویورک راه می‌رود

بازتاب گسترده‌ی انتشار ویدئویی از ده ساعت قدم زدن یک زن در شهر نیویورک زیر سایه‌ی آزارهای کلامی و متلک‌های خیابانی در ماه گذشته میلادی (اکتبر)، به انتشار و تهیه‌ی ویدئوهای مشابهی از آزمایش‌های اجتماعی منجر شده است.

در تازه‌ترین آزمایش از این دست که به نظر می‌رسد نتیجه‌ی آن با نتیجه‌ی ویدئوی پربیینده‌ی اول متفاوت باشد، یک سوپرمدل به نام “لیا یونگ” به مدت سه ساعت در یک روز دوشنبه در مکان‌های مختلفی در شهر نیویورک بدون شلوار راه می‌رود و به جز چند نفر کسی متوجه این موضوع نمی‌شود.

پاهای این مدل البته به شکل شلوار جین رنگ شده و حتی جزییات ریزی مثل جیب، دوخت، و پارگی در زانوها نیز برای آن لحاظ شده بود.

او علاوه بر راه رافتن در خیابان‌های نیویورک، سوار مترو می‌شود؛ فست‌فود سفارش می‌دهد؛ و به فروشگاه لباس می‌رود و حتی از فروشنده می‌خواهد به او شلوار جینی شبیه به آن‌چه ظاهرا پوشیده نشان بدهد.

در میان افرادی که به ماجرا پی می‌برند، یک مرد، در هنگام شارژ کردن کارت مترو توسط این زن، به وی نزدیک می‌شود و از پشت از او عکس می‌گیرد.

این ویدئو که روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) توسط گروه اینترنتی «مدل پرانکسترز» منتشر شده، طی یک هفته‌ی گذشته بیش از ۱۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شده است.

+137
رأی دهید
-28

*پسر شجاع* - تهران - ایران
واقعا پیشرفت و تکنولوژی چقدر کارهارو راحت کرده!..مهمترین ویژگیش به اینه که موقع دستشویی رفتن لازم نیست بکشی پایین..
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 09:34
باور عمیق - قم - ایران
(( در تازه‌ترین آزمایش از این دست که به نظر می‌رسد نتیجه‌ی آن با نتیجه‌ی ویدئوی پربیینده‌ی اول متفاوت باشد )) .. دو ویدیو با دو هدف و موضوع متفاوت چطوری با همدیگه مقایسه شدند؟
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 09:57
فراوانی - قطر - قطر
بنده در آلمان توی خیابان یک خانم لخت مادر زاد که مدل بود وداشتند از او حین راه رفتن عکس میگرفتن را دیدم هیچ کس جرعت نمیکرد به او نزدیک شود البته لخت ظاهر شدن در مجامع عمومی ممنوع است وپلیس اجازه نمیدهد با این حال هیچ کسی به این خانم تعرضی نکرد کسانی زیر لب اعتراض میکردند ولی هیچ اتفاق خشنی روی نداد
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 10:09
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
ای مردانی که هنوز اسم خودتون رو مرد گذاشتید. باید همگی همه و همه با هم متحد و افسار این زنها رو مهار کنیم. در هر صورت این سلاحی است که خداوند به زن عطا کرده (فقط برای شوهرش) که مرد را به زانو درمیآورد. ولی خداوند راه‌هایی هم برای دفاع ما مردان در مقابل این زن‌ذلیل شدن قرار داده که همان محجب کردن زنان است که اینطور نتوانند ما مردان را بازیچه و معذب خودشان کنند. اگر شخصی این زن را مورد آزار جنسی قرار دهد، جرمی نکرده، چون مقصر خود زن هست. کسانی هم که معتقدند، مرد باید جلوی خودش را بگیرد، سخت در اشتباه هستند. چون از نظر روانکاوی غیر محال است. اگر اینطور بود، خداوند دستور محجب کردن زنان را نمیداد.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 11:04
دوستدار - استهکلم - سوئد
وضع هوا بدین سان پیش برود و هوا گرم تر شود نه اینکه فقط دخترها لخت بیرون می ایند بلکه مردها را هم دیدی لخت در خیابانها قدم زدند. همه این تغییرات در کشورهای پیش رفته و جهان اولی روی می دهد .
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 11:21
mlowes - واشنگتن - آمریکا
یک گوناگونی بسیار آشکار در این ویدیو با ویدیو‌های قبلی‌، جاهایی‌ ‌ست که این خانم راه میره. همگی‌ در مناطق بسیار خوب نیو یورک راه میره، بر عکس ۲ ویدیو قبلی‌ که بیشتر در منطق نه چندان خوب تهیه شده. برای همین بود که می‌گفتم یک آزمایش با یک بار تکرار چیزی رو ثابت نمیکنه، همونطوری که این ویدیو هم چیزی رو ثابت نمیکنه. در بهترین حالت اینه که بگیم، که اگر در نیو یورک وقتی‌ هوا روشنه و ترافیک مردم هم زیاده در این قسمت شهر، بیشتر مردم به یک خانم برهنه توجهی‌ نمیکنند! همین و بس! این ویدیو‌های اجتماعی هم متاسفانه مانند خیلی‌ چیز‌های دیگه در اینترنت داره معضل میشه، و متأسفانه مردم به عنوان رفرنس بهش مینگرند. این یک کار تخصصی در زمینه جامعه شناسی‌ هست، نه این که هر کسی‌ یک ویدیو بسازه و شروع کنه به نتیجه گیری کردن.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:17
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
یه دختری تو تالاهاسی و میامی فلوریدا هم چنین آزمایش اجتماعی ! رو انجام داده، مردای کوبائی اونجا مثبت دادن.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:45
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
ویدئو ناب برای فدای آقا و باور عمیق غیر ممکنه این دوتا چنین ویدئو‌هایی‌ را نبینند
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 14:54
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
فدای آقا تو هر موقع فتوا میدی سایت رو میریزی بهم همه ازت شاکی هستند بابا ول کن این سایت را برو تو خبر گذاری. فارس نظر بزار تا امسال خودت بخوانند کی ف کنند .اصلأ مگه آقاتون منع نکرده به نامحرم نگاه نکنی حالا میشینی انواع و اقسام این فیلمها رو میبینی جهت خودکفایی دیگه صداشو در نیار چه برسه که بخوای نظر هم بدی .
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 15:00
principelvl - تریسته - ایتالیا
بهرحال اینها یک نوع تحقیق بحساب میشن. که مردم چه جور واکنش نشون میدن و تقریبا میشه گفت نوعی آسیب شناسی اجتماعی هست. من موندم چرا بعضی ها منفی دادن؟ احتمال 9و99% این منفی ها اون دسته خانم هایی ایرانی هستن که هیکل قناس دارن و حسودی میکنند.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 15:50
saeed scotland - لندن - بریتانیا
دوست عزیز از لندن اینو « فدای آقا » خوب اومدی
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 16:04
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
فدای آقا اودنسه-دانمارک- خجالت نمیکشى اینجورى درباره زنها حرف مى زنى؟ اگه زن نبود تواصلاً بودى؟احترام خودتو نگه دار. نمیخام بى احترامى کنم اما تو اصلاً کى هستى که بخاى نظر بدى درباره زنها. حجاب، همه چیزاى ما به خودمون مربوطه. شما که هرزه هستین به زنها چه ربطى داره. زنها برن بمیرن به خاطر شما؟ تو دین اینجورى درباره زنها گفته؟ ارزش زن بالاتر از این حرفاست که ادماى با طرز فکر شما بهشون نگاه کنن.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 17:21
Paryjoon - بروکسل - بلژیک
فداى آقا- دانمارک- یکى مثل خودت خواهر مادرتو ازار جنسى بده خوشت میاد؟ فکر میکنى مردى؟ نه نیستى. چون فکر مى کنى ازارت به ما میرسه اما نه مثل یه موش ترسویی که از ما میترسى. خون هر زنى به جوش میاد با این حرفا.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 17:30
God reign is over - اسلو - نروژ
والا من که حواسم اصلا به اینهایی که از بغلش ردّ می‌شدن یا دور و برش بودن نبود. من حواسم فقط به خودش بود هاهاها
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 18:58
perser68 - فلوریدا - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. واقعاً که بیماری !!! آخه تو فکر میکنی کی هستی که به خودت اجازه میدی برای دیگران تعیین تکلیف کنی؟ میدونم که داری اونجا تو قصابیه جمهوریه منفوره آخوندی خوشخدمتی میکنی ، اگه راست میگی برگرد تو همون مملکته به گند کشیده خودت و از اونجا حکم صادر کن نه از توی لونه خودت...
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 19:02
ekman - شیراز - ‫ایران
مردم سرگرم کارها و مشکلات روز مره خودشونند و دقت بخرج نمیدهند و گرنه افرادی که بخصوص پشت سر این خانم در حرکت باشند از تکان خوردن باسن های این خانم و شکاف بین دو باسن متوجه خواهند شد.نمره باسن این خانم ،اگر بخواهیم از یک تا بیست نمره ای بدهیم 16 است!!!
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 19:30
Myth-1 - منچستر - انگلیس
perser68 - فلوریدا - آمریکا سلام من دارم برا ١٠ روز میام florida از london. چنتا سوال دارم ازتون اگه زحمتی نیست ؟
جمعه 30 آبان 1393 - 00:55
mammal - لندن - انگلیس
فدای آقا .. کجای قرآن نوشته که خدا به زنان دستور داده که باید حجاب داشته باشند؟؟
جمعه 30 آبان 1393 - 00:58
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
پسر شجاع/تهران-انسان زمانی که ملزم به دیدن یا شنیدن رویدادی میشه، بهتره که با دقت، به جزئیات پردازش کند. اگر منظور شما، سیفون اتوماتیک هست، بله صحیح بیان کردید ولی اگر منظور لباس زیر هست، اشتباه کردید. این دخترک برای رفع حاجت باید که اونی رو که از عقب نخه، از جلو مثلث، به همون جهتی که شما اشاره کردی بکشد.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 23:34
perser68 - فلوریدا - آمریکا
Myth-1 - منچستر - انگلیس. خوشحال میشم اگه بتونم جوابی برای سوالاتت داشته باشم.. در خدمتم ، فقط سخت نباشه ;-)
جمعه 30 آبان 1393 - 03:21
amir-amir - تورنتو - كانادا
این یکى به طور حتم فقط به خاطر پول در اوردن از یوتیوب درست شده ١٥ میلیون بیننده فعلا تا این ساعت که در صد پورسانت تبلیغات از طرف یوتیوب به دارنده فیلم پرداخت مى شود
جمعه 30 آبان 1393 - 03:55
*پسر شجاع* - تهران - ایران
ﻓﺪﺍﯼ ﺁﻗﺎ - ﺍﻭﺩﻧﺴﻪ - ﺩﺍﻧﻤﺎﺭﮎ. از این دقت نظر و باریک بینی شما ممنونم..
جمعه 30 آبان 1393 - 06:35
*پسر شجاع* - تهران - ایران
ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ - ﻗﻄﺮ - ﻗﻄﺮ. دوست عزیز این خبر مسرت بخش رو به شما میدم که اوضاع در ایران خیلی فرقی با آلمان نداره چون من یه بار دیدم مردی اینطور بیرون آمده بود و کسی کاریش نداشت فقط مردها میخندیدن و زنها لبشون رو گاز میگرفتن و با کف دست به پشت دست دیگه اشون میزدن..
جمعه 30 آبان 1393 - 06:47
dinbidin - تورنتو - کانادا
فدای آقا اگه شما با باور عمیق بخوابی خداوند تورو از شر زنان راحت می‌کنه و زنان از شر شما. اگه شما ادم زایده شده بودین اینجوری به مادر و خواهرتون توهین نمی‌کردین به هرصورت فتوی شما تا داره تولت خونت هم نمیره بیخود زور نزن .
جمعه 30 آبان 1393 - 02:37
Myth-1 - منچستر - انگلیس
Perser68 فلوریدا. نه زیاد سوالم سخت نیست.میدونی کجای میامی هتل بگیرم که به ساحل نزدیک باشه و safe هم باشه. و ایرانی و فروشگاه ایرانی اونجا هست .دارم تنها سفر میکنم کلا امریکا نیومدم بار اول که میام.نمیدونم زیادهروی میکنم اگه بگم از طریق viber بهم کمک کنی یا نه.تا همین جاشم ازت ممنونم:)
جمعه 30 آبان 1393 - 12:44
رقص پرواز - اروپا - اروپا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک: گرامی افسار پاره کردی.. زورت به خودت نمیرسه به خانم ها گیر میدی٬ اگه نمیتونی خودتو کنترل کنی و افسارتو مهار کنی و غسل واجب میشی٬ کلیک نکن .. اجباری نیست...شما از مرد بودن فقط نر بودنو شامل هستید...
جمعه 30 آبان 1393 - 12:36
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
منچسترانگلیس نگفتی اتاق کنار ساحل میامی با قلیون میخواهی یا بی قلیون .. دادش از شما بعیده این سوالها که تو انگلیس هستی اولأ جای این سوالها اصلأ اینجا نیست بعدش هم شما با دوستمون تو آمریکا سوالها تو ازیک طریق دیگر . تماس بگیر ومطرح کن که اون بنده خدا هم دستش باز باشه برای جواب من نمیدونم ایرانیها تو ایران دنبال رستوران و. فروشگاه خارجی میگردند همونها میایند خارج دنبال رستوران و فروشگاه ایرانی میگردند .آخه تو ساحل میامی فروشگاه ایرانی کجا بود .مثل این میمونه که بری مشهد سراغ کازینو رو بگیری .
جمعه 30 آبان 1393 - 14:12
perser68 - فلوریدا - آمریکا
Myth-1 - منچستر - انگلیس. اگه بهت بگم من هنوز تو شهر میامی نرفتم باور میکنی؟ میامی بیچ هم فقط یه بار بودم اونم برای چند ساعت! من تو یه شهر کوچیک و . حددوداً با یه ساعت فاصله راه با ماشین از میامی هستم. اگه دقت کرده باشی دائم اینجا نیستم و به همین خاطر زیاد رفتو آمد نمیکنم . متأسفانه یا خوشبختانه وایبر ندارم . از طریقه اینترنت نمیتونی هتل پیدا کنی؟ با اطلاعاتی که من دارم از خیلی ها ، اگر برای فقط مسافرت و هواش و تفریح میایی میامی بیچو انتخاب کن ! چون هم آرومتره، تمیزتره ، یه مقدار کوچکتره ، بر خلافه میامی که فقط اسمش در رفته، پر از سیاهو آمریکای جنوبی ،به زبانه اسپانیایی صحبت میکنن، شلوغ و مهمتر گرونو درندشته . البته میتونی برای دیدنه چند ساعته بری اونجا ،اما تو میامی هتل نگیر. متاسفم که بیشتر از این اطلاعات ندارم . راستش من چند روزیه اومدم و هنوز حتی شماره موبایل ندارم. شاید بخندی، اما با اینترنت فعلاً کارامو انجام میدم.
جمعه 30 آبان 1393 - 14:16
perser68 - فلوریدا - آمریکا
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان. مرسیییییییییییییییییی .. عزیز زیاد سخت نگیر شاید منم اگه بودم همین کارو میکردم. کامنتتو خوندم تازه یادم اومد که دوستمون آدرسه مغازه و فروشگاهه ایرانی پرسید. همین جا بگم به دوستمون، امیدوارم بیایی بهت خوش بگذره، اما فروشگاهای آمریکایی پابلیکس و حتی آلدی هست که میتونی خرید کنی و یه مقدار از فروشگاهای ایرانی دور باشی همچین بدم نیست که وقتی دوباره برگشتی همون فروشگاهای ایرانی برات لذت بخش تر بشه. راستش رفتم تو آلمان با قیمته بیشتر پسته ایرانی از ایرانی خریدم اما همون پسته ارزونتر فروشگاهه آلمانیو ترجیح دادم، خوشمزه تر بود. بدرود
جمعه 30 آبان 1393 - 17:29
Myth-1 - منچستر - انگلیس
perser68 - فلوریدا - آمریکا.مرسی عزیزم لطف کردی. فقط یه idea میخواستم که گرفتم. اگه کاری اینجا داشتی در خدمتم. :)
جمعه 30 آبان 1393 - 21:01
perser68 - فلوریدا - آمریکا
Myth-1 - منچستر - انگلیس. خواهش میکنم، کاری نکردم، خوش باشی :-)
جمعه 30 آبان 1393 - 23:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.