حمله به هانیه توسلی به خاطر مرتضی پاشایی

به گزارش پارسینه پس از اعلام خبر فوت مرتضی پاشایی ، خواننده جوان پاپ ، موجی گسترده در شبکه های اجتماعی به راه افتاد طوری که تنها پس از چند ساعت از پخش این خبر شاهد انتشار گسترده عکس ، صوت و پیام های تسلیت از طرف مردم و به ویژه هنرمندان و ورزشکاران بودیم .

افراد شناخته شده ای که رابطه ی نزدیکی با این خواننده جوان داشتند اقدام به انتشار چندین دل نوشته و عکس کرده و ضمن اطلاع رسانی های لازم مردم را دعوت به حضور در مراسم کردند و برخی دیگر به دلیل عدم شناخت مرنضی پاشایی ، عدم تمایل و یا هر دلیل دیگری سکوت کرده و یا به پیام تسلیتی اکتفا کردند . که این سکوت باعث اعتراض طرفداران مرتضی پاشایی شد ، کامنت‌هایی تند و گاه همراه با الفاظ رکیک از سوی کامنت‌گذارانی اکثرا خشمگین که به زعم‌شان به خواننده محبوب آنها توهین شده بود.

جنین رفتاری را در صفحه ی اجتماعی اینساگرام "هانیه توسلی" شاهد بودیم که پیش از آن و البته به مراتب آرام‌تر و کم حاشیه‌تر در صفحه بهرام رادان نیز اتفاق افتاد.

اعتراض ها تا حدی بود که هانیه توسلی یادداشتی را در جواب به منتقدان منتشر کرد و از آنان خواست برای او تعیین تکلیف نکنند ، متن کامل یادداشت هانیه توسلی را در انتها بخوانید:

«من آقاى پاشایى رو نمى شناختم. یعنى نه کارهاش رو شنیده بودم نه خودش رو از نزدیک دیده بودم. سبک و مدل موسیقى اش هم که الان مى شنوم دوست ندارم ولى دلم مى سوزه.جیگرم کبابه. از مرگ جوون ها بیزارم. کم هم نیست الان متاسفانه. خودم هم داشتم تجربه اش رو. از دست رفتن جوون وحشتناکه. ولى واکنش مردم به نظرم عجیبه. زیادیه. عادت ندارم تسلیت بگم. دردى رو دوا نمى کنه. کسایى که میان اینجا و به من مى گن چرا تسلیت نمى گى هم نمى فهمم. اگه خانواده اش رو مى شناختم از نزدیک حتمن به اونها تسلیت مى گفتم. مثل مجید بهرامى که خیلى دوست و همکار مشترک داریم و خیلى شخصى تسلیت گفتم به خودشون.ملت عجیبى هستیم. اینجا براى من تعیین تکلیف نکنید لطفن. به اندازه ى کافى حال و روزم بد هست. لطفن هم با تنوین نمى نویسم. دلیلش هم صد بار گفتم. ممنون از بقیه ى دوستان که مهربون و با محبت هستند و همیشه به من لطف دارند.»

کافه سینما می نویسد : ابن‌ها جملات ابتدایی پست هانیه توسلی در صفحه اینستاگرامش است، یادداشتی که باعث شد کامنت‌های مخالف زیادی پای این پست ثبت شود. کامنت‌هایی تند و بعضا همراه با الفاظ رکیک از سوی کامنت‌گذارانی اکثرا خشمگین که به زعم‌شان به خواننده محبوب آنها توهین شده است، رفتاری که پیش از این و البته به مراتب آرام‌تر و کم حاشیه‌تر در صفحه بهرام رادان شادهش بودیم.

البته با خواندن کامل یادداشت هانیه توسلی هیچگونه توهینی به مرتضی پاشایی و یا هوادارانش به چشم نمی‌خورد، هانیه توسلی تنها درخواست کرده که دیگران برای او تعیین تکلیف نکنن که تسلیت بگوید یا نه. که ظاهرا به مذاق طرافدان پاشایی خوش نیامده است.
و حالا چند کامنت انتهایی این پست که تا این لحظه نزدیک به پنج هزار کامنت پای آن ثبت شده است:

-یه سری طرفدار مشترک داشتی که متاسفانه لیاقت نداشتی نگهشون داری، شاید یه تسلیت کوچیک از طرف خودت باعث می شد تصویر زیباتری از سیرتت روی قلبشون حک کنی، شما هم یه روزی میمیری چه خوبه بعد از مرگ یه هنرمند واقعا خدابیامرزی از ته دل بگیم.

- اتفاقا منم نه از ... شما نه از بازی کردنت خوشم میاد جدی گفتم و رک مثل خودت.

-واقعا خیلی گستاخ هستید شما باید الگو باشید در ضمن سنی هم ازتون گذشته به نظرتون با این حرفا خیلی متفاوت به نظر میاین؟ نه فکرتون اشتباهه.

-وااااااا چه چیییییی تو دخترررررر!!! اولا که تسلیت نگفتنت چیزی از محبوبیت مرتضی کم نکرد، دوم اینکه خانوم بازیگر به اصطلاح مردمی، حالا نخواستی تسلیت بگی اوکی نگفتی، که اصلا مهم نیست. نیاز نبود بیای پست بزاری. نگفتی تموم شد رفت دیگه پست گذاشتنت چیه؟ سوم اینکه خب چی؟ دوست نداری سبک موسیقیشو این به مردم چه ربطی داره که اومدی جار میزنی؟ چقد بد خودتو از چشم انداختی. در ضمن بازیات پیش خیلیا داغونه. واست آرزو میکنم روزی به اندازه مرتضی محبوب شی البته بعید میدونم.

-منظور خانوم توسلی از واکنش، احساسات مردم نیست، اینایی که میان تو پیج ها توهین میکنن به بهونه تسلیت نگفتن، رو میگه. آخه مگه تسلیت گفتن زوریه؟؟

-فقط متاسفم باشه شما خاصی. شما متفاوتی، این روزا واسه خودتونم پیش میاد پس انتظار تسلیت نداشته باشید

-شما به عنوان یه بازیگر وظیفه داری به طرفدارای مشترک خودتون و آقای پاشایی تسلیت بگی.

-اظهار نظر متفاوت، مستقل و معتدل شما بسیار عالی است رفتار ما ایرانی ها در بسیاری از زمینه ها از تعادل خارج شده.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، تعداد کامنت‌ها بسیار زیاد است و لحن بیشتر آنها مشابه کامنت‌های بالا و بعضا تندتر. اینکه چرا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سمت و سویی رفته است که پست ساده‌ی یک بازیگر و اظهارنظرش که در آن توهینی هم به چشم نمی‌خورد، اینچنین واکنش‌های تندی به دنبال دارد، جای تامل بیشتری دارد.

+103
رأی دهید
-18

paksan - آمریکا - آمریکا
بت پرستی یعنی اینکه چون خودت از یک نفر یا یک چیز خوشت میاد همه رو وادار کنی به دوست داشتن تو احترام بگذارند! خودخواهی تا چه حد؟ اصلاً این جوان بجز جوانیش که باعث دلرحمی همه شده انقدر کار هنری انجام نداده که بگیم یک هنرمند بزرگ فوت کرده .نمیگم صداش بد بوده یا صداش بد هستش ولی اصل مطلب اینه که اولاً صداوسیما داره استوره سازی میکنه و چیزی که همه ازش غافل هستیم اینه که ای ملت ای مردم اگر از معنای شعر و آهنگ و صدای پاشایی لذت می برید حداقل یک ارزشی هم برای شاعر این شعرها یک ارزشی برای آهنگساز قائل باشیم خوب خواننده مهم هستش ولی همه خوش صداهای دنیا رو بگذار کنار هم ولی هیچکدوم شعری برای خواندن نداشته باشند فرقشون با من و شما در حد زمزمه کردن آهنگ های دیگران هستش. با احترام به این خانوم میگیم ما هم شما رو دقیقاً نمی شناسیم ولی حقیقت رو شما گفتید و من هم متعجبم کدوم آدم بیکار و مغرور و خودخواهی اجبار میکنه ملت رو که تسلیت بگند مردم؟!!! تنفر انگیزه کار بعضی از آدمهای خودخواه .
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 01:06
adamat - خارکف - اکراین
خانم هانیه توسلی، ... سال ۱۳۸۰ بود که هنوز ایران بودم و اولین بار، بازی شما را در فیلم *شام آخر* دیدم. از همان زمان پیدا بود که هنرپیشه ی جدی هستید. در طی‌ ۱۲-۱۳ سال گذشته هم، برخی‌ از فیلمها و سریالهایی که بازی کردید را از طریق اینترنت دنبال کردم، که برای نمونه، آخرینش، فیلم *به خاطر پونه* بوده است. بی‌شک شما در میان نسل سوم بازیگران پس از انقلاب، یعنی‌ بازیگرانی که از اپتدای دهه ی ۸۰ آغاز بکار کردند، و یکی‌ پس از دیگری، لوس و قرتی و سوسول هستند، یکی‌ از معدود حرفه‌ای‌های سینمای حال حاضر ایران هستید. راستش خیلی‌ خوشم آمد وقتی‌ در این آشفته بازار تسلیت گفتن‌های چاپلوسانه و توخالی که این روزها بخاطر فوت آن جوان مرسوم شده، شما حرف حساب خود را با شهامت گفتید. ... از بی‌ منطقی‌، بی‌ ادبی‌ و جوزدگی مردم طرفدار حزب باد، اصلا ناراحت نشوید. البته سخت است. اما مهم، همان شهامت و منطقی ‌ست که در جواب خود بیان داشتید. با آرزوی سلامتی و موفقیتهای بیشتر.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 01:16
eckankar - ریجاینا - کانادا
باز هم حماسهای دیگر از ، ادب و تربیت ملت احساساتی و جوگیر ایران
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 01:28
ey.javidan.iran - سیدنی - استرالیا
خیلی خانم محترم و با شخصیتی راست میگه وقتی ذهنیت قبلی نداشته و احساسی به ترانه هاش نداشته چرا باید بیاد نقش بازی کنه ...تسلیت بگه..اگه یک مصلح اجتماعی یکی مثل نلسون ماندلا بود که کارایی که کرده بود رو سرنوشت همه تاثیر ه بود وظیفه همه تسلیت بود خداوند این جوان را رحمت کند مگه میشه ادم دلش نسوزه براش نارحت نشه حتی شاید بیشتر ازونایی که مدعیند و ادا در میارن..اما واقعا وقتی نسبتی با کسی نداریم و قبلا هم شناختی از خودش و کاراش نداشتیم بخواهیم قاتی بقیه هوادارا بشیم این کار یک دروغگویی و فریب نیست؟
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 03:23
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
متاسفانه این خانم که منم نمی شناسم هرکی هست برای خودش شخصیت داره و به گسی ربطی ندارد که ایشان تسلیت می گوید یا نه باور کنید خود من هم مرحوم اقای پاشایی را نمی شناختم فقط اهنگهای ایشان را گوش می کردم بعداز اینکه ایشان رحمت خدا شدند تازه فهمیدم که چه شخصیتی بودند خدا رحمت کنه و به خانوادهء مرحوم صبر عنایت فرماید. ولی خانم محترم بهتر بود شما هم به عنوان یک ایرانی و هموطن که کمی هم مشهور هستید تسلیت می گفتی حال که چه خوشت بیاید یا نیاید متاسفانه شما سیاست زندگی خیلی ضعیفی دارید که بایستی با پشت کار خودت دوباره تازه گردد.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 02:04
ekman - شیراز - ‫ایران
خوب دوست نداشته تسلیت بگه،چون شناختی ار آن روانشاد نداشته.یک هنرمند که فوت میکنه،قرار نیست که 70 میلیون مثل شما فکر کنند و به پر قبایشان بر بخورد که چرا فلان شخص یا هنرمند همدردی نکرد.من خودم در همین سایت ابراز تاسف کردم و به خانواده این مرحوم تسلیت گفتم و اصلا هم ایشان را نمیشناختم و صدایش را هم نشنیده بودم،ولی چون خودم پدرم،میدانم که خانواده چه میکشند.حالا بعضی ها پدر و یا مادر نیستند و اخساساتشان هم مثل من وشما نیست.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 02:11
Apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
مردمو بیخیال. شین، از دست رفته هستن! و تا نسلها انتظار رفتارهای اجتماعی درست و معقولو ازشون نداشته باشین، حیف این شبکههای نت که به روشون بازه
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 03:46
greentree - تهران - ایران
بیشتر این فحش‌های زشت توسط بسیجی‌‌ها و گروههای سایبری سپاه داده می‌شه ،عمدا این کار را میکنند
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 03:47
fdsa60 - تهران - ایران
هانیه توسلی یکی از ذخیره های بزرگ سینمای ایران است.واقعا خوب و روان بازی میکنه.بنظرم زیبا و منطقی جواب منتقدهای رو داده.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 04:00
chiko - توکیو - ژاپن
آخه سیرابی تو کی‌ هستی‌ که میگی‌ از آهنگ مرتضی‌ خوشت نمیاد ؟ هر چند بیشتر طرفدار‌های مرتضی‌ جوونن و پیر و پارتال هایی مثل تو باید برن عهدیه و سوسن گوش بدن
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 04:35
hamed-irooni - سیستان - ایران
این مشکل نسل منه، نسلی که تمام کودکی و نو جونیش رو فضایی بزرگ شده که یه عده هر کاری که فکر می کردن درسته رو بهشون تحمیل کردند و در صورت عدم انجام اون کار درست با جملات فوق تنبیه میشدن، حالا شاید تعریغشون درباره کار درست عوض شده و رفتارشون رو از اون موقع به ارث بردند
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 03:56
احتراز - دورف - آلمان
۱۰۰ جوون جلوشون اعدام کنن ، تو خیابون بزنن ککشون هم نمیگزه، فقط موبیل در میارن عکس و فیلم میگیرن ولی‌ این ملت بی‌ غیرت جو گیر فقط بلدن مرده پرستی‌ کنن،، مرسی‌ خانوم توسلی خوب جوابشون دادی.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 04:46
golden remix - استکهلم - سوئد
خدا آخر و عاقبت این همه ایگو را بخیر کند . .
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 04:59
عشق من کتاب - حیدرآباد - هند
من شخصیت و نوع بازی خانم توسلی رو دوست دارم. امیدوارم که همیشه موفق و سربلند باشند.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 05:00
سرسره - اهواز - ایران
این بیفرهنگهای بیکار کی هستند که ادبیات موردپسند جمهوری اسلامی رو هم بکارمیبرند وهی به این واون میپرند؟ یکباربه بهانه فوتبال و....حالا هم به بهانه فوت مرتضی پاشایی بیچاره ! شما لطفن نمیخواد هواخواه کسی باشید لیاقت شما امثال احمدخاتمی وجنتی وعلمالهدی هست نه بیشتر ! خانم توسلی اینها طرفداران واقعی پاشایی نیستند انطور که من دربارش شنیده وخواندم مرام ورفتار ان بنده خدا کجا واینها کجا
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 05:13
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
اخه اینهم شد دلیل که کسی به خودش اجازه بده که بخواد به کسی بی احترامی کنه٬٬یعنی تمام هنرمندان ایران بابت فوت مرتضی پاشائی تسلیت گفتند وفقط هانیه توسلی نگفته؟واقعأ بعضی ها قاطی دارند٬
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 07:05
Farokhzad - کنت - انگلستان
بیچاره نمیتونه چیزى بنویسه حتما به ایشان گفتند بیا تسلیت بگو که ایشان این نوشته رو تو صفحه گذاشته بابا بیچاره میگه نمیشناسم و از گفتن تسلیت ناراحت میشم یعنى این درکش خیلى سخت بود براى این افراد!! بازم دورود بر این بانو که نخواسته با زور کارى رو کنه که أصلا دوست نداره
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 07:27
raha1984 - هامبورگ - المان
paksan - آمریکا - آمریکا دوست عزیز بت پرستی نیست این راهی برای تخلیه سرخورده گیها و عقده و کمبودهاشون هست ! توی همین سایت جون گفتم قلان هنرپیشه رو از بازیش خوشم نمیاد به مدت ۳ روز از همشریهای اون اقا تا طرفدارانش داشتند مرا میکوبیدند !! اگه که میتونستن حتما کثیفترین کلمات رو مینوشتند !! الان جنان از این مرحوم مینویسند انگاری که تمام مدت عمر باهاش بودن !! خواننده ای با ۲ سال تجربه کاری و ۲ البوم !
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 08:11
nimaaa - نیویورک - امریکا
البته من توهین رو قبول ندارم اما یک دلیل وجود داره که مرتضی پاشائی رو نشناسه و اون هم خباثت هست
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 10:06
فراوانی - قطر - قطر
مملکته ویران، حکومت حقه باز و مردم شرطی چی میشه همین...... که هست
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 09:45
sayeh tars - لندن - بریتانیا
هانیه جان این ملت فقط از روی معده تصمیم گیری می کنند عقل وادب که هیچ دیگه حتی همون احساسات هم ندارند زامبی هایی هستیم که خوب و بد رو تشخیص نمی دهیم دیگه هیچ چیز و کسی برای این ملت اعمیت نداره حتی همون مرتضی پاشایی هم ارزشی نداره واین رو از موبایل هاشون تو مراسم میشه تشخیص داد ملت زامبی
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 10:29
marineboy - لس انجلس - امریکا
پاکسان به نکته درستی اشاره کرد. اینها ناشی از بت پرستی و مرده پرستی مردم ایران است. نمونه هایش بت ساختن از حسین و عزاداری دو ماهه، عزاداری ها دراز برای فاطمه و زینب و امامان دیگر، روشهای من درآوردی و عجیب برای عزاداری. کلا ملت عزامنش و عزاداری هستند ایرانیها. از سویی دیگر بت ساختن از شاه و خمینی و مصدق و موسوی و غیره که مایه انقلاب سیاه و تظاهراتهای کوتاه مدت بوده است. دیگر اینکه مردم داخل و خارج ندارد، یکبار در زمان جام جهانی از مربی تیم آلمان انتقاد کوچکی کردم، تا مدتی آماج حمله های تند و خشن یکعده هموطن پناهنده متعصب تر از خود آلمانی ها قرار گرفتم. متاسفانه تعصب و جهل باعث اینگونه تفکرات ابتدایی و رفتارهای سخیف میشود.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 10:55
oghab - هلسینکی - فنلاند
pocryphal - اورلاندو - ایالات متحده ,,,,,,,بابادمت گرم گل گفتی
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 13:01
Lolalola - پاریس - فرانسه
شنیدم یه سرى افراد که بعضیا بهشون میگن هنرمند فقط روزاى آخر بعد از یک سال مریضى رفتن با مرتضى پاشایى عکس گرفتن تا بذارن تو اینستگرام و دل نزدیکان مرحوم آزرده شده.این بده نه کار خانوم هـانیه توسلى.١٠٠ سال دیگه شاید یاد بگیریم به عقاید دیگران احترام بذاریم.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 14:30
caroline - تهران - ایران
به کسى ربط نداره که ایشون میخواد تسلیت بگه یا نه!!!!!! چرا باید تو کار دیگران دخالت کنیم.... متاسفانه جامعه ما بیماره .....
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 21:47
nasl sokhta - لندن - انگلیس
مردم احمق و مریض به اینا میگن
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 23:07
piade - تهران - ایران
چرا راه دور بریم از همین سایتی که الان توش هستیم شروع کنیم. افراد بی فرهنگ و عقب مونده میان به کسی که طرز فکرش با اونا فرق میکنه بد و بیراه میگن و ادعای متمدنی هم میکنند. کی باید یاد بگیریم که به عقیده دیگران کاری نداشته باشیم. از اینکه این خانم این سبک موسیقی و نمیپسنده هم ایراد میگیرن . این هم زوره و باید حتمن اونی که شما دوست دارید دوست داشته باشه.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 00:24
sahand11 - کلن - آلمان
piade - تهران - ایران-حرفت حقه.این عقب مانده ها یاد نمیگیرند
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 01:57
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
بعضییا ببخشید واقعا اسکولند یا بیکارن یا یه چیزیشون میشه ها، آخه به شما ها چه که این خانم تسلیت گفته یا نه، انتظار داشتن کل رهبرای دنیا هم تسلیت بگن، چرا ایرانیا اینجورین، خوب بابا یکی مرده دیگه، ننه باباش نبوده که این بیاد از این ادا اطوارا در بیاره.
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 13:43
Mova10 - ادینبورو - اسکاتلند
یه‌جور بعضی‌ میگن مرتضی‌ پاشایی انگار طرف جان لنون بوده، عادت کردیم ماها به بت سازی!
‌پنجشنبه 29 آبان 1393 - 14:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.