خرید و وارد کردن هواپیما به ایران دیگر 'مجوز نمی‌خواهد'

مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها دلیل تسهیل سیاست‌های مروبط به واردات هواپیما اعلام شده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران می‌گوید بر اساس قوانین جدید تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند "بدون نیاز به مجوز سازمان هواپیمایی اقدام به خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید کنند".

به گفته علیرضا جهانگیریان مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل تحریم‌ها باعث شده که ایران با کمبود ناوگان مناسب هوایی روبرو شود و به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری سیاست‌های خود را مبنی برای ورود هواپیماهای جدید تسهیل کرده است.

تحریم‌های غرب و به ویژه آمریکا علیه ایران باعث ایجاد محدودیت شدید در خرید هواپیمای جدید و قطعات برای تعمیر هواپیماهای قبلی شده است.

    مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های ایجادشده به دلیل تحریم‌ها باعث شده ما در ایران با کمبود ناوگان مناسب هوایی روبرو شویم. از این رو سازمان هواپیمایی کشور سیاست‌های جدید خود را مبنی بر تسهیل ورود هواپیماهای جدید کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران

هر چند که بعد از توافق موقت ژنو و کاهش موقت تحریم‌ها شرکت‌های بوئینگ و جنرال الکتریک آمریکا گفتند که موفق به کسب مجوز صدور قطعات یدکی هواپیما به ایران از وزارت دارایی آمریکا شده‌اند.

اما تاکنون به جز فروش محدود نقشه ها، نمودارهای ناوبری، محصول دیگری به ایران فروخته نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفته است که طبق سیاست‌های فعلی خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید مجوز نمی‌خواهد هر چند تاکید کرده که پرواز این هواپیماها نیاز به مجوز خواهد داشت.

به گفته آقای جهانگیریان تاکنون چند شرکت سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای وارد کردن هواپیماهای جدید اعلام آمادگی کرده‌اند و "درخواست آن‌ها در حال بررسی است".

+62
رأی دهید
-2

Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا خبر مسرت بخشی بود، آخه اون کارمند بیچاره یا معلم زحمتکش بعد از اینهمه مشقت، چرا باید دنبال مجوز هواپیماش هم بدود، أصلا جوانمردانه نبود. با تشکر از مسئولان.
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 01:45
Apocryphal - اورلاندو - ایالات متحده
یعنی اگه فردا یه ارابه. مرگ افتاد، دیگه مسئولیتی متوجه این نیست، همین چک و تایید نیم بند قبلیو هم انجام نمیدن
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 04:03
فراوانی - قطر - قطر
حالا که خودشون نمیتون هواپیما بخرن این قانون رو گذاشتن
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 10:22
oghab - هلسینکی - فنلاند
تف توشرف نداشته شما....یعنی میدان برای الاغ زاده ها وبقیه چپاول گران امام زمان بازه حل حل
‌چهارشنبه 28 آبان 1393 - 13:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.