تجمع «چند هزار نفره» هواداران مرتضی پاشایی، تسلیت معاون روحانی

مرتضی پاشایی، خواننده جوان موسیقی پاپ که به دلیل بیماری سرطان درگذشت

به دنبال حضور هزاران تن از دوستداران مرتضی پاشایی در تهران برای تشییع جنازه این خواننده جوان موسیقی پاپ، برخی خیابان‌ها و ایستگاه‌های متروی مرکز شهر به حالت تقریباً مسدود در‌آمد. در همین حال روز یکشنبه معاون رئیس جمهوری ایران نیز درگذشت این خواننده را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران پس از درگذشت مرتضی پاشایی دیروز و امروز (یک‌شنبه) در شهرهای مختلف ایران به ویژه مراکز استان‌ها مراسم گوناگونی از سوی دوستدارانش به یاد او برگزار شد.

به طوریکه برای نمونه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، گزارش داد که روز شنبه پس از مرگ مرتضی پاشایی حتی در برخی شهرهای مذهبی ایران نظیر قم و مشهد نیز صدها تن از علاقه‌مندان او به خیابان آمدند و ترانه‌های او را می‌خواندند.

به نوشته ایرنا، هواداران این خواننده پاپ در قم با حدود ۱۰۰ خودرو با پخش آهنگ‌های مرتضی پاشایی مسیر شهرک پردیسان تا بوستان علوی قم را پیمودند.

ایرنا روز شنبه نیز نوشت که به دنبال «درگیری‌های پراکنده» جوانان حاضر در یکی از این تجمع‌ها در شهر مشهد با پلیس، تعدادی از این جوانان دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران صبح یکشنبه، ۲۵ آبان‌ماه نیز هزاران تن در مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی حضور یافتند و برگزاری مراسم را به دلیل ازدحام با دشواری روبه‌رو کردند.

آیین تشییع پیکر پاشایی صبح یکشنبه از مقابل تالار وحدت در تهران آغاز شد و به‌دلیل ازدحام بیش از حد و غیرقابل پیش‌بینی مردم، بسیار بیشتر از زمان تعیین‌شده طول کشید و در نهایت، پیکرش به بهشت زهرای تهران رسید و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

در همین حال محمد شریعتمداری، معاون اجرایی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در پیامی، درگذشت مرتضی پاشایی، خواننده جوان پاپ را که صبح جمعه پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان درگذشت، تسلیت گفت.


تجمع هواداران پاشایی در تهران


علاقه‌مندان مرتضی پاشایی در تهران، علاوه بر محوطهٔ تالار وحدت، خیابان‌های شهریار، حافظ، انقلاب و چهارراه ولیعصر را مسدود کردند، به اندازه‌ای که تردد خودروها و مردم در این مسیر دچار مشکل بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم تشییع، کار مترو در ایستگاه‌های نزدیک به این محل به‌شدت با اخلال مواجه شده بود.

در این مراسم، مردم در مسیرهای مسدودشده آهنگ‌های این خواننده را به‌شکل دسته‌جمعی می‌خواندند.

در حریم تئاتر شهر نیز بسیاری از مردم حضور یافته بودند و با تشکیل حلقه‌ای بزرگ و در دست داشتن تصاویری از پاشایی، آهنگ «نگران منی» را می‌خواندند.

بسیاری از هنرمندان نیز در میان ازدحام جمعیت که بخشی از آن‌ها دوستداران این خواننده بودند که از شهرستان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، متوقف شدند و نتوانستند در مراسم داخل محوطهٔ تالار وحدت حضور یابند.

در محوطه، محمد علیزاده، خوانندهٔ پاپ و از دوستان مرتضی پاشایی با بغض، ترانه «هواتو کردم» را برای دوست درگذشته‌اش خواند و مردم نیز با صدای بلند این قطعه را هم‌خوانی کردند.

اجرای این مراسم نیز برعهده عباس سجادی، رئیس بنیاد آفرینش‌های فرهنگسرای نیاوران بود که پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی را خواند.

مرتضی پاشایی متولد سال ۱۳۶۳ از حدود یکسال پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه گذشته در سن ۳۰ سالگی در تهران درگذشت.

+274
رأی دهید
-15

xavii - لندن - بریتانیا
خدا رحمتش کنه، واقعاً دوست داشتنی بود نازنین مرتضى
یکشنبه 25 آبان 1393 - 13:45
Lolalola - پاریس - فرانسه
روحش شاد. چیزى که تو این عکس عجیبه برام اکثراًدر حال فیلم گرفتن هستن مگه عزادار نیستین؟ پس چیکارمیکنین؟! از قرار ٢پرستار لحظه جان دادنش رو فیلم بردارى کردن و بعد به کمکش رفتن اگر راست باشه غیر انسانیه از این صحنه ها زیاد هست کاش کمى فکر کنیم ):
یکشنبه 25 آبان 1393 - 16:15
بت شکن - مونترال - کانادا
روحش شاد که جسم و روح جوانان را شاد میکرد، روح زنده یاد شاملو هم شاد که با رفتنش نه از طرف جوانان و نه از طرف دولتیان با یک تسلیت خشک و خالی‌ هم بدرقه نشد....!!!
یکشنبه 25 آبان 1393 - 16:53
persik - کیف - اکراین
خدا بیامرزدش،اما من ازاین جماعت هالو درعجبم سال۸۸ جوونارو به خاک و خون کشیدن این ملت هیچ تجمعی برای تشیع جنازه های آن عزیزان نامعروف نکردند،حالا چهارتا سوسول که میخواهند موبایلاشونو به رخ هم بکشنو چند تا دختر جلب توجه کنند میانو این قرتی بازیهارو در میارن بسه دیگه تا کی گوسفند وار زندگی باید کرد؟
یکشنبه 25 آبان 1393 - 20:52
*پسر شجاع* - تهران - ایران
persik - ﮐﯿﻒ - ﺍﮐﺮﺍﯾﻦ. داداش خودت زحمت تجمع رو به همراه سایر رفیقات میکشیدی..یا فکر کردی تو و رفیقات بودین که سال 88 بیرون اومدین و باتوم گاز اشک آور خوردین حالا از مردم طلبکاری..حالا مردم دوست ندارن کشورشون مثل عراق و سوریه و لیبی بشه شما به بزرگواریت ببخش..
یکشنبه 25 آبان 1393 - 22:24
آریان هامبورگ - هامبورگ - آلمان
در حاشیه ی سفر ابدی مرتضی پاشایی باید به یک نکته اشاره کنم که مردم داخل ایران، مخصوصا جوانان،زیر فشار محدودیت ها و زیر سایه ی یک نوعی از حکومت نظامی پنهان، همیشه دنبال یک بهانه میگردن تا جمع بشن، تا با هم باشن و این ربط به فوت یا تولد کسی نداره اما میتونه بهانه ای باشه برای باهم بودن
یکشنبه 25 آبان 1393 - 22:45
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
روحش شاد! اما عجب ملّت جوگیری هستیم ما!
دوشنبه 26 آبان 1393 - 08:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.