درگیری‌های 'پراکنده' در تجمعات هواداران مرتضی پاشایی

در پی انتشار خبر درگذشت مرتضی پاشایی، هواداران او گرد هم آمدند

براساس گزارش‌ها از ایران و افغانستان، در پی درگذشت مرتضی پاشایی، خواننده، نوازنده و آهنگساز ایرانی، هواداران او در شهرهای مختلف تجمع کرده و به یادش شمع روشن کرده‌اند.

با انتشار گزارش‌های مربوط به درگذشت مرتضی پاشایی، علاقه‌مندان او از صبح روز جمعه، ۲۳ آبان، در مقابل بیمارستان بهمن در تهران تجمع کردند. شامگاه روز جمعه نیز گزارش‌هایی از برگزاری تجمعات مشابه در چندین شهر دیگر ایران از جمله تبریز، همدان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، سمنان، رشت، شیراز، اصفهان، قم، مشهد، یزد، اهواز، آبادان و بوشهر منتشر شد که براساس آنها، در جریان این تجمعات، اغلب حاضران شمع روشن کرده و ترانه‌های مرتضی پاشایی را همسرایی کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) در گزارشی از این تجمعات نوشته است که بیشتر آنها در پی هماهنگی جوانان و کاربران شبکه‌های اجتماعی برگزار شده‌اند.

براساس گزارش‌ها از افغانستان، هواداران مرتضی پاشایی در شهرهای هرات و کابل هم به یاد او گرد هم آمده‌اند. هواداران این هنرمند در مزارشریف و چند شهر دیگر افغانستان نیز نمایه‌های فیسبوک خود را به یاد او تغییر دادند.

در عین حال، گزارش شده است که در مواردی، تجمعات در برخی شهرهای ایران با برخورد نیروهای امنیتی روبه‌رو بوده است. از جمله ایرنا از تجمع "چند هزار نفر" در یکی از خیابان‌های شهر مشهد خبر داده و نوشته است که حاضران در این تجمع به یاد او شمع در دست گرفته بودند و ترانه‌هایش را همخوانی می‌کردند.

ایرنا به نقل از شاهدان عینی اضافه کرده است که در محل تجمع، "درگیری‌های پراکنده‌ای میان تعدادی از جوانان حاضر با ماموران پلیس روی داد و چند نفر نیز دستگیر شدند."


تجمع هواداران مرتضی پاشایی در مشهد

بنا بر این گزارش، تجمع هواداران مرتضی پاشایی در شهر زنجان هم با محدودیت‌هایی از طرف نیروی انتظامی روبه‌رو شد و ماموران امنیتی "دقایقی پس از آغاز این تجمع، تمامی مسیرهای منتهی به محل تجمع را مسدود کردند."

ایرنا اضافه کرده است که تا ساعاتی پس از پایان این تجمع، ماموران نیروی انتظامی همچنان "حضور پررنگی" داشته‌اند.

ناصر پاشایی، پدر مرتضی پاشایی، شامگاه جمعه ۲۳ آبان، به خبرگزاری مهر گفت: "ما از این که برخی افراد از ابراز احساسات مردم سوءاستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده‌اند، بسیار متاسفیم."

مرتضی پاشایی در ۳۰ سالگی و در پی ابتلا به سرطان درگذشت.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و گروه‌هایی از ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده ایرانی نیز درگذشت آقای پاشایی را تسلیت گفته‌اند.

+144
رأی دهید
-8

ekman - شیراز - ‫ایران
مردم منتظر موقعیتی هستند که اجتماعی تشکیل دهند و حضور خود را به حکومت نشان دهند و اکنون هم در گذشت این روانشاد را بهانه قرار داده اند و با اینکار پشت حکومتیان را به لرزه در آورده اند.
شنبه 24 آبان 1393 - 20:24
arkadash - نیکوزیا - قبرس
پروفسور حسابی رو چهل نفر تشییع کردند...احمد شاملو رو سی نفر....برای نادره یا حمیده خیرابادی حتی ده نفر هم نیومده بودند...فریدون فروغی...فرهاد مهراد...همه اینها غولهای علمی و هنری این مملکت بودند که در اوج مظلومیت و با حداقل افراد تشییع شدند...حالا برای یک خواننده جوان که سالهای فعالیتش به عدد پنج هم نمیرسه در اقصی نقاط ایران مراسم پیش از ختم میگیرن و زنگنه و معاون رییس جمهور پیغام تسلیت میده...اصولا تعادل در وجود ما ایرونیا از بین رفته....مطمئنم خانواده خود مرحوم هم خنده شون گرفته از کارهای این مردم
شنبه 24 آبان 1393 - 20:45
Botparast - میلان - ایتالیا
حالا کیه این بابا‌؟؟
شنبه 24 آبان 1393 - 21:32
Kamran Kurdeh - قاهره - مصر
خدا رحمتش کند
شنبه 24 آبان 1393 - 21:56
dannni - سوئد - استكهلم
رکدش - نیکوزیا - قبرس بابا گناه مردم چه است که این رو دوست دارند با صداش حل میکردن
شنبه 24 آبان 1393 - 23:04
Kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
قهرمان شناست دوست عزیز.
یکشنبه 25 آبان 1393 - 00:23
paksan - آمریکا - آمریکا
arkadash - نیکوزیا - قبرس .. شما خودت جواب موضوع را دادی .این خواننده هم سن همین جوانها بود همدوره و همسن بودن احساس نزدیکی بیشتری ایجاد میکنه. همه اون عزیزان رو مردم دوست دارند و شک نکن اون موقع هم اگر مردم به این امکانات دسترسی داشتند که بتونند اجتماعی رو با دوستانشون هماهنگ کنند تجمع بیشتری صورت میگرفت و باید قبول کنیم علت ترس مقامات جمهوری دیکتاتور معاویه زمان ، از شبکه های اجتماعی برای همین هستش چون یک زمانی میشد همه چیز رو مخفی کرد ولی الان دیگه مردم هرکدوم خودشون شدند یک خبرنگار ، به قول مهندس موسوی هر ایرانی خودش یک رهبره و هر گروه چندین نفره دوست میتونند بین خودشون قراری رو بگذارند که وقتی عملی بشه شاید هزاران نفر دور هم جمع بشوند ولی زمان آن عزیزان این امکانات نبود و از طرفی آن عزیزان دیگه عمرشون رو کرده بودند ولی این جوان تازه گل کرده بود و خیلی هم خوب گل کرده بود.
یکشنبه 25 آبان 1393 - 04:49
shana - خ - ایران
اون بزرگانی که شما از تشیع بدون سر صداشون می گید واقعن اونموقع وسایل ارتباطی وجود نداشت که بشه درست اطلاع رسانی کرد .یا خاکسپاریشون بی سرو صدا انجام می شده .ولی وقتی تو افغانستان هم طرفداراش ماتم زده شدن نشون می ده مرحوم مرتضا پاشایی هم حتمن اونقدر هنر و ارزش داشته که همه حتا وقتی بستری شده بود براش بی تابی کردن
یکشنبه 25 آبان 1393 - 07:17
Farokhzad - کنت - انگلستان
این ویدیو مرتضى که در لحظات اخر گرفته شده بود خیلى تلخه !!! ولى یک پیامى رو داره میرسونه که خیلى ها حواسشان نیست گرامى ها در این ویدیو کاملا دیده میشود بیمار با چه ذجرى میمیرد در صورتیکه دکترهاى تمام دنیا این را میدانند به بیمار امیدى نیست به او ارامبخش تزریق میکنند تا طرف درد نکشه اینقدر !! شوربختانه انقدر نفهم هستند که البته نیمى از این نفهمى همین خرافات که پدر مرتضى هى دم میزنه مردک ابله میخواد حسین تازى ١٤٠٠ سال پیش این رو شفاء بده اخه ابله انیکه شفاء میده علم پزشکى چرا انقدر إنسان بى خرد میتونه باشه بیشعورها دستش را بستند سرم و ماسک اکسیژن زدن بر دهانش و دارند میبینند طرف زور میزنه که با دستش بتونه ماسک یا سرم را قطع کنه و اون ابله ها دارند نگاه میکنند تازه این فرد سرشناس و معروف بوده واى به حال مردم عادى اینها چگونه جنایت میکنند شرم بر این طرز تفکر مریض !!!!
یکشنبه 25 آبان 1393 - 11:02
wahid1361 - فرانکفورت - آلمان
در حیـرتم از مرام ایـن مردم پست. ایـن طایفه زنـده کـش مرده پرست. تا هست به ذلت بکشندش به جفا. تا رفت به عزت ببرندش سر دست
یکشنبه 25 آبان 1393 - 11:56
مترلینگ - منچستر - انگلستان
ekman - شیراز - ‫ایران کاملا با شما موافقم مردم میخوان دوباره همبستگی شونو به این بهانه اعلام کنند هرچند که خود مرتضی پاشایی براشون عزیزه و خیلی طرفدار داره ولی این موقعیت بهشون اجازه میده که به یاد روزهای اعتراض دوباره در کنار هم باشند وشاید این قبیل اقدامات بتونه برای تجمع های هدفمند دیگری یک جرقه باشه و کم کم دوباره مردم رو به هم نزدیک کنه تا شاید جراتی پیدا کنند که برای اعتراض به چیزهایی که باعث بوجود امدن این بیماری است روح مرتضی پاشایی شاد وقرین رحمت
دوشنبه 26 آبان 1393 - 18:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.