پیـتزا ناپولـتانا

مواد لازم


پنیر موزارلا: 300 گرم
ریحان تاره: 100 گرم
مایه خمیر: دو قاشق چایخوری معادل هفت گرم
نمک: نصف قاشق چایخوری
آرد: سه پیمانه معادل 375 گرم
پوره گوجه فرنگی: 425 گرم
شکر: یک قاشق چایخوری
اورگانو تازه: یک قاشق سوپخوری
آب 37 درجه سانتیگراد: یک پیمانه و یک قاشق سوپخوری معادل 250 میلیلیتر
روغن زیتون: دو قاشق سوپخوری
پیاز کوچک ساطوری شده: یک عدد
سیر رنده شده: دو حبه
رب گوجه فرنگی: 1/4 پیمانه


طرز تهیه

خمیر مایه، نمک و آرد را در کاسه‌ای بزرگ مخلوط می‌کنیم. آب و یک قاشق روغن زیتون را مخلوط کرده، روی مواد خشک می‌ریزیم تا خمیر شود و بعد 10 دقیقه ورز می‌دهیم تا خمیر حالت کش‌‌دار پیدا کرده، نرم شده و پوسته آن حالت خیس بودن بگیرد. (در اصطلاح عرق کند) آن را در همان کاسه که حتما چرب شده، گذاشته روی آن روکش کشیده و 30 دقیقه یا تا زمانی که حجم آن دو برابر شود استراحت می‌‌دهیم.

پیاز، سیر و رب گوجه‌فرنگی را در ظرفی مخلوط کرده و هم می‌زنیم. بعد از آن که رنگ رب باز شد، شکر، اورگانو و پوره گوجه‌فرنگی را افزوده و مخلوط می‌کنیم. این سس را به مدت 15 دقیقه حرارت داده و هرازگاهی هم می‌زنیم تا کمی غلیظ شود. مابقی روغن زیتون را افزوده و حرارت را خاموش می‌کنیم. این سس دو روز در یخچال و شش ماه در فریزر قابل نگهداری است. همچنین خمیر سه روز در یخچال و یک ماه در فریزر قابل نگهداری است. فر را روی حرارت 220 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کنیم.

کمی آرد روی خمیر و کف قالب یا سینی فر ریخته و خمیر را در آن باز می‌کنیم. سس را که حالا کمی از حرارت افتاده، روی خمیر باز کرد، ریخته و در آخر پنیر موزارلا را در همه جای آن پخش می‌کنیم. نیمی از برگ‌های ریحان را ریخته و خمیر را در فر می‌گذاریم. پیتزا‌ها معمولا در طبقه وسط طبخ می‌شوند. مدت زمان پخت این پیتزا 15 دقیقه می‌باشد یا تا زمانی که خمیر طلایی شده و پنیر آب شود. در هنگام سرو مابقی ریحان را روی پیتزا می‌ریزیم.

+4
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.