حمل و نقل کرگدن سیاه آفریقایی با هلی کوپتر

کرگدن‌ها به خاطر شاخشان به صورت غیرقانونی شکار می‌شوند و این نسل بعضی گونه‌های آن را در معرض خطر انقراض گذاشته‌است. بر پایه‌گذارش سازمان بین‌المللی حفاطت از محیط زیست، نسل کرگدن سیاه غرب آفریقا منقرض شده و سرنوشت مشابهی در انتظار کرگدن سفید بومی آفریقای مرکزی است. کرگدن‌ها با تمام پستان داران شاخ‌دار فرق دارند٬ چون شاخ آن‌ها بالای سرشان نیست٬ بلکه نزدیک نوک بینی‌شان است.این شاخ‌ها مانند شاخ گاو یا شاخ گوزن نیست٬ بلکه از موهای کلفت و به هم فشرده تشکیل شده‌است.

- کرگدن‌ها در چمن زارها و جنگل‌های مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند و همیشه در نزدیکی آب‌اند٬ زیرا نیاز دارند که هر روز آب بخورند و از غلتیدن در گِل هم لذت می‌برند.این جانوران فقط گیاه می‌خورند.کرگدن ها حس شنوایی و بویایی خوبی دارند ولی دیدشان ضعیف است.

شکارچیان قاچاق کرگدن ها را به خاطر شاخشان به قتل می رسانند. اوضاع به اندازه ای وخیم است که کارکنان سازمان های محیط زیست ناگزیر هستند برای حفظ نسل کرگدن های سیاه و سفید آفریقایی آنها را به کمک هلی کوپتر از مناطق پرخطر به نواحی امن که از دسترس شکارچیان قاچاق در امان باشند، انتقال دهند.

+34
رأی دهید
-0

juvel - اسلو - نروژ
آورین :)
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 10:29
فراوانی - قطر - قطر
یک باور غلط باعث نابودی این جانور شکوهمند شده است حماقت بشر را پایانی نیست
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 13:29
فراوانی - قطر - قطر
یک باور غلط در چین که شاخ کرگدن باعث تقویت قوای جنسی میشود باعث نابودی این جانور شکوهمند شده است ای چینی احمق برو ویاگرا بخور خبر مرگت کپه مرگت و بزار حماقت بشر را پایانی نیست
‌چهارشنبه 3 دي 1393 - 13:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.