آمریکا: کاروان خودروهای رهبران داعش را بمباران کردیم

نیروی هوایی آمریکا عملا هدایت حمله‌ها علیه مواضع داعش را در دست گرفته است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تایید کرده است که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش، کاروانی از خودروهای رهبران گروه موسوم به دولت اسلامی را در شمال عراق بمباران کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، حمله‌ها شامگاه روز جمعه، هفتم نوامبر، انجام شده است.

برخی رسانه‌ها از زخمی‌شدن ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه در جریان حمله روز جمعه خبر داده‌اند.

با این حال، آمریکا اعلام کرده که نمی‌تواند تایید کند آیا ابوبکر بغدادی هم در نشستی که هدف قرار گرفت، حضور داشت یا نه.

در اطلاعیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: "حمله‌های اخیر نشانگر فشاری است که ما همچنان بر شبکه تروریستی داعش وارد می‌کنیم و (نیز نشانگر) محدودیت فزاینده این گروه در آزادی عمل برای مانور نظامی، برقراری ارتباط و فرماندهی است."

براساس گزارش‌ها، مجل بمباران در نزدیکی موصل بوده است.

نیروهای داعش که کنترل بخش‌های گسترده‌ای از محدوده سرزمینی عراق و سوریه را در اختیار دارند، از حدود سه ماه پیش، هدف صدها حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا بوده‌اند.

این حمله‌ها، صدها دستگاه خودروهای گروه داعش و چندین مقر و پایگاه آن را از بین برده است، هرچند گفته می‌شود که تاثیری در کند شدن پیشروی نیروهای آن نداشته است.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه، هفتم نوامبر، اعلام کرد که برای تقویت توان نظامیان عراق در مقابله با شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) یک هزار و ۵۰۰ سرباز تازه‌نفس به عراق اعزام می‌کند.

این نیروها پشتیبانی، آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای عراقی را به عهده خواهند داشت.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، در واکنش به این تصمیم آمریکا در یک بیانیه تصریح کرد که "این گام کمی دیر برداشته شد، ولی از آن استقبال می‌شود."

+131
رأی دهید
-1

مترلینگ - منچستر - انگلستان
اون هزارتا سوراخ داره که قایم شه صدتا هم بدل ومتاسفانه هفتا جون کثیف ولی امیدوارم سرنوشتش بشه مثل صدام وبن لادن و اگه بمیره هم طرفداراش گنبد بارگاه میسازن براش اخه خلیفه مسلمین جهانه خیر سرش
دوشنبه 19 آبان 1393 - 01:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.