پای یک پیکان در میان است

«پس از اسیدپاشی، به اولین بیمارستانی که رسیدم پرستار به من گفت اینجا نمی‌توانیم کاری بکنیم، برو خانه و زیر دوش بمان. این در حالی بود که کاملا متوجه می‌شدم اسید دارد سرم را می‌خورد و مدام بیشتر فرومی‌رود. سوزش شدیدی که در ناحیه سرم بود و فشاری که می‌آورد و به داخل می‌رفت را به پرستارها می‌گفتم ولی جواب می‌دادند این تصور تو است و این‌طور نیست.» خانم «الف» دومین قربانی اسیدپاشی، همان‌طور که اینها را می‌گفت روسری‌اش را عقب می‌کشید و سرش را نشان می‌داد. تقریبا در سمت چپ سرش حفره‌ای به شکل دایره، به شعاع سه سانتی متر و به عمق بیش از دو سانتی متر ایجاد شده بود که رنگ داخل حفره به صورتی می‌زد.» او ادامه داد: «اسید اگر در دقایق اولیه شسته و رقیق نشود روی هر چه ریخته شده باشد آن را سوراخ می‌کند و به داخل رسوخ می‌کند. او با اشاره به اینکه پزشک معالجش تاکید کرده باید دقایق اولیه همه قسمت‌های اسیدپاشی شست‌و‌شو شود، افزود: «حدودا تا نیم ساعت پس از این حادثه سر و صورت و دستانم شست‌و‌شو داده نشد و بعد از اصرار من و خانواده‌ام شست‌و‌شو انجام شد.» به گفته خانم «الف» که در اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان مورد حمله قرار گرفته است، این روزها چشم چپ خود را تقریبا از دست داده و هر دو دستش از مچ تا کتف دچار آسیب‌های بسیار جدی شده است.
 این زن سومین قربانی‌ای بود که فرهیختگان به دیدن او رفت. وضعیت زخم‌های او همچون سهیلا جورکش بسیار وخیم بود. اگرچه به گفته پلیس هر چهار اسیدپاشی با یک نوع اسید انجام شده، سوختگی‌ها و حفره‌هایی که در سرتاسر دستان و گردن خانم «الف» وجود دارد نشان از آن دارد که یا نوع اسید فرق داشته یا همان‌طور که خودش تایید می‌کند بسیار دیر به او رسیدگی شده که احتمال گزینه دوم بیشتر است.

رابطه مشکوک اسیدپاش با پیکان


این زن که وضعیت این روزهای او باعث شده دیگر نتواند به درس فرزندش رسیدگی کند، در رابطه با ماجرای روز اسیدپاشی، گفت: «تولد آرین بود و من می‌خواستم بروم برای جشن تولدش کارت تولد بخرم. می‌خواستم آرین را همراه خودم ببرم، اما مادرم گفت او را نبر که تکالیف مدرسه‌اش را انجام بدهد و من هم با یکی از دوستانم قرار گذاشتم و رفتم.» وی افزود: «در خیابان کاوه نبش خیابان برازنده در خودرویم منتظر دوستم نشسته بودم که یک پیکان از سمت صندلی شاگرد کنار خودرویم ایستاد و گفت «تو خیلی دیوانه‌ای» و به محض برگشتن من به سمتش فوری گاز داد و رفت. من هم شیشه سمت شاگرد را بالا دادم و رویم را به سمت چپ برگرداندم. 10 ثانیه هم از این موضوع نگذشت که یک موتور از سمت راننده آمد و اسید را رویم پاشید و رفت.» این خانم با اشاره به اینکه فکر می‌کرد سرنشین پیکان با گفتن «تو خیلی دیوانه‌ای» تنها می‌خواسته من به سویش برگردم تا مطمئن شود خودم هستم یا نه، افزود: «اگر قصد راننده متلک‌پرانی بود منتظر می‌ماند تا از من عکس‌العمل یا جوابی درباره حرفش دریافت کند، در حالی که به محض برگشتن من به سمتش و درست لحظه‌ای که صورت مرا دید گاز داد و انگار به موتوری تایید داد که خودم پشت فرمان هستم و در کسری از ثانیه موتوری آمد و کار خودش را انجام داد. به هر حال من فکر نمی‌کنم آن پیکان با موتوری هماهنگ نبوده باشد.»
او درباره آسیب‌های جدی دستان و صورتش، ادامه داد: «تقریبا هر روزم به پیش پزشک رفتن می‌گذرد و هر روز باید زخم‌هایم معاینه و پانسمان شود.» وی در رابطه با هزینه‌های درمانی‌اش، گفت: «از آنجایی که آسیب‌های دستان، گردن و پوست سرم خیلی جدی است به غیر از درمان‌های معمول، درمان‌های گیاهی هم انجام می‌دهم و هزینه‌های این دو درمان در کنار هم واقعا هر کسی را از پای در می‌آورد.» او در پاسخ به اینکه چه ارگان‌ها و نهادهایی تاکنون از او حمایت کرده‌اند، ادامه داد: «تاکنون هیچ کسی از طرف هیچ نهادی به دیدن من نیامده است و کوچک‌ترین کمک‌هزینه‌ای برای درمانم دریافت نکرده‌ام.»

  چشم چپ به پیوند قرنیه نیاز دارد


این زن که مایل نیست اسمش منتشر شود، در رابطه با وضعیت چشم چپش، گفت: «دکتر جهان‌مرد، پزشک معالج چشمم، پس از ‌آخرین معاینه‌ای که چند روز پیش انجام داد، گفت که پلکم چسبندگی پیدا کرده و عروق چشمی وارد مردمک چشمم شده است.» قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه باید برای چشم چپش پیوند قرنیه انجام شود، گفت: «چشم پزشک گفته ممکن است بتوانیم از چشم دیگرم به این چشم پیوند قرنیه را انجام بدهیم.» او ادامه داد: «در هر حال این روزها مدام در حال استفاده از قطره و پماد برای آماده‌سازی چشمم برای عمل جراحی هستم.» حالا حدود یک ماه و نیم از اولین اسیدپاشی در اصفهان می‌گذرد و دختران اصفهانی هر کدام با دردهای روحی و جسمی فراوان چشم به راه حمایت‌های دولتی هستند، ولی آنان به ملاقات از یکی از قربانیان که در تهران است، بسنده کرده‌اند و چندان سراغی از دیگر قربانی‌ها  که در اصفهان بستری هستند، نمی‌گیرند. قربانیان در حالی که هر روزشان روی تخت می‌گذرد به سقف خیره شده‌اند و به آینده‌ای می‌نگرند که باید بدون سلامتی و زیبایی آن را بسازند. اگرچه ملاقات با دیگر قربانیان اسیدپاشی انجام نشده، قول‌هایی از راه دور به همه آنها داده شده است. در یکی از این وعده‌ها وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم از تامین تمام هزینه‌های درمان این چهار نفر خبر داده است که طبق گفته‌های دومین قربانی هنوز هیچ کمکی از جایی دریافت نکرده‌اند

+131
رأی دهید
-2

قیس - اهواز - ایران
کسای که این کارو کردن باید قصاص بشن اونم تو یه حوض پر اسید
شنبه 10 آبان 1393 - 12:59
eydad - مونترال - کانادا
این مردم وحدان یادشون رفته. هر کس سر هر کاری هست انگار که یه زور مجبور کردن اونحا کار کنه. حداکثر سعی و تلاش رو میکنن که کاری انجام نده. از تو اداره ثبت بگیر تا بیمارستان و مدرسه. فکر میکنن فقط استخدام شدن که یه حقوقی بگیرن و هی قر بزنن. وجدان کاری ضفر!
شنبه 10 آبان 1393 - 13:47
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
اگه مردم گیرتون بندازن..آخ که اگه یکی،فقط یکیتون رو بگیرن،چه به روزش بیارن.بالاخره میگیرنتون حـ... ها
شنبه 10 آبان 1393 - 14:22
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
اگه مردم گیرتون بندازن..آخ که اگه یکی،فقط یکیتون رو بگیرن،چه به روزش بیارن.بالاخره میگیرنتون حـ... ها
شنبه 10 آبان 1393 - 14:22
karaji - گتنبرگ - سوئد
ننگ بر این گونه تفکر و مجریان ابن ملجم صفتش که طاعون دین هستند !
شنبه 10 آبان 1393 - 15:02
Fresh Start - لندن - انگلستان
تو اون پیکان، عوامل سیا، موساد، م ای۵، م ای۶، ک گ ب بودند، همه غیر از بسیج
شنبه 10 آبان 1393 - 16:08
Touch the truth - ونکوور - کانادا
ملتی‌ مریضتر از ایرانی‌ نیست، خانه از پایبست ویران است. این دیوار کٔج باید خراب بشه تا بلکه دوباره ساخته بشه. حکومت عاملشه ولی‌ مردم کمتر از حکومت مقصر نیستن (مردم که میگم یعنی‌ همهٔ ملت ایران حزب‌اللهی، خون آشام اسلامی یا شاهی و یا روشنفکر و دمکراتیک نداره، ما یعنی‌ با هر فکر و مسلکی همگی‌ مقصریم). چون
شنبه 10 آبان 1393 - 17:31
Touch the truth - ونکوور - کانادا
روشنفکرا هم حاضر نیستن کاری بکنن، اونایی هم که از اون باغ وحش اومدن بیرون، مردم معمولی که ضدّ حکومت هم هستن کمتر از خون آشمی حکومت مقصر نیستیم چون کاری نمی‌کنیم جز این که به فکر خودمون و همون حال حاضر زندگی‌ خودمونیم. این می‌شه نتیجسه. مثل اینه که سوسک و موش خونمونو ورداره، ما به جای این که فکری بکنیم از خونمون بریم، یا با یک ترفندی جامون و با یکی‌ دیگه عوض کنیم در واقع مشکل و پاس بدیم به یکی‌ دیگه بعدش هم از بیرون بشینیم و فلسفه بافی کنیم و راه حل بدیم به اون بیچارهای که ما خودمون بیچارش کردیم هی‌ بگیم لنگش کن..... اصلا قضیه خیلی‌ سادست اگه هیچ ملیتی ندونه مها که خودمون میدونیم چی‌ هستیم و چه کار کردیم و می‌کنیم، دیگه گفتن نداره....کشورای دیگه به منافع ملی‌ خودشون فکر می‌کنن از مها به شکلای مختلف استفاده می‌کنن. اینجا هم ایرانیان عزیز برای همدیگه ناا امن‌ترین آدما هستن....
شنبه 10 آبان 1393 - 17:33
greentree - تهران - ایران
دختر ایرانی‌ امیدوارم که تسلیم نشی‌ ،روزی مردم ایران در برابر این داعشیان خواهند ایستاد
شنبه 10 آبان 1393 - 18:16
united-iran - آکلند - نیوزیلند
من نمیدانم چرا تو صفحه خبرهای مانند این که به ضرر رژیم است این ارتش سایبریهای عزیز رژیم که تو این سایت گاهی اوقات میاند یک زری میزنند تا حق الزحمه اون ارجیفی که بلغور میکنند را بگیرند ناگهان خفه میشوند!!!!
شنبه 10 آبان 1393 - 18:17
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
میدونستم!!!! این پیکان انگلیسی ماشین سازمانی MI6 هستش! مخصوصا سفیدش. این هوندا ١٢٥ رو هم که أصلا بسیجی ها سوار نمیشن، محصول مشترک اسراییل و ژاپن هستش که در ماموریت های جاسوسی موساد زیاد استفاده میشه. سطل أسید هم أصلا جزو وسائل کار جاسوسان و عوامل سیا است! امام جمعه أصفهان هم که فقط از رحمت و شفقت دین اسلام صحبت میکنه، ای لعنت به هرچی عوامل بیگانه است که میخوان با این کارهاً چهره مردمی و پاک بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان رو مخدوش کنن.
شنبه 10 آبان 1393 - 21:09
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
united-iran - آکلند - نیوزیلند. آخ گفتی!!!! زبون شون میره ....... ظاهرا حق الاینترنت شون رو حاج آقا محل قطع کرده که یه وقت با زر زر زیادی گاف نیان.
شنبه 10 آبان 1393 - 20:07
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.