شگفت انگیزترین پرنده استرالیا با توانایی تقلید صدا

گونه نر مرغ شاخه نشین گنجشکی بومی استرالیا توانایی تقلید صدای پرندگان دیگر و انواع صدا ها از جمله بوق ماشین، صدای دوربین، تلفن همراه و .... را داراست و برای جذب گونه ماده به خود، تا حد امکان سعی می کند صداها را با کیفیت تقلید کند.
هنوز برای محققان مشخص نیست چرا برخی از گونه های پرندگان قادر به یادگیری و تکرار صداها با کیفیت بالا هستند. به غیر از این پرنده گونه های دیگری از جمله طوطی، مرغ عشق، کلاغ ...... هستند که در آنها قابلیت تقلید صدا دیده شده است. خانم جینا سلادک عضو موزه پرنده شناسی استرالیا گفت: "اینها همه بخشی از یک زبان می باشند و برای بعضی از گونه ها همانند یک کار تبلیغاتی می باشد. این فرصت خوبی است تا پیرامون آنها نکات زیادی آموخت".
به واسطه عکاسی زیاد در اطراف آنها صدای دوربین بهترین صدایی است که این پرنده می تواند تقلید کند و به جرعت می توان گفت که هر صدایی را که تقلید می کند دیگر فراموش اش نمی شود. در منطقه ویکتوریا بعضی از آنها حتی صدا هایی از جمله اره، تبر، دوربین های قدیمی و ..... را بازسازی کرده و تقلید می کنند. آقای مارتین رابینسون طبیعت شناس موزه استرالیا در سیدنی گفت: " به واسطه استعداد بالا و عکاسی بسیار از آنها این پرنده تبدیل به آرشیوی از انواع صداهای دوربین های عکاسی مختلف شده است."

+77
رأی دهید
-0

davood63 - تهران - ایران
موسیقی متن film تارزان،،،،
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 09:31
ali-iran-uk - لیدز - انگلیس
این نره، ماده بخت برگشته چه صداهایی باید تحمل کنه ..... صدا وحرکات نر برای جلب توجه ماده است ، اگر دقت کنین اون ماده هایی که پشت سرش هستن هیچ اهمیتی بهش نمیدن
‌پنجشنبه 4 دي 1393 - 10:14
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هزار دستان،حنجره و تارهایِ صوتی این پرنده باید موردِ تحقیق قرار گیرد، اینهمه توانأیی حیرت انگیز است.
یکشنبه 7 دي 1393 - 02:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.