گزارشگران بدون مرز: روزنامه‌نگاران ایرانی تهدید شدند که درباره اسیدپاشی ننویسند

عکس از آریا جعفری، عکاس بازداشت شده ایسنا

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که مطلع شده است "تعدادی از روزنامه‌نگاران به ویژه در دو شهر تهران و اصفهان از سوی نهادهای امنیتی با احضار و یا با تماس تلفنی تهدید شده‌اند که پرونده اسید پاشی را پیگیری نکنند و در این باره ننویسند."

گزارشگران بدون مرز انتقاد کرده است که: "واکنش بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برابر این رویداد، حمله به رسانه‌ها و تهدید و بازداشت روزنامه‌نگاران است."

این سازمان فعال در زمینه آزادی بیان و حقوق روزنامه‌نگاران گفته است که به دنبال اسیدپاشی‌های اصفهان مسئولان حکومتی در ایران، به همراه رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران به برخی رسانه‌هایی که این خبر را پوشش دادند حمله می‌کنند.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌های محافظه‌کار نحوه خبررسانی درباره اسیدپاشی‌ها را زیر سوال بردند و بعضی رسانه‌ها را به "همسویی با ضدانقلاب" متهم کردند.

مقامات ارشد قضایی هشدار داده اند که با آن دسته از رسانه ها برخورد خواهد شد که پدیده اسیدپاشی را به "امر به معروف و نهی از منکر" مربوط کرده اند.

آریا جعفری، خبرنگار ایسنا که تجمع اعتراض به اسیدپاشی در اصفهان را پوشش داده بود، هفته گذشته بازداشت شد. علاوه بر این چهار نفر دیگر از خبرنگاران و کارکنان ایسنا هم بازداشت شدند که بعدتر آزاد شدند.

گزارشگران بدون مرز جمهوری اسلامی را "یکی از سرکوبگرترین کشورهای جهان در عرصه آزادی اطلاع‌رسانی" می‌داند و گفته است که ایران "با ۴۸ زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران است. این کشور در رده بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٤ در میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد."

+41
رأی دهید
-1

arian1 - ابادان - ايران
بر صورت دختران ما اسید می پاشند وبعد انتظار دارند که هرصدای اعتراضی را هم خاموش کنند وتمام ارگانهای نظامی مانند سپاه وبسیج ونیروی انتظامی با همکاری ملایان جنایتکارورهبری برای دست داشتن بیگانگان و گروهای مخالف نظام یک دست می شوند ودروغ های همیشگی را دوباره به مردم بیچاره بخورانند. لعنت بر این جنایت کاران ومذهب فاسد وکثیف شان.
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 00:19
greentree - تهران - ایران
قضیه لؤ رفته ، در حادثه اسید پاشی ۲ آخوند و ۵ بسیجی‌ شرکت داشتند که امیدوارم مردم خونه اینها را زودتر پیدا کرده و با اسید یا گلوله ازشون پذیرایی کنند ،یکی‌ از آخوند‌ها امام جمعه اصفهان هست
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 01:57
karaji - گتنبرگ - سوئد
خدایا شکر بالاخره تو یه چیز سرآمد شدیم !!
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 01:17
greentree - تهران - ایران
لطف کنید زودتر این ۲ ملاه و ۵ بسیجی‌ را پیدا کنید قبل از اینکه مثل قتل‌های محفلی کرمان فراموش شوند
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 01:58
شاهپور شاهرخی - تهران - ایران
عجب روزگار .. و عوام فریبی تابلو یست !!! حالا انصافآ ، حقیقتآ ، بنا فرض این اسید پاشی در فلسطین بر روی زنان فلسطینی توسط مثلا یهودیهای اسراییل انجام میشد ، خداوکیلی در ایران مسئولین چکار میکردند ؟؟؟ در ادامه ...
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 08:51
شاهپور شاهرخی - تهران - ایران
یقینآ 1 - صدا و سیما شبانه روز تصویر سوخته و بستری آنها را پخش میکرد . 2- تمام نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ایی این عمل را محکوم و تک تک بیانیه صادر میکردند . 3 - مجلس خبرگان ، بسیج ، سپاه پاسداران ، حوزه علمیه ، انصار حزب الله و.و.و بیانیه صادر کرده محکوم میکردند . 4 - تمامی اعمه جمعه در سطح کشور یک خطبه از نماز جمعه را به این موضوع پرداخته و خواستار رسیدگی حهانی و دخالت سازمان ملل در این جریان میشدند . در ادامه...
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 08:52
شاهپور شاهرخی - تهران - ایران
5- وزارت امور خارجه این عمل را محکوم و خواستار نشست فوری در این رابطه و صدور یک قطعه نامه بر علیه اسراییل میشد . 6 - سازمان تبلیغات اسلامی با صدور یک بیانیه این عمل را محکوم و با اعلان یک راهپیمایی اعتراضی بر علیه اسراییل تمام ارگانها و ادارجات و سازمانهارو بجهت شرکت در این راهپیمایی تعطیل ، و یک بیانیه 100 صفحه ایی صادر میکرد . 7 - بانک مرکزی با محکوم کردن این عمل یک حساب 4 رقمی افتتاح کرده و از عموم خیرین میخواست با واریز کمکهای نقدی از این مجروحین کمک و حمایت مالی بکنن . 8 - بهترین و مجربترین تیم و تجهیزات پزشکی جهت کمک به این مجروحین به منطقه اعزام میشد . و.و.و.و.و .. خداییش غیر این میشد ؟؟؟ آخه یک بامو چند هوا ؟؟؟؟ !!!!.
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 08:52
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
اره باید هم سانسور باشه،حکومت اخوندی فقط میخواد خزعبلات مورد نظر خودش رو به جامعه القا کنه . این همه بی داد گری و ظلم و ستیز دیگه به اخر خودش داره میرسه ،فردای بهتر برای ایران خواهد رسید و با رفتن این حکومت صفوی رافضی بساط ظلم و جور و محنت هم به پایان میرسه
‌پنجشنبه 8 آبان 1393 - 11:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.