در مذاکرات هسته‌ای ایران 'هیچ توافقی در هیچ موضوعی نشده است'

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عبور از خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات مطرح‌شده درباره "رسیدن به توافق ضمنی و رعایت نشدن خطوط قرمز نظام" در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ را رد کرد و گفت "تاکنون هیچ توافقی در هیچ موضوعی نشده است".

به گفته مرضیه افخم "تنها توافق درباره عنوان توافق نهایی است که 'برنامه جامع اقدام مشترک' نام گرفته است.

صبح امروز سه‌شنبه ۶ آبان، علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس در تذکری شفاهی به وزیر امور خارجه گفته بود "اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز ترسیمی از سوی نظام اسلامی در توافق ضمنی دارد که بی شک منجر به تضییع حقوق ملت و پایمال شدن دستاوردهای هسته ای خواهد شد."

به گزارش خبرگزاری مجلس ایرن آقای زاکانی دستگاه دیپلماسی ایران را به "سکوت در برابر زیاده‌گویی مذاکره کننده آمریکایی" متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهام عبور مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز نظام را رد کرده و آن را مصداق افترا و قابل پیگرد قانونی دانسته است.


خانم افخم این اظهارات را "نادیده گرفتن مدیریت کلان کشور" خوانده است.


'غنی‌سازی دکوری'

دولت ایران و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای همواره تاکید کرده‌اند که در این مذاکرات پایبند به سیاست‌های تعیین‌شده از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران هستند و در این زمینه از منافع ملی ایران چشم‌پوشی نخواهند کرد.

اظهارات خانم افخم درباره نرسیدن به توافق در هیچ یک از موضوعات هسته‌ای در حالی مطرح شده که کمتر از یک ماه تا پایان مهلت تمدیدشده برای رسیدن به توافق نهایی در این مذاکرات باقی مانده است.

میزان ظرفیت غنی‌سازی ایران و تعداد سانتریفیوژها به همراه زمان‌بندی رفع تحریم‌ها و بازگشت پرونده این کشور از شورای امنیت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله موارد اصلی اختلاف در مذاکرات هسته‌ای است.

امروز سه‌شنبه، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت که ایران "لغو پله پله" تحریم‌ها و "غنی‌سازی دکوری" را نمی‌پذیرد.

+8
رأی دهید
-0

fafa316 - تهران - ایران
آفرین زنده باد خوب گفتی مجید آقا این تحریم کنندگان باید بفهمند دارو و غذا و جون مردم ابزار نیست اینا یه مشت جنایتکارند
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 12:30
Majid63 - پاريس - فرانسه
بگو جون تو!!! مثل همیشه همه رو گذاشتید سر کار.. آورین آورین بقول علی گدا
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 12:36
perser68 - آلمان - آلمان
پس خامنه ای منفور جامه مرگو واقعاً تو دستاش گرفته!!!خبر خوبی بود ! امیدوارم مرگه این حکومته متحجر فاشیستی آخوندیو به زودیه زود جشن بگیرم :-)
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 12:48
مترلینگ - منچستر - انگلستان
اینا اینقدر وقت خریدن تا به سلاح اتمی دست پیدا کنند معلومه که گردن کلفتی هم میکنند و خط ونشون هم میکشن و از موضع خودشون پایین نمیاد برای اینکه دارند قدرت میگیرند و بعدها خواهیم دید که چه اتشی خواهند سوزاند
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 23:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.