یک هیات مذهبی بافت تاریخی مربوط به زرتشتیان در اردکان را تخریب کرد

محسن میرجانی، رییس اداره میراث فرهنگی اردکان گفت یک هیات مذهبی، بخشی از بافت تاریخی مربوط به زرتشتیان شریف آباد اردکان را که قدمت آن به دوره صفویه بر می گردد، تخریب کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، محسن میرجانی گفت این بافت تاریخی تخریب شده برای نشان دادن «همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و زرتشتیان» اهمیت تاریخی و فرهنگی ویژه ای داشته است.

این مقام میراث فرهنگی روز دوشنبه گفت هیات مذهبی برای گسترش یک تکیه، این بخش تاریخی را تخریب کرده است.

محسن میرجانی با «غیر فرهنگی» خواندن اقدام این هیات مذهبی گفت: «متاسفانه در ماه حرام گروهی به این بهانه که جامعه حساسیت مذهبی بالایی در این ماه دارد، برای گسترش تکایا و حسینیه ها به تخریب بافت تاریخی اقدام می کنند.»

او گفت: «بافت تاریخی شریف آباد یکی از هفت بافت تاریخی ثبتی شهرستان اردکان است.»

به گفته محسن میرجانی، تخریب محدوده تاریخی «با دخالت یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اردکان» متوقف شد و گزارش آن برای رسیدگی و پیگیری به یگان حفاظت اداره کل استان ارسال شده است.

+48
رأی دهید
-64

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
بی‌ فرهنگی تا کی‌ ،،همین‌ها باید پیرو یک قاتل باشن ،،
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 13:47
Azadikhah - تكسل - هلند
ابیشتر خبر‌ها از ایران منفی‌ هست.:( ایران رو مذهب تخریب کرد حالا اینم روش!مگر بار اول هست از این اتفاقات میفته.
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 14:10
دریای پارس - ایران - ایران
ای زرتشت بزنه به کمر این اوباش وحشی
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 16:07
بی بالان - کلاچای - ایران
خمینی متشکریم
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 16:28
pasargad2 - شیراز - ایران
خدا لعنت کنه این داعشیهای ایرانی را که ایران به بهانه اسلام بر باد فنا دادند. بیدار شید مردم. داره دیر میشه دیکه ..... بیداااااررر شید
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 16:05
Yusof - کلن - آلمان
مرگ بر داعش .
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 16:57
paksan - آمریکا - آمریکا
این هیئت مذهب شیطانی رو باید به آتیش کشید. اینها مذهب و دین نمی فهمند زمین خواری هستش و بس یعنی اینطوری میخوان زمین خودشون رو اضافه کنند
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 17:04
arian1 - ابادان - ايران
زورگویان همیشه پایانی دارند ونظام کثیف اسلامی از این امر جدا نیست وروز نابودی این خونخوران زمان نزدیک شده است ودر روز انتقام تمام اثار مذهب شیطانی انها را نیست ونابود خواهیم کرد.
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 17:07
aria oksir - لندن - انگیس
بازم جای شکرش باقیه .
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 19:50
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
قابل توجه کسانی که جیغ شون میره هوا تا یه بد و بیراه به اسلام کوفتی میگی. یک ذره احترام به عقائد تو این جهالت عظمی به اسم اسلام نیست، ولی از همه دنیا توقع دارن که به مزخرفاتشون احترام گذاشته بشه.
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 22:08
سرسره - اهواز - ایران
مرده شور عزاداریتون ببرن عقب افتاده های دیوانه که به خاطر یک عرب دشمن ایران بعد 1400 سال تاریخ کشوررو نابود میکنین لعنت خدا برشما
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 03:07
دوستدار - استهکلم - سوئد
جمهوری اسلامی ایران و طالبان افغانستان همراه با سازمان جنایت کار داعش ریشه در هم دارند . طالبان و داعش کلی میراث تاریخی را نابود کردن جمهوری اسلامی ایران هم مثل انها .
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 08:31
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
تخریب.چپاول.مصادره.تجاوز.بی حرمتی بدیگران. بی ارزش دانستن دیگران.بی اعتبار کردن دیگران.وحشی گری.خق مسلم ماست
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 09:41
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
یه جا با اسید چهره و زندگی انسانها رو و در جای دیگه آثار بجا مانده از گذشتگان رو تخریب میکنن و در جاهای دیگه خدا میدونه چکار خواهند کرد.... داعشو اراذل و اوباشش....
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 06:45
rahjoo - بابل - ایران
باور عمیق چرا لال مردی!!! بیا از اعراب دفاع کن
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 06:52
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
حالا خوبه طبق خبر، میراث فرهنگی از تکیه شکایت و متوقفشون کرده: خبر: به گفته محسن میرجانی، تخریب محدوده تاریخی «با دخالت یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اردکان» متوقف شد و گزارش آن برای رسیدگی و پیگیری به یگان حفاظت اداره کل استان ارسال شده است
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 14:04
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
این قضیه مربوط به فرهنگ ما ایرانیهاست اما حالا چون یک تکیه این کارو کرده دارن به اسم دین ،پیراهن عثمانش میکنن.چند سال پیش یه زمین تو رودهن اطراف تهران خریدم که در آینده مثلا ازش چند تا ویلائی در بیارم ،سند هم داشتم نیم متر چهار طرف رو بلوک بندی کردم و برگشتم استرالیا،یکسال بعد زنگ زدند گفتند بیا که مرز شرقی ملک در حد هفتاد سانتیمتر از طرف قواره بغلی تصرف شده!!حالا نیم متر ضربدر طول زمین عدد قابل توجهی بود .برگشتم وشکایت بازار ،خلاصه با رای شورای حل اختلاف و نامه ثبت و اداره مسکن وکوفت وزهر مار ،حکم تخریب مقدار سازه مجاور رو گرفتم،ولی با خواهش طرف مبنی بر پرداخت غرامت(خرید مقدار زمین متصرفه و هزینه درخواست مجدد نقشه کش و سند جدید) بیخیال شدم حوصله ادامه اش رو نداشتم ،آخرش هم فروختم به یه محلی.بالا سر مال نباشی میخورنش بخصوص تو شهرستانها ودهات ها که باید از بیل و قوه عربده کمک بگیری!
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 14:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.