حمله جبهه نصرت به شهر ادلب سوریه

کنترل شهر ادلب در طول جنگ داخلی عمدتا در دست ارتش سوریه بوده است

گروه جبهه نصرت و سایر مخالفان مسلح دولت سوریه دست به حمله ای علیه شهر ادلب زده اند و موقتا کنترل چند ساختمان دولتی را به دست گرفتند.

جبهه نصرت و جنگجویانش ده ها سرباز ارتش سوریه را کشتند اما نیروهای دولتی بعدا آنها را از شهر عقب راندند.

دولت سوریه در طول چند سال جنگ داخلی کنترل ادلب، در شمال غربی کشور، را حفظ کرده است. این شهر فقط برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۲ در دست مخالفان بود.

جنگ داخلی سوریه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار کشته به جا گذاشته است.

در سایر تحولات ویدئویی که تصور می شود توسط گروه دولت اسلامی (داعش) تولید شده باشد ظاهرا ربوده شدن جان کنتلی خبرنگار بریتانیایی را در شهر کردنشین کوبانی نشان می دهد.

در این ویدئو آقای کنتلی به حوادث دو هفته قبل از جمله پرتاب محموله های سلاح و مهمات از هوا توسط آمریکا برای جنگجویان کرد در کوبانی اشاره می کند.


'۶۰۰ حمله هوایی'

جیم میور خبرنگار بی بی سی در بیروت می گوید درحالی که توجه جهانیان به عملیات مرتبط با داعش معطوف بوده است، جبهه نصرت و متحدان آن درحال پیشرفت های آهسته ای در شمال غربی و جنوب سوریه بوده اند.

به گزارش گروه دیدبان حقوق بشر سوریه در بریتانیا، حمله روز دوشنبه به ادلب در ساعات سپیده دم شروع شد و پیکارجویان از هر سو به شهر حمله کردند.

بخش اعظم استان ادلب در کنترل شورشیان است اما شهر ادلب در دست نیروهای وفادار به دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه باقی مانده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید که نیروی هوایی سوریه در یک هفته گذشته ۶۰۰ حمله هوایی انجام داده و از جمله با هلی کوپتر بمب بشکه ای ریخته است و حدود ۱۸۰ غیرنظامی در این حملات کشته شده اند.

دولت بشار اسد مشغول نبرد با گروه های مسلحی بوده است که اکنون دچار تفرقه شدید هستند.

گروه های شورشی تندرو مثل جبهه نصرت و داعش با سایر گروه ها در نبرد بوده اند.

+7
رأی دهید
-9

اسب آتش - سیدنی - استرالیا
آیا رسانه های تحت کنترل روپرت مرداک بهنر نیست به جای ذکر : نیروهای وفادار به بشار اسد! بگویند ارتش قانونی سوریه؟ فعلا که فقط اینها جلوی مغولان عصر جدید ایستادگی میکنند
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 14:33
قاضی محمد - کرمانشاه - کرمانشاه
اسب آتش - سیدنی - استرالیا چه جوری کشف کردی که ارتش بشار اسد قانونی کسی که اینقدر بی وجدان که 80 هزار ازکودکان هموطن خودش رو بدون هیچ ترحمی میکشه تظاهرات مسالمت امیز مردم رو با گلوله جواب میده قانونی داعش رو عمداً بشار اسد وایران اجازه رشد بهش دادن تا بگن مخالفان ما اینها هستند
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 08:05
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
قاضی محمد -باختران- این آمار هشتاد هزار نفر رو از کجا در آوردی؟ تو سوریه حتما رای گیری شده و دار و دسته ترکیه رای آوردن که حالا اسد غیر قانونی شده؟پس ازین به بعد هر جا تظاهرات بشه بلا فاصله دولتشون غیر قانونی میشه حتا اگه اقلیت باشن؟ این همه تروریست با پاسپورت خارجی تو سوریه دستگیر شدن هم مردم سوری بودن؟ حالا خوبه ما پناهنده سوری تازه به استرالیا وارد شده دیدیم که میگیم،تو چی؟ از نزدیک باشون حرف زدی یا بازم هر چی شبکه های ماهواره ای بگن دربست قبول میکنی؟ حرف من جهت دهی رسانه های تحت کنترل جهوداست که در راستای منافع دولت ارض موعود(از نیل تا فرات) حرکت میکنن نه خود بشار اسد که یک مانع مقطعی واسشونه
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 22:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.