دستیار ارشد روحانی: عامل اسید پاشی مزدور سرویس های خارجی‌ است

علی یونسی، دستیار ارشد رئیس‌جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌ها، ‌روز دوشنبه با اعلام اینکه «کارهایی نظیر اسیدپاشی نمی‌تواند از یک ایرانی سربزند»،‌ گفت که اگر عامل این مسئله یک ایرانی باشد، مزدور سرویس‌های خارج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای یونسی که درباره ماجرای اسیدپاشی در اصفهان سخن می گفت،‌افزود: «قطعا چنین کارهایی از یک ایرانی نمی‌تواند سربزند چرا که ایرانی‌ها فرهنگی ضدخشونت دارند.»

ا‌و با تاکید بر این موضوع که کارهایی نظیر اسیدپاشی ریشه در فرهنگ ایرانی ندارد،‌ اضافه کرد: «اگر عامل این مسئله یک ایرانی باشد، متاثر و مزدور سرویس‌های خارج از کشور است و از گروهک‌های ضدانقلاب و کشورهای خارجی الهام گرفته است.»

دستیار ارشد رئیس جمهوری،‌ با اشاره به شکل گرفتن فضای سیاسی پیرامون ماجرای اسیدپاشی گفت که «جریان‌های سیاسی تلاش دارند در این مسئله به نوعی همدیگر را متهم کنند ولی به صلاح هیچ جریانی نیست که این نوع اعمال، به فرهنگ و مردم ایران نسبت داده شود.»

با گذشت چند روز از اسیدپاشی به تعدادی از زنان و دختران در اصفهان،‌ برخی رسانه‌ها و تعداد زیادی از مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی، این حوادث را کار افراد یا گروه‌های مخالف بدحجابی در جامعه دانسته‌اند. این موضوع مخالفت  رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور را به دنبال داشته و آنها این موضوع را مردود دانسته اند.

پیش از این،‌‌ نیز محمد جواد لاریجانی،  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، یکشنبه شب شائبه دخالت برخی کشورهای خارجی در ماجرای اسید پاشی را مطرح کرده بود.

آقای لاریجانی در تلویزیون دولتی ایران گفت: «این شائبه وجود دارد که نکند دست برخی کشورها در این جنایات آلوده باشد؛ قطعا اگر این امر وجود داشته باشد ما دست این کشورها را قطع می کنیم.»

اما در رابطه با ماجرای اسیدپاشی در اصفهان،‌ روز گذشته چهارم آبان،‌ حسن روحانی با نام بردن از اسیدپاشی‌های اخیر به عنوان «جنایت»، وعده داد که عامل یا عاملین این حوادث به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

آقای روحانی که در جلسه هیئت دولت سخن می‌گفت، به مردم اطمینان خاطر داد که «گذشتی در کار نخواهد بود و دولت با همه توان این مسئله را پیگیری» خواهد کرد.

به گفته رئیس جمهوری ایران، عامل یا عاملین این جنایت به دست عدالت سپرده شده و اشد مجازات برای کسانی که این جنایت را مرتکب شده‌اند، اعمال خواهد شد.

حسن روحانی با بیان اینکه «لحظه‌ای آرام نخواهیم ماند تا افرادی که مسبب این حادثه بودند دستگیر شده و واقعیت برای مردم روشن شود»، اعلام کرد: «تا زمانی که عامل یا عاملین این حادثه دستگیر نشده‌اند، شایسته نیست کسی، فردی یا گروهی را به نادرست متهم کند.»

طی روزهای گذشته در رابطه با مسببین ماجرای اسیدپاشی،‌ صحبت‌های متفاوتی از سوی مسئولین قوه قضاییه انجام شده است.

ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در این‌باره اعلام کرده است که افرادی به عنوان مظنون در این حادثه دستگیر شده‌اند و تحقیق از این افراد ادامه دارد.  

این درحالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه که از سوی رئیس این قوه، مسئول رسیدگی ویژه این پرونده شده، گفته است: «در این خصوص هنوز کسی به صورت روشن دستگیر نشده اما از افراد زیادی تحقیق شده است.»

اسیدپاشی در اصفهان تظاهراتی را در این شهر و تهران به دنبال داشت است که بر اساس برخی گزارش ها،‌تعدادی نیز توسط ماموران بازداشت شده اند.

+11
رأی دهید
-52

mlowes - واشنگتن - آمریکا
عاملش در خیابان پاستور نشسته. نام: علی‌ یک دست، نام خانواد‌گی: خامنه‌ای ملقب به ضحاک. حدودا یک تیم ۱۰۰،۰۰۰ نفری هم دنبالش هستند. ولی‌ اون رو بگیرید، قضیه حلّه. در ضمن منطقی‌ هم از این احمقانه تر نمی‌شه آورد که اگر عاملش ایرانی‌ باشه متاثر از عوامل بیگانه هست. هنوز نمی‌دونند یارو چه شکلیه، فهمیدن جاسوسه!!!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 00:10
دوستدار - استهکلم - سوئد
عجب فرهنگ ضد خشونتی روز نیست چندین نفر را اعدام نکنند! وینسی این اعدامهای که رژیمش انجام میدهد خشونت نمی داند. اگر مسئله این اسید پاشی هم رسانه ای و اعتراضی نمیشود خیلی مقتدرانه کسانی مثل همین یونسی اعلام میکرد سربازان مخفی امام زمان چندین زن بی حجاب را در اصفهان شناسایی و با اسید این زنان را مورد حمله قرار دادن یکی از همین زنان جان داد , سر و صورت و گردن سه تا زن دیگر هم با پاشیدن این بشدت اسیب دیده اند.
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 01:00
windy1234 - لندن - انگلستان
مزدور خارجی که تو و دارو دسته ات هستید، راست گفتی این کار یک ایرانی نیست. اشغالگران مزدور
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 01:33
razmandeh - استکهلم - سوئد
اره راست میگه کار خارجیهاست از لبنان و فلسطین میان ایران برای این غلطا !!! از اقوام لاریجانیهاِ عرب زاده هستند !!!! همگی‌‌شان را بگیرید ببرید کهریزک بعد ببرید بت رهبری !!! شام نذری امام حسین میدهند !!!!!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 01:59
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
مگه شماها مزدور خارجی نیستین؟خوب همونه دیگه همه مردم میگن کار شماست
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 03:49
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا این بشکه تو فیضیه خوب جواب داده! تعلیم پر رویی رو از اون تو شروع میکنن.
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 02:40
DAADAA - تهران - ایران
جان ننه خامنه ای یک بار حرف درست بزنید ....این مزخرفات چیه.! مزدوربیگانه ازکجا اومده؟ ازتوعمامه کثیفت درآوردی؟ ملا شپشو چقدر چرند....
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 08:55
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
عرضه نداشتی بگیریش فش می دی؟!!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 10:31
hassan5 - تهران - ایران
اقای یونسی تو دیگه چرا نعل وارو میزنی؟برای حفظ ظاهر هم که شده اراجیف اصولگرا های عقب افتاده را قرقره نکن؟!؟!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 10:33
Azadikhah - تكسل - هلند
تکرار همیشگی‌ اتهام به گردن کشور‌های خارجی‌ انداختن موضوع تازه‌ای نیست!خودتی یونسی!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 11:38
nasl sokhta - لندن - انگلیس
شما که نگرفتی از کجا میدانید دروغ گوهای بیشرف?
‌چهارشنبه 7 آبان 1393 - 00:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.