فرزند مهدوی کنی بر “تخت” ریاست پدر در دانشگاه امام صادق می‌نشیند

تقاطع: به دنبال مرگ محمدرضا مهدوی کنی، رییس سال‌خورده “دانشگاه امام‌صادق” در تهران، منابع خبری نزدیک به حکومت ایران، از معرفی فرزند وی، محمدسعید مهدوی کنی به عنوان رییس جدید این دانشگاه خبر می‌دهند.

وب‌سایت “پارس” نزدیک به “اصول‌گرایان”، روز شنبه (۳ آبان-۲۵ اکتبر) با انتشار گزارشی از زمینه‌چینی‌ها برای ریاست محمدسعید مهدوی کنی بر “دانشگاه امام صادق” خبر داد و نوشت که در همین راستا، بعد از بستری شدن  مهدوی‌کنی در بیمارستان، هیات امنای جدید این دانشگاه با انتصاب فرزند وی به عنوان یکی از اعضا، تغییر یافت.

این وب‌‌سایت از هاشم حسینی بوشهری، محمدسعید مهدوی کنی، سیدمصطفی میرلوحی (داماد مهدوی کنی) و علاءالدین میرمحمدصادقی به عنوان اعضای جدید هیأت امنای “دانشگاه امام صادق” نام برده و خاطرنشان کرده که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز هم‌چنان در مقام ریاست این هیات باقی مانده است.

این گزارش با تاکید بر این‌که با “پایان بررسی‌ها”، به زودی و “طی روزهای آینده”، سعید مهدوی کنی به عنوان ریاست “دانشگاه امام‌صادق” معرفی خواهد شد، اضافه کرده که ریاست دانشکده ارتباطات این دانشگاه نیز که پیش‌تر بر عهده‌ی وی بود، از چندی قبل به فرد دیگری سپرده شد آن هم در حالی که محمدباقر باقری کنی، قائم‌مقام دانشگاه (برادر محمدرضا مهدوی کنی و پدر داماد علی خامنه‌ای)، در حکم رییس جدید این دانشکده به “لزوم حضور حجت‌الاسلام دکتر محمدسعید مهدوی کنی در دیگر مسوولیت‌های این دانشگاه” اشاره کرده است.

گفتنی است “دانشگاه امام‌صادق” قبل از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، شعبه‌ای از دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه هاروارد آمریکا بود و از دانشجویان نخبه‌ی آن زمان و برای دوره فوق‌لیسانس دانشجو می‌پذیرفت. بعد از انقلاب، این دانشکده، به همراه املاک متعلق به آن، در اختیار “جامعه الصادق” قرار گرفت تا “دانشگاه امام صادق” را با هدف تربیت دانشجو در رشته‌های مرتبط با “علوم دینی” در آن تاسیس کنند. مطابق اساس‌نامه‌ی اولیه‌ی این دانشگاه، ریاست هیات‌ امنای آن متشکل از شماری از روحانیان ارشد حکومت از جمله علی خامنه‌ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی، بر عهده‌ی آیت‌الله حسین‌علی منتظری، قائم‌مقام وقت آیت‌الله خمینی بود که بعد از کنار گذاشته‌شدن وی از تمام سمت‌های حکومتی‌اش، محمدرضا مهدوی‌کنی، به طور کامل، ریاست دانشگاه را در اختیار گرفت.

این دانشگاه که بسیاری از دانش‌آموختگان آن در مناصب ارشد حکومت ایران قرار گرفته‌اند، در بیش از سه‌ دهه‌ی گذشته، تحت کنترل خانواده‌ی محمدرضا مهدوی کنی قرار داشت و او را به یک فرد قدرتمند و ثروتمند در ایران تبدیل کرد.

مهدی خزعلی، فعال سیاسی منتقد، و فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، دیگر روحانی پرنفوذ در ساختار جمهوری اسلامی، در خردادماه گذشته، در یک سلسله مطالب افشاگرانه درباره‌ی مهدوی کنی که به بازداشت وی منجر شد، از «سلطنت مالی» این رییس درگذشته‌ی “مجلس خبرگان رهبری” خبر داده و با اشاره به یکی از موارد فساد مالی او نوشته بود که مهدوی کنی در مقام ریاست “دانشگاه امام‌صادق” «سال‌ها قبل در ازای دریافت ۱۲۵ میلیارد ریال موافقت کرد تا شهرداری، مجوز پایان کار ساکنان “برج ایران‌زمین” تهران را که در مجاورت “دانشگاه امام صادق” قرار داشت، صادر کند».

آقای خزعلی، چهار سال قبل در دی‌ماه ۸۹ نیز در یادداشتی، با اشاره به هم‌دوره بودنش با محمدسعید مهدوی کنی در دوره ۲۳ مدرسه علوی، از او به عنوان فردی “متکبر” و “هتاک” نام برده بود که با استفاده از رانت پدر، در زمان جنگ هشت‌ساله‌ با عراق در “جبهه‌ها” حضور نیافت اما «چند سال پیش یک‌دفعه با لباس روحانیت»، در حالی‌که «رفتارش هم عوض شده بود» و «طور دیگری صحبت می‌کرد» ظاهر شد.

او با تاکید بر این‌که «سعیدآقا هیچ وقت کار اقتصادی نکرد» به کنایه نوشته بود که «خداوند رزق او را می‌رساند» به گونه‌ای که مثلا «تا ازدواج کرد خداوند خانه خوبی برایش خرید».

محمدسعید مهدوی کنی، ۲۶ خردادماه سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی دیپلمش را در ریاضی فیزیک گرفت و سپس به دانشگاه امام صادق رفت و مدارک لیسانس، فوق لیسانس و سرانجام دکترای خود را در رشته‌ی “فرهنگ و ارتباطات” از دانشگاه تحت ریاست پدرش دریافت کرد.

عضویت در “هیأت امنای دانشکده صداوسیما”، “شورای سیاست‌گذاری شبکه دوم” تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی و “هیأت امنای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری” از جمله مسوولیت‌های وی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

+20
رأی دهید
-117

به خودم میگم - قزوین - ایران
یک مهدوی و رفت و یک مهدوی امد.
دوشنبه 5 آبان 1393 - 16:48
mammal - لندن - انگلیس
سلطنت آخوندی.. از پدر به پسر
دوشنبه 5 آبان 1393 - 17:56
caroline - تهران - ایران
سگ و توله هاشون اینقدر زیاده که هى میان میرن!!! کاش ابولا مى گرفتن
دوشنبه 5 آبان 1393 - 17:58
faranak-montreal - مونترال - کانادا
جمهوری اسلامی داریم چرا حرف در میارید واسه این نظام مقدس توبه توبه ما اصلا شاهنشاهی اسلامی نمی‌دونیم چی‌ هست نه بابا تو ایران نه ابدا
دوشنبه 5 آبان 1393 - 17:43
perser68 - آلمان - آلمان
اگه کارگزارانو بزرگانه دانشگاهه هاروارد خبر داشته باشن یه شپشه متحجر ، یه انگله مفتخور قراره رئیسه یه طویله بشه که یه زمانی برای خودش ابهتی کسب کرده بود!!!فرشته چو بیرون رود دیو درآید!!!
دوشنبه 5 آبان 1393 - 16:05
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
خدا وکیلی یکی از این مدافعین این حکومت که میان اینجا کامنت دفاع ازش میذارن ، یه امر به معروفی کنند ما رو که این مافیابازی و فامیل بازی روچه جور هضم کنیم ، زمان شاه ، یه شاه . داشتیم چندتا شاهزاده ، الان هر طرف سر می چرخونیم یکی داره با ولد و اولادش سلطنت میکنه. و تیول تشکیل داده.
دوشنبه 5 آبان 1393 - 18:12
مترلینگ - منچستر - انگلستان
این که اظهر من الشمس بود یه در صد فکر نکردیم که بغیر این باشه اونوقت ایراد میگرفتن مگه سلطنت موروثیه که از پدر به پسر برسه
دوشنبه 5 آبان 1393 - 18:38
dara20 - تهران - ايران
پدر پفیوزش گور به گور شد توله آخوند در رژیم ۱۰۰۰ فامیل پست مقام گرفت.
دوشنبه 5 آبان 1393 - 19:59
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
بعد میگن کشور سلطنتی نیست!! تاج رو برداشتن امامه جاش گذاشتن.
دوشنبه 5 آبان 1393 - 20:29
paksan - آمریکا - آمریکا
بر این ملک حرام کسی جز پسر حرام خوارش هم نمیتونه صدارت کنه
دوشنبه 5 آبان 1393 - 20:49
alborzi - کرج - ایران
بیخود نبود مومیایی کرده بودنش ! بنده خداها مرگ رو هم باورشون نمیشه فکر میکردن شاید با نگه داشتنش بشه رشوه ای چیزی داد و نمرد ... مرگ یه خوبی هم داشته باشه اینه که پایان کار این .... هاست .
دوشنبه 5 آبان 1393 - 20:49
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
کدوم بی‌ پدرهایی بودن میگفتن که چرا فرزندان شاهان موروثی جای پدر مینشینند،،هنوز هم هستن ضدّ آخوندهایی که تا اسم شاه میاد چشم بسته شروع به زرب زرب و توهین می‌کنن ،،خیلی‌‌ها هستن با سلطنت مخالفن اما فقط نقد اصولی و منطقی می‌کنن نه مثل بعضیها که پدر کشتگی احمقانه و بی‌ دلیل دارن و ژست سیاسی میگیرن قافل از اینکه نیم جلد کتاب خونده باشن
دوشنبه 5 آبان 1393 - 22:24
shahab46 - هانوفر - المان
موروثی هستش دیگه. گاو میره گوساله میاد
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 08:53
hassan5 - تهران - ایران
ارثیه خرس به کفتار میرسه!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 10:56
hassan5 - تهران - ایران
عقل و اینده نگری خمینی از باقیمانده هایش بیشتر بود چون بخمینی گفته بودند که سید احمد کاندید ریاست جمهوری بشود جواب داد که این ظلم را در حق من نکنید؟!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 11:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.