قطار مجلل بوداپست - تهران به مقصد رسید

یک سرویس قطار لوکس که حدود دو هفته پیش بوداپست، پایتخت مجارستان، را به مقصد تهران ترک کرده بود،‌ روز دوشنبه،‌ پنجم آبان،‌ وارد پایتخت ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۷۰ مسافر که اغلب آنها از اتباع بریتانیا و استرالیا هستند پیش از اینکه قطار به تهران برود، از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد دیدار کرده بودند.

این قطار مجلل پیش از ورود به ایران از کشورهای رومانی بلغارستان و ترکیه نیز عبور کرده بود.

این سفر جذاب دو هفته‌ای که تحت عنوان «جواهرات پارس» برگزار شد گران قیمت بود و برای هر مسافر بین ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار هزینه داشت. با این همه،‌ خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارش خود نوشت که قیمت بلیت برای هر مسافر ۳۱ هزار دلار بوده است.

بر اساس گزارش ها، مسافران متناسب با پولی که پرداخت ‌کرده اند از اتاق‌ها، خدمات ویژه و برنامه‌های شهرگردی بهره‌مند شده اند.

خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که بلیت‌های اولین سفر این قطار طی ۱۰ روز پیش فروش شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ۱۲ سفر دیگر با این قطار برای سال آینده میلادی برنامه ریزی شده است.

پیش از این، تیم لیتلر، موسس شرکت جهانگردی «گلدن ایگلز» اداره کننده این سفر، به روزترز گفته بود که برای سال آینده میلادی، چهار سرویس دیگر برنامه‌ریزی کرده است.

آقای لیتلر افزوده بود: «در صنعت جهانگردی برای کسانی که مایل به سفر به ایران هستند خلا بزرگی وجود دارد به ویژه برای کسانی که می‌خواهند سفری امن و راحت داشته باشند. این قطار تامین کننده هر دو نیاز است.

به گفته او، برای کسب اطمینان در مورد بروز هرگونه مشکلی برای قطار و مسافران آن، برخی از دولت‌ها قول همکاری داده‌ بودند.

بر اساس این گزارش، دولت ایران که گفته است در صنعت جهانگردی سرمایه‌گذاری بزرگی خواهد کرد، قول داده بود که در این قطار ماموران امنیتی بگمارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از باب، داروساز بازنشسته استرالیایی، نوشت: «در هر شهر، با برخورد دوستانه مردم مواجه شدیم.»

او اشاره کرد که گزارش روزنامه ها تاثیر استباهی بر خوانندگان می گذارد.   

از قطار پست تا واگن‌های مجلل

بخش اصلی این قطار، چهار واگن قدیمی است که یک سرمایه دار بریتانیایی دیگر به نام هوارد تریندر از اداره پست مجارستان خریداری و با صرف یک میلیون دلار برای هر واگن، آن‌ها را به فضایی مجلل شامل تخت خواب و سایر وسایل رفاهی تبدیل کرده است.

آقای تریندر به خبرنگار رویترز گفته بود: «چهار واگن مجلل ساختیم که من آن‌ها را خریدم و این برنامه سفر طولانی و لوکس را در بازار بریتانیا عرضه کردم. تیم لیتلر پیشنهاد کرد که مقصد تهران را به آن بیفزاییم که پاسخ اولیه من منفی بود.»

هوارد تریندر پس از مخالفت اولیه بالاخره با این پیشنهاد موافقت کرد. این شرکت جهانگردی برای شروع کار از «هفت خوان» مشکلات از جمله تهیه سوخت در مسیر، روادید عبور از پنج کشور تا حل مشکلات ناشی از تحریم سیاسی و اقتصادی ایران عبور کرد.

سرانجام قطاری با ۱۳ واگن شامل واگن‌های قدیمی اداره پست مجارستان، واگن‌های اعضای ارشد حزب کمونیست سابق مجارستان و همچنین چند واگن تازه به لوکوموتیو بخاری قدیمی متصل شدند.

پس از اتمام تدارکات، این قطار حدود دو هفته پیش با به صدا درآوردن سوت و‌‌ رها کردن توده فشرده‌ای از بخار، ایستگاه قطار نیوگاتی بوداپست را به مقصد تهران ترک کرد.

+105
رأی دهید
-19

mamal amrikai - دانکرک - فرانسه
حالا تو اصفهان اسید نریزن رو اینا
دوشنبه 5 آبان 1393 - 15:52
مالك استر - ایران - تهران
به شرق وحشى , سرزمین على بابا (على خامنه اى ) و ٤٠ ( ضربدر ٢ میلیون ) دزد بغداد (ایران ) خوش امدید . سفر جالبى میشه بخصوص به ایران که برسه با یه حس توام ترس و دلهره از بیرون قطار و امنیت در بس بنجره و دیوار امن فلزى داخل قطار ،،،، یه جورایى شبیه. ( safari tours ) تور با لند کروز مشبک فلزى تو قلب حیات وحش افریقا در کنار درندکان وحشى ،،، هیجان انکیزه
دوشنبه 5 آبان 1393 - 19:20
dara20 - تهران - ايران
ایران کم آلودگی محیط زیست داشت همین را کم داشتیم قطار زغال سنگی راه بندازند، حالا سگ‌های انصار حزب کثیف الله روی اینها برن اسید بپاشند تا جهان خشتک رهبر الدنگ و احمق شما را بکشند سرش
دوشنبه 5 آبان 1393 - 20:04
P.irani - سن دیه گو - امریککا
مرقد امام هم میبرنشون؟
دوشنبه 5 آبان 1393 - 23:19
اصفهان زیبا - اصفهان - ایران
بمیره هر کی نتونه ببینه!!!!!
‌سه شنبه 6 آبان 1393 - 08:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.