رول دارچیـن

مواد لازم برای 18 تکه

شیر: نصف پیمانه
آب: نصف پیمانه
کره: دو قاشق سوپخوری
آرد: سه پیمانه
نمک: یک قاشق چایخوری
مایه خمیر: دو قاشق چایخوری
شکر: نصف پیمانه
تخم مرغ: یک عدد

مواد لازم میانی

دارچین: دو قاشق سوپخوری
شکر: نصف پیمانه
کره: سه قاشق سوپخوری
کشمش: نصف پیمانه
گردوی خرد شده: نصف پیمانه
مواد لازم برای آیسینگ
پودر قند: یک پیمانه
شیر: دو قاشق سوپخوری
کره: سه قاشق سوپخوری
وانیل: 1/8 قاشق چایخوری


طرز تهیه

شیر و کره را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا کره آب شود سپس آن را کنار می‌گذاریم. آب را به دمای 40 درجه سانتی‌گراد رسانده، یک قاشق چایخوری شکر در آن ریخته و مایه خمیر را نیز به آنها اضافه می‌کنیم، سپس روی آن را پوشانده تا پف کند. در ظرف مناسب تخم‌مرغ، شکر و مخلوط شیر و کره را ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم. مایه خمیر آماده را نیز اضافه کرده، سپس آرد را با نمک مخلوط کرده و کم‌کم اضافه می‌کنیم تا خمیر به دست نچسبد، خمیر را ورز داده روی آن را با دستمال پوشانده، یک ساعت به آن استراحت می‌دهیم.

خمیر را با وردنه باز کرده، اطراف آن را با رولت‌بر مرتب نموده و از کره‌ای که به دمای اتاق رسیده، روی خمیر می‌مالیم. شکر و دارچین را با هم مخلوط کرده، روی خمیر می‌ریزیم. گردو و کشمش را نیز روی آن می‌پاشیم. خمیر را رول کرده و به اندازه دو سانتی‌متر آن را برش می‌زنیم. رول‌های خمیر را با فاصله یکسان در قالب مربع شکل 20 سانتی‌متری قرار داده، روی آن را پوشانده و به مدت نیم ساعت به آن استراحت می‌دهیم. قالب را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار می‌دهیم تا رول‌ها بپزند.

طرز تهیه آیسینگ

کره را آب کرده با پودر قند، وانیل و شیر مخلوط می‌کنیم تا کرم مانند شود، سپس آن را روی بخار آب قرار می‌دهیم تا کرم روانی به دست آید. بعد از پخت رول‌ها، روی آنها آیسینگ می‌ریزیم.

 

+7
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.