۱۵ میلیون دلار پول ایران در تایوان «مشمول مرور زمان» شد

دیوان عالی تایوان درخواست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای بازگرداندن ۱۵ میلیون دلار از یک بانک تایوانی به ایران را رد کرده است.

به گزارش رسانه‌های چینی و تایوانی، دادگاه عالی تایوان روز جمعه دوم آبان حکم داد که این پرونده مربوط به سال ۱۹۸۱ (۳۳ سال پیش) بوده و مشمول مرور زمان شده است.

سایت «فوکوس تایوان» گزارش داده که این پرونده مربوط به مالک یک شرکت به نام «وو» بوده که لابی‌گری وزارت دفاع ایران برای خرید محموله‌ای نظامی از تایوان را بر عهده گرفته بود.

ایران در آن هنگام در جنگ با عراق به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ایران سپس از میدلند بانک بریتانیا درخواست می‌کند تا ۱۵ میلیون دلار را به یک حساب بانکی مشترک میان سه نفر در نزد بانک چانگ هوا تایوان حواله کند با این شرط که امضای این سه نفر با امضایی که در پاسپورت آنها است، مشابهت داشته باشد.

اما روزنامه «چاینا پست» گزارش داده که این سه نفر پس از آنکه به بانک مراجعه کرده و درخواست برداشت ۱۵ میلیون دلار را می‌کنند، متوجه می‌شوند که این پول توسط افراد دیگری برداشت شده است.

ایران بعدها با ارائه یک دادخواست بین‌المللی خواستار بازگرداندن ۱۵ میلیون دلار از بانک تایوانی می‌شود. دادگاه عالی تایوان تاکنون دو بار این دادخواست را به دیوان عالی ارجاع داده و این دیوان در دومین مرتبه و در سال ۲۰۱۳ حکم داده که ایران از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۹۷ یعنی به مدت ۱۶ سال علیه بانک تایوانی اقامه دعوا نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ایران به این حکم اعتراض کرد اما دیوان عالی تایوان با درست دانستن رای دادگاه عالی، پرونده را مختومه اعلام کرد.

ایران تا لحظه تنظیم این گزارش واکنشی به این حکم نشان نداده است.

+36
رأی دهید
-4

davood63 - تهران - ایران
برید بگید اصلا ما این پول رو احتیاج نداریم ،اینقدر پول تو مملکت ما هست که به این پول خرد‌ها نگاه نمی‌کنیم ، به نظر من اصلا به روی خودتون نیارید ،زشت هستش
شنبه 3 آبان 1393 - 09:27
فراوانی - قطر - قطر
عیبی نداره از حساب آقا امام زمان میاد جاش پر میشه جونت سلامت گور بابای ملت
شنبه 3 آبان 1393 - 10:37
halk_35 - لیوواردن - هلند
این پول رو بگیرید یا نگیرید چی‌ به مردم و ملت میرسه ؟ هیچی‌ !! همش می‌خواد بره توی جیب خودتون با دزدیهاتون دیگه . پس به حال مردم ایران فرقی‌ نمی‌کنه
شنبه 3 آبان 1393 - 13:11
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
توسط خود مسوولین دزد نظام برداشت شده.
شنبه 3 آبان 1393 - 18:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.